Як заробити на випіканні хліба і кексів: бізнес-план

10 грудня 2017, 13:05

Христина Коновалова

На виготовленні булочок і хліба можна заробити 76 тисяч грн на місяць

Зростаючий інтерес до здорового способу життя стимулюєактивний розвитоксупутніхгалузей:вУкраїніактивновідкриваютьсяпекарніікондитерські,що пропонуютьлюдяморигінальнівироби.

"Потребителям надоели "советские" виды хлеба - белый, бородинский, батон. Многим хочется попробовать что-то новенькое, например, французскую булку, или здоровый диетический, или зерновой хлеб. Так что формат мини-пекарен, где можно купить свежую выпечку или съесть ее тут же, запивая чашечкой кофе, оказался востребован", - разъясняет глава Ассоциации франчайзинга Андрей Кривонос.

Зайогословами,хлібопекарні-стабільнийбізнес,оскількиуніверсальний:

"В Англии самым стабильным бизнесом считаются хлебопекарни и похоронные бюро. Можно даже разместить торговую точку на рынке или во дворе дома: покупателями там могут стать студенты и бабушки. Причем хлеб может стоить 10 или 80 грн. То есть бизнес-модель пекарни может быть какой угодно: если правильно продумать стратегию, новое дело станет успешным".

"Сегодня"вивчилаперспективизапускуміні-пекарнівКиєві.

Бізнес-план міні-пекарні

Реклама

1. Опис проекту

Відкриваємо в Києві міні-пекарню "Ситий пан". Запропонуємо клієнтам смачні булочки, хліб, кекси, багети за унікальною власною рецептурою (всього близько 30 найменувань). Ще в пекарні можна буде випити чашку кави або чаю, для цих цілей розмістимо 5-6 посадочних місць. Придбати хліб можна буде з асортименту в наявності або, як варіант, вибрати хліб під замовлення з каталогу і дочекатися його приготування. Очікуємо, що нашими клієнтами виявляться сім'ї, люди старшого віку і молодь, адже асортимент буде на будь-який смак. За розрахунками, якщо щодня 130 клієнтів придбають продукції на середній чек в 60 грн, витрати окупляться за півроку.

2. Маркетинг, реклама

Створимо сайт-візитку, де буде фото нашого об'єкта, асортимент продукції з цінами, адреса і контакти. Ці дані дозволять швидко знайти нашу пекарню. На створення сайту, а також оплату річного домену та хостингу знадобиться 8-10 тис. грн. Також будемо популяризувати наш об'єкт в соцмережах: створимо сторінки і будемо постити акції, фотозвіти та цікаві новини по темі. На рекламні завдання (штендер, вивіска, візитки, флаєри та іншу продукцію закладемо до 10 тис. грн. Будемо цю продукцію роздавати людям в точках, неподалік від міні-пекарні.

ВСЬОГО: на старті 20 тис. грн і 1000 грн в місяць.

Реклама

3. Стартовий капітал

Вирішуємооргпитання.Орендуємо приміщеннязхорошимкапремонтом(електричнарозводка,санвузли,підлоги,рівні стіниіт.д.)ізробимовньомукосметичнийремонт.Бажано,щобцебулоколишнєкафе,такяктамвжебудутьвстановленімийка,витяжка,столиіт.д.Утакомувипадкунамзалишитьсяпофарбуватистіниізонуватиприміщеннянасекторпродажухлібобулочнихвиробівтаневеликогокафетеріюна5-6місць.Втакомувипадкунакосметичнийремонтіпокупкумеблів(вітрини,полки,місцедляпродавця-касира),столики,стільцііт.д.)закладемо120тис.грн.

Додатковопотрібнобудевитратитисянаспеціальне обладнанняіпосуд:холодильники,печі, шафу,тістоміс,кухкомбайни,кавоварку,чайник,мікрохвильову піч,сковорідки,каструлі,ножі,обробні дошки,тарілки,кружкиіт.д.Можназаощадити,якщопридбатитовариб/в.Націцілізакладемо160тис.грн.

Щеблизько80тис.грнзнадобитьсянапокупкупари-трійкиноутбуків,мобілок,сейфа,МФУ,касовогоапарату,канцтоварів.Дляустановкисигналізації,відеокамери,тривожноїкнопкизнадобиться20-30тис. грн.Крімтого,потрібнозакластиблизько50тис.грнназакупівлюпочаткового об'ємуінгредієнтів-щобцихкоштіввистачилонавітьпризростанніпотокуклієнтів.

ВСЬОГО: на старті 440 тис. грн.

