Гроші на тваринах: бізнес-план ветеринарного магазину

7 травня 2017, 08:14

Христина Коновалова

На послуги і товари для домашніх вусатих-хвостатих отримаємо 5000 Грн на місяць

Здавалося б, в кризу людей не особливо цікавить турбота про домашніх тварин – в такий час заробити б на покупку хліба з молоком для себе і оплату ЖКП. А якщо потрібно купити корм, можна зайти в супермаркет і вибрати делікатес, виходячи з товщини гаманця, – благо, асортимент там широкий. Саме тому вважається, що бізнес-проекти, спрямовані на класичні потреби вихованців, зараз запускати не варто: висока ймовірність, що вони виявляться провальними. В реальності ж все з точністю до навпаки, стверджують експерти: як не дивно, в Україні навіть зараз реалізуються цікаві нішеві послуги і товари для тварин. Активно розвиваються такі види бізнесу, як міні-готелі, салони краси і організація свят для домашніх улюбленців, виробництво точилок для кігтів, пакетів для відходів, картонних будок тощо. "Ці проекти мають всі шанси на життя – за умови складання грамотного бізнес-плану, дотримання жорсткої стратегії розвитку і надання дійсно хорошого сервісу", – говорить глава Асоціації франчайзингу Андрій Кривонос. "Сегодня" вивчила перспективи запуску невеликого ветмагазину в Києві.

Реклама

Бізнес-план ветеринарного магазинчика

1. Опис проекту

ВідкриваємонаПознякахневеликийветмагазін"Вусаілапи".Основнафішка-послугиветеринара,якийповиненотриматисередклієнтівнеофіційнийстатусдільничного.Тобтофахівецьбудевиїжджатиза адресоюдляоцінкиздоров'явихованцяівразі потребизможедатирекомендації щодо лікування.Такожнашфахівецьрадитимеклієнтамвітаміни,аксесуари,процедуридлятварини.За оцінками,якщощодня5клієнтівзаплатятьзатовариіпослугипо 150грн,проектокупитьсяприблизнозарік.

2. Стартовий капітал

Реклама

Спочаткувкладемосяврозробкупростогоінтернет-магазину,якийзрічнимидоменоміхостингомобійдетьсяв12тис.грн.Такожпотрібнозакупитипочатковийасортимент-корми,вітаміни,ліки,одяг,іграшкитощо.Напридбання500одиницьтоварузнадобитьсяблизько23тис. грн.Дляроботипотрібнотакожобладнання:параноутбуківімобілок,модем-роутерісканерзпринтером-націцілізакладемо25тис.грн.

ВСЬОГО: 60 тис. грн

3. Маркетинг, реклама

Колимовайдепро популяризаціюпроекту,потрібноробитиставкунабезкоштовніметодирозкруткиірозраховуватинасарафаннерадіо.Раздлянасважливааудиторіямікрорайону,потрібнообійтиприлегліточкивигулутварин,познайомитисязвласникамиізапропонуватипослуги.Такожпотрібнозавестисвоїсторінкивсоцмережах,зайтивгрупирайону.Кориснозавестиблогнанашомусайті.Організуємоакціїіщасливідні,розробимодляклієнтівсистемунакопичувальнихбонусів.Такожпотрібнівізиткита флаєри.

ВСЬОГО: 1000 грн в місяць

Реклама

4. Поточні витрати

Настарті небудемоорендуватиофіс:обмежимосяінтернет-продажамиіпослугамиветдіагностікі.Запастоварубудемозберігати вдома.Домовимосязпостачальникамипро швидкудоставкутоварупринеобхідності,апопартнерці-зветклініки,якщоз'являться"термінові"пацієнти.Такимчином,витрачатисяпотрібнобуденамобільні,інтернет, електрику(500грн).Зспівробітниківбудепрацюватиадміністраторомвласникбізнесуіветлікар(можнавзятистудента),ставка-по5тис.грн+відсоток.

