Вибираємо бюджетний автомобіль: б/в або новий китаєць

5 травня 2014, 17:00

Євген Остапчук

Розглянемо автомобілі зі всіх сторін

Власний автомобіль для багатьох українців, як і раніше, є мрією. І часто неважливо, який саме "залізний кінь" – аби не пішки. Часом наявність авто – питання виживання, наприклад, якщо поряд з будинком немає громадського транспорту (мешканці новобудов у віддалених районах стикаються з цією проблемою), потрібно їздити на дачу або ритм життя вимагає мобільності. Зрозуміло, що хочеться придбати відразу надійну, економічну і комфортну машину. Але якщо грошей не вистачає (через девальвацію гривні авто подорожчали за останні місяці на третину), а кредит не дають (що пов'язано з ситуацією в країні), то закрадається думка: а чи не купити б/в автомобіль або дешеву машину, але нову – те, на що вистачить відкладених коштів? Щоб потім, при нагоді, продати її і придбати трохи кращу. Ми дізналися, що чекає такого автолюбителя відразу після покупки. Для більшої наочності розраховували авто з такими параметрами: ціна – до 80 тис. грн, повноцінний багажник, 4 пасажирських місця і двигун від 1,2 л. У цих рамках на нашому ринку можна купити і нового "китайця", і 7-річного "європейця".

Реклама

Семилітня іномарка

new_image2_07

Skoda Octavia A5. За 78 тис. грн пропонуютьавто вповній комплектації.

На сайтахзавтооголошеньми знайшлисотні пропозиційврамкахнашихпараметрів.Більшість -машиниукраїнського складаннябезкондиціонераабоіномарки ззовнішнімидефектами.Правда,пристойнихпропозиційтакождостатньо.Однез типових-Octavia A5вхорошій комплектації(кондиціонер,електропакет) і здвигуном1,6л.Пробіг,вказанийв оголошенні,-285тис.км.Чимало,але за цігроші (78 тис. грн) машинуможна подивитися.Ми вирушилина зустріч зпродавцем,який погодився,щобавтооцінивмайстер наСТО

Реклама

КУЗОВ.Автовиявилосянебитим(майстернавітьперевірившарфарби вконтрольнихточкахвпошукахнеспівпадання),асалон -впристойному стані.Двигунлегкозаводивсяі невидававпідозрілихзвуків.

Правда,оглядіз пристрастюходовоїпоказав,що власникне дармавирішив продатимашину
.

ГАЛЬМА. У автопідходить часзаміни гальмівнихдисків іколодок (3,5тис.грнразоміз роботою),крімтого,майстервиявив,що змінюватипотрібно іголовний гальмівнийциліндр(ще1,2тис.грн). Виявився розтягнутимручне гальмо,але йоголегкопідтягнути (50 грн).

ХОДОВА.Кульові опори і ШРКШ власник міняв, а на зношені сайлент-блоки важелів підвіски і подібні дрібниці уваги не звертав. Вердикт – ще 800 грн. Але це не так "страшно", як знос гідропідсилювача керма: відновлення – 2,5 тис. грн (ціну на нову запчастину майстер навіть не озвучував, щоб не лякати).

КОНДИЦІОНЕР.Холодив,алеслабо,і мипровелидіагностику:від часупрогнивконденсатор -ще1,5тис. грн.

ЕЛЕКТРИКА.Перевіркашвидкостізарядувиявила щеоднувіковупроблему -зносщітокгенератора (800грнразом з роботою).

Реклама

ДВИГУН.Компресіянормальна,алеприводніременівідпрацювали,а комплектназамінукоштує майже2тис.грн.

ГЛУШНИК.Опинивсядірявимвдекількох місцях.Переварити-400грн,замінити-2тис.грн.

В тренді
Через війну в Ізраїлі МАУ скасувала авіарейси до Тель-Авіва: що робити з квитками
МАУ відкриває нові рейси з Києва і скасовує плату за зміну дати вильоту
В тренді
Долар в Україні знову подешевшав, євро припинив зростати: курс валют
В тренді
Не пробили захист: які гривні не вміють підробляти фальшивомонетники

Нове китайське авто

new_image_08

Geely CK. В аналогічній"Октавії"комплектації коштує78,9тис.грн.

