До України ввозять більше вживаних авто, ніж нових: число старих машин зростатиме

За словами експертів, це прогнозований і закономірний процес

Старих автомобілів до України ввозять більше, ніж нових. З початку року до країни завезли 61,9 тис. вживаних авто. Це на 86% більше, ніж минулого року, говориться в звіті "Укравтопрому".

Нових автомобілів вже купують менше. У серпні українці придбали 7,3 тис. нових легковиків і 10,3 тис. вживаних авто з Європи. Це новий рекорд для України.

Реклама

"Порівняно з серпнем минулого року попит на старі іномарки зріс майже вдвічі", – зазначають в асоціації автовиробників. А якщо порівнювати з 2016-м, то більш ніж втричі.

Чому нових авто продають менше

Цього року до України вперше ввезли більше старих автомобілів, ніж нових. Рубіж вживані машини перетнули ще в лютому 2018 року. Справа в тому, що з 2016-го розмитнити стару машину стало вигідніше, ніж нову. Тоді парламент прийняв пільгові ставки акцизу для старих машин. Вони повинні відповідати екостандартам Євро-5.

За перший рік ввезення до країни вживаних авто зросло втричі – з 17,4 тис. до 56,8.

Реклама

"Це абсолютно прогнозований і закономірний процес, який почав розвиватися з тимчасовим введенням в серпні 2016 року знижених ставок акцизу на імпорт легкових авто, що були в експлуатації, випуском не старше 2010 року. Цього року під ці ставки вже потрапляють машини віком до 8 років, тобто середній прайс імпортних авто з пробігом значно знизився останніми роками, що розширило коло покупців таких автомобілів", – говорить Георгій Овсянников, директор департаменту маркетингу і економічного аналізу асоціації "Укравтопром".

До того ж, цей крок не вирішив проблему "євроблях". За даними AUTO-Consulting, до кінця літа автомобілі на іноземних номерах вже займали 19% вторинного ринку. Тобто, кожен 5-й старий автомобіль в серпні вже був на єврономерах.

"Автомобілі на іноземних номерах щомісяця відвойовують по 8-12 тис. клієнтів на українському ринку і стають все масовішими. Це також не може не позначатися на ринку нових автомобілів, як і на офіційному ринку старих авто", – зазначає Олена Чепіжко, радник керівника Федерації роботодавців автомобільної галузі.

Пільги на розмитнення закінчуються вже цього року – це тільки підігріває ситуацію. Українці поспішають купити вживані авто за зниженою ставкою.

Депутати хочуть зменшити податки на розмитнення авто

І нові, і вживані автомобілі можуть стати дешевше. Влітку парламент прийняв у першому читанні два законопроекти, №8487 і 8488, які знизять ставки на розмитнення машин. Подешевшати повинні як нові авто, так і старі.

Реклама

Щоб проекти стали законами, депутати повинні ще прийняти до них зміни і затвердити їх в цілому.

Що змінить законопроект №8487?

Базова ставка акцизу для нового автомобіля з бензиновим двигуном об'ємом 1000 куб. см становитиме 50 євро, для дизеля – 75 євро. До цієї ставки застосовуватимуться два коефіцієнти. Один залежить від об'єму двигуна, другий від віку авто.

Розмір акцизу визначатиметься за формулою:

Базова ставка * (об'єм двигуна куб см/1000) * вік (років) = акциз

Наприклад, розмитнення автомобіля 2001 року випуску з двигуном 1,6 л обійдеться в 50 євро * (1 595 куб. см/1000) * 17 = 1356 євро.

Зараз депутати пропонують поміняти як ставки, так і коефіцієнти. Наприклад, хочуть змінити коефіцієнт віку на коефіцієнт, що залежить від відповідності екостандартам євро. Чим нижче стандарт – тим дорожче буде розмитнення. При цьому ввозити до України можна буде будь-яке авто, а не тільки таке, що відповідає Євро-5, як зараз.

1022192Фото: архів

Що змінює законопроект №8488?

Цей законопроект вводить ряд обмежень. Ввезти "євробляху" без розмитнення стане складніше. А для порушників вводиться суворіше покарання.

Наприклад, іноземець (литовець або поляк) не зможе ввезти до України понад один автомобіль. За кожен наступний ввезений автомобіль йому треба буде внести заставу – повну суму розмитнення машини.

