Як відкрити магазин взуття: бізнес-план

12 лютого 2017, 07:44

Христина Коновалова

На торгівлі туфлями можна заробити 13,5 тис. грн на місяць

Криза змусила українців переглянути ставлення до купівлі взуття, кажуть експерти: через зростання курсу долара люди все частіше відмовляються від імпортних товарів, віддаючи перевагу вітчизняним виробникам. А наші туфлі і черевики не тільки коштують набагато дешевше закордонних аналогів, а й за якістю часто їм не поступаються. "При цьому українці не можуть економити на взутті навіть під час кризи, хоча купівельна спроможність знизилася: люди можуть відмовитися, умовно, від хліба і перейти на картоплю, але взуття нічим не заміниш – ходити в чомусь треба. Так що хочеш не хочеш, але міняти зношене взуття, хоча б в рамках мінімальних потреб, все одно доводиться. Ця ситуація дозволяє вітчизняним компаніям утримувати виробництво на плаву навіть у кризу і потроху стабілізувати продаж, оскільки попит на українське взуття постійно зростає", – роз'яснює голова "Укршкірвзуттяпром" Олександр Бородиня . Саме тому "Сегодня" вивчила перспективи і ризики запуску в Києві взуттєвого магазинчика.

Реклама

Бізнес-планзапускумагазинувзуття

1. Опис проекту

Відкриваємо в Києві роздрібний магазин з продажу взуття "Черевички". Будемо торгувати чоловічим, жіночим та дитячим взуттям. Ще будуть представлені аксесуари – сумки, фарби, розтяжки, устілки, шкарпетки. Вибирати для торгівлі будемо виключно продукцію українського виробництва, оскільки це дозволить зберегти ціни для торгівлі в діапазоні 500-2500 грн. А така доступність вартості взуття дуже важлива для наших клієнтів, адже через зростання курсу валюти, комуналки і цін на продукти харчування багатьом виявився не по кишені імпорт. За розрахунками, якщо щодня 5 покупців придбають товару за середнім чеком в 800 грн, наш проект окупиться через 3,2 року.

2. Стартовий капітал

Реклама

Спочаткунамзнадобитьсязакупитимебліітехніку.Дляцьогозакладемо 48тис.грннапокупкуприлавків,навіснихполиць,вітрин,дзеркал,пуфів,стелажів,сейфаіт.д.Ще54тис.грнпотрібнонапокупку3ноутбуків,принтеразісканером,касовогоапаратузтерміналомдлябезготівковихрозрахунків,модему,3мобільних,атакожустановкувідеокамер,сигналізаціїіт.д.

ТОВАР. Назакупівлюстартовогоасортиментудесьв200моделейдитячого, жіночоготачоловічого взуттязповноюрозмірноюсіткою,атакожаксесуари,закладемоблизько400тис.грн.

ВСЬОГО: 502 тис. грн

3. Поточні витрати

Суборендаприміщенняпідмагазинв50кв.мзремонтомнаПознякахобійдетьсяв15тис.грн.Щев3тис.закладаємоЖКП,мобзв'язок,інтернет,абонплатузасигналізації.2тис.піденапокупкучаю,кави,миючих,атакожремонттехніки.

Реклама

КОМАНДА. Працюють2продавцячерездень(ставка300грн/день+%).Власникбудеадміністратором(7тис. грн).Напівставкипотрібніприбиральниця(2500грн)ібухгалтер(4000грн).

ВСЬОГО: 42,5 тис. грн

4. Маркетинг, реклама

В тренді
"Нафтогаз" оголосив березневий тариф для населення

Дляроботимагазинупотрібнопредставництвовінтернеті.Створимоонлайн-версіюмагазину-зфототоварів,контактами,можливістювіддаленогозамовлення.Сайтобійдетьсяв18тис.грн.Нахостинг,доменітехнічну підтримку,терміномнарік,закладемо2тис.грн.Ществоримосторінкив"Фейсбуці","Інстаграмі":будемокреативитиакції,бонуси,роздамофлаєра,розробимонакопичувальнусистемузнижок.