Реклама

4. Поточні витрати

За оренду приміщення (80 кв. м) на Позняках заплатимо 24 тис. грн. На оплату ЖКП, мобзв'язку, інтернету, сигналізації закладемо 6-8 тис. грн (для зими). Якщо говорити про команду, знадобляться 2 продавця-касира, працюватимуть через день (ставка – 500 грн / зміна), і 4 пекаря-кондитера з функціями технологів, які будуть працювати по двоє в зміні через день (800 грн / зміна). Також знадобиться прибиральниця (4000 грн) і бухгалтер (8000 грн). Власник бізнесу буде адміністратором (10 тис. грн), його завдання – працювати з постачальниками, контролювати якість продукції і управляти сайтом. На поточні витрати (канцтовари, миючі, обслуговування техніки) закладемо 8-10 тис. грн. Також для старту закладемо підтримку продуктових запасів (20-30 тис. грн).

ВСЬОГО: 157 тис. грн.

5. Окупність проекту

За оцінками експертів, націнка на хлібобулочних виробах може становити від 30% до 200%, залежно від сорту і популярності вироби. Наші хлібобулочні вироби будуть відрізнятися за вагою: наприклад, цеглинка хліба затягне 400 г, а булочка (з корицею, родзинками і т. д.) – всього 100 г. На старті будемо встановлювати на них мінімальну націнку і випікати невеликі обсяги продукції – до 70 -100 кг в день. Таким чином, щоденний асортимент з 10-30 найменувань фактично складе 300-400 готових виробів різних сортів. У перспективі, виходячи з потоку клієнтів, можна буде нарощувати обсяги виробництва, а при необхідності – докуповувати обладнання.

Припустимо,щосереднійчекпокупкиклієнтастановитьблизько60грн.Якщощоднядо насбудутьзаходити130 осіб,щомісяцямизможемозаробити234тис.грн.Мінусуємо поточні(157тис.) і рекламні(1000грн)витрати(всього158тис.грн),залишається76тис.грн.Зурахуваннямстартових(440тис.) імаркетингових(20тис.)витрат(всього460тис.грн)нашпроектокупитьсязапівроку.

Обираємо оптимальну стратегію

Реклама

Життєздатністьнашогобізнес-планумипопросилипроаналізуватиспівзасновникаBeauty Business SchoolОлександраДзуся.Він,вивчившинашустратегіюпозапускувласногобізнесу,знайшоввнійякпереваги,такінедоліки.Так,експертоцінивможливістьвиборувновійміні-пекарніхлібапідзамовлення,щобдочекатисяйогоприготування.

"Это интересно: часть клиентов в ожидании заказа могут купить чай, кофе, кекс. Но если в пекарне всего 5-6 мест для клиентов, то ситуация может сложиться и таким образом, что в пекарне займут посадочные места люди, которые ничего не заказывают, а просто ждут выпечку. Поэтому лучше, чтобы ходовые товары всегда были в наличии, а под заказ предлагать только выпечку по цене выше средней. Тогда ее будут ожидать клиенты, которые могут себе позволить оставить допсумму на перекус во время ожидания", - отмечает Дзус. 

Прицьомуекспертвважає,що80кв.мприміщенняворенду-цедляформату"міні"забагато:"Для5-6посадочнихмісцьклієнтів,стійки,кухні та санвузла,можнастартуватиіз30-40кв.м.Наринкуєприкладисхожихформатів,дебізнесрозміщуєтьсяна25-30кв.м".

Розкруткапроекту-окрематема:ОлександрДзусвважає,щовбізнес-планівартоврахуватидодатково20-40тис.грннамаркетинговівитрати:необхіднозаплатитизавивіску,брендуваннястійкипродажів,розробкувнутрішньогоізовнішньогодизайнуточкиіт.д.

"Ежемесячный маркетинговый бюджет в 1000 грн для новой пекарни - мало. Лучше закладывать в рекламу как минимум 2-3% от оборота. Это на первые полгода работы пекарни. Потом дело пойдет веселее", - считает Дзус.

Щостосуєтьсярозрахункуокупностіпекарні,товцьомумоментіпотрібновраховувати,щовточціне вийдевідразуреалізовувативелику кількістьхлібобулочнихвиробів,попереджаєексперт:"Будь-якомубізнесупотрібен час "нарозкачку".Томувартонакинутище2-3місяцінаокупність-приумовиправильнообраногомісцяіграмотноналагодженихбізнес-процесів",-уточнюєДзус.

Працюємо в легальному полі

Щедобізнес-стартупідприємецьповиненоформитивсі дозволи.ТомупартнерАдвокатськогооб'єднання"А.Д.ХОК"ОлександрІванишиндопомігрозібратися,якіінстанціїпотрібновідвідатипередзапускомміні-пекарні.

"Прежде нужно зарегистрировать субъект хозяйствования. При запуске мини-пекарни лучше стать физлицом-предпринимателем (ФЛП), ведь проще вести администрирование и осуществление налоговой отчетности СПД. Но в случае бизнес-долгов физлицо отвечает личным имуществом", – поясняет он.

Далі – вибір системи оподаткування.

"Для осуществления малого бизнеса подходит упрощенная. И для мини-пекарни лучше выбрать 2-ю группу, ведь она не требует обязательной установки регистратора расчетных операций (РРО). Но если годовой доход от хоздеятельности превышает 1,5 млн грн, нужно переходить на 3-ю группу и обязательно установить РРО", – отмечает юрист.

