Порядок списання вантажних вагонів потребує серйозного доопрацювання, – EBA

3 березня, 15:44

Ірина Ненько Ірина Ненько

В оновленій редакції документа знову пропонується значно обмежити строк експлуатації спеціалізованих вантажних вагонів

Запропонований Мінінфраструктури порядок списання вантажних вагонів має бути допрацьований. Бізнес-спільнота проти обмеження терміну експлуатації спеціальних вагонів. Про це йдеться в заяві Європейської бізнес-асоціації, опублікованій на сайті організації, повідомляє "РБК-Україна".

Реклама

За оцінкою експертів, чергова редакція проєкту наказу, яким пропонується затвердити порядок встановлення заборони експлуатації вантажних вагонів, не суттєво відрізняється від попередніх документів, оприлюднених Мінінфраструктури раніше, та до яких у бізнесу було багато зауважень.

Зокрема, експерти наголосили: в оновленій редакції документу так само пропонується значно обмежити строк експлуатації спеціалізованих вантажних вагонів, що викличе їх гострий дефіцит на ринку перевезень.

"Строки використання спеціалізованих вантажних вагонів значно обмежуються. Це, за підрахунками компаній – членів асоціації, призведе до значного скорочення їх кількості у період до 2028 року, в тому числі буде виведено з експлуатації понад 34% окатишовозів (вагони для транспортування грудок подрібненого рудного концентрату – ред.). Спеціалізований рухомий склад є гостродефіцитним. По суті, використання таких вагонів є або безальтернативним, або обмежено замінним", - зазначається в заяві.

Окрім того, проєкт порядку встановлює, що граничний строк служби вантажного вагона розраховується за результатами контрольних випробувань на кожну модель або тип вантажного вагона.

Реклама

При цьому не визначається процедура/порядок/критерії проведення таких випробувань, а також форма, строки та хто конкретно повинен формувати результат випробувань.

В тренді
Різні для чоловіків і жінок – якими хитрощами в аптеках впарюють дорогі ліки

Зважаючи на це, в EBA наголосили: проєкт наказу необхідно суттєво доопрацювати. Зокрема:

  • не запроваджувати обмеження щодо граничного строку служби для спеціалізованих вагонів;
  • не обмежувати використання вагонів з продовженим терміном служби, рішення по яким буде прийнято до моменту набрання чинності проекту наказу, після завершення терміну такого продовження;
  • встановити обмеження на продовження строку служби тільки для універсальних піввагонів, зерновозів на рівні коефіцієнту 1,5 від нормативного терміну їх служби, а для цистерн – на рівні коефіцієнту 2,5 від нормативного терміну їх служби;
  • встановити термін продовження терміну служби вантажному вагону після проведення капітального ремонту строком на 5 років.

Нагадаємо, минулого року Державна регуляторна служба (ДРС) не погодила проект наказу, яким Мінінфраструктури збиралося скоротити термін експлуатації вантажних вагонів.

Натомість у відомстві запропонували нову, "доопрацьовану" редакцію проєкту, яка насправді фактично не відрізняється від попередньої версії.

Коментуючи новий проєкт наказу, народний депутат Сергій Магера заявив, що влада не почула бізнес в питанні обмеження термінів експлуатації залізничних вагонів, і проєкт наказу досі потребує серйозного доопрацювання.

Реклама

Підпишись на наш telegram

Лише найважливіше та найцікавіше

Підписатися

Реклама

Читайте Segodnya.ua у Google News

Реклама

Новини партнерів

Загрузка...

Новини партнерів

Загрузка...
загрузка...

Натискаючи на кнопку «Прийняти» або продовжуючи користуватися сайтом, ви погоджуєтеся з правилами використання файлів cookie.

Прийняти