Держінспекція навчальних закладів України збирається відмовитися від стрес-перевірок

25 листопада 2017, 09:00

Юлія Полєхіна

В Академії ДТЕК вважають, що перевірки повинні бути не для покарань, а для вирішення проблеми

Всі знають, як проходять перевірки: керівники попереджають підлеглих, щоб готувалися до приходу "ревізора", і кажуть, що за порядок вони відповідають головою. Останні розводять бурхливу діяльність і п'ють ліки від стресу – тому що буде перевірка. Так і відбувається: приходить "строгий" перевіряючий і починає свою роботу.

Тому Академія ДТЕК спільно з Держінспекцією навчальних закладів України обговорили новий спосіб взаємин: замінити непродуктивні стрес-перевірки на візити інспекторів з плідним діалогом сторін. Тобто не виявлення недоліків і "батіг", а неодмінна допомога перевіряючого в рішенні виявленої проблеми
.

Стратегії: крок за кроком до нового

Реклама

УцьомуроцінабазіАкадеміїДТЕКплануєтьсяпроведеннящекількохспільнихстратегічнихсесій.Авжезновогорокуотриманінавичкиплануютьпуститивжиттяізастосовуватинапрактиці.Учасникипроцесузгодні,щозволікативданомувипадкуне можна,інавітьневеликікрокивпідсумкудадутьзначнірезультати.

"З кожної такої зустрічі будуть робитися висновки, – пояснила Тетяна Шерман. – Ми будемо дивитися, які у нас будуть напрацювання, яка практика є в Європі і світі, може, щось вдале впроваджував бізнес. Дуже важливо, що ми налагоджуємо діалог з майбутньою організацією забезпечення якості освіти. Однією з головних тем буде кваліфікація фахівців і те, за якими параметрами вони будуть працювати, як сприяти підвищенню якості освіти. Важливі моменти – навчання співробітників (вони готові до нововведень, але є великий обсяг роботи, який

ІНТЕРЕС."Бізнес найбільше зацікавлений в осучасненні української системи освіти і державних відомств. Адже нинішні учні – це майбутні працівники підприємств і компаній. Тому ми взяли на себе роль такого посередника, який не підтримуватиме тільки одну або іншу сторону, а буде націлений допомагати виробити дійсно перспективні стратегії для модернізації системи освіти",- пояснив директор Академії ДТЕК Євген Бондаренко.

Плани: змінити цілі візиту і сприйняття

Колиочікуютьінспекторавнавчальнихзакладахзплановою перевіркоюабо поскарзі,точастойогосприймаютьяктого,хтоприйшовзнайтинедолікиівчомусь викрити"недбайливих"співробітників.Такийпідхідпотрібноміняти.Наперших загальних зборахфахівціДержавноїінспекціїнавчальнихзакладівобговорювализАкадемієюДТЕКпитання,пов'язанізі створеннямвУкраїнісистемизабезпеченняякостіосвіти.

"У Академії ДТЕК стоять дві основні завдання: допомогти провести реформу, зробивши так, щоб інспекція трансформувалася з ревізійного органу для навчальних закладів, до якого вони байдужі, в партнера, - розповіла керівник департаменту по роботі із зовнішнім ринком ДТЕК Тетяна Шерман. – А також провести роботу з самими фахівцями, оскільки у нового відомства, Державної служби якості освіти, зовсім інша місія і філософія. Наявні функції будуть доповнені іншими, пов'язаними з інституційним аудитом навчальних закладів, оцінюванням і забезпеченням якості їх програм, наданням відповідних рекомендацій. У зв'язку з цим фахівці не можуть залишитися незмінними, з наявними на сьогоднішній день знаннями та підходами".

В тренді
Три мільйони осіб залишаться без індексації. Кому не підвищать пенсії в березні?
Звичайно,доведетьсямінятипідхідікругозір.

"Ми сподіваємося, що на сесіях, які у нас заплановані з усіма учасниками процесу (фахівцями Держінспекції, керівниками вищих навчальних закладів, шкіл, дитячих садків), вдасться з'ясувати, якою вони хочуть бачити нову Держслужбу якості освіти, як повинна бути побудована робота, які нові критерії і методики повинні бути розроблені для поліпшення якості освіти"- пояснюють в Академії ДТЕК.

КонструктивнупозиціюозвучуютьівДержінспекціїнавчальнихзакладівУкраїни.
Реклама

"Дуже важливо побудувати таку модель, яка б ефективно сприяла постійному підвищенню якості і формувала довіру суспільства до системи вітчизняної освіти. І перше, звичайно ж – це розробка критеріїв і стандартів, за якими буде працювати система внутрішнього і зовнішнього забезпечення якості освіти. Ми всіма силами постараємося зі свого боку зробити все можливе, щоб Держслужба якості освіти стала сервісним органом, який не тільки допоможе прийняти рішення у виявленій проблемі, а й буде зацікавлений

Історія і "модель" майбутнього

ПершасесіязібралавАкадеміїфахівцівДержінспекціїнавчальнихзакладівУкраїни.Вониразомзфасилітатором(що забезпечуєуспішнугруповукомунікацію),керівникомінститутувнутрішніхтренерівіекспертівДТЕКОлегомШаповаловимпровелиісторичне"сканування"минулого,зібравшиподії,яківплинулинанаше сьогодення,запропонували"модель"майбутньоїДержслужбиякостіосвіти.Вкінцізустрічіобговорювалисяпроблеми,пов'язанізі створеннямта забезпеченнямефективноїроботиновоїслужбиякості.

"Серед головних: нестача ресурсів, невизначеність законодавства (крім Закону "Про освіту" потрібні ще зміни в інші закони та розробка і прийняття підзаконних актів – постанов Кабміну або наказів МОН)", - розповіли в Академії ДТЕК.

Такожпіднімалосяпитанняпро підвищеннякваліфікаціїкадрів,набірновихспівробітниківівцентральнийапарат,інамісцях(Держслужбаякостіповинназа закономматирегіональнівідділення,прицьомукількістьспівробітниківмаєзростимайжевтрирази-заразпрацюєвсього40 осіб).

Підпишись на наш telegram

Лише найважливіше та найцікавіше

Підписатися

Реклама

Читайте Segodnya.ua у Google News

Реклама

Новини партнерів

Загрузка...

Новини партнерів

Загрузка...
загрузка...
Хочеш бути в курсі останніх подій?
Підпишись на повідомлення. Показуємо тільки термінові і важливі новини.
Хочу бути в курсі
Я ще подумаю
Будь ласка, зніміть блокування повідомлень в браузері!

Натискаючи на кнопку «Прийняти» або продовжуючи користуватися сайтом, ви погоджуєтеся з правилами використання файлів cookie.

Прийняти