Як відкрити кейтерингову компанію: бізнес-план

29 березня 2015, 08:44

Христина Коновалова

При стартових витратах в $16,5 тис. кейтерингова компанія "Смачно і швидко", яка відкрита в Києві і доставляє обіди в офіс, почне окупатися через 5 місяців

У кризу підприємці намагаються вирішити головоломку, як заробити гроші. Один з варіантів – громадське харчування. З одного боку, відкривати ресторан нині дорого і ризиковано, оскільки люди починали економити на походах в кафе, а з іншого – навіть зараз в сегменті громадського харчування можна впровадити недорогі бізнес-ідеї, які будуть не тільки користуватися попитом, але і при правильній розкрутці окупляться за півроку-рік. "Сегодня" розповість про один з напрямків такого бізнесу, який займається організацією виїзних заходів або доставкою обідів в офіс. Йдеться про кейтеринг.

Реклама

Як пояснює засновник бренду "СушиЯ", власник ресторанів Grill do Brasil і StarBurger Геннадій Медведєв, сьогодні сегмент кейтерингу майже ліквідовано, адже багато компаній отримують лише невеликі замовлення: "Ринок в цьому напрямку, здавалося б, завмер. Але завжди є ніші, які, ймовірно, не видно традиційним гравцям, тому може знайтися місце для розвитку".

Такою нішею, на думку гендиректора компанії "Ресторанного консалтингу" Ольги Насонової, може стати доставка обідів в офіси: "У кризу компанії, насамперед, скорочують витрати на проведення корпоративів і безкоштовні обіди. Але "білим комірцям" як і раніше потрібно чимось харчуватися, тому, якщо кейтерери замість організації корпоративів займуться доставкою ланчів, на цьому можна заробляти навіть у кризу". Ми розібралися, які ризики та перспективи може нести кейтерингова компанія (докладний бізнес-план див. в інфографіці).

2_11

Заробляємо на обідах

Реклама

1. Характеристика, розташування, конкуренти

Відкриваємо в Києві кейтерингову компанію "Смачно і швидко". Будемо спеціалізуватися на доставці їжі в офіс. Наша "фішка" – домашня кухня. Кожен день будемо пропонувати клієнтові нове меню, по два варіанти обідів, в кожному з яких буде представлено по три страви – салат, суп, м'ясо або рибу з гарніром. Додатково можна буде замовити десерти.

У майбутньому, якщо попит виявиться високим, запропонуємо клієнту доставку в офіс гарячих вечерь, а також виготовлення напівфабрикатів (риби, м'яса, вареників), із завезенням на дім. Ще додамо послугу обслуговування новорічних корпоративів, весіль, днів народжень і т.д.

Варто відзначити, широкий набір послуг вирішить проблему сезонності бізнесу. Наприклад, влітку малозатребувана доставка обідів в офіс. Але може бути більше замовлень на організацію весіль, випускних. Тому універсальність нашого проекту дозволить отримувати дохід навіть в "не сезон".

Для роботи орендуємо приміщення кафе або їдальні, на правому березі Києва та неподалік від метро. Тут же розміститься офіс, де будемо приймати замовлення, – по телефону і онлайн. На кухні будемо готувати обіди або вечері з доставкою. А зал можна використовувати як їдальню, де зможуть пообідати співробітники сусідніх офісів або навіть проводити тут корпоративи.

Реклама

Хоча конкуренція на ринку столичного кейтерингу висока (близько 150 компаній), свою нішу займемо за рахунок невисоких цін, хорошої якості і широкого переліку послуг. За нашими розрахунками, якщо щомісяця, за 20 робочих днів, наша команда приготує 4000 офісних обідів і вечерь, середньою вартістю 50 грн, проект "Смачно і швидко" почне окупатися вже через 5 місяців.