ВСЬОГО: 10,5 тис. грн.

В тренді
Пенсії переведуть на картки: коли зміняться правила і що робити одержувачам

5. Окупність

В"Вусаілапи"товарикоштуютьвсередньому30-150грн,апослугиза викликомспеціалістастартуютьвід80грн.Тобтосереднійчекдляклієнтаскладе150грн.Припустимо,щоднязвернутьсяпо5осіб.Тодівмісяцьзаробимо22,5тис.грн.Мінусуємо поточні(10,5тис.)Імаркетингові(1000грн)витрати(разом11,5тис.),одержуємо11тис.Увитратизакладемо25%відпочатковихінвестиційнапідтримкуасортименту(6тис.грн),залишається5тис.грн.Виходить,припочатковихвитратахв60тис.грнпроектокупитьсячерезрік.

Шукаємо в собі ласкавого психолога

Запускати власну справу, де основними клієнтами будуть папужки, золоті рибки або хом'ячки, варто, тільки якщо майбутній підприємець любить домашніх тварин або є в цьому напрямку професіоналом – наприклад, досвідченим ветеринарним лікарем. "Можливо, це звучить дивно, але в бізнесі, побудованому на роботі з тваринами та їх власниками, доводиться бути хорошим психологом. Це важливо, оскільки потрібно вміти знаходити спільну мову з собаками або кішками, які, як і люди, відрізняються унікальними, доброзичливими або примхливими характерами. і якщо їм щось не сподобається, тварини можуть пустити в хід кігті з зубами. По-друге, комунікабельність і розуміння основ психології важливі при побудові тривалих взаємин з власниками тварин: коли знаєш, який у людини улюблений колір, коли вона гуляє з твариною і як проводить з нею вільний час, простіше перевести випадкового клієнта в статус постійного", – відзначає співвласник столичного магазинчика для тварин Ірина Ромашова.

Реклама

До бізнес-старту важливо розібратися, чи буде попит на товари і послуги для тварин в конкретному місті чи районі. "Що пропонувати власнику тварин – вибір самого підприємця. В принципі можна торгувати навіть звичайними кормами. Але для цього потрібно відразу ж забезпечити потік клієнтів. Тоді потрібно заводити зв'язки в певних клубах. Можна також знайомитися з власниками міні-готелів, ветлікарень або салонів краси, або шукати клієнтів під час прогулянок у парку, де люди гуляють зі своїми вихованцями. і, якщо вміти правильно знайомитися з цими людьми і запропонувати їм вигідні ціни або незвичайні послуги, це хороший шанс роздобути нового клієнта", – каже Ольга Данилова, менеджер одного з готелів для тварин в Одесі.

Такожможнаформуватибазуклієнтівчерезнаданняпослугветеринара."Якщоветлікарзапропонуєвсвоємурайоніпослугимедобстеженнядомашньої твариниіпродаждеякихвітамінів,розвиваючих ігорабокормівза оптовимицінами-такаекспертизазвиїздомнабудиноктакожможебутизатребуванамешканцямимікрорайону",-вважаєАндрійКривонос.

Потрібен унікальний сервіс

Щоб бізнес розвивався активно, експерти рекомендують запускатися в нових спальних районах або житлових комплексах. "Це спрацює, тому що в нових будинках живе переважно платоспроможне населення, яке може собі дозволити товари рівня мас-маркету і формату "вище середніх цін". Якщо такі люди заводять домашніх тварин, вони не будуть на покупці кормів або аксесуарів економити кожну копійку. Таким клієнтам можна, наприклад, запропонувати дизайнерський демісезонний комбінезон, модний ошийник зі стразиками або точилку для кігтів з натуральних матеріалів", – вважає Ірина Ромашова.

