Як створити ідеальну репутацію для свого підприємства і як її зберегти

Імениті компанії реагують на критику в соцмережах і пишуть "вау-релізи"

Турбота про репутацію – важлива частина роботи українських компаній/підприємств/брендів. Вони намагаються зробити так, щоб при виборі з декількох подібних українці віддавали перевагу саме їх компанії. Але, як відомо, нестабільна економіка і людський фактор дуже часто стоять на шляху до незаплямованої репутації.

Берегти ім'я, особливо в наш вік відкритої інформації, не так вже й легко – тут грає роль і якість виробленого продукту/пропонованої послуги, і моментальна реакція на різного роду скарги, а також чесність і професіоналізм співробітників. До того ж, якщо репутація була підмочена, потрібно вміти правильно вийти з ситуації і надалі працювати з негативом. "Сегодня" дізналася, як бережуть репутацію підприємства на українському ринку і як чистять її від плям.

МАГАЗИНИ: ПОДАРУНОК ЗА НЕДОГЛЯД

Реклама
Якщо з поверненням товару ( зіпсованого /такого, що не підійшов) по чеку проблем особливих немає , то товар з вичерпаним терміном придатності , розбіжність цін в чеку , невідповідність ваги за фактом і в чеку і неадекватна поведінка з боку персоналу / охорони ще не рідкість .

"Як не зайду в мережевий магазин біля будинку – то на ваговому товарі обдурять, то інший товар проб'ють, – розповідає киянка Олена Потапова. – Коли дійшло до книги скарг – в чеку зробили скасування на фактичну ціну".

При цьому багато торгових мереж намагаються вести роботу в цьому ключі.

"Напевно ви чули в торговому залі повідомлення, що за знайдений покупцем прострочений товар ми гарантовано даруємо йому аналогічний подарунок за символічну ціну, – розповіла адміністратор торгового залу одного з супермаркетів Києва Ольга Бодайчук. – Так ми стимулюємо і наших співробітників стежити за асортиментом, і залучаємо в процес контролю якості самих клієнтів ".

Не рідкість і ситуації з переоцінкою товарів. Їх заради своєї репутації торгові мережі також намагаються вирішити полюбовно, але виходить це не завжди.

"Розплачуюся на касі, і з'ясовується, що товар, який по ціннику коштував 70,5 грн, в чеку – 92,3 грн, – розповідає Юлія Дмитрук з Києва. – Адміністратор вибачився, але погодився тільки повернути гроші за товар".

За цією скаргою кореспондент "Сегодня" зателефонував на гарячу лінію цієї торгової мережі. Заявка була передана керівництву, і дівчині передзвонили на наступний день з вибаченнями і повідомленням, що вона може підійти за товаром за вартістю до переоцінки. В Асоціації рітейлерів України вважають, що за акції супермаркетів українці "прощають" недоліки в обслуговуванні.

"Якщо говорити про супермаркети, то тут саме репутація мережі грає не провідну роль при виборі місця для покупок. Споживачів більше цікавить ціна, знижки, акційні пропозиції тощо. Репутація мережі теж важлива, але не так критична, як у випадку з fashion -сегментом або ресторанами", – говорить Марина Черненко, генеральний директор Асоціації ритейлерів України
.

new_image_361

В супермаркеті. Не завжди встигають поміняти старі цінники

ОБЛИЧЧЯМ ДО ПОКУПЦЯ

Реклама

У магазинах, які продають одяг/взуття, кажуть, що для них дуже важлива репутація, але іноді факти йдуть врозріз з їх словами. "Купила чоботи в магазині "справжньої німецької якості". Вони прожили рівно місяць гарантійного терміну і порвалися-протекли, – розповідає киянка Оксана Галкіна. – "Німецька якість" виявилася дуже поганої якості шкірзамінником, який просто порвався по дірочках. Коли я прийшла повернути товар, особливо ніхто не опирався – правда, довелося писати заяву і близько тижня чекати повернення грошей. Я попросила сертифікати якості, і мені надали тільки один документ: сангігієнвисновок про якість на п'ять років, виданий в 2012 році".

