Як відкрити фотосалон: бізнес-план

15 листопада 2014, 10:32

Христина Коновалова

За розрахунками "Сегодня" при затратах в $ 4-5 тис., салон з послугою "фото на документи" почне окупатися через 10-11 місяців

У кризулюдинамагаютьсяекономитинарозвагах:вони меншеходятьвресторани,кіно,нічніклуби.Здавалосяб,непростічасичекають іфотобізнес,аджезйомкивгарному інтер'єрінині можнавважатирозкішшю,ароздруківкузнімківзчергової відпусткилегковідкластидо кращихчасів.Однак на ринкуфотопослугє ніша,дезавжди є доситьвисокийпопит збокуклієнтів,авідносно невисокістартовівкладенняв $5-15тис.Ісередняокупністьцихвитратвмежахроку -робитьтакий бізнесцілкомпривабливим.Йдетьсяпро перспективита ризикивідкриттяневеликогосалонуз послугою "фотонадокументи"(докладний бізнес-плансм.Вінфографіці).

СУТЬУСПІХУ.За розрахунками"Сегодня",якщовідкритискромнийфотосалонз основноюпослугою "фотонадокументи"вмісті знаселеннямв 400-500тис. осіб івкласти $4-5тис. Назакупівлю обладнання,меблів,топрищомісячнихвитратахнаорендуофісу,зарплатуі "комуналку"врайоні $500нашпроектпочнеокупатисячерез 10-11місяців.На думкукерівникафотоательє"Миг"ВолодимираБаталіна,такийсалонможенепоганопрацюватинавіть у кризу- тому щотутпропонуєтьсястандартнийперелікактуальнихпослуг."Секретуспіху простий:фотонадокументи,ксерокопія,ламінування, сканування,послуги дизайнузатребуванізавжди.Віншихсегментахфотобізнесу,наприкладвфотодруку,є помітнийспадвостанні роки,такякстали популярніфлешкита айфони,-роз'яснюєБаталін.- Але заразвфотодрукупростежуєтьсязворотнатенденція.Частішедрукуватисвоїфотографіїпочалиті,у когополетівжорсткийдискз інформацієюабопропализнімкивсоцмережахпід частехробіт.Тому не можнаговорити,що ринокфотодруку,незважаючинаепохуцифри,пішов уминуле.Цейсегментфотобізнесущенадолужитьсвоє".

ТРЕБАЗНАТИ.Однак,відкриваючифотосалон,не варторозслаблятися,попереджаєкиївськийфотографВладКравченко,такякфотобізнессповненийпідводнихкаменів."Відсутністьзнаньізайва самовпевненість-ключовапомилкабагатьохпідприємців-початківців.Ааджепристартіновогобізнесубажановивчити всінюанси,наприклад,походитинакурсифотографіїабоподивитисявідеоурокивінтернеті.Осьвирішиливідкритифотосалон- івідразуз'ясуєте,де іпочомуфототехнікузакупите,вякихдизайнерськихпрограмахбудетепрацювати,вивчітьпроцесзйомкиідрукузнімків,-перераховуєКравченко.- Причомукраще відразуграмотновважативсі витратиі несмітитигрошима.Приміром,фотоапараткращекупуватиновий,бонацю технікупокладаєтьсягарантійнеобслуговування.Аосьпарасольки,фони,стійки,штативиможнавзятиб/в- це дозволяєзаощадитиблизько40-50%вартостіновогоустаткування іпрослужитькількароків,якщо,звичайно,купленовхорошомустані".

ПЕРЕВІРЕНО.Фотографз ТернополяЛідіяСпірінарекомендує:якщо вирішиливідкритиновийфотосалон,перший часпопрацюйтетамсамостійно."Хочетеправильноорганізуватисвій бізнес-побудьтефотографом,менеджеромпороботі зклієнтами,прибиральником,операторомфотодруку,дизайнером... Колипідприємецьвивчитьвсіпроцесижиттєдіяльностіфотосалону,вінзможенайнятиграмотнихспівробітників,розподілитиобов'язкиміжними,аналізуватиїхроботу",-зазначаєфотограф.Причомуроботуперсоналувартоперевірятиметодом"противноїтітки"."Директорможепопроситизнайомуприйтивфотосалоні зробитивсе найгірше,що тільки можезробитипотенційнийклієнт.Цеефективнийметодконтролю роботиперсоналу.Такі перевіркиповиннібутипостійнимидлямоніторингуякостіпослуг",-пояснюєСпіріна.

