На ямковий ремонт з Дорожнього фонду в 2018 році направлять 2-3 млрд грн, що становить близько 10% коштів Фонду, повідомив міністр інфраструктури Володимир Омелян.
"На поточний ремонт направлено менше 50% необхідних коштів. Це близько 2-3 млрд грн. Тобто 10% від суми Дорожнього фонду – 32,6 млрд грн. Все інше – це середній і капітальний ремонт, реконструкція і нове будівництво", – розповів міністр.
При цьому Омелян зазначив, що питання якості виконання ямкового ремонту на українських дорогах викликає питання.
"Якість також повинні контролювати місцеві громади", – підкреслив глава Мінінфраструктури.
Хто відповідає за дороги
Загальна довжина українських доріг – 430 тис. км, ними можна більше 10 разів охопити Землю по екватору. Але 95% доріг країни не відповідають нормам.
При цьому "Укравтодор" не відповідає за ремонт усіх доріг. 250 тис. км – це вулиці і дороги населених пунктів. Їх повинні ремонтувати місцева влада. І якщо автомобіль отримає пошкодження через ями в населеному пункті – можна йти до суду і вимагати компенсацію.
Ще 170 тис. км – дороги загального користування. Це траси, які з'єднують населені пункти. Дороги загального користування в Україні діляться на міжнародні, національні та місцеві.
"Укравтодор" передав місцеві дороги регіонах – це 123 тис. км, і тепер за них відповідають облдержадміністрації. Відомство відповідає тільки за інші 46,9 тис. км.
Дорожники ремонтують траси за рахунок Дорожнього фонду, а він наповнюється з акцизного збору, ввізного мита на нафтопродукти, імпортні машини і шини. Поки в фонд надходить половина цих податків. З 2019 року на траси направлять 75%, в 2020 році – 100% коштів. Для порівняння, цього року у фонді буде 33 млрд гривень. У 2020 – 75,9 млрд грн.
60% коштів з Фонду йде на дороги державного значення, за які відповідає "Укравтодор". 35% – на траси місцевого значення. Місцева влада сама вирішують, які дороги краще відремонтувати в першу чергу. Ще 5% з Фонду йдуть на фінансування заходів безпеки на дорогах.
Всього до 2022 року на дороги витратять 300 млрд грн, заявив раніше прем'єр-міністр Володимир Гройсман. За його словами, цієї суми вистачить, щоб відремонтувати більше 50% доріг.
йти до суду і вимагати компенсацію.