Експерти Всеукраїнської громадської організації "Союз споживачів України" говорять: в даному випадку треба радіти, що гроші взагалі повернули. "Наші споживачі повністю не захищені. А бізнес – той взагалі говорить, що навіть такий сангігієнвисновок не потрібен, тому що корумпованість в цій галузі зашкалює, – говорить заступник голови правління Союзу Олег Цільвік. – У Європі продавець не вийде на ринок, якщо не може довести якість товару. А у нас навіть експертиза за гроші споживача не може довести, що йому продали неякісний товар. Якщо говорити про взуття і одяг, регламент є, але у нас система нагляду не працює, і немає ринкового механізму контролю".

В Асоціації ритейлерів України проблему визнають . Але запевняють , що практично для всіх компаній , що працюють в сфері роздрібної торгівлі , дуже важлива репутація .

"Споживчий досвід все частіше ставиться ритейлерами на чільне місце, – пояснює генеральний директор Асоціації ритейлерів України Марина Черненко. – Якщо цей досвід негативний і споживач активно їм ділиться, ніякі рекламні кампанії і маркетингові бюджети не зможуть зберегти репутацію торгової мережі або бренду. Тому клієнтоорієнтованість стає важливою частиною філософії практично всіх ритейл-компаній. Крім того, зараз практично у всіх компаніях є спеціальні підрозділи, що займаються виключно роботою з споживачами і усуненням недоліків".

Реклама

"ПІД КОПІРКУ", ЧИ З НАЦІОНАЛЬНИМ КОЛОРИТОМ

Компанії, які працюють в Україні за франшизою, намагаються дотримуватися "честь мундира" материнської компанії. "Коли підприємець вирішує працювати по франчайзингу, він звертає увагу на компанії з бездоганною репутацією і шлейфом любові споживачів, – пояснює директор одного з київських закладів Юлія Антоненко. – А коли материнська компанія платно ділиться "іміджем" і секретами фірми, то, природно, стежить за тим, як підопічні виконують умови". Бувають, звичайно, підприємці, які додають щось до іміжда компанії, якщо це дозволяється контрактом з материнською компанією (що рідкість), або намагаються здешевити вартість товарів за рахунок введення "своєї" продукції. В останньому випадку все залишається на страх, ризик і совість підприємця.

Втім, якщо бізнесмен робить ставку на міцний бізнес і розвиток, то старання будуть аналогічними. Ну а якщо з якихось причин власник бізнесу вирішив лише швидко зібрати вершки, питання репутації його особливо турбувати не будуть. Саме в таких магазинах / компаніях споживач може ніколи не добитися справедливості. Але не варто опускати руки: в Асоціації франчайзингу нас запевнили, що якщо негативна слава "дочки" доходить до материнської компанії, наприклад, хтось поскаржився в головний офіс, то може вийти конфлікт аж до суду за псування репутації.

new_image5_193

Франчайзі повинні дотримуватись лінії материнської компанії

ЦІКАВТЕСЬ ПЛАНАМИ. Багато хто відзначає, що нова продукція / фірма, яка виходить на ринок, практично завжди дає хорошу продукцію. Воно й не дивно: працювати співробітник намагаються добре, а товар / послугу давати гідну, щоб конкурувати з аналогами і наростити кількість клієнтів. Також не дарма помічено, що через деякий час якість продукції псується. "Це, звичайно, відбувається не завжди: якщо фірма налаштована довго триматися на ринку, то навіть оптимізація витрат буде розумною і непомітною для споживача, – пояснює київський підприємець Валерій Маслов. – Але якщо марка намагається якось борсатися на ринку з мінімальним прибутком, то такий товар купують, тільки якщо він коштує дешево. І тут споживач просто повинен відразу розуміти, за що він платить".

