У кризулюдинамагаютьсяекономитинарозвагах :вони меншеходятьвресторани ,кіно ,нічніклуби .Здавалосяб ,непростічасичекають іфотобізнес ,аджезйомкивгарному інтер'єрінині можнавважатирозкішшю ,ароздруківкузнімківзчергової відпусткилегковідкластидо кращихчасів .Однак на ринкуфотопослугє ніша ,дезавжди є доситьвисокийпопит збокуклієнтів ,авідносно невисокістартовівкладенняв $5-15тис .Ісередняокупністьцихвитратвмежахроку -робитьтакий бізнесцілкомпривабливим .Йдетьсяпро перспективита ризикивідкриттяневеликогосалонуз послугою " фотонадокументи "( докладний бізнес- плансм .Вінфографіці ) .
СУТЬУСПІХУ.За розрахунками" Сегодня" ,якщовідкритискромнийфотосалонз основноюпослугою " фотонадокументи "вмісті знаселеннямв 400-500тис. осіб івкласти $4-5тис. Назакупівлю обладнання ,меблів ,топрищомісячнихвитратахнаорендуофісу ,зарплатуі " комуналку "врайоні $500нашпроектпочнеокупатисячерез 10-11місяців .На думкукерівникафотоательє" Миг"ВолодимираБаталіна ,такийсалонможенепоганопрацюватинавіть у кризу- тому щотутпропонуєтьсястандартнийперелікактуальнихпослуг." Секретуспіху простий :фотонадокументи ,ксерокопія ,ламінування, сканування ,послуги дизайнузатребуванізавжди .Віншихсегментахфотобізнесу ,наприкладвфотодруку ,є помітнийспадвостанні роки ,такякстали популярніфлешкита айфони ,-роз'яснюєБаталін .- Але заразвфотодрукупростежуєтьсязворотнатенденція.Частішедрукуватисвоїфотографіїпочалиті ,у когополетівжорсткийдискз інформацієюабопропализнімкивсоцмережахпід частехробіт .Тому не можнаговорити ,що ринокфотодруку ,незважаючинаепохуцифри ,пішов уминуле .Цейсегментфотобізнесущенадолужитьсвоє".
ТРЕБАЗНАТИ.Однак ,відкриваючифотосалон ,не варторозслаблятися ,попереджаєкиївськийфотографВладКравченко ,такякфотобізнессповненийпідводнихкаменів ."Відсутністьзнаньізайва самовпевненість-ключовапомилкабагатьохпідприємців -початківців .Ааджепристартіновогобізнесубажановивчити всінюанси ,наприклад ,походитинакурсифотографіїабоподивитисявідеоурокивінтернеті .Осьвирішиливідкритифотосалон- івідразуз'ясуєте ,де іпочомуфототехнікузакупите ,вякихдизайнерськихпрограмахбудетепрацювати ,вивчітьпроцесзйомкиідрукузнімків ,-перераховуєКравченко .- Причомукраще відразуграмотновважативсі витратиі несмітитигрошима .Приміром ,фотоапараткращекупуватиновий ,бонацю технікупокладаєтьсягарантійнеобслуговування .Аосьпарасольки ,фони ,стійки ,штативиможнавзятиб/в- це дозволяєзаощадитиблизько40-50 %вартостіновогоустаткування іпрослужитькількароків ,якщо ,звичайно ,купленовхорошомустані".
ПЕРЕВІРЕНО.Фотографз ТернополяЛідіяСпірінарекомендує:якщо вирішиливідкритиновийфотосалон ,перший часпопрацюйтетамсамостійно."Хочетеправильноорганізуватисвій бізнес-побудьтефотографом ,менеджеромпороботі зклієнтами ,прибиральником ,операторомфотодруку ,дизайнером... Колипідприємецьвивчитьвсіпроцесижиттєдіяльностіфотосалону ,вінзможенайнятиграмотнихспівробітників ,розподілитиобов'язкиміжними ,аналізуватиїхроботу" ,-зазначаєфотограф .Причомуроботуперсоналувартоперевірятиметодом" противноїтітки "." Директорможепопроситизнайомуприйтивфотосалоні зробитивсе найгірше ,що тільки можезробитипотенційнийклієнт .Цеефективнийметодконтролю роботиперсоналу .Такі перевіркиповиннібутипостійнимидлямоніторингуякостіпослуг" ,-пояснюєСпіріна .
