Лоу-кости женуть з України

Іноземні компанії можуть "полетіти" з нашого неба. Експерти: ринку загрожує монополія

В українському небі назріває скандал: Державіаслужба збирається посилити порядок надання прав на експлуатацію повітряних ліній. Згідно з новими правилами, які розробили у відомстві, авіакомпаніям доведеться розкривати інформацію про власників. І працювати в Україні зможуть тільки ті компанії, більше 50% капіталу яких контролюється державою або громадянами України. Причому літати за кордон такі компанії зможуть тільки після того, як рік попрацюють на внутрішніх лініях. Таким умовам відповідає лише одна українська компанія – "Міжнародні лінії України" (МАУ), яку контролює губернатор Дніпропетровської області, Ігор Коломойський, кажуть експерти. І попереджають: інші іноземні компанії, що працюють на нашому ринку, серед яких – і лоу-кости, не зможуть відповідати новим правилам і будуть змушені піти з України. "Сегодня" з'ясовувала, коли нові норми набудуть чинності і чим небезпечна нашій країні монополія однієї вітчизняної компанії.

_-11_04

Реклама

ЩО ДАЛІ. Наказ з новими правилами Державіаслужба в Міністерстві юстиції вже зареєструвала. Але у відомстві вирішили призупинити вступ в силу цього документа – через скандал, який піднявся на авіаринку. "У зв'язку з надходженням численних звернень суб'єктів господарювання Міністерство юстиції звернулося до Міністерства інфраструктури та Державіаслужбу з пропозицією провести відкриті громадські обговорення з цього наказу", – повідомили в міністерстві. І додали: після врахування всіх пропозицій, висловлених громадськістю, Мін'юст проведе правову експертизу даного наказу.

РЕАКЦІЯ. На думку представників авіакомпаній, якщо ініціатива Державіаслужби стане реальністю, іноземний капітал не зможе брати участь в нашій авіагалузі, що призведе до різкого зниження зарубіжних інвестицій на цьому ринку, а про якийсь розвиток повітряних перевезень доведеться взагалі забути. Перевізники кажуть, що виконати всі вимоги Державіаслужби під силу тільки одному-єдиному великому українському авіаоператору – МАУ, а всім іншим вони принесуть збитки і закриття бізнесу. "Сьогодні встановлюється монополія – як в небі, так і на землі. Причому не тільки авіакомпанії, але навіть компанії, які надають послуги з обслуговування літаків і поставок палива, витісняються з ринку методами адмінтиску. Монополія не тільки перешкоджає розвитку галузі, а й знижує рівень безпеки польотів. Іноземні компанії вже розглядають варіанти виходу з українського ринку. А це означає залежність ціни квитків, а також якості та доступності перельотів тільки від однієї компанії, що неприпустимо", – зазначив гендиректор "Атласджет Україна" Сергій Підгородецький. А в компанії "Візз Ейр Україна" навіть заявили, що мають намір піти з України, якщо нові правила запрацюють.

У МАУ не розуміють, чому всі "шишки" після рішення Державіаслужби посипалися їм на голову. "Зараз багато говорять про те, що нові правила монополізують ринок і унеможливлять прихід сюди лоу-костів. Я питаю: звідки така думка? Будь ласка, прилітайте і працюйте! Про який монополізм іде мова? На прихід лоу-костів впливають не правила, а місткість ринку, достатній пасажиропотік", – заявив керівник МАУ Арон Майберг. А правила Державіаслужби, за його словами, – "це суттєвий крок у бік приєднання України до Угоди про об'єднаний авіапростір і відкрите небо з ЄС".

Реклама

ЕКСПЕРТИ. На думку галузевих аналітиків, ініціатива Державіаслужби зробить ринок прозорим. "Це кроки, які можуть призвести до заборони здорової конкуренції. Мабуть, політика Державіаслужби, на яку має вплив одна з найбільших українських компаній, спрямована на те, щоб створити привілейовані умови на ринку для одного перевізника. А решта авіакомпанії, по суті, будуть просто "видавлені", – зазначає експерт у сфері транспорту Олександр Кава.

Згоден з цим і юрист авіагалузі Андрій Гук: "В Державіаслужбі кажуть, що авіакомпанії повинні розкривати інформацію про своїх власників. Але чи буде публікуватися ця інформація у відкритих джерелах? Навряд чи. Відповідно, важко буде простежити, хто є власником авіакомпаній, як з українським, так і з закордонним капіталом. Тому, якщо чиновники хочуть зробити ринок прозорим, то для початку потрібно публікувати всі рішення, вимоги та інші ініціативи".