Автомобіль, ввезений в транзитному режимі, не можна буде передавати комусь іншому, за порушення – штраф 34 тис. грн., такий же штраф за "таксування" на єврономерах.

Законопроект вдарить і по "пересічніках" – штрафи для них зростуть. В транзитному режимі авто на іноземних номерах може перебувати в країні п'ять днів, якщо треба перетнути одну область, якщо більше – дається 10 днів. Цією можливістю користуються жителі прикордонних районів – вони купують машину в сусідній країні і без розмитнення користуються нею. Але для цього кожні п'ять днів треба перетинати кордон. Депутати ж хочуть підвищити розмір штрафів за порушення строків транзиту. За перевищення терміну більш ніж на 10 діб штраф становить 8500 грн. Депутати пропонують встановити штраф за перевищення терміну від 10 до 20 діб – 8500 грн, від 20 до 30 діб – 85 тис. грн, більше ніж на 30 діб (а також за втрату або розкомплектування машини) – 170 тис. грн, або конфіскацію авто за рішенням суду.
А поліція отримає повне право зупиняти авто на іноземній реєстрації, встановлювати особу водія і за допомогою автоматизованої системи обміну інформацією перевіряти все, що стосується "євробляхи" – коли вона була ввезена, ким, і всі інші деталі. При виявленні порушення патрульний зможе накласти штраф і передати інформацію на митницю.

Як законопроекти вплинуть на авторинок

Тексти законопроектів до другого читання ще не підготовлені. Кількість і зміст правок, запропонованих нардепами, величезна, тому зараз складно прогнозувати, як вплине на ринок ухвалення цих законів, вважає Овсянников.

Законопроекти №8487 і №8488 не вигідні ні автовиробникам, ні офіційним дилерам та імпортерам. Але вигідні українцям, які зможуть ввезти старий автомобіль, розмитнити його і легально їздити на українських номерах. Так само, як і купити новий автомобіль за доступнішою ціною.

"Наразі запропоновані законопроекти – це єдина конструктивна спроба врегулювати проблему з неконтрольованим ввезенням автомобілів з іноземною реєстрацією. Тому пропоновані зміни, безсумнівно, матимуть великий вплив на український авторинок. Який саме – важко передбачити. Оскільки сьогодні важливо навіть не те, які саме поступки будуть прописані в законопроектах. Ключовий момент – це те, як виконуватимуться ці законопроекти, і чи виконуватимуться взагалі ", – зазначає Чепіжко.

Тому в майбутньому треба створити такі умови, щоб українці не шукали нові лазівки в законодавстві. А щоб їм було вигідно легально придбати автомобіль, заплативши мінімальну кількість податків, і бути офіційним власником такого автомобіля вже на українських номерах.

Старі автомобілі неможливо утилізувати

В Україні, між тим, найстаріші автомобілі в Європі. Середній вік українських авто зріс до 19 років. Одна з причин: в нашій країні ніде утилізувати непотрібні машини. Підігріває ситуацію і завезення до країни все більшого числа старих авто.

1022189_01Фото: архів

27% автомобілів в Україні старше 30 років, 47% автомобілів віком від 10 до 30 років. Чим старіше автомобіль, тим більше шкоди навколишньому середовищу він приносить: до ґрунту потрапляють свинець, ртуть, машинне масло, залишки паливно-масляних речовин, іржі. 2013 року в Україні набув чинності закон про утилізацію транспортних засобів, згідно з яким в країні повинна була з'явитися мережа утилізаційних центрів. Планувалося, що держава відшкодовуватиме вартість утилізації підприємствам, для цього на все нові автомобілі ввели утилізаційний збір. Але вже 2015 року новий податок скасували через тиск автомобілістів і бізнесу, а система так і не запрацювала, хоча ліцензію на утилізацію авто 2015 року отримали понад 280 підприємств в Україні.

До того ж, українці не мають стимулу позбуватися старих машин. Наприклад, у Франції, якщо громадянин не здасть автомобіль на утилізацію, йому загрожує штраф 75 тис. євро і два роки ув'язнення. Норвежці платять 350 доларів при покупці авто, гроші повертаються при здачі транспорту на утилізацію. У Німеччині виробник повинен використовувати не менше 95% матеріалів, які можна переробити. А в Україні старий автомобіль, в кращому випадку, розбирають, щось здають на металобрухт, а з шин роблять клумби або облаштовують ними дитячі майданчики.