Є ще один вид підприємців, які не дбають про репутацію і можуть дати товар / послугу найнижчої якості. "Компанії, які не мають планів подальшого розвитку і вирішили піти з ринку – найнебезпечніші для споживача, – пояснює владлец чернівецького фермерського господарства Юрій Блощинський. – Їх мета – розпродатися по максимуму. Рік тому я купував зерно для птахів, і це був поганий товар . на претензії продавець не реагував: він сказав, що це його остання партія і він згортає виробництво. тобто навіть "слави" він уже не боявся! Так я і втратив десятки тисяч гривень. Тому надалі цікавлюся планами розвитку, про всяк випадок".

new_image2_343

Підприємець, що вирішив закритись, може обманути

БОЯТЬСЯ КРИТИКИ В МЕРЕЖІ

Багато компаній, як приватні, так і державні, намагаються оперативно реагувати на зауваження та скарги українців в соціальних мережах. "Я написала в "Фейсбуці", що авіалінії втратили мій багаж, зазначила їх у публікації у себе на сторінці, – розповідає киянка Тетяна Савченко. – Його знайшли лише на третій день, але авіалінії зв'язалися зі мною в "Фейсбуці", попросили надати посадковий документ, а пізніше запропонували компенсацію – еквівалент $ 50, або 25% знижки на наступний політ. Вибрала гроші, і їх внесли на карту протягом двох тижнів. Прийшла до висновку, що про свої претензії потрібно обов'язково "сурмити" і таким чином тримати українські компанії в тонусі".

БЕЗ ЧЕРГИ.Про результати, яких не завжди можна домогтися, вистоюючи довгі черги до адміністраторів, пишуть і інші користувачі. "Виник конфлікт з переказу грошей з картки на картку – кудись пішла частина грошей. Простояла кілька годин в черзі, а потім відвела душу в соцмережі, зазначивши банк і декількох його фахівців, – пише киянка Ольга Євсєєва. – Буквально відразу мій пост прокоментували, через півгодини – подзвонили з вибаченнями за техзбій, а гроші "впали" на карту". В PR-агентствах пояснюють: кожен поважаючий себе заклад має сторінку у всіх популярних соціальних мережах, і подібні випадки / скарги відслідковуються, щоб один непомічений випадок не звів нанівець репутацію, яка вибудовувалася роками.

Компанії, які проштрафилися, намагаються в максимально короткий термін вийти на зв'язок і залагодити конфлікт, – кажуть в Newsfront PR Agency. - Саме за такою ж слави люди в мережах складають думку про компанію. І тисячу разів пригадають, що когось там незаслужено образили, навіть якщо помилка була з боку споживача! Іноді після таких суперечок менеджерам по маркетингу або прес-службі доводиться придумувати спеціальні заходи, які додадуть позитивної репутації. Це може бути від проведення акцій до постійних заходів типу збору і утилізації люмінесцентних ламп і т.д. Але не завжди, якщо ви бачите якісь подібні заходи, це означає, що компанія/фірма "відмивається" від негативу".

ЗАХИСТ ПРАВ КОЖНОГО

Про репутацію магазинів з продажу техніки / побутової техніки багато хто судить за кількома критеріями : наскільки підкований персонал , коли пояснює потенційному покупцеві характеристики товару , і наскільки легко повернути техніку , якщо вона не сподобалася / не підійшла / зламалася .

" Наприклад , продавець намагається " впарити " вам платну страховку на товар на 1-2 роки , – каже киянка Олена Сергєєва . – Я купувала смартфон , дійшло до смішного : дзвонила на гарячу лінію , щоб уточнити , як може товар продаватися без страховки , а адже саме на цьому наполягав продавець в залі ! Виявилося , що страховка – за бажанням клієнта . У моєму розумінні – магазин хотів мене обдурити . Пізніше я дізналася , що від нав'язаних страховок менеджерам з продажу йдуть бонуси " .