Реклама

2_02

Ловимогрошовупташку


Пристартовихвитратахв $4-5тис.невеличкий провінційнийфотосалонможеокупитисяза 10-11місяців

1. Характеристика, розташування, конкуренти

Відкриваємоневеликоїфотосалон"Фотосчастье",де основнапослугадляклієнтів-фотонадокументи.Мибудемонадавати послугиксерокопії,сканування,роздруківкидокументівіфото,ламінування,брошуруваннядоповідейта курсових.Такожприфотосалонівідкриємо невеликиймагазин,депродаватимемоальбоми,батарейки,акумулятори,фоторамкиі т. Д.

Офісдляфотосалону,площею10-12кв.м,візьмемоворендувцентріМаріуполя.Містовибране невипадково:воно єсерйознимпромисловимцентромзнаселенням458тис. осіб.Арозташування містанаберезіАзовськогоморяінаявністьвищихнавчальнихзакладівзабезпечуєдодатковуаудиторіюу виглядівідрядних,туристіві студентів.

Конкуренціявсферіфотопослуг-висока.Прямимиконкурентами є8-12компаній,розташованихвцентріМаріуполя.Вцілому,за різнимиоцінками,всекторіфотообслуговуванняміста зайняті100-120учасників ринку (фотосесії,фотошколи,реклама,фотодрук).

Аленашфотосалонзнайдеклієнтазарахуноквдалого місця розташування: уТРЦвцентріміста,девисокавідвідуваність.Аконкурентніціни,системазнижок,швидкістьіякістьобслуговуваннядозволятьзакріпитисянаринкуфотопослуг.Прищоденнійвідвідуваностіфотосалонув15 чоловік ісередньомучекув 30грннашпроектпочнеокупатисячерез 10-11місяців.
 
2.Стартовийкапітал

Длявідкриттясалону"Фотощастя"знадоблятьсяобладнання та меблі,сайт-візиткаі запасфототоварівдляреалізації.

Обладнання.Купуємоноутбук,фотоапарат(цифрова"зеркалка"початковогорівня)зіштативом,фон(білийпаперовий) зі стійкою,освітлення (хорошийзовнішнійспалах),що відображаєзонтзі стійкою,сканер,ксерокс,принтер ізсистемоюбезперервногодрукучорнила,ламінатор,брошюровщик.Разом:32тис.грн.

Меблі.Требакупити2вітрини,3робочихстоли,2 шафидляматеріалів,3 стільці,вішалку.Разом:9-10тис.грн.

Сайт.Потрібенсайт-візитка(600-800грн)дляінформуванняклієнтапро спектрпослуг,ціни, акції,із зазначеннямадреси,телефону.Такожзнадоблятьсядомен(від150грнна рік) іхостинг(від200грнна рік).Разом:1150грн.

Запастоварудляреалізації.Закуповуємоневеликий асортименттовару -альбоми,рамки,канцтовари,батарейки.Такожпотрібенстартовийзапасчорнилаіфотопаперудлядрукузнімків.Закладаємонаці цілі15-20тис.грн.

Всього:63тис.грн.

3.Маркетинг, реклама

Настартісалонутребавиготовитилоготип,вивіску,штендер.Можнароздрукувати іроздатилистівки,датирекламувмісцевійгазеті.Анаявністьсайту-візиткидозволитьпросуватифотосалонбезкоштовновсоцмережах.Крімтого,дляпопуляризаціїфотосалонупотрібнівізиткиінакопичувальнакартазнижок.Періодичнопроводимоакції: наприклад,"на 30-річчя -30%знижки".

Всього: при запуску- 3000грн,щомісячні-500грн.

4.Поточнівитрати

Тутрахуємовартістьоренди,ЖКГ,зарплату,витратинакомплектуючі,додаткову покупкутоварівдлямагазину.

Оренда.Офісне приміщеннявцентріМаріуполя,площею10-12кв.м,можназнятипо 50-200грнзаквадрат.Разом:1000-1200грнна місяць.

ЖКГ.ПриорендіофісувТРЦдоведетьсяплатитизаелектроенергію.На місяцьможемонакрутити200кВт-год,тобтозаплатимоблизько300грн(тариф1,48грнзПДВ,для2-гокласупромспоживачів).

Зарплата.Настартівфотосалоніпрацюватимеодна людина (власник),аколирозкрутимося- працюватимутьдвоє,позмінно.Обов'язки- робота зклієнтами,зйомкалюдейнадокументи,роботаз дизайнерськимипрограмами.Ставка2000грнплюсвідсоток(3-5%від замовлення).Обов'язковопотрібен бухгалтер, щоприходить(1200грн).Разом:3200грн.
Комплектуючі.Купуємофотопапір, чорнила,миючі,канцтовари,можливо,поповнюємомагазинфотоаксессуаров.Разом:2000грнна місяць.

