Як заробити на манікюрі: бізнес-план

8 лютого 2015, 08:00

Христина Коновалова

На думку експертів, сьогодні актуальні експрес-послуги стрижки, манікюру, відбілювання зубів, однак простіше цей бізнес відкрити на умовах франшизи

Хорошим антикризовим варіантом інвестування є вкладення коштів в експрес-бізнес по франшизі. "Для підприємців-цей формат зручний тим, що працюєш по вже готовій бізнес-моделі, яка показала свою ефективність і життєздатність. Це краще, ніж придумувати стартап з нуля і не мати гарантій, що бізнес-ідея виявиться актуальною і прибутковою", – роз'яснює голова директорату Асоціації франчайзингу України Андрій Кривонос. За його словами, експрес-бізнес по франшизі цікавий ще й відносною дешевизною, і вимагає вкладень до $15-30 тис.: "Ці інвестиції можуть окупитися досить швидко – за період від півроку до двох років".

Реклама

НА СТАРТІ. Аналітик компанії "Простобанк консалтинг" Іван Нікітченко вважає експрес-бізнес перспективним тому, що тут підприємці орієнтується на швидке обслуговування клієнтів: "У великих містах у людей мало часу на стрижку, манікюр та інші б'юті-процедури. І якщо, приміром, постригтися можна за 15-30 хвилин, хоча зазвичай на таку послугу йде близько години, то експрес-обслуговування дозволяє заощадити чимало часу, і, відповідно, обслужити більше клієнтів. Тому логічно, що клієнт, який  вічно поспішає, піде в експрес-салон".

На думку фінаналітика, експрес-послуги б'юті-сектору можуть залучити клієнтів навіть завдяки невисоким цінам, що в умовах кризи дозволяє не витрачати більше 50 грн. "Прибутки в експрес-бізнесі б'юті-формату забезпечуються за рахунок високого потоку клієнтів. Тому якщо на 2-3 місяць після відкриття салону туди як і раніше приходить мало клієнтів, є сенс змінити місце розташування експрес-точки. Завдяки мобільності студій експрес-обслуговування, легко ліквідувати багато стартових помилок, щоб у підсумку зробити бізнес прибутковим", – вважає Андрій Кривонос. "Сегодня" вивчила плюси і мінуси вкладення коштів в манікюрний експрес-салон, який працює в Києві по франшизі.

1_04

Бізнес-план манікюрного салону

Реклама

1. Характеристика, розташування, конкуренти

Відкриваємо в Києві салон експрес-манікюру "Нігтик". Працювати будемо по франшизі з українською б'юті-компанією. Надамо послуги манікюру, нарощування, покриття нігтів. Також будемо продавати лаки, масла, сушіння. Розмістимо "Нігтик" в ТРЦ, поруч з метро, в Голосіївському районі. Це місце з гарною транспортною розв'язкою, тому нашими клієнтами будуть покупниці, співробітники сусідніх офісів, випадкові перехожі. Конкуренція висока – близько 5-10 перукарень, соляріїв, СПА. Але наш проект займе свою нішу, адже буде орієнтований на експрес-обслуговування і невисокі ціни. Якщо щодня 30 осіб залишать у салоні по 70 грн, то проект почне окупатися через 2 роки.

2. Стартовий капітал

Для запуску проекту по франшизі нам потрібно оплатити паушальний (вступний) внесок. Це дозволить працювати під "дахом" відомого бренду, що спростить приплив клієнтів. Ще знадобляться меблі, обладнання та запас товару. Тому ми купимо брендовану стійку (з шафами, робочим місцем, стільцями), уніформу, ножиці-пилочки, косметику, дезінфектори-стерилізатори, лампи (ультрафіолетова і для освітлення), Фрейзер, парафінотопку, ванночки, рушники та інші аксесуари. А для контролю та безпеки не завадить купити сейф і камери відеоспостереження. Разом: 250-350 тис. грн.

3. Поточні витрати

Реклама

Сюди включаємо витрати на оренду приміщення в 6-12 кв. м, де за кожен "квадрат" віддамо по 800-1200 грн. Плюсуємо сюди щомісячні витрати на "комуналку", в основному на електроенергію і воду (у бутлях) – близько 1200-2000 грн. Ще 2000 грн закладемо на ремонт обладнання, закупівлю косметики, мила, чистячих засобів, туалетного паперу і т. д. Обов'язкова стаття витрат – це роялті (за фактом платимо за послуги франчайзингової компанії), які можуть потягнути на 1500-3000 грн. Що стосується штату і зарплат, то трудитися в салоні будуть чотири майстри манікюру з позмінним графіком (два дні працюють, два дні відпочивають). Замість стандартного окладу вони будуть отримувати відсоток від замовлення (близько 30%). Також потрібен бухгалтер на півставки (2000 грн), а адміністратором і прибиральником буде власник бізнесу (3000 грн). Разом: від 14,5 до 26,4 тис. грн.