Ловимогрошовупташку
Пристартовихвитратахв $4-5тис .невеличкий провінційнийфотосалонможеокупитисяза 10-11місяців
1. Характеристика, розташування, конкуренти
Відкриваємоневеликоїфотосалон" Фотосчастье " ,де основнапослугадляклієнтів-фотонадокументи .Мибудемонадавати послугиксерокопії ,сканування ,роздруківкидокументівіфото ,ламінування ,брошуруваннядоповідейта курсових .Такожприфотосалонівідкриємо невеликиймагазин ,депродаватимемоальбоми ,батарейки ,акумулятори ,фоторамкиі т. Д .
Офісдляфотосалону ,площею10-12кв .м,візьмемоворендувцентріМаріуполя .Містовибране невипадково:воно єсерйознимпромисловимцентромзнаселенням458тис. осіб.Арозташування містанаберезіАзовськогоморяінаявністьвищихнавчальнихзакладівзабезпечуєдодатковуаудиторіюу виглядівідрядних ,туристіві студентів.
Конкуренціявсферіфотопослуг-висока .Прямимиконкурентами є8-12компаній ,розташованихвцентріМаріуполя .Вцілому ,за різнимиоцінками ,всекторіфотообслуговуванняміста зайняті100-120учасників ринку ( фотосесії ,фотошколи ,реклама ,фотодрук ) .
Аленашфотосалонзнайдеклієнтазарахуноквдалого місця розташування: уТРЦвцентріміста ,девисокавідвідуваність .Аконкурентніціни ,системазнижок ,швидкістьіякістьобслуговуваннядозволятьзакріпитисянаринкуфотопослуг .Прищоденнійвідвідуваностіфотосалонув15 чоловік ісередньомучекув 30грннашпроектпочнеокупатисячерез 10-11місяців .
2.Стартовийкапітал
Длявідкриттясалону" Фотощастя "знадоблятьсяобладнання та меблі ,сайт- візиткаі запасфототоварівдляреалізації .
Обладнання .Купуємоноутбук ,фотоапарат( цифрова" зеркалка "початковогорівня)зіштативом ,фон( білийпаперовий ) зі стійкою ,освітлення ( хорошийзовнішнійспалах ) ,що відображаєзонтзі стійкою ,сканер ,ксерокс ,принтер ізсистемоюбезперервногодрукучорнила ,ламінатор,брошюровщик .Разом:32тис .грн .
Меблі .Требакупити2вітрини ,3робочихстоли ,2 шафидляматеріалів ,3 стільці ,вішалку .Разом:9-10тис .грн .
Сайт .Потрібенсайт- візитка( 600-800грн )дляінформуванняклієнтапро спектрпослуг ,ціни, акції ,із зазначеннямадреси ,телефону .Такожзнадоблятьсядомен(від150грнна рік) іхостинг(від200грнна рік).Разом:1150грн .
Запастоварудляреалізації .Закуповуємоневеликий асортименттовару -альбоми ,рамки ,канцтовари ,батарейки .Такожпотрібенстартовийзапасчорнилаіфотопаперудлядрукузнімків .Закладаємонаці цілі15-20тис .грн .
Всього :63тис .грн .
3.Маркетинг, реклама
Настартісалонутребавиготовитилоготип ,вивіску ,штендер .Можнароздрукувати іроздатилистівки ,датирекламувмісцевійгазеті .Анаявністьсайту- візиткидозволитьпросуватифотосалонбезкоштовновсоцмережах.Крімтого ,дляпопуляризаціїфотосалонупотрібнівізиткиінакопичувальнакартазнижок .Періодичнопроводимоакції: наприклад ,"на 30- річчя -30 %знижки ".
Всього: при запуску- 3000грн ,щомісячні-500грн .
4.Поточнівитрати
Тутрахуємовартістьоренди ,ЖКГ ,зарплату ,витратинакомплектуючі ,додаткову покупкутоварівдлямагазину .
Оренда .Офісне приміщеннявцентріМаріуполя ,площею10-12кв .м,можназнятипо 50-200грнзаквадрат.Разом:1000-1200грнна місяць.
ЖКГ .ПриорендіофісувТРЦдоведетьсяплатитизаелектроенергію .На місяцьможемонакрутити200кВт- год ,тобтозаплатимоблизько300грн( тариф1,48грнзПДВ ,для2- гокласупромспоживачів ) .
