Україна перша серед всіх країн світу закріпила на рівні закону використання електронних паспортів нарівні з паперовими. З 23 серпня 2021 року кожна організація буде зобов'язана приймати цифрові паспорти з застосунку "Дія". Як тепер користуватися електронним паспортом, сайту "Сьогодні" розповіли в Міністерстві цифрової трансформації.
Де можна користуватися застосунком
В ідеалі – всюди. Українці можуть надавати цифрові документи на пошті, у банках, для отримання адміністративних і фінансових послуг тощо.
Зокрема, з цифровими паспортами вже можна віддалено відкрити банківський рахунок у деяких фінустановах, а також подорожувати Україною на поїздах і літаках. Інтегрувалися з "Дією" вже 10 міжнародних аеропортів України.
Як передати копію документа
- Відкрийте документ і натисніть на нього, щоб з'явилася зворотна сторона з QR- або штрихкодами.
- Надайте штрихкод менеджеру для сканування.
- Ви побачите сповіщення про підтвердження запиту, підтвердьте його.
- "Дія" сформує цифрову копію паспорта з е-підписом і передасть до системи запитувача.
Копія одноразова – застосунок її не зберігатиме.
Як підтвердити особу
- Надайте цифровий паспорт з фото в застосунку "Дія".
Натисніть на нього, щоб побачити QR- або штрихкоди.
- Коди можна зчитати сканером або планшетом.
Під час підтвердження особи персональні дані нікуди не передаються.
Як перевірити документи іншої людини
Кожен може самостійно перевірити справжність цифрового документа. У застосунку є зчитувач, яким можна просканувати QR-код іншого користувача "Дії":
- Натисніть на іконку зчитувача в правому верхньому куті.
- Наведіть камеру смартфона на QR – паспорт перевіриться автоматично.
- Застосунок сповістить вас про результат перевірки.
Переконайтеся, що ви під'єднані до інтернету, інакше коди для перевірки не згенеруються!
Нагадаємо, з 1 квітня можна буде змінити місце реєстрації онлайн. Спочатку це зможуть зробити жителі великих міст, а до кінця року таку можливість обіцяють всім українцям. Спочатку електронна прописка працюватиме тільки для тих, хто має ID-карту.