У Херсонській області аграрії не знають, що робити з тоннами кавуніві продають їх за максимально низькими цінами. Про це один з фермерів розповів в своєму акаунті в TikTok.
Йдеться про село Михайлівка Скадовського району. Фермери на десятках машин з причепами, завантаженими тоннами кавунів, намагаються реалізувати товар.
"Нікому він тут не потрібен. Приїжджайте, купуйте, будемо раді всім!" - каже автор відео.
Замкнуте коло
Спочатку кавуни продавали за ціною від 70 копійок до 1 гривні за кілограм. Наступного дня ціна впала до 50 копійок. Однак покупців не стало більше. На десятки продавців тільки пару покупців.
Користувачі Мережі з великих міст почали пропонувати виїжджати за межі Херсонської області та реалізовувати в інших місцях.
"Якщо вантажиш фуру, це три-чотири дні потрібно стояти і продавати, а за ці чотири дні пропаде кавуна 2-4 фури. Тому ми не возимо", – спробував пояснити аграрій підписникам.
У коментарях люди нарікають на високі ціни на кавуни і звинувачують у всьому перекупників. Так, в містах вартість на такий товар варіюються від 5-6 гривень і до 10 гривень за кілограм.
Українці – не фанати кавунів
Загалом в нашій країні вирощується близько 400 тисяч тонн цієї культури на рік. Більше третини (38%) з них тільки в Херсонській області.
У 2020 році Україна експортувала всього 8% вирощених кавунів. Через значну вагу товар вивозиться в найближчі країни.
Куди експортують основну частину кавунів:
- Молдова (29% української експортної виручки);
- Польща (21%);
- Латвія (17%);
- Литва (15%);
- Білорусь (10%).
Імпорту цього товару Україна не потребує. Та й українці вживають кавуни не так часто, як жителі інших країн. Наприклад, один житель України з'їдає всього 4 кг на рік. Для порівняння, за даними FAOstat, найбільше кавунів споживають у Вірменії – 47 кг на рік на одну людину.
Водночас, з Херсонської області до Києва пливе баржа з кавунами. По Дніпру продукт доправляють вже п'ятий рік поспіль. Та цього разу ціна буде вищою, ніж в 2020-му. В дорозі транспортний засіб проведе кілька днів.
Нагадаємо, восени 2020 року в уряді пообіцяли, що в 2021-му улюблені всіма ласощі зареєструють у вигляді географічного бренду, яких налічується 10. Такі кроки мають залучити інвесторів і допомогти розвитку туризму в Україні.