2. Стартовий капітал

На початку обладнаємо наш офіс-кафе. Для кухні потрібні холодильники, плити, ваги, витяжки, водонагрівач, кухонні комбайни, шокова заморозка, мікрохвильовка, столи, стелажі, електрочайник, фритюрниця, млинниця, сковорідки, каструлі, ножі і т.д. Тут заощадимо, якщо купимо б/у обладнання та меблі, вклавшись в 280-300 тис. грн. Ще 50-70 тис. грн закладемо на покупку ноутбуків, телефонів, принтера, сканера, ксерокса, сейфа, касового апарату, канцтоварів. Знадобиться і сайт. Розробка "візитки" обійдеться в 3-5 тис. грн. За домен, хостинг та техпідтримку викладемо 1000 грн на рік. Ще врахуємо 20-30 тис. грн на покупку одноразового посуду, продуктів, побутової хімії та інших дрібниць.

Всього: 354-406 тис. грн.

3. Поточні витрати

Реклама

Сюди входить оренда. Будемо знімати їдальню з ремонтом, де розмістяться офіс і виробнича база, а зал будемо використовувати для корпоративів. Приміщення потрібно недалеко від метро. Наприклад, на Подолі оренда 80 кв. м обійдеться в 20-25 тис. грн, плюс "комуналка" – 2-4 тис. грн. Разом: 22-29 тис. грн.

Далі – зарплати. Ми працевлаштуємо 4 кухарі, із зарплатою в 6-9 тис. грн. Всі майстри – універсали (приготування салатів, супів, м'яса-риби, десертів). Також потрібна прибиральниця для миття посуду, підлог, холодильників (4000 грн). Крім того, візьмемо на півставки бухгалтера (3000 грн.). Потрібні і кур'єри для доставки обідів в офіси з аутсорсингу. Цим співробітникам зарплату не враховуємо, адже їхній дохід залежить від кількості замовлень – винагорода закладена в суму обіду. Разом: 31-43 тис. грн.

Ще закладемо 20-30 тис. грн. – На підтримку продуктових запасів, покупку миючих засобів, придбання меблів-посуду для проведення корпоративів, інші нюанси. Також ця сума, у разі форс-мажорів, буде спрямована на непередбачені витрати.

Всього: 73-102 тис. грн на місяць.

4. Маркетинг, реклама

Наш проект будемо просувати в Інтернеті: створимо сторінки в соцмережах, розмістимо оголошення на біржах послуг. Також замовимо вивіску для офісу-кафе, надрукуємо візитки, роздамо листівки, розклеємо оголошення на стовпах. А наші обіди в офіс будемо доставляти у фірмових пакетах. Крім того, будемо використовувати акції, розробимо систему знижок. Все це допоможе забезпечити потік клієнтів. Однак найважливішим у процесі напрацювання бази замовників є робота з компаніями безпосередньо. Будемо домовлятися про зустрічі з офісами, продемонструємо наше меню, запропонуємо потенційним клієнтам спробувати салати та бутерброди. Також поговоримо зі знайомими, друзями, колегами, адже вони, можливо, будуть не проти замовляти в офіси наші обіди. Всього: 10 тис. грн на старті і 4-6 тис. грн щомісяця.

5. Окупність проекту

В тренді
Українців зобов'яжуть забезпечувати немічних батьків: за що доведеться платити

Собівартість обіду – 35 грн, продаємо його за 50 грн. (націнка – 30%). Можемо приготувати 200 обідів на день. Це означає, що якщо за 20 робочих днів ми зробимо 4000 обідів з середнім чеком в 50 грн, то в місяць заробимо 200 тис. грн. Мінусуємо поточні (102 тис. грн) та маркетингові (6 тис. грн) витрати (всього 108 тис. грн) і отримуємо 92 тис. грн. З урахуванням стартових (406 тис. грн) і маркетингових (10 тис. грн) витрат (всього 416 тис. грн), наш проект почне менше ніж через півроку.

