Замість розмитнення – абонплата: податківці хочуть легалізувати іноземні автомобілі українців

5 грудня 2016, 07:53

Віталій Андронік Віталій Андронік

У парламенті зареєстровано кілька законопроектів про збільшення часу перебування іноземних автомобілів до року, а фіскальна служба пропонує "розстрочку"

ЩотижняназахіднихкордонахУкраїнипробкизнерозмитненихавтомобілів,щобвирішитипроблемуфіскальнаслужбапропонуєводіямзамістьрозмитненняоплачуватимитнізборипо частинахпротягом33років,адепутатихочутьзапродовження термінуперебуваннятакихмашинзбиратипо 6000грн.Експертивідзначають,такірішеннястворятьщебільшепроблем.

Реклама

Оплата всіх митних зборів з автомобіля в Україні становить майже половину його вартості. Українці, які живуть у прикордонних регіонах, купують машини в основному в сусідніх країнах – Польщі, Угорщини і Словаччини, – де вони на порядок дешевше, ніж у нас. А щоб не платити податки на ввезений автомобіль – користуються можливостями законодавства, які дозволяють іноземному авто перебувати на території України до 5-10 днів. Через це на кордоні постійні черги. Разом з тим, власники таких машин, періодично блокуючи дороги, вимагають збільшити термін перебування в Україні, деякі навіть згодні платити фіксовану щорічну суму. Схоже, митники і Верховна Рада вже готові піти на поступки: в парламенті зареєстровано кілька законопроектів про збільшення часу перебування іноземних автомобілів до року, а фіскальна служба пропонує "розстрочку" на розмитнення машини на 33 роки. Чи постраждає від цього ринок автомобілів України і коли машини без української реєстрації зможуть їздити по країні без перешкод, дізнавався сайт "Сегодня.ua".

Їздити на іноземному автомобілі рік без штрафів, але за оплату

У Верховній Раді зареєстровано безліч законопроектів, які різним способом пропонують спростити життя власникам автомобілів з іноземною реєстрацією. Так, в парламенті лежить чотири проекти закону, які пропонують збільшити термін перебування іноземних автомобілів. Законопроект №1393 пропонує збільшити термін транзиту для автомобілів до 30 днів, законопроект №1393-1 – до 60, є і проект закону пропонує збирати по 408 грн за продовження перебування на території України. А законопроекти №2359а і №4223 дозволяють громадянам України ввозити автомобіль з іноземною реєстрацією на рік без додаткових вимог. Також нещодавно в ефірі "5 каналу" заступник директора департаменту організації митного контролю ДФС Євген Сафонов заявив, що служба внесла до профільного комітету Верховної Ради пропозицію розбити митні платежі по 0,25% від вартості автомобіля на місяць, але таку можливість хочуть надати тільки для автомобілів з екостандартами нижче Євро-5.

mk5nckca377447.

Реклама

Фото: espanarusa.com

"Власникаммашинз іноземноюреєстрацієюбудезапропонованосплачуватипо0,25%відвсіхнеобхіднихмитнихплатежівзарозмитненняавтомобілявмісяць.Цедастьбезпроцентнурозстрочкузі сплатимитнихплатежівна33,3роки",-сказаввін.

Схожуідеюдляіноземнихавтомобілівстарше5роківозвучивнардепВолодимирПарасюк.Вінпропонує,щобвласникиавтомобілівз іноземноюреєстрацією,якіне відповідаютьекостандартамЄвро-5-атакімашинине можутьбутирозмитненіза законодавством,-платилищорокупо6000грн.Дляцьогоїмпотрібнобудеотриматиномеризіспеціальниміндексом.

"Для початку буде встановлено тримісячний термін, протягом якого всі власники нерозмитнених авто будуть зобов'язані виїхати за кордон і в'їхати заново, щоб оплатити збір і отримати тимчасову реєстрацію свого авто в Україні. Будуть розроблені номерні знаки з певним індексом, який допоможе відрізняти автомобілі цієї категорії від інших. Оригінальні номерні знаки залишаться у власника, щоб він міг з ними виїжджати за кордон при необхідності. Після закінчення цих трьох місяців – всі, хто не легалізував свій автомобіль, понесуть відповідальність", – розповів в інтерв'ю AUTO.RIA Парасюк.

Невирішатьпроблеми,астворятьнові?

Реклама

Такіпропозиціїфіскалівідепутатіввикликаютьнегативнуреакцію,якз бокувласниківіноземнихавтомобілів,такіекспертів.Оптимальнерішення-знизитимитнийзбірдлявсіхавтомобілівхочабдорівня пільгових акцизів, прийнятихРадоюлипніцьогороку,вважаютьексперти.

Ідеярозбитимитніплатежіначастинистворитьмасупроблемдлясамихподатківців,вважаєдиректорВсеукраїнськоїасоціаціїавтомобільнихімпортерівідилерівОлегНазаренко.По-перше,длятого,щобконтролювативсіавтомобілідоведетьсязбільшитиштатподатківців,щопотягнеізбільшеннявитратзбюджету.По-друге,створюєнерівніумови дляавтомобілів,яківідповідаютьекологічнимстандартамЄвро-5іЄвро-6.

