"Війна" за акцизи: рішення Ради не влаштувало власників "євроблях" і потрапило під критику експертів

Фахівці вважають, що для деяких автовласників розмитнення стане ще дорожчим, ніж було

Пільги, які прописала Верховна Рада в законопроектах про розмитнення автомобілів на іноземних номерах, не влаштовують автоекспертів і власників так званих "євроблях".

Реклама

Законопроект № 8487 змінює формулу обчислення акцизу. Під час обговорення документа в залі парламенту голова профільного комітету Ніна Южаніна стверджувала, що ставки акцизу раніше досягали 10 тисяч євро, а тепер будуть зменшені.

Однак деякі депутати і експерти не погоджуються з цим твердженням. Вони відзначають: формула розрахунку акцизу враховує не тільки об'єм двигуна, а й вік авто, який для "євроблях" становить в середньому 10-12 років. Кожен рік, що минув з моменту випуску машини в рази збільшує розмір акцизу. Для нових автомобілів ставка – 1, для дворічних – 2 і т.д. Таким чином, якщо взяти середню "бляху", то реальний акциз виявиться мінімум у 10 разів більшим базової ставки.

Реклама

Як вважає співзасновник громадського об'єднання "Доступне авто" Михайло Катрук, для багатьох авто ставки виявляться навіть вище, ніж були до прийняття законопроекту.

"Я бачу, що на ті автомобілі, які в середньому приганяють для особистого користування, акциз за новою моделлю збільшується. Тут зниження на автомобілі до 4-5 років, а таких мало. У нас люди приганяють автомобілі старше п'яти років. Якщо поглянути на статистику пригнаних машин, це автомобілі 2010, 2011 і 2012 років. Для них, відповідно, акциз збільшиться, ніж він є зараз", – розповів Катрук сайту "Сьогодні".

Парламентарії, в свою чергу, нагадують, що для самих свідомих "бляхерів", які розмитнять авто в перші 90 днів дії закону, буде "працювати" знижка 50%. Таким чином, навіть для власників старих авто ставка акцизу на цей період знизиться.

Але в об'єднанні "АвтоЄвроСила" сперечаються і з цим твердженням. Як розповів  UBR голова організації Олег Ярошевич, за такий короткий термін всі бажаючі "бляхери" просто не зможуть пройти процедуру. Тим більше, що її порядок так і не затверджено – їм повинна зайнятися не Рада, а Кабмін.

Реклама

"За ставкою акцизу 0,5 за місяць встигнуть розмитнити свої автомобілі не більше 5% власників єврономерів. Щоб встигли всі – потрібно, щоб щохвилини розмитнювалось 4 автомобілі. Це просто нереально", – вважає Ярошевич.

Ще радикальніше до питання підходить юрист Дмитро Марцонь. Він упевнений, що б/у автомобілі взагалі не повинні обкладатися акцизами.

"Акциз – ми не розуміли навіщо він потрібен для вторинних автомобілів. Такий автомобіль – непідакцизний товар. По факту: ПДВ під питанням і мито 10% – це те, що вводять для захисту ринку", – зазначив юрист в коментарі сайту "Сьогодні".

Також фахівці нагадують, що, крім акцизу, при розмитненні авто потрібно заплатити ввізне мито і ПДВ. Ввізне мито становить 10% від вартості автомобіля (для машини з ЄС – 5-7,3%). ПДВ – ще 20% від суми митної вартості автомобіля, акцизного збору і ввізного мита. 

Зараз "євробляхери" планують звернутися до президента з проханням накласти вето на ухвалені в Раді закони про "євробляхи".

Раніше генеральний директор Всеукраїнської асоціації автомобільних імпортерів і дилерів Олег Назаренко відзначав, що закони про розмитнення авто не допоможуть "євробляхерам" через те, що останні, на думку експерта, не зможуть переоформити на себе автомобілі, які належать іноземним фірмам.

"Війна" за акцизи: рішення Ради не влаштувало власників "євроблях" і потрапило під критику експертів

Фахівці вважають, що для деяких автовласників розмитнення стане ще дорожчим, ніж було

Пільги, які прописала Верховна Рада в законопроектах про розмитнення автомобілів на іноземних номерах, не влаштовують автоекспертів і власників так званих "євроблях".

Законопроект № 8487 змінює формулу обчислення акцизу. Під час обговорення документа в залі парламенту голова профільного комітету Ніна Южаніна стверджувала, що ставки акцизу раніше досягали 10 тисяч євро, а тепер будуть зменшені.

Однак деякі депутати і експерти не погоджуються з цим твердженням. Вони відзначають: формула розрахунку акцизу враховує не тільки об'єм двигуна, а й вік авто, який для "євроблях" становить в середньому 10-12 років. Кожен рік, що минув з моменту випуску машини в рази збільшує розмір акцизу. Для нових автомобілів ставка – 1, для дворічних – 2 і т.д. Таким чином, якщо взяти середню "бляху", то реальний акциз виявиться мінімум у 10 разів більшим базової ставки.

 

 

Як вважає співзасновник громадського об'єднання "Доступне авто" Михайло Катрук, для багатьох авто ставки виявляться навіть вищі, ніж були до прийняття законопроекту.

