Спад у промисловостіта аграрному секторі , проблемив енергетиці тазростання безробіттяпрогнозують експертиу разі підвищення тарифівнавантажоперевезення"Укрзалізницею" .
Підняття цінанонсованоМіністерство інфраструктури-на15 % у січніі щена15в липні.
Підвищення тарифівболяче вдарить побільшій частиніукраїнських виробників.Длябагатьох це будеозначати втратузовнішніх ринків збуту .А значить,країнавтратить частинусвоєї промисловостіівалютної виручки.
"Якщотарифи будуть підвищені-зросте вартістьлогістикиі цілий рядвиробництвпростовипаде зрентабельності .Виробляти товаріекспортуватибудепросто невигідно", – сказавСергій Вовк , директор центруТранспортної стратегії .
Подорожчання будматеріалівпідвищить цінина будівництво дорігта нерухомості.Алебільшість громадянцього може невідчути .А ось , наприклад, цінаперевезення вугіллявідгукнетьсявсім.
" Істотнозбільшитьсявартість вугілляна теплоелектростанціях .Цедодастьсядо поточної цінипродажної ,за якою реалізуєтьсяпаливошахтамидля теплоелектростанцій", – сказавДмитро Марунич , співголовафондуенергетичних стратегій .
Відео: "Укрзалізниця"підніме цінина вантажоперевезення на 30%
За словами ДмитраМарунича , за підсумками9місяцівзбиткиТЕС Українисклали11 %.Якщо в новомуроцідоставлятивугілляїмстане щедорожче -доведеться абозупинятистанції , абододатковопідвищуватиціну електроенергії ,в першу чергудля населення.
" У такіймонополістичноїструктурі ,яка пронизуєвсю економіку,береться іпідвищуєтьсятариф.Це автоматичнопризводить до того,щопідвищуєтьсяінфляція вцілому по економіці .І тоді виходить , що вамзнову потрібнопіднімати тарифи .Тому щоу вас жеінфляція виросла", -пояснивБорис Кушнірук , головаекспертно-аналітичної радиУкраїнського аналітичного центру.
До хвилізакриттівшахті скороченьпризведепідняття тарифіву вугільній галузі.Якщотеплоелектростанціїперестанутьзакуповуватипаливо- шахтаріопиняться без роботиі зарплат.
Своє занепокоєнняз цього приводу вжевисловили ів Європейському банкуреконструкції та розвитку -одномуз головнихкредиторів країни .
" Питаннязачіпаєдва напрямки.Перший- чи потрібнопіднімати тарифи навантажні перевезення .Другий- чи потрібнопіднімати вартістьзараз.На мій погляд,це ризикованоі не зовсімобгрунтовано", – зазначивПол Шапіро , старшийбанкірпредставництва ЄБРР в Україні .
Всі експертисходяться на думці- підвищення тарифівв сформованих економічнихумовахнеприпустиме."Укрзалізниця"повиннапідвищувати ефективність своєїроботиізнижувати витрати , не перекладаючисвої проблеми наспоживачів , апроводячи реформи .

Цю та іншіновиниви можете подивитисяу випускуінформаційної програми "События" на каналі"Україна".