Що таке лоукост-перевізник

Реклама

Лоукост-авіакомпанії – бюджетні перевізники, що надають свої послуги пасажирам за нижчими цінами, ніж інші перевізники, за рахунок відмови від додпослуг. Наприклад, у них можна перевезти безкоштовно не 20 кг багажу, як зазвичай, а 5-10, у польоті немає безкоштовної їжі та напоїв, але їх можна купити. Квитки видають тільки в електронному вигляді та без зазначення місця в салоні, а здати куплений заздалегідь квиток або переоформити його на іншу дату не можна. Серед типових характеристик лоукост-компаній – збільшення вартості квитка у міру зменшення вільних місць, один пасажирський клас (економ) для збільшення кількості місць у салоні, один тип літака, що скорочує витрати на підготовку персоналу і техобслуговування, виконання одним літаком 3-4 і більше авіаперельотів в день, використання другорядних аеропортів і прості маршрути без пересадок.

"Аерофлот" РФ не пускають до Харкова і Дніпра


Державіаслужба України заборонила російській компанії "Аерофлот" здійснювати польоти в Харків і Дніпропетровськ, які росіяни планували відновити з 1 грудня. При цьому "Аерофлот" продовжить літати до Києва (зараз здійснює 52 рейси на тиждень). Глава Державіаслужби України Денис Антонюк не уточнив, з якої причини була введена заборона і скільки вона триватиме. Нагадаємо: з 5 травня три компанії з РФ ("Аерофлот", "Трансаеро" і "Ютейр") самі припинили польоти в Дніпропетровськ, Харків, Одесу з міркувань безпеки – після того як в небі над Донбасом терористами був збитий малайзійський "Боїнг".

Як повідомили нам в "Трансаеро" і "Ютейр", вони і не планували поновлювати рейси, так як польоти зараз збиткові через низький пасажиропотік. А ось "Аерофолот" 27 листопада заявив про бажання відновити рейси з 1 грудня в ці міста, крім Одеси, але день по тому отримав відмову.

Мінтранс Росії вже закликав Мінінфраструктури скасувати заборону як незаконну, бо, на їхню думку, вона порушує угоду від 1994 року про повітряне сполучення і співробітництво в галузі повітряного транспорту. Незалежний експерт Олесандр Гречко, колишній перший заступник голови Державіаслужби, упевнений, що причини недопуску російських авіаторів в інші міста України, крім Києва, – чисто економічні і спрямовані на підтримку інтересів найбільшого нашого авіаперевізника – МАУ. "Зараз ця компанія – монополіст на російсько-українському ринку, адже всі, кому треба летіти в глиб Росії, роблять це через Київ, сказав нам Гречко. – Якщо пустити "Аерофлот" в Дніпропетровськ і Харків, значить, пасажиропотік в РФ через Київ серйозно зменшиться. Щоб наші перевізники не несли збитки, було прийнято таке рішення".

Читайте також:

Реклама на segodnya.ua Реклама
Всі новини
Показати ще
Реклама на segodnya.ua Реклама
Допомога під час війни
Більше новин
Фінанс-дайджест
Більше новин
Industry
Більше новин
Квартирне питання
Більше новин
Час заробляти
Техно
Більше новин
Комуналка
Більше новин
Наші гроші
Більше новин
Війна в Україні
Більше новин
Money-лайфхакер💰
Головне про гроші
Всі новини
Останні новини
Показати ще
Валюта
Курс долара в касах банків (купівля/продаж)
1
ПУМБ ПУМБ
35.8/36.3
2
ПриватБанк ПриватБанк
35.5/36.3
3
Ощадбанк Ощадбанк
35.7/36.15
4
Райффайзен Банк Райффайзен Банк
36.4/37.1
5
Укрексімбанк Укрексімбанк
36.2/36.7
6
Альфа-Банк Альфа-Банк
35.5/36.7
7
Укргазбанк Укргазбанк
35.4/36.4
8
Універсал Банк Універсал Банк
35.4/36.9
9
OTP Bank OTP Bank
31.95/35.0
ЗАПРАВКИ
Паливо сьогодні
95+
95
ДП
ГАЗ
53,45
52,91
51,01
27,60
55,88
53,88
54,88
26,89
56,49
55,02
54,97
27,76
56,90
54,90
54,09
28,64
56,99
55,99
56,68
28,98
59,88
56,91
56,99
28,79
59,99
57,99
57,99
29,47
59,99
57,99
57,99
29,48
60,99
59,99
59,99
29,48
-
51,67
51,11
26,87
Відставка Бориса Джонсона
Нова обкладинка The Economist
Рейтинг цін
Скільки коштує житло у новобудовах Києва (грн за м²)
1
Печерський Печерський
90 592
2
Шевченківський Шевченківський
57 791
3
Оболонський Оболонський
54 494
4
Подільський Подільський
51 178
5
Голосіївський Голосіївський
46 989
6
Святошинський Святошинський
36 659
7
Дніпровський Дніпровський
35 882
8
Дарницький Дарницький
35 881
9
Деснянський Деснянський
35 364
10
Солом'янський Солом'янський
31 688
Прогноз 🔑
ТОП-5 у сфері IT
Затребувані спеціалізації
Програмування

