Екс-глава Renault, Mitsubishi і Nissan Карлос Гон, заарештований в Японії 19 листопада, планував злиття двох компаній , а рада директорів японського автовиробника була проти угоди і шукала способи її заблокувати . Про це пише Financial Times з посиланням на власні джерела .
Видання повідомляє, що члени ради директорів Nissan чекали, що пропозиція буде зроблена в найближчі місяці.
Майже 20 років тому в рамках формування альянсу Renault і Nissan була придумана структура перехресного володіння акціями компаній, пізніше до них додалася Mitsubishi. Зараз Nissan і уряд Франції володіють приблизно по 15% акцій Renault, якій належать 43% акцій Nissan. При цьому Nissan також контролює 34% акцій Mitsubishi. У Renault є значні права контролю щодо Nissan, включаючи можливість прямо впливати на призначення вищого керівництва. Частка Nissan не дає японській компанії прав голосу і контролю за господарською діяльністю французького партнера.
Уряд Франції останнім часом наполягав на більшому зближенні автоконцернів, щоб зберегти альянс після відходу Гона, очікуваного в 2022 році. Однак у японської сторони були певні заперечення.
"Рада директорів Nissan завжди говорила, що буде жорстко боротися з будь-якою реорганізацією, яка закріпить статус Nissan як компанії другого ешелону", - заявило одне з джерел.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ
За його словами , Nissan також вважала бізнес Renault слабшим і побоювалася надавати французької компанії доступ до своїх запасів ліквідності , що складали 1,2 трлн ієн ( 10,7 млрд доларів ) на кінець першого фінансового півріччя 2018 року.
Крім того, репутація Nissan постраждала через скандали, пов'язані з порушеннями контролю якості і фальсифікацією даних про економію палива.
Арешт став несподіванкою і для самого Гона, стверджують джерела: він прилетів в японську столицю в понеділок, щоб у середу зустрітися з губернатором Токіо. Коли ж його рейс приземлився в токійському аеропорту, топ-менеджера вже чекали представники прокуратури та журналісти газети Asahi, яка першою написала про цей скандал.
Нагадаємо, Гона звинувачують в порушенні фінансового законодавства. Як стверджують в поліції, Гон ухилявся від податків, спотворюючи інформацію про власні виплати. У період з 2011 по 2015 рік він занизив інформацію про свої виплати майже на 5 млрд ієн (близько 44,4 млн доларів за поточним курсом). В Nissan порушення, інкриміновані директору концерну, вже визнали. Внутрішнє розслідування показало, що начальник роками применшував розмір грошових виплат і витрачав кошти компанії у власних цілях.
Скандал вже призвів до наслідків для обох автомобільних гігантів: ринкова вартість Renault "просіла" на 2 млрд євро до 17 млрд, а акції компанії подешевшали на 11%; вартість цінних паперів Nissan також обвалилась.