В асоціаціях із захисту прав споживачів вказують : покупцям в спірних ситуаціях головне не соромитися дійти до адміністратора , зателефонувати на гарячу лінії магазину або в Асоціації . Чим більше людей буде захищати свої права , тим якісніше буде обслуговування .

РИНОК. На ринках теж можна отоваритися чим завгодно, але ризик купити фірмову підробку тут вище. "Навряд чи споживач сам зможе розібратись, якісний товар перед ним або підробка, – пояснюють рітейлери. – Можете згадати знамениті Abibas. Справа в тому, що в Україні немає представництва, яке боролося б за авторські права, і немає спеціальної структури, яка веде боротьбу з фальсифікатом. Тому, купуючи щось на ринку, покупець повинен віддавати собі звіт, що навряд чи він доб'ється ремонту от виробника, а у випадку з покупкою одягу/взуття – бути впевненими, що неякісну річ замінять, відремонтують або повернуть гроші. Тут на дежда – тільки на совість продавця".

new_image6_151

Фальсифікат не моніторять

ЗНИЖКА ЗА ЗАПІЗНЕННЯ

Багато ресторанів з сервісом доставки їжі дуже трепетно ставляться до обслуговування клієнтів і ведуть жорстку конкуренцію між собою . Про це говорять пропозиції на офіційних сайтах деяких з них : якщо вам не сподобалася їжа ресторану , то його конкурент пропонує замінити цю їжу безкоштовно або за невелику суму . А якщо кур'єр , наприклад , запізнився , то клієнт може розраховувати на бонус .

" Поширена практика деяких компаній : в разі , наприклад , запізнення кур'єра , пропонують споживачеві знижку , подарунок або інші додаткові можливості " , – говорить генеральний директор Асоціації ритейлерів України Марина Черненко .

Є фастфуди , які рятують репутацію , вручаючи купон на частування , якщо покупцеві доводиться простояти в черзі або йому неправильно дали здачу . А в деяких закладах сфери послуг можуть надати знижку , якщо клієнт поскаржився на незадовільне обслуговування .

new_image3_291

За затримку можна отримати знижку на наступний заказ

Читайте також:

Реклама на segodnya.ua Реклама
Всі новини
Показати ще
Реклама на segodnya.ua Реклама
Допомога під час війни
Більше новин
Фінанс-дайджест
Більше новин
Industry
Більше новин
Квартирне питання
Більше новин
Час заробляти
Техно
Більше новин
Комуналка
Більше новин
Наші гроші
Більше новин
Війна в Україні
Більше новин
Money-лайфхакер💰
Головне про гроші
Всі новини
Останні новини
Показати ще
Валюта
Курс долара в касах банків (купівля/продаж)
1
ПУМБ ПУМБ
35.8/36.3
2
ПриватБанк ПриватБанк
35.5/36.3
3
Ощадбанк Ощадбанк
35.7/36.15
4
Райффайзен Банк Райффайзен Банк
36.4/37.1
5
Укрексімбанк Укрексімбанк
36.2/36.7
6
Альфа-Банк Альфа-Банк
35.5/36.7
7
Укргазбанк Укргазбанк
35.4/36.4
8
Універсал Банк Універсал Банк
35.4/36.9
9
OTP Bank OTP Bank
31.95/35.0
ЗАПРАВКИ
Паливо сьогодні
95+
95
ДП
ГАЗ
53,45
52,91
51,01
27,60
55,88
53,88
54,88
26,89
56,49
55,07
54,99
27,76
56,90
54,90
54,09
28,64
56,99
55,99
56,68
28,98
59,88
56,91
56,99
28,79
59,99
57,99
57,99
29,47
59,99
57,99
57,99
29,48
60,99
59,99
59,99
29,48
-
51,80
51,11
26,81
Відставка Бориса Джонсона
Нова обкладинка The Economist
Рейтинг цін
Скільки коштує житло у новобудовах Києва (грн за м²)
1
Печерський Печерський
90 592
2
Шевченківський Шевченківський
57 791
3
Оболонський Оболонський
54 494
4
Подільський Подільський
51 178
5
Голосіївський Голосіївський
46 989
6
Святошинський Святошинський
36 659
7
Дніпровський Дніпровський
35 882
8
Дарницький Дарницький
35 881
9
Деснянський Деснянський
35 364
10
Солом'янський Солом'янський
31 688
Прогноз 🔑
ТОП-5 у сфері IT
Затребувані спеціалізації
Програмування