Програмування

Інженер

Інженер

Системи управління підприємствами

Системи управління підприємствами

Web-інженер

Web-інженер

Web-майстер

Web-майстер

Актуальні пропозиції 🔥
Вибір українців 🚘
Які нові легкові авто купували у червні
1
Toyota Toyota
456
2
Renault Renault
327
3
Volkswagen Volkswagen
263
4
Hyundai Hyundai
172
5
Skoda Skoda
168
6
Mitsubishi Mitsubishi
162
7
BMW BMW
120
8
Nissan Nissan
102
9
Mercedes Mercedes
94
10
Ford Ford
87
Детальніше
Must Know
Штрафи для власників тварин в Україні

Вигул собак небезпечних порід без намордника — від 170 грн

Вигул собак небезпечних порід без намордника — від 170 грн

Вигул собак у заборонених місцях — від 170 грн

Вигул собак у заборонених місцях — від 170 грн

Неприбрані за твариною екскременти — від 170 грн

Неприбрані за твариною екскременти — від 170 грн

Нанесення твариною шкоди майну чи здоров'ю людини — від 1700 грн

Нанесення твариною шкоди майну чи здоров'ю людини — від 1700 грн

Знущання з тварини — від 3400 грн

Знущання з тварини — від 3400 грн
Детальніше
Класи житла
В чому різниця?
Економ

Зазвичай, це типові багатоповерхівки без надмірних архітектурних рішень, схожі одна на одну, але їхнє основне завдання – універсальність та забезпечення квартирами якомога більшої кількості людей. У Києві середня ціна за квадратний метр у "економі" становить 27 тис. грн.

Комфорт

У таких будинках передбачені зони для зберігання дитячих колясок чи велосипедів, є вбиральні, охорона на території, покращений дитячий майданчик та паркінг. У Києві за такі квартири у новобудовах просять у середньому 35,3 тис. грн за кв. м.

Бізнес

У новобудовах є великі підземні паркінги, з одним паркомісцем на квартиру. Зазвичай такі будівлі охороняються, є консьєрж, покращені дитячі майданчики, а для догляду за територією наймають садівників. Мешканці столиці в середньому платять 57,7 тис. грн за квадратний метр у такій квартирі.

Еліт

Над дизайном житла працюють солідні дизайнери. Територія охороняється, а паркомісця облаштовують із запасом. У таких житлових комплексах будують тенісні корти, басейни, супермаркети, приватні школи тощо. У Києві один квадратний метр такого житла коштує в середньому 98,8 тис. грн.

1 /2
Все про квартири
статистика
Курс криптовалюти сьогодні

Валюта

Ціна, usd

Bitcoin (BTC)

61269.12

Dogecoin (DOGE)

0.14

Ethereum (ETH)

2947.13

Litecoin (LTC)

78.08

Ripple (XRP)

0.48

Наша економіка
5 головних цифр
1
Споживча інфляція Споживча інфляція
18%
2
Облікова ставка Облікова ставка
25%
3
Офіційний курс євро Офіційний курс євро
29,7 грн
4
Офіційний курс долара Офіційний курс долара
29,25 грн
5
Міжнародні резерви Міжнародні резерви
$22,8 млрд
Знати більше💡

Натискаючи на кнопку «Прийняти» або продовжуючи користуватися сайтом, ви погоджуєтеся з правилами використання файлів cookie.

Прийняти