Чому українці стали за 30 років набагато менше подорожувати пасажирським транспортом (інфографіка)

20 серпня 2014, 11:48

Олександр Панченко Олександр Панченко

Пасажирів стало менше через Інтернет, особисті авто і дорожнечу

Спад в економіці, незаконна анексія Криму та проведення АТО позначилися на пасажиропотоці України: за даними Держслужби статистики, за 7 місяців цього року кількість пасажирів зменшилась, порівняно з аналогічним періодом минулого року, на 4,6%, або до 3,43 млрд ос. (без урахування Криму). Найбільший спад – у перевезеннях водним транспортом: на 22,8%. Причому, якщо обсяг вантажоперевезень знизився, то морські та річкові пасажирські перевезення практично зникли як клас, хоча в попередні десятиліття були вельми популярними. За словами президента Украналітцентру Олександра Охріменка, виною тому є дизпаливо, яке подорожчало та відсутність держдотацій.

Реклама

"Сегодня" з'ясувала, як і чому змінилися пасажиропотоки в Україні за останні 30 років, проаналізувавши інформацію Держстатистики, надану на наше прохання (див. Інфографіку). Загальне падіння кількості пасажирів за цей час більш ніж удвічі експерти пояснюють двома причинами: зменшенням кількості відрядних і збільшенням кількості власного транспорту. За словами екс-секретаря Кабміну Віктора Лисицького, у часи Союзу багато виробничих питань між підприємствами-суміжниками вирішувалися тільки особисто, адже не було ні інтернету, ні електронної пошти. Тому підписання договорів та отримання комплектуючих в умовах дефіциту було можливим тільки за умови особистої присутності. "По країні щодня колесили десятки тисяч постачальників і начальників всіх рангів, тому транспорт працював з максимальним навантаженням. А в кожне село, хоча б раз на день, ходив автобус з райцентру – тому, що люди їздили на роботу і за покупками. Потім цього не стало, і пасажиропотік, особливо автотранспортний, різко впав", – аналізує Лисицький.

Охріменко же звертає увагу на 8 млн легковиків, які зараз перебувають в особистому користуванні наших співгромадян – хоча в СРСР їх було не більше мільйона. А значить, частина людей пересіли з громадського транспорту на свої "колеса", тим самим зменшивши пасажиропотік. "З 1991 р. спостерігаємо і спад, і збільшення кількості пасажирів. Наприклад, в 1990-х була величезна інфляція, рівень життя низький – тому їздили мало, в основному поїздами, оскільки квитки на них тоді коштували дешево. Потім залізничні квитки подорожчали, але з'явилися комфортабельні міжміські автобуси – от ми і маємо "перетік" пасажирів на автотранспорт. Останні 3-4 роки обсяги пасажиропотоків не змінювалися: люди визначилися, чим їм вигідніше або комфортніше їздити", – роз'яснив Охріменко.

.jpg_02

В тренді
Оформлення субсидій по-новому: українцям підказали чотири способи
В тренді
Закони про пільгове розмитнення євроблях набрали чинності: чого чекати далі?
До України завезли сотні тисяч "євроблях"
В тренді
Транзит газу падає, втрати економіки зростають – найголовніше про гроші СЬОГОДНІ
Фото: "Укртрансгаз"

Поїздки – розкіш

Реклама

Фахівці прогнозують, що в 2014-му та наступних роках пасажиропотоки зменшаться. Але наскільки – думки розділилися. Охріменко вважає, що через зниження рівня життя і кризу в економіці люди будуть економити на поїздках на відпочинок, а рівень розвитку електронних комунікацій зведе до мінімуму бізнес-поїздки і перельоти – адже договори можна узгодити по інтернету, а підписати електронним підписом. Лисицький же вважає, що пасажиропотоки в найближчі рік-два майже не впадуть – через біженців і "колишніх" автомобілістів, які через різке подорожчання палива знову почнуть користуватися поїздами та автобусами як для дальніх (на відпочинок), так і для ближніх поїздок.

Підпишись на наш telegram

Лише найважливіше та найцікавіше

Підписатися

Реклама

Читайте Segodnya.ua у Google News

Реклама

Натискаючи на кнопку «Прийняти» або продовжуючи користуватися сайтом, ви погоджуєтеся з правилами використання файлів cookie.

Прийняти