ВСЬОГО: 20 тис.грннастартіі4тис.грнщомісяця

Реклама

5. Окупність проекту

У торгівлі взуттям націнка становить в Києві мінімум 90%. Ми накручуємо 100%: так, при усередненій вартості взуття в магазині в 800 грн сама націнка тягне на 400 грн. При цьому літні мокасини можуть коштувати 200 грн, а зимові черевики – 1200 грн. Для нормальної роботи магазину потрібно, щоб в день 5 клієнтів купували товар в середньому на 800 грн. Тоді в місяць заробимо 120 тис. грн. Мінусуємо поточні (42,5 тис.) і маркетингові (4 тис.) витрати (всього 46,5 тис.) – отримуємо 73,5 тис. грн. Закладаємо на оновлення товару 15-20% від стартових закупівель асортименту (в нашому випадку – від 60 тис. грн). Залишається 13,5 тис. грн. Відповідно, при початкових (502 тис.) і маркетингових (20 тис.) інвестиціях (всього 522 тис.) Проект окупиться через 3,2 року.

Визначаємоклієнта правильно

Перш ніж зважитися на запуск взуттєвого магазину, важливо уважно вивчити цей сегмент економіки, говорять експерти. Це важливо для розуміння тонкощів вибору постачальників, цільової аудиторії, місця для торгової точки. "Потрібно розуміти, що є фізіологічні потреби людей в новому взутті. Так, чоловікам щорічно потрібно 3,3 пари, жінці – 3,8-4,3 пари, дитині – 6 пар. Навіть якщо в кризу дорослі можуть обмежити себе в покупці взуття, все одно вони не можуть купувати менше двох пар на рік. А на дитину взагалі економити не виходить: дитяча ніжка росте, взуття швидко зношується, тому доводиться постійно його оновлювати", – пояснює Бородиня. Це означає, що можна зосередитися на продажу переважно дитячого взуття, оскільки цей товар постійно затребуваний. Або, як варіант, продавати дитяче взуття спільно з жіночим: мами разом з дітьми зможуть ходити в одному магазині. Ну і універсальний варіант: торгівля взуттям для всіх категорій покупців, але такий формат вимагає не тільки істотних вкладень, а й хорошої інтуїції в закупівлях, попереджають підприємці, оскільки якщо не вгадаєш, що буде модно і актуально в новому сезоні, можна не продати нові колекції. "Смак українок у виборі взуття дуже відрізняється від тих же мешканок Європи. Наші дівчата люблять високий каблук носити навіть взимку, а європейки обирають комфортне взуття. З цими та іншими особливостями треба рахуватися, коли підбираєш асортимент для продажів. Тому зараз підбираю товар в таких пропорціях: 20% – спортивний напрямок, 30% – молодіжне зручне взуття, 10% – високий каблук на кшталт шпильки або в стилі лабутенів, 40% – взуття з невисоким каблуком в 3-5 см, для старшого віку або консерваторів. В принципі, чуття при виборі взуття рідко обманює, оскільки не люблю всякі дешеві стразики або кричущі кольори і намагаюся купувати універсальні моделі, які не вимагають покупки додаткових аксесуарів. У підсумку взуття, як правило, активно продається в сезон, а залишки йдуть на розпродажах: адже завжди знайдуться ті, хто "готує сани влітку", – каже власниця невеликого магазину взуття в Одесі Ольга Литвиненко.

Чомукращевибирати своє

Крім визначення цільової аудиторії і вибору асортименту, експерти рекомендують підприємцям уважно визначитися з ціновою політикою майбутнього магазину. За їх словами, націнка в роздрібній торгівлі зараз становить мінімум 40% по Україні і мінімум 90% в Києві. "Багато компаній погоріли на те, що під одним брендом продавали дешевше і більш дороге взуття, оскільки це викликало нерозуміння у клієнтів, чому одне і те ж взуття продається в різних торгових точках з великою різницею в ціні. Тому найкраще визначити якусь єдину ціну, щоб залучити в магазин клієнтів з конкретним доходом. наприклад, зараз люди купують бюджетне, але якісне взуття, це можна вважати навіть середнім рівнем. На цю аудиторію і можна орієнтуватися", – пояснює співвласниця магазинчика взуття в Києві Дарина Чернова. За її словами, виходячи з середньої зарплати по Україні в 5 тис. грн, покупці готові виділити на покупку, наприклад, демісезонного або зимового взуття 1500-2500 грн. "Це нормальна сума для покупки гарного взуття українських виробників. Тому постачальників для формування асортименту в магазині краще шукати серед вітчизняних компаній. Оскільки наші виробники дорожать репутацією, намагаються робити якісне взуття, а в разі проблем з товаром простіше вирішити проблеми", – продовжує Чернова. І хоча в Україні на слуху не так багато українських взуттєвих брендів, на ділі вибрати постачальників є з кого, адже в країні працює 1500 виробників. "Це дуже велика конкуренція, тому компанії намагаються виробляти доступне і якісне взуття. Хоча обсяги виробництва є куди нарощувати, адже зараз українські виробники взуття закривають приблизно 25% ринку взуття, а решту – це імпорт, як якісний європейський, так і неякісний азіатський. Але якщо говорити про добротне взуття осінньо-зимового асортименту, тут вітчизняне виробництво наближається до половини. Тому є з кого вибирати як постачальників", – відзначає Олександр Бородиня. За його словами, краще до вибору взуття придивлятися на виставках виробників, адже там максимальний вибір продукції.

