Як відкрити магазин взуття: бізнес-план

На торгівлі туфлями можна заробити 13,5 тис. грн на місяць

Криза змусила українців переглянути ставлення до купівлі взуття, кажуть експерти: через зростання курсу долара люди все частіше відмовляються від імпортних товарів, віддаючи перевагу вітчизняним виробникам. А наші туфлі і черевики не тільки коштують набагато дешевше закордонних аналогів, а й за якістю часто їм не поступаються. "При цьому українці не можуть економити на взутті навіть під час кризи, хоча купівельна спроможність знизилася: люди можуть відмовитися, умовно, від хліба і перейти на картоплю, але взуття нічим не заміниш – ходити в чомусь треба. Так що хочеш не хочеш, але міняти зношене взуття, хоча б в рамках мінімальних потреб, все одно доводиться. Ця ситуація дозволяє вітчизняним компаніям утримувати виробництво на плаву навіть у кризу і потроху стабілізувати продаж, оскільки попит на українське взуття постійно зростає", – роз'яснює голова "Укршкірвзуттяпром" Олександр Бородиня . Саме тому "Сегодня" вивчила перспективи і ризики запуску в Києві взуттєвого магазинчика.

Бізнес-план запуску магазину взуття

Реклама

1. Опис проекту

Відкриваємо в Києві роздрібний магазин з продажу взуття "Черевички". Будемо торгувати чоловічим, жіночим та дитячим взуттям. Ще будуть представлені аксесуари – сумки, фарби, розтяжки, устілки, шкарпетки. Вибирати для торгівлі будемо виключно продукцію українського виробництва, оскільки це дозволить зберегти ціни для торгівлі в діапазоні 500-2500 грн. А така доступність вартості взуття дуже важлива для наших клієнтів, адже через зростання курсу валюти, комуналки і цін на продукти харчування багатьом виявився не по кишені імпорт. За розрахунками, якщо щодня 5 покупців придбають товару за середнім чеком в 800 грн, наш проект окупиться через 3,2 року.

2. Стартовий капітал

Реклама

Спочатку нам знадобиться закупити меблі і техніку . Для цього закладемо 48 тис . грн на покупку прилавків , навісних полиць , вітрин , дзеркал , пуфів , стелажів , сейфа і т . д . Ще 54 тис . грн потрібно на покупку 3 ноутбуків , принтера зі сканером , касового апарату з терміналом для безготівкових розрахунків , модему , 3 мобільних , а також установку відеокамер , сигналізації і т . д .

ТОВАР. На закупівлю стартового асортименту десь в 200 моделей дитячого, жіночого та чоловічого взуття з повною розмірною сіткою , а також аксесуари , закладемо близько 400 тис . грн .

ВСЬОГО: 502 тис. грн

Реклама

3. Поточні витрати

Суборенда приміщення під магазин в 50 кв . м з ремонтом на Позняках обійдеться в 15 тис . грн . Ще в 3 тис . закладаємо ЖКП , мобзв'язок , інтернет , абонплату за сигналізації . 2 тис . піде на покупку чаю , кави , миючих , а також ремонт техніки .

КОМАНДА. Працюють 2 продавця через день ( ставка 300 грн / день + % ) . Власник буде адміністратором ( 7 тис . грн ) . На півставки потрібні прибиральниця (2500 грн ) і бухгалтер (4000 грн).

ВСЬОГО: 42,5 тис. грн

4. Маркетинг, реклама

Для роботи магазину потрібно представництво в інтернеті . Створимо онлайн – версію магазину – з фото товарів , контактами , можливістю віддаленого замовлення . Сайт обійдеться в 18 тис . грн . На хостинг , домен і технічну підтримку, терміном на рік , закладемо 2 тис . грн . Ще створимо сторінки в " Фейсбуці " , " Інстаграмі " : будемо креативити акції , бонуси , роздамо флаєра , розробимо накопичувальну систему знижок .

ВСЬОГО: 20 тис . грн на старті і 4 тис . грн щомісяця

5. Окупність проекту

У торгівлі взуттям націнка становить в Києві мінімум 90%. Ми накручуємо 100%: так, при усередненій вартості взуття в магазині в 800 грн сама націнка тягне на 400 грн. При цьому літні мокасини можуть коштувати 200 грн, а зимові черевики – 1200 грн. Для нормальної роботи магазину потрібно, щоб в день 5 клієнтів купували товар в середньому на 800 грн. Тоді в місяць заробимо 120 тис. грн. Мінусуємо поточні (42,5 тис.) і маркетингові (4 тис.) витрати (всього 46,5 тис.) – отримуємо 73,5 тис. грн. Закладаємо на оновлення товару 15-20% від стартових закупівель асортименту (в нашому випадку – від 60 тис. грн). Залишається 13,5 тис. грн. Відповідно, при початкових (502 тис.) і маркетингових (20 тис.) інвестиціях (всього 522 тис.) Проект окупиться через 3,2 року.

