Повністю автоматизовані магазини без кас Amazon Go виявилися в півтора рази ефективнішими звичайних магазинів біля будинку з персоналом і касами, пише RetailersUA з посиланням на видання Recode.
За даними аналітичного агентства RBC Capital Markets, магазини без продавців і черг приносять загалом на 50% більше прибутку, ніж звичайні магазини. Водночас зниження витрат на персонал не є першорядним фактором. Вся справа в простоті здійснення покупки – людині потрібно покласти товар в свою корзину і вийти з ним за межі магазину для того, щоб купити певну їжу. Amazon відмовилася коментувати дані RBC.
Середній чек в одному магазині Amazon Go становить $ 10, а кількість відвідувачів в день – 550 осіб. У підсумку в рік одна точка заробляє близько $ 1,5 млн, виключаючи дні, коли наявні магазини Amazon Go зачинені. Тоді як звичайний магазин такого формату і розміру заробляє не більше $ 1 млн.
Ймовірно, з цим пов'язано рішення компанії Amazon про різке масштабування мережі Amazon Go в усьому світі. Згідно зі звітом Bloomberg, компанія планує до 2021 року відкрити до 3000 точок. Це означає, що автоматизовані магазини можуть приносити компанії близько $ 4,5 млрд на рік, якщо компанія буде слідувати цьому агресивному плану відкриття магазинів і якщо продажі в нових точках будуть аналогічні поточним оцінкам RBС, які Amazon відмовився коментувати.
Ось як виглядає різниця між звичайним магазином біля будинку і магазином Amazon Go:
Річний дохід на квадратний фут, залежно від розміру магазину (convenience store – магазин біля будинку)
Amazon відкрив свій перший магазин Amazon Go у Сіетлі на початку минулого року і відтоді відкрив ще вісім магазинів у Сіетлі, Сан-Франциско і Чикаго.
Компанія Amazon поки не визначилася з єдиним форматом для своїх магазинів майбутнього. У деяких можна придбати тільки готові продукти, такі як сендвічі та салати, які роблять їх більш конкурентоспроможними з такими закусочними, як Pret a Manger. 2016 року виручка 444 магазинів Pret A Manger склала близько $ 1,1 млрд, що становить близько $ 2,5 млн продажів у кожному магазині, а також на $ 1 млн загалом більше, ніж передбачувані показники продажів Amazon Go. Продажі Pret A Manger в кожному магазині можна зіставити з популярними ресторанами швидкого обслуговування – McDonald's, Panera Bread і Chipotle.
В інших магазинах Amazon Go, зокрема в магазині, розташованому в штаб-квартирі компанії у Сіетлі, також є вибір упакованих продуктів і пива, які роблять їх більш схожими на висококласну версію магазину "на розі" або високотехнологічні магазини мережі 7-Eleven.
Хоча у Amazon Go є потенціал стати багатомільярдним бізнесом, йому дорого коштуватиме цей шлях. Для магазинів Amazon Go потрібно більше початкових інвестицій, ніж для звичайних магазинів біля будинку, а для першого магазину Go потрібно більше $ 1млн тільки на автоматизацію. За оцінками Morgan Stanley, Amazon буде потрібно витратити до $ 3 млрд на відкриття 3000 магазинів.
Незважаючи на те, що в магазинах немає касирів, Amazon наразі наймає працівників для приготування сендвічів, інвентаризації складських полиць і вітання покупців.
Нагадаємо, у вересні 2018 року в пікові моменти ринкова вартість Amazon досягала трильйона доларів. На торгах курс цінних паперів корпорації тоді піднімався вище 2050 доларів за акцію. За минулі п'ять років цей показник зріс майже на 600 відсотків.
Раніше Amazon був визнаний найдорожчим брендом світу.
Напомним, в сентябре 2018 года в пиковые моменты ринкова вартість Amazon досягала трильйона доларів. На торгах курс ценных бумаг корпорации тогда поднимался выше 2050 долларов за акцию. За прошедшие пять лет этот показатель вырос почти на 600 процентов.