Реклама

За наші гроші в салонах нових авто раніше можна було купити "Ланос", який тепер подорожчав до 100 тис. грн. Недоступні стали і багато "китайці", наприклад, Lifan 320 зараз коштує 90 тис. грн, BYD F3 – 120 тис., Chery E5 – 127 тис. Залишається лише Geely CK, за який просять 78900 грн. Головна перевага салонних китайців у тому, що автомобіль новий (є надія, що якийсь час не буде ламатися) і на випадок "проблеми" існує гарантія (2 роки або 40 тис). А вибравши 7-річного європейця, доведеться витрачати гроші і час на СТО, шукати запчастини. Втім, на думку власників нових "китайців", ці автомобілі навіть в "нульовому" стані потрібно доводити до розуму

КОМФОРТ.Власникудоводиться адаптуватисядо високої посадки(машини розрахованінаневисокихкитайців)з витягнутимируками(через специфічнувисотукерма) іаморфного(безбічної підтримки)крісла.Тому багатоміняютькрісла наєвропейськуальтернативузрозбирання-2,5тис.грн.Крімтого,модернізаціїпотребує системаопалення та вентиляції -за3тис.грннаСТОпропонують зробититак,щобвзимку пічкагрілане тількиноги,алеізапобігалазамерзаннюлобовогоскла (це впливаєна безпеку).

ЗАПАХ. "Принюхатися" до різкогозапаху всалоніскладно,які звикнутидо підвищеногошумупід час їзди.Тому власникивитрачають4-6 тис.грннаопераціюпо "шумоізоляції": салонповністюрозбираютьі міняють"шумку".Крімтого,автодобрепровітрюютьврозібраному стані.

НАДІЙНІСТЬ. Всуперечусталеній думціпро те,що "китаєць"моментальносиплеться,цене так:1,5-2 рокиавтовимагає лишеплановогообслуговування.Першівкладеннябудуть потрібніпісля40тис.км(гальмівніколодки,стійки стабілізаторів),а близько100тис.кмпрослужатьамортизатори.Зносж,порівняннийз іномаркоюпісля300тис.км,настає лишена 150-200тис.км(5-8років),правда,до цьогочасу потрібно мінятиі двигун.Але єпроблеми зкузовнимремонтомнавіть післядрібногоДТП: металпогано піддаєтьсярихтування,адеталі вдефіциті.

Що у підсумку

Новий автомобіль, нехай і китайського виробництва, все ж таки більш надійний транспортний засіб, ніж "вбита" іномарка. На те, щоб довести "автокитай" до більш-менш нормального стану, знадобиться близько 6-8 тис. грн, і то ці витрати є необов'язковими. А от якщо в іномарку, на якій "дуже добре" поїздили (коли вона за 5-7 років намотала 250-300 тис. км, значить, її використовували в якості робочої конячки), не вкласти суму в розмірі 10-12 тис. грн, їздити на ній і небезпечно, і заборонено правилами. З іншого боку, якщо ви вкладете згадану суму, то в результаті отримаєте непоганий автомобіль з точки зору комфорту і безпеки, який, до того ж, можна буде продати через кілька років за ті ж гроші, що ви його купили (авто старше 5 років оцінюють не по пробігу, а станом). "Китаєць" ж буде швидко втрачати в ціні, а через кілька років почне ламатися, оскільки спочатку такі авто не розраховані на довгу експлуатацію.

Другий варіант для покупця – взяти більш-менш (3-5 років) свіжу іномарку, яка не вимагає таких вкладень, як авто, яке ми перевіряли на СТО. Але ціна питання в цьому випадку сильно зростає – вартість авто такого ж віку і комплектації, але з пробігом 100-130 тис. км, стартують від 100 тисяч. Що краще? Вирішуйте самі.

Але в кожному разі, вибираючи неновий автомобіль, пам'ятайте, що його потрібно перевірити на СТО. Так як зовні нормальний "залізний кінь" може виявитися "шкапою
".

Підпишись на наш telegram

Лише найважливіше та найцікавіше

Підписатися

Реклама

Читайте Segodnya.ua у Google News

Реклама

Натискаючи на кнопку «Прийняти» або продовжуючи користуватися сайтом, ви погоджуєтеся з правилами використання файлів cookie.

Прийняти