Читайте також:

Реклама на segodnya.ua Реклама
Всі новини
Показати ще
Реклама на segodnya.ua Реклама
Допомога під час війни
Більше новин
Фінанс-дайджест
Більше новин
Industry
Більше новин
Квартирне питання
Більше новин
Час заробляти
Техно
Більше новин
Комуналка
Більше новин
Наші гроші
Більше новин
Війна в Україні
Більше новин
Money-лайфхакер💰
Головне про гроші
Всі новини
Останні новини
Показати ще
Валюта
Курс долара в касах банків (купівля/продаж)
1
ПУМБ ПУМБ
35.8/36.3
2
ПриватБанк ПриватБанк
35.5/36.3
3
Ощадбанк Ощадбанк
35.7/36.15
4
Райффайзен Банк Райффайзен Банк
36.4/37.1
5
Укрексімбанк Укрексімбанк
36.2/36.7
6
Альфа-Банк Альфа-Банк
35.5/36.7
7
Укргазбанк Укргазбанк
35.4/36.4
8
Універсал Банк Універсал Банк
35.4/36.9
9
OTP Bank OTP Bank
31.95/35.0
ЗАПРАВКИ
Паливо сьогодні
95+
95
ДП
ГАЗ
53,45
52,91
51,01
27,60
55,88
53,88
54,88
26,89
56,49
55,07
54,99
27,76
56,90
54,90
54,09
28,64
56,99
55,99
56,68
28,98
59,88
56,91
56,99
28,79
59,99
57,99
57,99
29,47
59,99
57,99
57,99
29,48
60,99
59,99
59,99
29,48
-
51,80
51,11
26,81
Відставка Бориса Джонсона
Нова обкладинка The Economist
Рейтинг цін
Скільки коштує житло у новобудовах Києва (грн за м²)
1
Печерський Печерський
90 592
2
Шевченківський Шевченківський
57 791
3
Оболонський Оболонський
54 494
4
Подільський Подільський
51 178
5
Голосіївський Голосіївський
46 989
6
Святошинський Святошинський
36 659
7
Дніпровський Дніпровський
35 882
8
Дарницький Дарницький
35 881
9
Деснянський Деснянський
35 364
10
Солом'янський Солом'янський
31 688
Прогноз 🔑
ТОП-5 у сфері IT
Затребувані спеціалізації
Програмування

Програмування

Інженер

Інженер

Системи управління підприємствами

Системи управління підприємствами

Web-інженер

Web-інженер

Web-майстер

Web-майстер

Актуальні пропозиції 🔥
Вибір українців 🚘
Які нові легкові авто купували у червні
1
Toyota Toyota
456
2
Renault Renault
327
3
Volkswagen Volkswagen
263
4
Hyundai Hyundai
172
5
Skoda Skoda
168
6
Mitsubishi Mitsubishi
162
7
BMW BMW
120
8
Nissan Nissan
102
9
Mercedes Mercedes
94
10
Ford Ford
87
Детальніше
Must Know
Штрафи для власників тварин в Україні

Вигул собак небезпечних порід без намордника — від 170 грн

Вигул собак небезпечних порід без намордника — від 170 грн

Вигул собак у заборонених місцях — від 170 грн

Вигул собак у заборонених місцях — від 170 грн

Неприбрані за твариною екскременти — від 170 грн

Неприбрані за твариною екскременти — від 170 грн

Нанесення твариною шкоди майну чи здоров'ю людини — від 1700 грн

Нанесення твариною шкоди майну чи здоров'ю людини — від 1700 грн

Знущання з тварини — від 3400 грн

Знущання з тварини — від 3400 грн
Детальніше
Класи житла
В чому різниця?
Економ

Зазвичай, це типові багатоповерхівки без надмірних архітектурних рішень, схожі одна на одну, але їхнє основне завдання – універсальність та забезпечення квартирами якомога більшої кількості людей. У Києві середня ціна за квадратний метр у "економі" становить 27 тис. грн.

Комфорт

У таких будинках передбачені зони для зберігання дитячих колясок чи велосипедів, є вбиральні, охорона на території, покращений дитячий майданчик та паркінг. У Києві за такі квартири у новобудовах просять у середньому 35,3 тис. грн за кв. м.

Бізнес

У новобудовах є великі підземні паркінги, з одним паркомісцем на квартиру. Зазвичай такі будівлі охороняються, є консьєрж, покращені дитячі майданчики, а для догляду за територією наймають садівників. Мешканці столиці в середньому платять 57,7 тис. грн за квадратний метр у такій квартирі.

Еліт

Над дизайном житла працюють солідні дизайнери. Територія охороняється, а паркомісця облаштовують із запасом. У таких житлових комплексах будують тенісні корти, басейни, супермаркети, приватні школи тощо. У Києві один квадратний метр такого житла коштує в середньому 98,8 тис. грн.

1 /2
Все про квартири
статистика
Курс криптовалюти сьогодні

Валюта

Ціна, usd

Bitcoin (BTC)

63726.15

Dogecoin (DOGE)

0.16

Ethereum (ETH)

3054.95

Litecoin (LTC)

81.45

Ripple (XRP)

0.51

Наша економіка
5 головних цифр
1
Споживча інфляція Споживча інфляція
18%
2
Облікова ставка Облікова ставка
25%
3
Офіційний курс євро Офіційний курс євро
29,7 грн
4
Офіційний курс долара Офіційний курс долара
29,25 грн
5
Міжнародні резерви Міжнародні резерви
$22,8 млрд
Знати більше💡

Натискаючи на кнопку «Прийняти» або продовжуючи користуватися сайтом, ви погоджуєтеся з правилами використання файлів cookie.

Прийняти