Визначаємо клієнта правильно

Перш ніж зважитися на запуск взуттєвого магазину, важливо уважно вивчити цей сегмент економіки, говорять експерти. Це важливо для розуміння тонкощів вибору постачальників, цільової аудиторії, місця для торгової точки. "Потрібно розуміти, що є фізіологічні потреби людей в новому взутті. Так, чоловікам щорічно потрібно 3,3 пари, жінці – 3,8-4,3 пари, дитині – 6 пар. Навіть якщо в кризу дорослі можуть обмежити себе в покупці взуття, все одно вони не можуть купувати менше двох пар на рік. А на дитину взагалі економити не виходить: дитяча ніжка росте, взуття швидко зношується, тому доводиться постійно його оновлювати", – пояснює Бородиня. Це означає, що можна зосередитися на продажу переважно дитячого взуття, оскільки цей товар постійно затребуваний. Або, як варіант, продавати дитяче взуття спільно з жіночим: мами разом з дітьми зможуть ходити в одному магазині. Ну і універсальний варіант: торгівля взуттям для всіх категорій покупців, але такий формат вимагає не тільки істотних вкладень, а й хорошої інтуїції в закупівлях, попереджають підприємці, оскільки якщо не вгадаєш, що буде модно і актуально в новому сезоні, можна не продати нові колекції. "Смак українок у виборі взуття дуже відрізняється від тих же мешканок Європи. Наші дівчата люблять високий каблук носити навіть взимку, а європейки обирають комфортне взуття. З цими та іншими особливостями треба рахуватися, коли підбираєш асортимент для продажів. Тому зараз підбираю товар в таких пропорціях: 20% – спортивний напрямок, 30% – молодіжне зручне взуття, 10% – високий каблук на кшталт шпильки або в стилі лабутенів, 40% – взуття з невисоким каблуком в 3-5 см, для старшого віку або консерваторів. В принципі, чуття при виборі взуття рідко обманює, оскільки не люблю всякі дешеві стразики або кричущі кольори і намагаюся купувати універсальні моделі, які не вимагають покупки додаткових аксесуарів. У підсумку взуття, як правило, активно продається в сезон, а залишки йдуть на розпродажах: адже завжди знайдуться ті, хто "готує сани влітку", – каже власниця невеликого магазину взуття в Одесі Ольга Литвиненко.

Чому краще вибирати своє

Крім визначення цільової аудиторії і вибору асортименту, експерти рекомендують підприємцям уважно визначитися з ціновою політикою майбутнього магазину. За їх словами, націнка в роздрібній торгівлі зараз становить мінімум 40% по Україні і мінімум 90% в Києві. "Багато компаній погоріли на те, що під одним брендом продавали дешевше і більш дороге взуття, оскільки це викликало нерозуміння у клієнтів, чому одне і те ж взуття продається в різних торгових точках з великою різницею в ціні. Тому найкраще визначити якусь єдину ціну, щоб залучити в магазин клієнтів з конкретним доходом. наприклад, зараз люди купують бюджетне, але якісне взуття, це можна вважати навіть середнім рівнем. На цю аудиторію і можна орієнтуватися", – пояснює співвласниця магазинчика взуття в Києві Дарина Чернова. За її словами, виходячи з середньої зарплати по Україні в 5 тис. грн, покупці готові виділити на покупку, наприклад, демісезонного або зимового взуття 1500-2500 грн. "Це нормальна сума для покупки гарного взуття українських виробників. Тому постачальників для формування асортименту в магазині краще шукати серед вітчизняних компаній. Оскільки наші виробники дорожать репутацією, намагаються робити якісне взуття, а в разі проблем з товаром простіше вирішити проблеми", – продовжує Чернова. І хоча в Україні на слуху не так багато українських взуттєвих брендів, на ділі вибрати постачальників є з кого, адже в країні працює 1500 виробників. "Це дуже велика конкуренція, тому компанії намагаються виробляти доступне і якісне взуття. Хоча обсяги виробництва є куди нарощувати, адже зараз українські виробники взуття закривають приблизно 25% ринку взуття, а решту – це імпорт, як якісний європейський, так і неякісний азіатський. Але якщо говорити про добротне взуття осінньо-зимового асортименту, тут вітчизняне виробництво наближається до половини. Тому є з кого вибирати як постачальників", – відзначає Олександр Бородиня. За його словами, краще до вибору взуття придивлятися на виставках виробників, адже там максимальний вибір продукції.

