Міністерство інфраструктуризнайшлододаткове джерело фінансуваннядорожнього господарства.У відомствіпропонують стягуватиплатуза проїздзвеликогабаритного транспортумасою12тонн і більше ,як цевідбувається в деякихкраїнах Євросоюзу ,повідомляє "Капитал".
Перейматиєвропейський досвід уМінінфраструктуривирішилипіслятого ,якзіткнулисяз катастрофічноюнестачею коштівнаремонтдоріг употочному році.Напередодні міністр Максим Бурбак заявив, що "Укравтодор" змушений продовжити сумну традицію "ямкового ремонту".
За його словами, з необхідних 32 млрд грн на утримання 170 тис. км доріг у держбюджеті доступно 15 млрд грн. З них більше 10 млрд грн доведеться направити на обслуговування і погашення раніше залучених позик. Але зобов'язати власників вантажівок компенсувати збиток за зношеність доріг уряд зможе не раніше 2016 року – до того моменту, поки не підготує законодавчу основу і не знайде інвесторів.
Для збору плати з вантажівок створять систему, за допомогою якоїгроші надходитимуть безпосередньо на рахунки Державного дорожнього фонду. Для цього дороги, які Кабінет міністрів визначить платними (всього близько 21 тис. км), обладнають спеціальними приладами обліку інформації та пунктами обслуговування.
У Мінінфраструктури розраховують, що при впровадженні збору оплати на дорогах загальною протяжністю 21 тис. км щорічні надходження становитимуть від 4 млрд до 8 млрд грн. Ці суми в міністерстві вивели виходячи з середнього тарифу 0,5-1 грн за кілометр.
Заробити система збору оплати з вантажівок на українських дорогах зможе не раніше січня 2016, йдеться в законопроекті Мінінфраструктури. Приклад Росії, дезаконпро стягуванняплати звантажівокбув прийнятий щев 2012 р. ,підтверджує ,щопівтора роківможе невистачити.Адже дотогочасу ,покизаконопроектпройде голосуваннявпарламенті ,влада не можепочати пошукиінвестора.Крімтого , останньомубуде потрібноне менше року ,щоб підготуватитехнічну інфраструктуруі початизбиратиоплатузтранспорту.