Зарплата .Настартівфотосалоніпрацюватимеодна людина ( власник ) ,аколирозкрутимося- працюватимутьдвоє ,позмінно .Обов'язки- робота зклієнтами ,зйомкалюдейнадокументи ,роботаз дизайнерськимипрограмами .Ставка2000грнплюсвідсоток(3-5 %від замовлення ) .Обов'язковопотрібен бухгалтер, щоприходить(1200грн ) .Разом:3200грн .
Комплектуючі .Купуємофотопапір, чорнила ,миючі ,канцтовари ,можливо ,поповнюємомагазинфотоаксессуаров .Разом:2000грнна місяць.
Всього :6700грн .
5.Окупністьпроекту, ризики
Скількизаробимо .Ключовапослуга -фотонадокументи .За нашимирозрахунками ,собівартістьаркуша10х15см(де ,наприклад ,поміститься9фото3х4см )обходитьсяв 1,5-3грн(зурахуванням закупівліфотопаперу ,чорнила ,амортизаціїобладнання).Беремоза " фотонадокументи "19-21грнза лист.Тобтонацій послузіопинимосявплюсіажв 6-7разів.Крімтого ,минадаємопослугиксерокса ,сканування ,роздруківки( всередньому 50коп .залист) ,ламінування ( 1,5-2грн ) ,іт. д .
Тобто ,якщовізьмемозаосновусереднійчекклієнтанашогосалонув 30грн ,топрищоденнійвідвідуваностів15 осібзможемовиручити13,5тис .грнна місяць.Мінусуємопоточні(закупівлякомплектуючих6700грнімаркетингові500грн )витрати(всього7200грн ) – іотримуємощомісячнийдохідв6300грн .Враховуємостартові(маркетингові3000грні закупівлюмеблівзобладнаннямв 63тис .грн )витрати( всього 66тис. грн).Виходить ,наокупністьвийдемочерез 10-11місяців .
Навітьякщовідвідуваністьсалонуабо середнійчекбудутьнижче ,забезпечитиприбутковістьмизможемозарахунок продажуфотоаксесуарів ,та розширення перелікупослуг.Так ,можназайнятисядизайном:ретрофотографіі, відновленнястарихзнімків ,візитки ,плакати ,колажі .Такожможназайнятисяорганізацієюфотозйомкивесіль, днівнародження( залучатифотографів ,отримувативідсотоквід замовлення ) .Цейпроектреальний навітьприкурсів 15-18грн/$ ,оскільки попитнаці послугиє завжди,апристойнанацінкастворюєхорошу " подушкубезпеки "приризикуподальшоїдевальваціїнацвалютиі необхідностізакуповуватиімпортнікомплектуючі .
Шукаємомісце:прохідне іхлібне
Хорошийдохідвашомуфотосалонузабезпечитьправильнийвибірйого місця розташування ,відзначаютьексперти ." Фотосалонповинензнаходитисявпрохідномумісці.Якщоставкуробитинацентрміста ,тоді тутклієнтамистанутьспівробітникиофісів ,бізнесмени ,студенти.Аякщовибір впаденаспальні райони ,тоді більшебудутьприходитидомогосподарки ,пенсіонериішколярі- аджелюдямзручнішезайтивсалоннедалековід будинку ,ніж їхативцентр" ,-кажеаналітиккомпанії "Простобанкконсалтинг" ІванНікітченко .
Аначальникдепартаментумаркетингуі сегментівUniCredit BankДмитроКоваленкорадитьрозміщуватифотосалонбіляпаспортногостолу :" Цевжедастьстабільнийпотікклієнтів ,яким терміновонеобхіднозробитифотонадокументи .Ависновок " агентської "угоди зпрацівникамицього столу ,якіразом з інформацієюдаватимутьвашфлаєр,дозволятьзробитипотікклієнтівсуттєвим".
КРЕАТИВ.Фотобізнеспідкоряється правилусезонності ,говорять учасникибізнесу ,тому для підтримкипопулярностісвогосалону незавадитьвключитифантазію ." Взимкупопитнафотодрукможевпастивтри- чотирирази ,авкінцівесни івосеницяпослуга дужепопулярна-родинироблятьвізинавідпочинок ,астудентиоформляютьдокументи .Відповідно, щобпори рокуне впливалинафінрезультатифотосалону ,вирівнятидохідможназарахунок розширенняперелікупослуг" ,-пояснюєспіввласникфотолабораторії "Цифровик" АннаМозгова .