Всього:6700грн.

5.Окупністьпроекту, ризики

Скількизаробимо.Ключовапослуга -фотонадокументи.За нашимирозрахунками,собівартістьаркуша10х15см(де,наприклад,поміститься9фото3х4см)обходитьсяв 1,5-3грнурахуванням закупівліфотопаперу,чорнила,амортизаціїобладнання).Беремоза "фотонадокументи"19-21грнза лист.Тобтонацій послузіопинимосявплюсіажв 6-7разів.Крімтого,минадаємопослугиксерокса,сканування,роздруківки(всередньому 50коп.залист),ламінування (1,5-2грн),іт. д.

Тобто,якщовізьмемозаосновусереднійчекклієнтанашогосалонув 30грн,топрищоденнійвідвідуваностів15 осібзможемовиручити13,5тис.грнна місяць.Мінусуємопоточні(закупівлякомплектуючих6700грнімаркетингові500грн)витрати(всього7200грн) – іотримуємощомісячнийдохідв6300грн.Враховуємостартові(маркетингові3000грні закупівлюмеблівзобладнаннямв 63тис.грн)витрати(всього 66тис. грн).Виходить,наокупністьвийдемочерез 10-11місяців.

Навітьякщовідвідуваністьсалонуабо середнійчекбудутьнижче,забезпечитиприбутковістьмизможемозарахунок продажуфотоаксесуарів,та розширення перелікупослуг.Так,можназайнятисядизайном:ретрофотографіі, відновленнястарихзнімків,візитки,плакати,колажі.Такожможназайнятисяорганізацієюфотозйомкивесіль, днівнародження(залучатифотографів,отримувативідсотоквід замовлення).Цейпроектреальний навітьприкурсів 15-18грн/$,оскільки попитнаці послугиє завжди,апристойнанацінкастворюєхорошу "подушкубезпеки"приризикуподальшоїдевальваціїнацвалютиі необхідностізакуповуватиімпортнікомплектуючі.

3_02

Шукаємомісце:прохідне іхлібне

Хорошийдохідвашомуфотосалонузабезпечитьправильнийвибірйого місця розташування,відзначаютьексперти."Фотосалонповинензнаходитисявпрохідномумісці.Якщоставкуробитинацентрміста,тоді тутклієнтамистанутьспівробітникиофісів,бізнесмени,студенти.Аякщовибір впаденаспальні райони,тоді більшебудутьприходитидомогосподарки,пенсіонериішколярі- аджелюдямзручнішезайтивсалоннедалековід будинку,ніж їхативцентр",-кажеаналітиккомпанії "Простобанкконсалтинг" ІванНікітченко.

Аначальникдепартаментумаркетингуі сегментівUniCredit BankДмитроКоваленкорадитьрозміщуватифотосалонбіляпаспортногостолу:"Цевжедастьстабільнийпотікклієнтів,яким терміновонеобхіднозробитифотонадокументи.Ависновок "агентської"угоди зпрацівникамицього столу,якіразом з інформацієюдаватимутьвашфлаєр,дозволятьзробитипотікклієнтівсуттєвим".

КРЕАТИВ.Фотобізнеспідкоряється правилусезонності,говорять учасникибізнесу,тому для підтримкипопулярностісвогосалону незавадитьвключитифантазію."Взимкупопитнафотодрукможевпастивтри-чотирирази,авкінцівесни івосеницяпослуга дужепопулярна-родинироблятьвізинавідпочинок,астудентиоформляютьдокументи.Відповідно, щобпори рокуне впливалинафінрезультатифотосалону,вирівнятидохідможназарахунок розширенняперелікупослуг",-пояснюєспіввласникфотолабораторії "Цифровик" АннаМозгова.

За їїсловами,крім стандартноїпослуги "фотонадокументи",можнадрукуватизображеннянакружках,футболках;оцифровувативідео;пропонуватиможливостідизайнератафотографа."Демонструйтесильністорони і незабувайтепро конкуренцію.Якщовсусідньомуфотоательєповільнодрукуютьнеякісніфото,робітьцеза 10-15хвилин іякісно!Свіжимиідеямиі конкурентнимицінамиможназалучитиновихклієнтів,якіпідуть відфотосалонів,працюючихпонакатанійсхемі",-кажеМозгова.
 