Для організації клієнтського бізнесу не обов'язково брати в оренду велике приміщення в 60-70 кв. м: можна обійтися запуском невеликої приймальні з хорошим сайтом, а запаси товару реально зберігати, наприклад, вдома. "До запуску важливо прикинути, який товар знадобиться для продажів. Якщо в основі бізнесу стане послуга – скажімо, консультації ветеринара, надання ночівлі в міні-готелі або формування модних стрижок і манікюру, – то ставку потрібно робити на фахівців. А адже найчастіше сам власник бізнесу виступає перукарем або ветеринаром. У такому випадку для надання послуг досить взяти в оренду невелике приміщення, до 20-30 кв. м. А якщо підприємець хоче заробляти на продажу товарів для тварин – можна домовитися з постачальниками, які будуть під замовлення привозити необхідні корми або аксесуари", – зазначає Ольга Данилова.

Якщоприбізнес-стартіробитиставкусаменанаданняхорошогосервісу,цедозволитьвідкритибізнеснавітьпринаявностіневеликогокапіталу-до$5тис."Такістартовівитратидопоможутьзнизитиризики,якщобізнесврезультаті невигорить.До тогожне доведетьсявкладатисяу формуваннястартовогоасортиментуізапасів,якіможутьбутиі нерозпродані.Алеякщобізнесбудерости,вперспективіможназробитиставкунаширокийасортимент",-вважаєАндрійКривонос.

Підглядаємо ідеї за кордоном

На нашому ринку товарів і послуг для тварин можна спробувати стартувати не просто з нішевою ідеєю, а й узяти на озброєння світовий бізнес-досвід, вважає Андрій Кривонос. Як приклад він наводить такий популярний за кордоном сервіс, як ... вичісуватель домашніх тварин. "Цей формат популярний у Франції, Бельгії, Австрії. Вичісуванням займається лікар і заодно визначає, чи здорова тварина, чи є у неї блохи і т.д. Виходить, вичісування тварин – це фактично медична послуга, адже діагностика здоров'я тварини проводиться на підставі аналізу стану її шерсті. І це логічно, оскільки тварина не може розповісти, чи болять у неї, наприклад, зуби. А якщо шерсть випадає – це вже ознака серйозних проблем зі здоров'ям. Тому після діагностики шерсті можна сказати власнику улюбленця, до якого фахівця потрібно звернутися далі для вирішення проблеми", – роз'яснює Кривонос.

Ще за кордоном люди нерідко звертаються до послуг ... дієтологів для тварин! "Цей формат популярний, тому що для різних цілей тварині потрібно організувати різний підхід в харчуванні. Так, якщо людина водить собаку на заняття в кінологічну школу – її потрібно збалансовано годувати, наприклад, м'ясом і кашами, а не борщем, макаронами та цукерками зі столу. Це тим більш важливо, що в залежності від породи, ваги і віку тварини, є свої особливості у формуванні її раціону. І всі ці нюанси може підказати дієтолог для тварин", – зазначає Кривонос.

Але якщо у вас є власна цікава ідея, дерзайте – адже які саме послуги увійдуть в моду вже завтра, не знає ніхто. "Є люди, які ховають тварин, тому логічним може стати запуск крематорію або інтернет-кладовища для домашніх вихованців. А ще можуть чотириногим знадобитися послуги стоматології, пластичної хірургії, клінінгу, фотографії, туристичного агентства, няні або медсестри ... Окремо можна зайнятися виробництвом спеціальних підгузників або солодощів, або туалетних накладок для тварин, що кріпляться на звичайний унітаз. Таких незвичайних ідей може бути ще чимало", – пояснює Кривонос.

Підпишись на наш telegram

Лише найважливіше та найцікавіше

Підписатися

Реклама

Читайте Segodnya.ua у Google News

Реклама

Новини партнерів

Загрузка...

Новини партнерів

Загрузка...
загрузка...

Натискаючи на кнопку «Прийняти» або продовжуючи користуватися сайтом, ви погоджуєтеся з правилами використання файлів cookie.

Прийняти