За їїсловами ,крім стандартноїпослуги " фотонадокументи " ,можнадрукуватизображеннянакружках ,футболках ;оцифровувативідео ;пропонуватиможливостідизайнератафотографа ." Демонструйтесильністорони і незабувайтепро конкуренцію.Якщовсусідньомуфотоательєповільнодрукуютьнеякісніфото ,робітьцеза 10-15хвилин іякісно !Свіжимиідеямиі конкурентнимицінамиможназалучитиновихклієнтів ,якіпідуть відфотосалонів ,працюючихпонакатанійсхемі" ,-кажеМозгова .
Першніжвідкриватисвійфотосалон ,потрібно чіткозважитивсі " за"і " проти" ,щобзрозуміти ,чи варто ризикувати ." Вфотобізнесіє дорогівидипідприємства -наприклад ,фотостудіїабофотолабораторії ,кудипотрібновкладень від$50-100тис .Тудивкладатисясьогодніризиковано ,проте невеликийфотосалон-непоганийваріант ,аджетутнастартіпотрібновсього $10-15тис " ,-кажеВолодимирБаталін .
Колибаломправитьбакс
Серйозноюпроблемоюдляфотобізнесуєнеобхідністькупуватиімпортнікомплектуючі ,починаючивідфототехнікиізакінчуючичорниломіпапером .Засловамивласникафотостудії" F2F " ІванаНевідомого ,курсовіколиванняостанніхмісяцівпоставилиринокфотопослугнашпагат: "З одногобоку ,собівартістькомплектуючихвдоларахне змінюється ,алезростаєу гривні.Аз іншого -поступове зниженняпопитунафотопослугичерез кризуне дозволяєфотографампідвищувативартість своєїроботи .Виходить ,що прибутковістьбізнесупадає, багатофотосалонизараз працюютьвнуль .Іколизакінчитьсязапасміцності ,закриватимуться".
ЯКВИЖИТИ.Длятого ,щобутриматибізнеснаплаву ,учасникиринку рекомендуютьробити запасивалюти ." Можна частинузаощадженьзберігативдоларах- приблизно$ 4-5тис .Цедозволитьвберегтибізнес відкурсовихколивань ,заті жкомплектуючіможнарозплачуватисяу валюті ,аджецінаміняєтьсятільки в гривні " ,-радитьАннаМозгова .АВладКравченковважає ,що кращезакуповуватифотопапір ічорнилозапас:" Запасиможназробитина3-4 місяцівперед .Такий хідвигідний ,оскількилюдипостійнофотографуютьсянадокументи .Авашікомплектуючі, закупленідочерговогострибкаіза вигіднимкурсом ,допоможутьзаробитидодатковий прибуток ,яка станедодатковоюподушкоюбезпекипричерговомувиткуекономічної кризи".
РЕКЛАМА.Кризадлябудь-якого бізнесукорисний тим ,щовчитьграмотноїекономії ,атакож дозволяєгідно оцінитибезкоштовніінтернет- майданчикидляпросування продукту ,вважає ІванНевідомий ."Длякожноїаудиторіїпотрібновикористовувати своїрекламніінструменти .І коли мовайдепро послугу " фотонадокументи " ,тутефективніше будене рекламанаТВ ,апросте оголошення ,якеприклеєненастовпі ,неподаліквідофісу ,-кажеНевідомий .-Щеодинхорошийспосібпопуляризаціїфотосалону- цеінтернет .Аджеу віртуальніймережіможнабезкоштовнопоширюватиінформаціюпро ваш проектвсоцмережах ,набіржахпослуг ,сайтахбезкоштовнихоголошень .Всеце працює ідає чималодзвінків ,алепотрібно трохичасу і терпіння".
ЕКОНОМІЯ.Якщовідкритисвійфотосалонхочеться ,алестрашнуваточерез постійнікурсовіколивання ,можназробити свогородуфотопроба- створитисайт ,алебезвідкриттяреальногоофісу ."Можнапроводитифотозйомкувесільі днівнароджень ,або зробитипунктприйомудлядрукуфотографійонлайн .Востанньому випадкулюдиможутьнадсилатизамовленнячерезінтернет ,всі деталіобмовлятипо телефону.Адоставкукращездійснюватикур'єромабочерезпартнерів ( невеликімагазинчики, розташованіпомісту ,деклієнтиможутьзабратисвоє замовлення" ,-пояснюєЛідіяСпіріна .