4. Маркетинг, реклама

Перевагою роботи салону експрес-манікюру на умовах франшизи є можливість безкоштовного навчання співробітників, а також рекламна підтримка. Тобто франчайзингова компанія може, як мінімум, розмістити інформацію про наш проект на своєму сайті, під час різних рекламних кампаній, як в інтернеті, так і на радіо, телебаченні. Проте власник бізнесу може, при узгодженні з франчайзинговою компанією, влаштовувати різні рекламні акції на локальному рівні – для просування свого салону. Ефективно спрацювати тут можуть штендер (виносний інформщит), візитки, флаєри, радіореклама в ТРЦ. Крім того, можна просувати проект в соціальних мережах і на біржах онлайн-оголошень. Разом: 2000-3000 грн. на місяць.

5. Окупність проекту

Скільки заробимо. Якщо середній чек клієнта складе близько 70 грн, а в день до нас прийдуть 30 осіб, то в місяць заробимо близько 63 тис. грн, при цьому дохід власника складе 44,1 тис. грн, оскільки 30% від замовлення отримують майстри. Мінусуємо поточні (26,4 тис. грн) і маркетингові (3000 грн) витрати (всього 29,4 тис. грн) і виходимо на 14,7 тис. грн. З урахуванням стартових (350 тис. грн) витрат, розуміємо, що наш салон експрес-манікюру почне окупатися через два роки.

Реклама

Проект "Нігтик" життєздатний в кризу, адже послуги експрес-манікюру користуються високим попитом у великих містах, де у місцевих жителів спостерігається проблема браку часу. А невисокі ціни на послуги дозволяють клієнтам заощадити гроші, що в кризу не може не радувати.

2_07

В тренді
Ціни на яблука злетять утричі – коли чекати на подорожчання

Вибираємо експрес-бізнес за смаком

За словами експертів, сьогодні вибір франшиз експрес-бізнесу досить широкий. "Щоб не розгубитися в достатку пропозицій, підприємцям-початківцям краще орієнтуватися на популярність торгової марки, "біографію" компанії і ефективність роботи точок в системі франчайзингу", – рекомендує Андрій Кривонос.

У ТРЕНДІ. Нині експрес-послуги модно пропонувати в абсолютно різних напрямах – хімчистки, пральні, станції техобслуговування. "Ці послуги поки мало поширені в Україні, але дуже популярні в Європі та США. Приміром, людина збирається витратити пару годин в розважальному центрі, і хоче за цей час провести експрес-діагностику автомобіля. Для цього потрібно замовити послугу, і на парковку до ТРЦ приїжджає мобільна СТО. За сорок хвилин машину перевірять, замінять масло, послухають роботу двигуна, підтягнуть кілька болтів. За результатами такої діагностики водієві нададуть резюме: "Ваше авто в справному стані" або "Вашій машині потрібна серйозна перевірка двигуна", – розповідає Кривонос.

КРАСИВО. Що стосується України та країн СНД, то зараз у цьому регіоні є високий попит на експрес-послуги сегмента краси – стрижку, манікюр, нарощування, фарбування та колорування волосся, плетіння кіс, моделювання зачісок, відбілювання зубів і т. д. "Всі ці ідеї приходять в голови людям, які довгий час пропрацювали в сегменті б'юті-послуг. Багато власників франчайзингових компаній мають досвід керівництва традиційними салонами краси, стоматологічними клініками або аналогічним бізнесом. І в якийсь момент ці люди зрозуміли, що якусь послугу можна виділити в формат "експрес" – щоб збільшити потік клієнтів і знизити вартість процедури. Доля цих бізнес-ідей різна, але деякі приживаються", – говорить Кривонос. Як приклад експерт наводить одну з несподіваних ідей б'юті-бізнесу по франшизі: "Йдеться про формат мобільного салону краси: базові прилади зібрані в один чемоданчик, і дівчатка, попередньо отримуючи замовлення на мобільний, приходять додому або в офіс, де і обслуговують клієнтів. Це дуже зручно для тих, хто готується до корпоративу чи весілля. Таким чином, проста ідея валізки була зведена в формат бізнесу".

РОБИМО СТАВКИ. В який саме напрямок красивого експрес-бізнесу вкладатися, кожен повинен вирішити сам. Але, за оцінками експертів, перспективними для бізнес-старту в Україні можна назвати наступні напрямки: експрес-послуги перукарні, манікюру та відбілювання зубів. "У цих франшизах потрібні різні стартові інвестиції, але можна знайти пропозиції навіть до $ 5-15 тис. Тобто ці стартапи по кишені підприємцям, що зважилися працювати в рамках готового бізнесу", – говорить фінаналітик Іван Нікітченко. Ще одним плюсом недорогих франшиз, на думку Нікітченко, можна вважати безкоштовне навчання співробітників, допомогу у підготовці бізнес-плану та вибір відповідного розташування майбутньої експрес-точки. Також "материнська компанія" організовує рекламну підтримку, купівлю обладнання та косметики за оптовими цінами, консультації.