6. Ризики

Цей бізнес актуальний в кризу, адже працівники завжди не проти дешево-ситно поїсти. Заощадити на поставках продуктів можна, купуючи вітчизняні, а не імпортні. Влітку, коли мало замовлень в офіси, отримуємо додаткові доходи від обслуговування заходів. В крайньому випадку, відмовляємося від команди/офісу і готуємо самі, на кухні.

3_07

Інвестуємо в доставку поетапно

Експерти рекомендують уважно вивчити ринок кейтерингу, перш ніж відкривати свій проект, адже в цьому сегменті присутній сильна конкуренція. За оцінками Ольги Насонової, столичний ринок кейтерингу налічує близько 100-150 гравців: "І працювати тут непросто, тим більше в умовах кризи, коли ця ніша, в порівнянні з 2013 роком, просіла на 20%. Хоча цієї зими деяке пожвавлення серед замовників, на щастя, вже спостерігається".

ВЧИМОСЯ. У свою чергу Геннадій Медведєв радить підприємцям ще до реалізації стартапу отримати деякий досвід в ресторанному бізнесі, бажано попрацювавши в якійсь структурі, наприклад адміністратором. "Відкрити цю службу легко і недорого, але виграє той, чиє господарство саме організоване. І тут без досвіду не обійтися. Адже доводиться вирішувати масу питань: хто приготує блюда, на якому транспорті доставити їх замовнику, скільки буде коштувати закупівля посуду та інші оргпитання", – говорить експерт. За його словами, в цьому бізнесі вкрай важливі комунікативні якості, адже "якщо є знайомі, можна забезпечити стабільний потік замовлень".

ГРОШІ. Кейтеринговий бізнес цікавий тим, що дозволяє інвестувати сюди поетапно. "На старті потрібен свій або орендований офіс, телефони. Також знадобиться сайт, який треба просувати, щоб про ваші послуги дізналися. Тобто, на першому етапі вистачить 70 тис. грн", – уточнює Насонова. За її словами, після перших замовлень потрібні додаткові інвестиції – на посуд, текстиль, меблі, інвентар для перевезення їжі, які спочатку орендуєш в ресторанах: "На аксесуари піде близько 150 тис. грн. А коли настане час обладнати свою виробничу базу – це потягне на всі 300 тисяч. З такими довкладеннями компанія може довести свою вартість до 1 млн грн".

4_03

Контролюємо без ризику

Кейтеринг, як і будь-який інший вид бізнесу, схильний до різних ризиків. "Мінімізувати їх можна двома шляхами: або починати бізнес вдома, готуючи ділові ланчі у себе на кухні, або вводити послугу доставки обідів в офіс при вже діючому ресторані. Тоді, якщо справа не піде, її можна згорнути без втрат", – вважає Насонова. А ось піти від впливу валютних стрибків можна завдяки заміні імпортних товарів вітчизняними. "Тоді на собівартість ваших страв буде впливати тільки рівень інфляції в країні. Падіння попиту на кейтеринг в "не сезон" бажано вирішувати шляхом створення незвичайних пропозицій щодо проведення весіль, випускних, вечірок", – радить Інна Зосімова.

ОНЛАЙН. Щоб уникнути крадіжок серед співробітників, потрібно вводити строгий контроль виробництва за допомогою бухобліку. "Важливо, щоб у бухгалтера вже був досвід роботи в ресторанах, адже тоді він буде розуміти, як правильно вести облік витрати закуплених продуктів. Застрахуватися від найму нечистих на руку співробітників можна ще на етапі пошуку, навівши довідки на попередніх місцях роботи претендентів", – вважає кейтерер Гулько.

А банкіри рекомендують переходити з готівкових розрахунків на платежі по інтернету або мобільних терміналів: "За даними НБУ, якщо в 2004 році з усіх операцій з картами тільки 5% проходило в торгових мережах, то під кінець 2014 року таких операцій був уже 61%. Надання клієнту вибору – оплата на сайті, кур'єру готівкою або карткою – не тільки підвищить зручність обслуговування, але і дозволить контролювати фінпотоки", – говорить директор Центру роздрібного бізнесу UniCredit Bank Любомир Пунч.

