Український підрозділ найбільшої російської мережі Кофе Хауз виставили на продаж. Про це ЛІГА.net розповів один з київських рестораторів.
За його словами, за мережу її власники планують виручити близько $3 млн, в цю вартість входить не тільки право оренди приміщення та обладнання, а й можливість використовувати бренд Кофе Хауз. "Можна купити не всю мережу, а лише окремі заклади", – повідомив він.
Мережа виставлена на продаж, підтвердила співвласниця компанії Кофе Хауз Україна Світлана Шікулова, яка управляє мережею. "Цей бізнес спочатку був створений для продажу. До нас часто зверталися потенційні покупці з цього питання", – говорить вона. За її словами, на Кофе Хауз вже є реальні покупці. Шікулова стверджує, що всіма питаннями займається генеральний директор мережі Роман Карпушкін. Зв'язатися з ним не вдалося: Карпушкін не відповідав на дзвінки.

Російські корені
Кофе Хауз – російська мережа кав'ярень, яку заснував в 1999 році бізнесмен Тимур Хайрутдинов. В Україні компанія працює більше десяти років, зараз в неї входять 17 столичних кав'ярень. У 2014-му російську мережу Кофе Хауз придбав головний конкурент – Шоколадниця. Але тоді через складну структури власності український актив в угоду не увійшов. За даними Державного реєстру юридичних осіб, Кофе Хауз Україна належить офшору ТРК Холдинг Лтд (кінцевий бенефіціар – Тимур Хайрутдинов) і українці Світлані Шікуловій.
Чому Кофе Хауз вирішили продати саме зараз? Генеральний директор компанії Ресторанний консалтинг Ольга Насонова вважає, що російські власники можуть побоюватися політичних ризиків, а також незадоволені фінансовими результатами мережі. "З моменту кризи 2014 року вона скоротилася в валюті втричі. Це "сльози" для росіян", – зазначає експерт. Світлана Шікулова каже, що російський власник припинив підтримувати свій український актив ще до 2014 року.
Кофе Хауз – це третя російська мережа, власники якої відмовилися від її підтримки. Нагадаємо, в минулому році в Києві всі свої шість ресторанів закрила мережу Якіторія. А компанія Росинтер Ресторантс спочатку закрила закладу IL Патіо, а потім відмовилася від київського ресторану T.G.I. Friday's.
Привабливий бізнес
Насонова оцінює мережу Кофе Хауз в $2-2,2 млн. "У ресторанів дуже гарне місце розташування, тому заклади можна було б придбати для свого бізнесу", – вважає співвласник мережі фан-бар Банку Максим Храмов. Насонова додає, що заклади оснащені обладнанням високої якості, а бренд Кофе Хауз добре відомий в Києві.
Чи може український Кофе Хауз стати власністю мережі Шоколадниця, як це трапилося з російським ресторанним бізнесом Хайрутдінова? "Така пропозиція до нас не надходило", – повідомив директор українського підрозділу Шоколадниці Вадим Височин.
Мережа Кофе Хауз потрібно міняти, вважає Максим Храмов. "Необхідно змінювати асортимент, можливо, логістику", – пояснює він. Кав'ярнях зараз важко конкурувати з пересувними автомобілями, які продають напої, додає ресторатор Геннадій Медведєв. Тому вони змушені розширювати асортимент. "Фактично це вже повноцінні ресторани", – відзначає він.
Шанси знайти інвестора, незважаючи на труднощі, все ж високі. Ресторанний ринок столиці знаходиться на підйомі. За оцінками Ресторанного консалтингу, в першому півріччі його обсяг у грошовому вираженні зріс на 25-30%. Зараз гості залишають в закладі в середньому 200-220 грн з людини, тоді як ще рік тому ця сума була 150 грн. Це може привести до появи нових закладів вже в другому півріччі.