Вибираємо місце для торгівлі

Успіх в торгівлі взуттям залежить не тільки від асортименту продукції і цінової політики, а й від місця розташування магазину, нагадують експерти. Тому вибирати точку для торгівлі потрібно вкрай уважно, адже місце повинно бути масовим, популярним, з добре розвиненою інфраструктурою. "Для запуску взуттєвого магазину може підійти ринок, торгово-розважальний центр, центральні райони міста, розв'язки біля метро і навіть спальні мікрорайони. Головне, щоб там була хороша прохідність людей вранці або ввечері, або навпаки – місце було популярно у вихідні і свята" , – вважає голова Асоціації франчайзингу України Андрій Кривонос. За його словами, ті ж ринки або торгово-розважальні центри дуже актуальні для запуску взуттєвого магазину, але там може бути дорога оренда: "Тому можна взяти для оренди, наприклад, приміщення не в самому ТРЦ, а поруч – якщо, наприклад, пропонується частина якогось комерційного об'єкта в суборенду", – роз'яснює Кривонос. А ось запуск взуттєвого магазину в спальному районі може бути актуальним, тільки якщо це новий мікрорайон, де багато молодих сімей з достатком. "У таких місцях особливо актуально відкривати торговельну точку з товарами, орієнтованими на дітей і підлітків", – уточнює Кривонос.

КОНКУРЕНТИ.Коли підприємець вже визначився з розташуванням майбутнього взуттєвого магазину, важливо вивчити на місці пропозиції конкурентів, відзначають експерти. "Потрібно розібратися, які взуттєві магазини і торгові марки тут представлені. Наприклад, на відстані п'ятнадцяти хвилин ходьби в основному торгують дорогим імпортним або, навпаки, дешевим китайським взуттям. Тоді запуск магазину з товарами вітчизняних виробників або навіть одного бренду є цілком актуальним. При цьому ціни можуть бути або бюджетними, або на рівні середніх плюс. Але з урахуванням того, що прямих конкурентів у пропозиції взуття на даному місці немає, торгову точку можна відкривати", – вважає Кривонос. Разом з тим Олександр Бородиня нагадує, що під час закупівлі взуття варто звертати увагу на розмірну сітку: "Наприклад, якщо взяти жіночий розмір взуття з мінімумом 35 і максимумом 41, то по кривій розподілу найпопулярнішими розмірами виявляться 37 і 38. Відповідно, моделей по цих розмірах можна закуповувати більше, а пар по 35 і 41 – менше. Але знову ж розмір залежить від фасону взуття та комплектуючих, тому дані нюанси варто враховувати при закупівлі", – говорить Бородиня.

Читайте також:

Реклама на segodnya.ua Реклама
Всі новини
Показати ще
Реклама на segodnya.ua Реклама
Допомога під час війни
Більше новин
Фінанс-дайджест
Більше новин
Industry
Більше новин
Квартирне питання
Більше новин
Час заробляти
Техно
Більше новин
Комуналка
Більше новин
Наші гроші
Більше новин
Війна в Україні
Більше новин
Money-лайфхакер💰
Головне про гроші
Всі новини
Останні новини
Показати ще
Валюта
Курс долара в касах банків (купівля/продаж)
1
ПУМБ ПУМБ
35.8/36.3
2
ПриватБанк ПриватБанк
35.5/36.3
3
Ощадбанк Ощадбанк
35.7/36.15
4
Райффайзен Банк Райффайзен Банк
36.4/37.1
5
Укрексімбанк Укрексімбанк
36.2/36.7
6
Альфа-Банк Альфа-Банк
35.5/36.7
7
Укргазбанк Укргазбанк
35.4/36.4
8
Універсал Банк Універсал Банк
35.4/36.9
9
OTP Bank OTP Bank
31.95/35.0
ЗАПРАВКИ
Паливо сьогодні
95+
95
ДП
ГАЗ
53,60
53,09
50,61
27,60
55,88
53,88
54,88
26,89
56,69
55,25
55,04
27,49
56,90
54,90
54,09
28,04
56,99
55,99
56,68
28,29
59,88
56,91
56,99
28,79
60,99
58,99
57,49
28,97
60,99
59,99
59,99
28,98
60,99
58,99
57,49
28,98
-
52,47
51,08
26,76
Відставка Бориса Джонсона
Нова обкладинка The Economist
Рейтинг цін
Скільки коштує житло у новобудовах Києва (грн за м²)
1
Печерський Печерський
90 592
2
Шевченківський Шевченківський
57 791
3
Оболонський Оболонський
54 494
4
Подільський Подільський
51 178
5
Голосіївський Голосіївський
46 989
6
Святошинський Святошинський
36 659
7
Дніпровський Дніпровський
35 882
8
Дарницький Дарницький
35 881
9
Деснянський Деснянський
35 364
10
Солом'янський Солом'янський
31 688
Прогноз 🔑
ТОП-5 у сфері IT
Затребувані спеціалізації
Програмування