Програмування

Інженер

Інженер

Системи управління підприємствами

Системи управління підприємствами

Web-інженер

Web-інженер

Web-майстер

Web-майстер

Актуальні пропозиції 🔥
Вибір українців 🚘
Які нові легкові авто купували у червні
1
Toyota Toyota
456
2
Renault Renault
327
3
Volkswagen Volkswagen
263
4
Hyundai Hyundai
172
5
Skoda Skoda
168
6
Mitsubishi Mitsubishi
162
7
BMW BMW
120
8
Nissan Nissan
102
9
Mercedes Mercedes
94
10
Ford Ford
87
Детальніше
Must Know
Штрафи для власників тварин в Україні

Вигул собак небезпечних порід без намордника — від 170 грн

Вигул собак небезпечних порід без намордника — від 170 грн

Вигул собак у заборонених місцях — від 170 грн

Вигул собак у заборонених місцях — від 170 грн

Неприбрані за твариною екскременти — від 170 грн

Неприбрані за твариною екскременти — від 170 грн

Нанесення твариною шкоди майну чи здоров'ю людини — від 1700 грн

Нанесення твариною шкоди майну чи здоров'ю людини — від 1700 грн

Знущання з тварини — від 3400 грн

Знущання з тварини — від 3400 грн
Детальніше
Класи житла
В чому різниця?
Економ

Зазвичай, це типові багатоповерхівки без надмірних архітектурних рішень, схожі одна на одну, але їхнє основне завдання – універсальність та забезпечення квартирами якомога більшої кількості людей. У Києві середня ціна за квадратний метр у "економі" становить 27 тис. грн.

Комфорт

У таких будинках передбачені зони для зберігання дитячих колясок чи велосипедів, є вбиральні, охорона на території, покращений дитячий майданчик та паркінг. У Києві за такі квартири у новобудовах просять у середньому 35,3 тис. грн за кв. м.

Бізнес

У новобудовах є великі підземні паркінги, з одним паркомісцем на квартиру. Зазвичай такі будівлі охороняються, є консьєрж, покращені дитячі майданчики, а для догляду за територією наймають садівників. Мешканці столиці в середньому платять 57,7 тис. грн за квадратний метр у такій квартирі.

Еліт

Над дизайном житла працюють солідні дизайнери. Територія охороняється, а паркомісця облаштовують із запасом. У таких житлових комплексах будують тенісні корти, басейни, супермаркети, приватні школи тощо. У Києві один квадратний метр такого житла коштує в середньому 98,8 тис. грн.

1 /2
Все про квартири
статистика
Курс криптовалюти сьогодні

Валюта

Ціна, usd

Bitcoin (BTC)

63939

Dogecoin (DOGE)

0.15

Ethereum (ETH)

3063.45

Litecoin (LTC)

82.71

Ripple (XRP)

0.52

Наша економіка
5 головних цифр
1
Споживча інфляція Споживча інфляція
18%
2
Облікова ставка Облікова ставка
25%
3
Офіційний курс євро Офіційний курс євро
29,7 грн
4
Офіційний курс долара Офіційний курс долара
29,25 грн
5
Міжнародні резерви Міжнародні резерви
$22,8 млрд
Знати більше💡

Натискаючи на кнопку «Прийняти» або продовжуючи користуватися сайтом, ви погоджуєтеся з правилами використання файлів cookie.

Прийняти