Заявкупро застосуванняспрощеноїсистемиоподаткуванняпотрібнооформитивподатковійза місцемреєстраціїпідприємства.Прицьомуважливоврахувати,щовміні-пекарнійдевиробництвоіреалізаціяпродуктівхарчування,томутребапровестидержреєстраціюпотужностейоператоромринкухарчовихпродуктіввДержпродпотребслужбі.

"Предприниматель должен придерживаться требований к безопасности продуктов. Нельзя использовать пищевые добавки или ароматизаторы, не зарегистрированные в Украине", – говорит юрист.

Відкриттязакладу(підприємства)ресторанногогосподарства(іміні-пекарень)потрібноузгоджуватизорганамимісцевогосамоврядуваннятаустановамиДержСЕС.ЩепотрібноотримативДержпотребслужбівисновкидержсанітарно-епідеміологічноїекспертизинаприміщенняпекарні.

"Вывод будет подтверждать соответствие помещения саннормам. Например, в мини-пекарнях должны быть горячая и холодная вода, канализация, вентиляция, бытовые и подсобные помещения, туалеты", – разъясняет юрист.

Апрацівники,зайнятівресторанномугосподарстві,повинніпроходитимедобстеження.

"Работники не должны иметь противопоказаний по обращению с пищевыми продуктами и должны пройти в предприятии обучение по вопросам гигиены персонала, гигиенических требований к производству/обороту пищевых продуктов", – говорит юрист.

І,звичайно,потрібноотриматидозволивДержслужбіз надзвичайних ситуацій.

"Именно терорганы ГСЧС контролируют, соответствует ли материально-техническая база помещения требованиям пожарной безопасности", – уточняет Иванишин.

Шукаємо унікальні фішки

Щобхлібнийбізнесставуспішним,бажаностежитизасвітовимитрендами.

"Мода ярко проявляется в сфере питания. Интересный хлеб давно пекут в гипермаркетах. А теперь и в мини-пекарнях можно приготовить любое изделие. К примеру, хлеб с семенами (льна, подсолнуха), орехами (фундука, арахиса), фруктами, овощами, из экзотических смесей или приправ. Такой хлеб понравится студентам, молодым семьям. Как вариант, можно сосредоточиться на аудитории, ведущей здоровый образ жизни. Это мировой тренд. И можно позиционировать пекарню как экологичное производство. Почему бы, например, не приготовить хлеб из пророщенной пшеницы? Это будет пользоваться спросом среди любителей здорового питания. И в таких форматах средний чек за булку достигает 40-80 грн, и это совсем другой доход, чем при продаже обычного хлеба стоимостью по 10 грн/шт.", – отмечает менеджер столичной пекарни Ольга Никитюк.

Заїїсловами,асортиментпотрібноперіодичнооновлювати:"Цедозволитьне тількирозширюватиаудиторію,алеімобільнореагуватиназапитипокупців,якщо,скажімо,раптомпопулярнимстанехлібзішпинатом".

ЕКСПЕРИМЕНТИ.Міні-пекарнюможназапуститипофраншизіабосамостійно.Купівляфраншизиобходитьсявід7-10тис.доларів.

"Тут придется вложиться в точку продаж, а поставки продукции будeт идти из цеха материнской компании. Если открыть пекарню под своим брендом, придется выложить от 15-20 тыс. долларов. Здесь затраты выше, ведь нужно запускать и продажу, и мини-производство. Кстати, успешные проекты, как правило, окупаются за 3-4 месяца", – уточняет Андрей Кривонос.

Прицьомуможнаорганізуватибізнес-модельіза іншим сценарієм:спочаткуможнавкластисявцехнеподаліквідмістаабовспальномурайоні,апотім-розвиватилогістику,поставляючипродукціювмагазинчикиабовідкриваючиневеликіпекарні-кав'ярні.

"Этот проект требует высоких вложений и может стартовать, скажем, от 80 тыс. долларов. Но и масштабы другие: под один цех можно открыть 10-20 торговых точек. А если дело пойдет в гору, реально расширить мощности цеха и запустить допточки продаж. Здесь важно, чтобы реализация шла в трафиковых местах, и для этого можно использовать привычные МАФы", – поясняет одесский предприниматель Сергей Ривенко, специализирующийся на продаже хлеба.

Підпишись на наш telegram

Лише найважливіше та найцікавіше

Підписатися

Реклама

Читайте Segodnya.ua у Google News

Реклама

Новини партнерів

Загрузка...

Новини партнерів

Загрузка...
загрузка...
Хочеш бути в курсі останніх подій?
Підпишись на повідомлення. Показуємо тільки термінові і важливі новини.
Хочу бути в курсі
Я ще подумаю
Будь ласка, зніміть блокування повідомлень в браузері!

Натискаючи на кнопку «Прийняти» або продовжуючи користуватися сайтом, ви погоджуєтеся з правилами використання файлів cookie.

Прийняти