У Києві в два рази злетіли ціни на таксі: чому і коли вони повернуться до норми

12 травня 2020, 20:37

Анастасія Іщенко Анастасія Іщенко

Тарифи підвищилися через підвищений попит і негоду

З 11 травня в Україні ослабили карантин і дозволили працювати перукарням, салонам краси, непродовольчим магазинм, адвокатам, психологам, кав'ярням і літнім терасам кафе. Тисячі людей, які понад два місяці сиділи вдома, нарешті вийшли на роботу. Але через те, що громадський транспорт у країні перевозить за спецперепустками, багатьом доводиться викликати таксі, щоб дістатися на роботу. У зв'язку із цим таксисти враз підвищили тарифи на проїзд.

Реклама

Вранці 12 травня кудись дістатися в Києві було досить проблематично. Місто скували багатокілометрові корки, а дощі тільки погіршили ситуацію.

"Люди, які раніше не ходили на роботу, масово поїхали вранці в центр на особистому транспорті. Карта була червона від заторів. Вони спостерігалися з боку Троєщини, Виноградаря, на проспекті Перемоги. Практично з усіх районів міста трафік був дуже щільний. Основна причина в тому, що більшість автовласників виїхали в місто на особистому транспорті, оскільки спеціальні перепустки для проїзду в міському транспорті є не у всіх", – розповіли нам у "Київавтодорі".

Все це стало причиною того, що ціни на проїзд у таксі різко збільшилися. Наприклад, якщо раніше з залізничного вокзалу в Києві можна було доїхати до станції метро "Житомирська" за 80 грн, то цього ранку ціна злетіла до 160 грн. Те саме відбулося і на інших напрямках.

Олександр Дяченко, спікер ОС "Асоціація відповідальних перевізників", розповів у коментарі "Сьогодні", що ціна на таксі нині формується переважно пасажирами, тому різке підвищення попиту на послуги таксі відповідно веде до підвищення тарифу.

"Сьогоднішнє підвищення ціни особливо помітне, оскільки протягом останнього місяця ціни на таксі впали нижче собівартості, зважаючи на карантинні обмеження і відсутність попиту. Не секрет, що через карантин і відсутність замовлень багато хто з водіїв припинив працювати, покинув місто або переключився на інші види діяльності, тепер потрібно кілька днів і адекватна оплата, щоб вони знову повернулися назад. Отже, підвищивши ціну поїздки, оператори ринку, як великі, так і дрібні, намагаються залучити більше водіїв виїхати працювати і забезпечити транспорт всім охочим. Ранковий ажіотаж уже до обіду стабілізувався, і до вечора ціна поїздки порівнянна з докризовою або перевищує таку на 10-15%", – говорить Дяченко.

Читайте також: Влада Києва готує пасажирський транспорт до зняття карантину

Реклама

У компанії Uklon нам розповіли, що за період карантину там повністю прибрали коефіцієнт підвищення ціни під час корків або поганих погодних умов, а також додали новий алгоритм гнучкого ціноутворення.

"Оскільки сьогодні попит виріс, і багато людей поїхали на роботу, і це призвело до заторів, ми повернули коефіцієнт, але не повною мірою. Також завдяки гнучкому алгоритму ціноутворення в непікові години ви зможете виїхати за вартістю, зниженою на 10-15% (ви їдете трохи пізніше / раніше, але при цьому дешевше). Це зроблено для того, щоб розподілити транспортне навантаження в місті. Щодо попиту на сьогодні: зростання за кількістю поїздок активно почалося ще з п'ятниці, і ця тенденція продовжує триматися, але докарантинного рівня ми ще не досягли, якщо дивитися за місячними показниками", – розповіли в компанії.

Тарас Потічний, регіональний менеджер Bolt, в коментарі "Сьогодні" пояснив, що базовий тариф на поїздки в компанії залишається незмінним, а кінцева вартість послуги залежить від балансу попиту і пропозиції. Це принцип роботи динамічного ціноутворення.

"Наприклад, якщо в певній локації зібралася велика кількість пасажирів, а водіїв не вистачає, ціна на поїздку із цієї локації починає рости. Це стимулює інших водіїв виїхати в зону підвищеного попиту. Пізніше, коли водіїв у місці підвищеного попиту стане досить, ціна почне знижуватися і наблизиться до базового тарифу. Таке підвищення ціни відбувається ситуаційно і може залежати від багатьох чинників. У цьому разі причиною такого зростання стало ослаблення карантину, коли відкрилося багато магазинів, ресторани, салони краси та перукарні, а роботу громадського транспорту не відновили", – каже Потічний.

Водночас Олександр Дяченко зазначає, що ціна на таксі може бути відносно високою до моменту відкриття громадського транспорту і передовсім метро, після цього логічно відбудеться тимчасове падіння попиту і, як наслідок, зниження цін на таксі. А ось тимчасове підвищення тарифу характерне не тільки для великих онлайн-сервісів замовлення таксі, а й для невеликих компаній.

"Щойно попит і пропозиція урівноважать одне одного, ціна помітно знизиться. Крім того, не слід забувати про пікові навантаження: якщо ви плануєте скористатися таксі, не слід планувати поїздку вранці та ввечері, коли воно в потребі найбільше, щоб дістатися на роботу. Друга порада: кооперуватися з сусідами або друзями, якщо вам по дорозі (з роботи), і ділити вартість поїздки порівну", – радить Дяченко.


Про те, як транспорт готують до виходу з карантину, дивіться в сюжеті "Сьогодні":

Всі подробиці в спецтемі Адаптивний карантин в Україні

Підпишись на наш telegram

Лише найважливіше та найцікавіше

Підписатися

Реклама

Читайте Segodnya.ua у Google News

Реклама

Новини партнерів

Загрузка...

Новини партнерів

Загрузка...
загрузка...
Хочеш бути в курсі останніх подій?
Підпишись на повідомлення. Показуємо тільки термінові і важливі новини.
Хочу бути в курсі
Я ще подумаю
Будь ласка, зніміть блокування повідомлень в браузері!

Натискаючи на кнопку «Прийняти» або продовжуючи користуватися сайтом, ви погоджуєтеся з правилами використання файлів cookie.

Прийняти