В Україні планують запровадити концепцію електронного аудиту платників податків. За задумом Мінфіну, це відбуватиметься в три етапи, останній з яких припадає на 2027 рік. У фіналі е-аудит торкнеться всіх платників ПДВ. Очікується, що автоматизація податкових перевірок прискорить роботу відомства і знизить вплив людського фактора в процесі.
Про це повідомила пресслужба Міністерства фінансів України.
Суть роботи системи полягає в тому, що платник податків буде подавати контролюючому стандартний аудиторський файл (SAF-T). Інформація з цього файлу пройде електронну перевірку. Після цього платник зможе вручну виправити помилки. А пізніше за отриманими результатами відбувається податкова перевірка.
→ Перший етап впровадження – з 2023 року. Файл подаватимуть лише великі платники податків на запит контролюючого.
→ Другий етап – з 2025 року. Файл подаватимуть всі великі платники.
→ Третій етап – з 2027 року. Файл подаватимуть всі платників ПДВ.
Щоб е-аудит запрацював, доведеться внести низку змін в законодавство, зокрема, в Податковий кодекс.
Нагадаємо, в жовтні-2020 стало відомо, що у Верховній Раді готують нову податкову реформу. Документ поки обговорюють в парламентському комітеті з питань фінансів, податкової та митної політики.
Раніше податкову реформу планували провести в 2020 році. Тоді президент Володимир Зеленський анонсував, що нове податкове законодавство почне діяти у 2021 році. Однак пізніше стало відомо, що у Верховній Раді суттєвих змін не планують до 2022 року, а податкових законів "під ялинку" не буде.