Першніжвідкриватисвійфотосалон,потрібно чіткозважитивсі "за"і "проти",щобзрозуміти,чи варто ризикувати."Вфотобізнесіє дорогівидипідприємства -наприклад,фотостудіїабофотолабораторії,кудипотрібновкладень від$50-100тис.Тудивкладатисясьогодніризиковано,проте невеликийфотосалон-непоганийваріант,аджетутнастартіпотрібновсього $10-15тис",-кажеВолодимирБаталін.

В тренді
Приватизація держбанків: у Мінфіні пояснили, в чому заковика

4

Реклама


Колибаломправитьбакс

Серйозноюпроблемоюдляфотобізнесуєнеобхідністькупуватиімпортнікомплектуючі,починаючивідфототехнікиізакінчуючичорниломіпапером.Засловамивласникафотостудії"F2F" ІванаНевідомого,курсовіколиванняостанніхмісяцівпоставилиринокфотопослугнашпагат: "З одногобоку,собівартістькомплектуючихвдоларахне змінюється,алезростаєу гривні.Аз іншого -поступове зниженняпопитунафотопослугичерез кризуне дозволяєфотографампідвищувативартість своєїроботи.Виходить,що прибутковістьбізнесупадає, багатофотосалонизараз працюютьвнуль.Іколизакінчитьсязапасміцності,закриватимуться".

ЯКВИЖИТИ.Длятого,щобутриматибізнеснаплаву,учасникиринку рекомендуютьробити запасивалюти."Можна частинузаощадженьзберігативдоларах- приблизно$ 4-5тис.Цедозволитьвберегтибізнес відкурсовихколивань,заті жкомплектуючіможнарозплачуватисяу валюті,аджецінаміняєтьсятільки в гривні",-радитьАннаМозгова.АВладКравченковважає,що кращезакуповуватифотопапір ічорнилозапас:"Запасиможназробитина3-4 місяцівперед.Такий хідвигідний,оскількилюдипостійнофотографуютьсянадокументи.Авашікомплектуючі, закупленідочерговогострибкаіза вигіднимкурсом,допоможутьзаробитидодатковий прибуток,яка станедодатковоюподушкоюбезпекипричерговомувиткуекономічної кризи".

РЕКЛАМА.Кризадлябудь-якого бізнесукорисний тим,щовчитьграмотноїекономії,атакож дозволяєгідно оцінитибезкоштовніінтернет-майданчикидляпросування продукту,вважає ІванНевідомий."Длякожноїаудиторіїпотрібновикористовувати своїрекламніінструменти.І коли мовайдепро послугу "фотонадокументи",тутефективніше будене рекламанаТВ,апросте оголошення,якеприклеєненастовпі,неподаліквідофісу,-кажеНевідомий.-Щеодинхорошийспосібпопуляризаціїфотосалону- цеінтернет.Аджеу віртуальніймережіможнабезкоштовнопоширюватиінформаціюпро ваш проектвсоцмережах,набіржахпослуг,сайтахбезкоштовнихоголошень.Всеце працює ідає чималодзвінків,алепотрібно трохичасу і терпіння".

ЕКОНОМІЯ.Якщовідкритисвійфотосалонхочеться,алестрашнуваточерез постійнікурсовіколивання,можназробити свогородуфотопроба- створитисайт,алебезвідкриттяреальногоофісу."Можнапроводитифотозйомкувесільі днівнароджень,або зробитипунктприйомудлядрукуфотографійонлайн.Востанньому випадкулюдиможутьнадсилатизамовленнячерезінтернет,всі деталіобмовлятипо телефону.Адоставкукращездійснюватикур'єромабочерезпартнерів (невеликімагазинчики, розташованіпомісту,деклієнтиможутьзабратисвоє замовлення",-пояснюєЛідіяСпіріна.

Всі подробиці в спецтемі Школа бизнеса

Підпишись на наш telegram

Лише найважливіше та найцікавіше

Підписатися

Реклама

Читайте Segodnya.ua у Google News

Реклама

Новини партнерів

Загрузка...

Новини партнерів

Загрузка...
загрузка...
Хочеш бути в курсі останніх подій?
Підпишись на повідомлення. Показуємо тільки термінові і важливі новини.
Хочу бути в курсі
Я ще подумаю
Будь ласка, зніміть блокування повідомлень в браузері!

Натискаючи на кнопку «Прийняти» або продовжуючи користуватися сайтом, ви погоджуєтеся з правилами використання файлів cookie.

Прийняти