5

Обід з посмішкою і компліментами

На ринку кейтерингу звичайними обідами вже нікого не здивуєш, нині офісні співробітники під час перерви хочуть уваги і сервісу. "Чому, якщо в ресторанах може бути затребувана висока кухня, то в сегменті доставки ланчів в офіс – мало хто пропонує культуру і сервіс? А адже діловий кейтеринг можна звести в ранг високого мистецтва – це гарний бізнес", – вважає засновник кейтерингової компанії "FoodTime" Марісабель Гулько.

УСМІХАЄМОСЯ. Особливу увагу в діловому кейтерингу потрібно приділити організації кур'єрської служби, тому що в цьому бізнесі логістика виконує важливу функцію "обличчя" компанії. "Знайти хорошого кур'єра дуже складно, адже, на жаль, ця робота в нашій країні вважається низькодохідним підробітком, яка влаштовує в основному студентів. Тому, якщо ви вирішили зайнятися кейтерингом, потрібно пред'являти високі вимоги тим кур'єрам, з якими плануєте працювати. Ваші співробітники повинні бути охайними і ввічливими, акуратними з доставкою ланчів. Крім того, важлива чесність – кур'єри приймають гроші від клієнтів, і кейтерер хоче бути впевнений, що співробітник з грошима не зникне, а всю готівку привезе в офіс. Ще один важливий нюанс – з яким настроєм кур'єр привозить обід клієнту. Якщо він посміхається, то цей обід у вас ще раз замовлять, а якщо нагрубіянить – будуть шукати іншого кейтерера", – говорить Гулько.

МЕНЮ. Важлива тема для кейтерера – складання меню, адже в останні роки офісних співробітників не здивуєш борщем або котлетою. "Білим комірцям" хочеться спробувати нові, здорові, незвичайні страви. "Потрібно креативити і стежити за модою. Зараз, приміром, модно готувати страви з гарбуза, який можна міксувати з йогуртами. Важливо дивувати клієнта, хоча традиційна домашня кухня теж користується успіхом. Просто слідкуйте за тим, що вашому клієнтові подобається і чи не приїлися страви. При цьому ніяк не обійтися без урахування смакових особливостей клієнтів, адже у когось може бути алергія, а хтось не переносить зелень", – ділиться експерт. Кейтерери радить балувати клієнтів: "Можна іноді готувати "компліменти" – пиріжки або десерти. Або декорувати ланч: приємно адже відкрити коробку, а там лежить гілочка розмарину". І, звичайно ж, варто контролювати якість термопосуду – клієнтам хочеться отримати свою страву гарячою.

ЦІНИ. Гравці ринку вважають, що необов'язково встановлювати ціну на ланч нижче, ніж у конкурентів – можна зіграти на якості, різноманітності та вазі порції. "У кризу люди звикли рахувати гроші і знають, що і скільки коштує. Тому, якщо ви запропонуєте офісний обід за ціною, умовно, 60 грн, а така ж за вартістю пропозиція є у конкурента, робіть ставку на якість вашого меню. Можливо, за ці гроші він запропонує тільки м'ясну страву, салат і хліб, а ви доповніть цей набір ще й гарніром, супом. Так, заробите менше, ніж конкурент, тому, що собівартість страви виросте. Зате клієнти, оцінивши вигідність вашої пропозиції, швидше за все, зроблять замовлення у вас", – вважає одеський маркетолог Інна Зосімова, що працює в ресторанному бізнесі.

Підпишись на наш telegram

Лише найважливіше та найцікавіше

Підписатися

Реклама

Читайте Segodnya.ua у Google News

Реклама

Новини партнерів

Загрузка...

Новини партнерів

Загрузка...
загрузка...

Натискаючи на кнопку «Прийняти» або продовжуючи користуватися сайтом, ви погоджуєтеся з правилами використання файлів cookie.

Прийняти