Програмування

Інженер

Інженер

Системи управління підприємствами

Системи управління підприємствами

Web-інженер

Web-інженер

Web-майстер

Web-майстер

Актуальні пропозиції 🔥
Вибір українців 🚘
Які нові легкові авто купували у червні
1
Toyota Toyota
456
2
Renault Renault
327
3
Volkswagen Volkswagen
263
4
Hyundai Hyundai
172
5
Skoda Skoda
168
6
Mitsubishi Mitsubishi
162
7
BMW BMW
120
8
Nissan Nissan
102
9
Mercedes Mercedes
94
10
Ford Ford
87
Детальніше
Must Know
Штрафи для власників тварин в Україні

Вигул собак небезпечних порід без намордника — від 170 грн

Вигул собак небезпечних порід без намордника — від 170 грн

Вигул собак у заборонених місцях — від 170 грн

Вигул собак у заборонених місцях — від 170 грн

Неприбрані за твариною екскременти — від 170 грн

Неприбрані за твариною екскременти — від 170 грн

Нанесення твариною шкоди майну чи здоров'ю людини — від 1700 грн

Нанесення твариною шкоди майну чи здоров'ю людини — від 1700 грн

Знущання з тварини — від 3400 грн

Знущання з тварини — від 3400 грн
Детальніше
Класи житла
В чому різниця?
Економ

Зазвичай, це типові багатоповерхівки без надмірних архітектурних рішень, схожі одна на одну, але їхнє основне завдання – універсальність та забезпечення квартирами якомога більшої кількості людей. У Києві середня ціна за квадратний метр у "економі" становить 27 тис. грн.

Комфорт

У таких будинках передбачені зони для зберігання дитячих колясок чи велосипедів, є вбиральні, охорона на території, покращений дитячий майданчик та паркінг. У Києві за такі квартири у новобудовах просять у середньому 35,3 тис. грн за кв. м.

Бізнес

У новобудовах є великі підземні паркінги, з одним паркомісцем на квартиру. Зазвичай такі будівлі охороняються, є консьєрж, покращені дитячі майданчики, а для догляду за територією наймають садівників. Мешканці столиці в середньому платять 57,7 тис. грн за квадратний метр у такій квартирі.

Еліт

Над дизайном житла працюють солідні дизайнери. Територія охороняється, а паркомісця облаштовують із запасом. У таких житлових комплексах будують тенісні корти, басейни, супермаркети, приватні школи тощо. У Києві один квадратний метр такого житла коштує в середньому 98,8 тис. грн.

1 /2
Все про квартири
статистика
Курс криптовалюти сьогодні

Валюта

Ціна, usd

Bitcoin (BTC)

64642.69

Dogecoin (DOGE)

0.15

Ethereum (ETH)

3161.57

Litecoin (LTC)

84.06

Ripple (XRP)

0.53

Наша економіка
5 головних цифр
1
Споживча інфляція Споживча інфляція
18%
2
Облікова ставка Облікова ставка
25%
3
Офіційний курс євро Офіційний курс євро
29,7 грн
4
Офіційний курс долара Офіційний курс долара
29,25 грн
5
Міжнародні резерви Міжнародні резерви
$22,8 млрд
Знати більше💡

Натискаючи на кнопку «Прийняти» або продовжуючи користуватися сайтом, ви погоджуєтеся з правилами використання файлів cookie.

Прийняти