3_05

Вчимо майстрів і готуємо подушку

Якщо підприємець хоче вкластися в експрес-бізнес по франшизі, йому доведеться навчитися дисципліні, попереджають франчайзери. "Такий б'юті-бізнес прибутковий тому, що працює за чіткими правилами. І якщо туди внести елементи експерименту – наприклад, збільшити діапазон послуг або час обслуговування клієнта, тоді успішні бізнес-схеми можуть стати збитковими", – попереджає Андрій Кривонос.

МІСЦЕ. Відкриваючи експрес-точку, краще робити ставку на місця з високим людським потоком. "Ідеальним варіантом буде розміщення експрес-студії в ТЦ або ТРЦ. Зручно адже зробити покупки і обслужитися у майстра, що не записуючись заздалегідь. Також можна розміщувати експрес-студію в спальних районах, але тут важливо враховувати прохідність людей в місці, де планується відкрити точку. Оптимально – відкривати її поряд з магазином або МАФами", – говорить директор ТОВ "Експрес Манікюр" Олена Лящевська.

Примітно, що розміщувати експрес-точку можна і в найнесподіваніших місцях. Наприклад, за кордоном такий бізнес часто працює в аеропортах. "У цьому плані гнучким є також бізнес з експрес-відбілювання зубів, адже такі бутіки можна встановлювати навіть у весільних і модельних агентствах, аптеках і фітнес-клубах", – пояснює директор з розвитку ТМ Express White Дмитро Лузаков.

КОНКУРЕНТИ. Не варто побоюватися бізнес- "ворогів": часто залучити клієнтів допомагає популярність бренду. "Якщо розмістити експрес-салон поруч з салоном економ- або бізнес-класу, вони не становитимуть один одному конкуренцію. Адже в експрес-салон підуть люди, які цінують час і гроші", – пояснює керівник відділу франчайзингу ТМ "Експрес Стрижка" Олександр Дзус.

КОМАНДА. В експрес-бізнесі важливо правильно підібрати і навчити команду. "Франчайзинг – це не депозит, а бізнес. Потрібно віддавати всього себе роботі або знайти того, хто буде постійно вдихати свіжу підприємницьку струмінь у бізнес. Тому, як правило, ще на етапі навчання стає зрозуміло, придатний співробітник до роботи в умовах експрес-бізнесу чи ні", – упевнений Лузаков. Андрій Кривонос уточнює: успіх бізнесу багато в чому забезпечує професіоналізм майстра. "Манікюр та стрижки актуальні для чоловіків, жінок і дітей. Це означає, що майстри повинні бути універсальні – швидко і якісно обслуговувати будь-якого клієнта – так як в експресі на одну людину може бути відведено 15-30 хвилин", – пояснює він.

ГРОШІ. Проте хороший співробітник в експрес-якій точці не працюватиме за маленькі гроші. Тому не завадить мотивувати майстрів зарплатою у вигляді ставки і відсотки від замовлення (в б'юті-сегменті співробітнику зазвичай дістається близько 30% – Авт.). А щоб уникнути крадіжки та шахрайства, бажано весь бізнес-процес взяти під жорсткий контроль. "Для цього на кожній студії потрібно ставити камеру і касовий апарат (можливо, знадобитися і сейф). Таким чином, підприємець захищає себе від неприємних інцидентів", – пояснює Олена Лящевська.

РИЗИКИ. За словами Олександра дзусі, експрес-бізнес, як і будь-який інший, підданий ризикам – наприклад, сезонності або курсовим коливанням, тому потрібно завжди оперативно реагувати на виникаючі проблеми, і вчасно їх ліквідувати. Згодні з цим і банкіри. "Старт в умовах кризи – це додатковий ризик. Так що не завадить закласти фінансову "подушку безпеки" на незаплановані витрати. Для цього достатньо 20% від обсягу стартових інвестицій. При цьому кошти повинні бути доступними в будь-який час. Найкращий інструмент для цього – поточний рахунок у банку", – говорить директор роздрібного бізнесу UniCredit Bank Любомир Пунч.

Всі подробиці в спецтемі Школа бизнеса

Підпишись на наш telegram

Лише найважливіше та найцікавіше

Підписатися

Реклама

Читайте Segodnya.ua у Google News

Реклама

Новини партнерів

Загрузка...

Новини партнерів

Загрузка...
загрузка...
Хочеш бути в курсі останніх подій?
Підпишись на повідомлення. Показуємо тільки термінові і важливі новини.
Хочу бути в курсі
Я ще подумаю
Будь ласка, зніміть блокування повідомлень в браузері!

Натискаючи на кнопку «Прийняти» або продовжуючи користуватися сайтом, ви погоджуєтеся з правилами використання файлів cookie.

Прийняти