Вибираємомісцедля торгівлі

Успіх в торгівлі взуттям залежить не тільки від асортименту продукції і цінової політики, а й від місця розташування магазину, нагадують експерти. Тому вибирати точку для торгівлі потрібно вкрай уважно, адже місце повинно бути масовим, популярним, з добре розвиненою інфраструктурою. "Для запуску взуттєвого магазину може підійти ринок, торгово-розважальний центр, центральні райони міста, розв'язки біля метро і навіть спальні мікрорайони. Головне, щоб там була хороша прохідність людей вранці або ввечері, або навпаки – місце було популярно у вихідні і свята" , – вважає голова Асоціації франчайзингу України Андрій Кривонос. За його словами, ті ж ринки або торгово-розважальні центри дуже актуальні для запуску взуттєвого магазину, але там може бути дорога оренда: "Тому можна взяти для оренди, наприклад, приміщення не в самому ТРЦ, а поруч – якщо, наприклад, пропонується частина якогось комерційного об'єкта в суборенду", – роз'яснює Кривонос. А ось запуск взуттєвого магазину в спальному районі може бути актуальним, тільки якщо це новий мікрорайон, де багато молодих сімей з достатком. "У таких місцях особливо актуально відкривати торговельну точку з товарами, орієнтованими на дітей і підлітків", – уточнює Кривонос.

КОНКУРЕНТИ.Коли підприємець вже визначився з розташуванням майбутнього взуттєвого магазину, важливо вивчити на місці пропозиції конкурентів, відзначають експерти. "Потрібно розібратися, які взуттєві магазини і торгові марки тут представлені. Наприклад, на відстані п'ятнадцяти хвилин ходьби в основному торгують дорогим імпортним або, навпаки, дешевим китайським взуттям. Тоді запуск магазину з товарами вітчизняних виробників або навіть одного бренду є цілком актуальним. При цьому ціни можуть бути або бюджетними, або на рівні середніх плюс. Але з урахуванням того, що прямих конкурентів у пропозиції взуття на даному місці немає, торгову точку можна відкривати", – вважає Кривонос. Разом з тим Олександр Бородиня нагадує, що під час закупівлі взуття варто звертати увагу на розмірну сітку: "Наприклад, якщо взяти жіночий розмір взуття з мінімумом 35 і максимумом 41, то по кривій розподілу найпопулярнішими розмірами виявляться 37 і 38. Відповідно, моделей по цих розмірах можна закуповувати більше, а пар по 35 і 41 – менше. Але знову ж розмір залежить від фасону взуття та комплектуючих, тому дані нюанси варто враховувати при закупівлі", – говорить Бородиня.

Підпишись на наш telegram

Лише найважливіше та найцікавіше

Підписатися

Реклама

Читайте Segodnya.ua у Google News

Реклама

Новини партнерів

Загрузка...

Новини партнерів

Загрузка...
загрузка...
Хочеш бути в курсі останніх подій?
Підпишись на повідомлення. Показуємо тільки термінові і важливі новини.
Хочу бути в курсі
Я ще подумаю
Будь ласка, зніміть блокування повідомлень в браузері!

Натискаючи на кнопку «Прийняти» або продовжуючи користуватися сайтом, ви погоджуєтеся з правилами використання файлів cookie.

Прийняти