"Скільки сотень податківців доведеться взяти на роботу, щоб контролювати сплату? Йдеться про те, що цю процедуру дозволять для автомобілів, які не відповідають Євро-5, тобто автомобілів старше 5 років. Виходить, ті хто купив автомобіль, який відповідає екостандартам не може скористатися таким правом. За стамбульською конвенцією, дозволяється іноземним автомобілям перебувати на території країни рік. Зараз депутати можуть дійсно вирішити такий режим. Але в конвенції не прописано, що автомобіль повинен бути старше 10 років, або відповідати Євро-5", – говорить Олег Назаренко.

crop_01

В тренді
"Пограбування" в законі: банки без дозволу стягнуть борги з рахунків українців

Фото: dengi.ua

Реклама

Проблема невтранзитерах,аввисоких податкахнаімпортніавтомобілі,втомучислііпідтримані.Через те,щоудержавинемаєчіткоїполітикизахистувітчизняногоавтопромуіз'являютьсянедосконалізакониіпропозиції,вважаєекспертз правовихпитаньПрограмиUSAID"Лідерствовекономічномууправлінні"АндрійСаварець.

"Всісхеми,якіперіодичноз'являються,ценаслідоквідсутностізрозумілої державноїполітикищодотакзваного "захистунаціональноговиробника",якогонасправдінемає.Томуз'являютьсякомпромісиначебтозакону,якимзменшеноакцизнийподатокнапідтриманіавто.Щодастьцяініціатива?Уменепитання,чомусаме33 роки?Чомуне 100?За33 рокитімашиниітакне надтоновіперетворитьсяна металобрухт",-говоритьвін.

Прицьомупропозиціїфіскальноїслужбиідепутатів,якістворюютьумовидлястарихавтомобілів,які не відповідаютьнинішнімекологічнимстандартам,фактичнолегалізуютьввезеннявУкраїнустарихавтомобілів."Вданомувипадкумовайдепро легалізаціюметалобрухту.Оскількиавтомобілінаіноземнихномерахвікомпонад5роківоднозначно.Крімтого,незрозуміло:данаініціативамає на метівивестизрежимутранзитувжеввезеніавтоабонавпакидозволитьввозитиавтомобіліврозстрочку",-пояснюєАндрійСаварець.

Якщожзакономбудедозволеноврежимітранзитуввозитине тількиті,автомобілі,яківукраїнцівдавно,тоцепризведетількидо зменшеннянадходженьдо бюджетуінегативнопозначитьсянаавторинку,вважаєексперт."Цедійснопризведедо зменшеннябюджетнихнадходженьідо руйнуванняцивілізованогоавтобізнесу,якийітакпереживаєне найкращічаси.Томувиходомябачупереглядвзагаліпідходудо рівняставокподатківнаавто",-говоритьвін.

Транзитникипроти"розстрочки"відфіскальної служби

Транзитникисаміне підтримуютьпропозиціюфіскальноїслужбиідепутатів.Наприклад,власникамавтомобілівзпольською реєстрацієюпотрібнокожніп'ятьднівперетинатикордоніплатитизащорічнийтехоглядікупуватистраховку.По-цьому,додатковоплатитивУкраїніне маєсенсу-потрібнодатиможливістьрозмитнитиавтомобіль,вважаєзаступник головигромадськоїорганізації"Західноукраїнськаасоціаціявласниківтранзитнихавтомобілів"вмЛьвівВасиляАнтонюка.

118481

Фото: zib.com.ua

"Держава забороняє ввозити автомобілі нижче економи Євро-5. Якщо із закону прибрати це обмеження – проблема зникне. Ми пропонуємо зафіксувати пільгові ставки акцизу прийняті влітку на постійній основі або прибрати вимогу про екостандарт Євро-5. А також ввести податкову амністію для автомобілів, які вже їздять транзитом. Дати можливість таким людям розмитнити автомобіль за пільговою ставкою акцизу. Цей платний ввезення автомобіля не вирішує проблему, оскільки, наприклад, в Польщі потрібно платити ще страховку за двигун об'ємом 2,2 л – 200 євро в рік, щорічно проходити техогляд – 50-150 злотих, плюс хочуть зробити за ввезення в Україну щорічну плату", – говорить Василь Антонюк.

За його словами, в цілому на рік власнику автомобілю доведеться платити близько 800 євро, якщо зроблять платне перебування на території України. При цьому активіст вважає, що необхідно відтермінувати екотребованіе про Євро-5 до 2020 року, оскільки це автомобілі дорогі. До того ж в 2018 році в Україні введуть Євро-6, тоді автомобіль повинен бути не старше 2014 року випуску. За словами Василя Антонюка, багато українців їздять на іноземних автомобілях старше п'яти років, оскільки їх в Європі можна купити за кілька тисяч євро. "Навіщо сумарно витрачати 800 євро в рік, якщо один раз можна заплатити за розмитнення 1000 євро. Просто потрібно зняти вимогу про Євро-5. Тоді ці машини будуть зареєстровані і під контролем держави", – вважає він.

Вартовідзначити,щопокипроектівпро зниженняподатківнаввезенняавтомобілівнемає,аленедавноз'явивсязаконопроектпро скасуванняПДВ.Якщоегодійсноскасують,тодімашини,яківсе інше,подешевшаютьна20%.Але,за словамиекспертів,ймовірність,щоцейподатокскасують,дорівнюєнулю.

Підпишись на наш telegram

Лише найважливіше та найцікавіше

Підписатися

Реклама

Читайте Segodnya.ua у Google News

Реклама

Новини партнерів

Загрузка...

Новини партнерів

Загрузка...
загрузка...

Натискаючи на кнопку «Прийняти» або продовжуючи користуватися сайтом, ви погоджуєтеся з правилами використання файлів cookie.

Прийняти