Читайте також:

Реклама на segodnya.ua Реклама
Всі новини
Показати ще
Реклама на segodnya.ua Реклама
Допомога під час війни
Більше новин
Фінанс-дайджест
Більше новин
Industry
Більше новин
Квартирне питання
Більше новин
Час заробляти
Техно
Більше новин
Комуналка
Більше новин
Наші гроші
Більше новин
Війна в Україні
Більше новин
Money-лайфхакер💰
Головне про гроші
Всі новини
Останні новини
Показати ще
Валюта
Курс долара в касах банків (купівля/продаж)
1
ПУМБ ПУМБ
35.8/36.3
2
ПриватБанк ПриватБанк
35.5/36.3
3
Ощадбанк Ощадбанк
35.7/36.15
4
Райффайзен Банк Райффайзен Банк
36.4/37.1
5
Укрексімбанк Укрексімбанк
36.2/36.7
6
Альфа-Банк Альфа-Банк
35.5/36.7
7
Укргазбанк Укргазбанк
35.4/36.4
8
Універсал Банк Універсал Банк
35.4/36.9
9
OTP Bank OTP Bank
31.95/35.0
ЗАПРАВКИ
Паливо сьогодні
95+
95
ДП
ГАЗ
53,45
52,91
51,01
27,60
55,88
53,88
54,88
26,89
56,49
55,02
54,97
27,76
56,90
54,90
54,09
28,64
56,99
55,99
56,68
28,98
59,88
56,91
56,99
28,79
59,99
57,99
57,99
29,47
59,99
57,99
57,99
29,48
60,99
59,99
59,99
29,48
-
51,67
51,11
26,87
Відставка Бориса Джонсона
Нова обкладинка The Economist
Рейтинг цін
Скільки коштує житло у новобудовах Києва (грн за м²)
1
Печерський Печерський
90 592
2
Шевченківський Шевченківський
57 791
3
Оболонський Оболонський
54 494
4
Подільський Подільський
51 178
5
Голосіївський Голосіївський
46 989
6
Святошинський Святошинський
36 659
7
Дніпровський Дніпровський
35 882
8
Дарницький Дарницький
35 881
9
Деснянський Деснянський
35 364
10
Солом'янський Солом'янський
31 688
Прогноз 🔑
ТОП-5 у сфері IT
Затребувані спеціалізації
Програмування

Програмування

Інженер

Інженер

Системи управління підприємствами

Системи управління підприємствами

Web-інженер

Web-інженер

Web-майстер

Web-майстер

Актуальні пропозиції 🔥
Вибір українців 🚘
Які нові легкові авто купували у червні
1
Toyota Toyota
456
2
Renault Renault
327
3
Volkswagen Volkswagen
263
4
Hyundai Hyundai
172
5
Skoda Skoda
168
6
Mitsubishi Mitsubishi
162
7
BMW BMW
120
8
Nissan Nissan
102
9
Mercedes Mercedes
94
10
Ford Ford
87
Детальніше
Must Know
Штрафи для власників тварин в Україні

Вигул собак небезпечних порід без намордника — від 170 грн

Вигул собак небезпечних порід без намордника — від 170 грн

Вигул собак у заборонених місцях — від 170 грн

Вигул собак у заборонених місцях — від 170 грн

Неприбрані за твариною екскременти — від 170 грн

Неприбрані за твариною екскременти — від 170 грн

Нанесення твариною шкоди майну чи здоров'ю людини — від 1700 грн

Нанесення твариною шкоди майну чи здоров'ю людини — від 1700 грн

Знущання з тварини — від 3400 грн

Знущання з тварини — від 3400 грн
Детальніше
Класи житла
В чому різниця?
Економ

Зазвичай, це типові багатоповерхівки без надмірних архітектурних рішень, схожі одна на одну, але їхнє основне завдання – універсальність та забезпечення квартирами якомога більшої кількості людей. У Києві середня ціна за квадратний метр у "економі" становить 27 тис. грн.

Комфорт

У таких будинках передбачені зони для зберігання дитячих колясок чи велосипедів, є вбиральні, охорона на території, покращений дитячий майданчик та паркінг. У Києві за такі квартири у новобудовах просять у середньому 35,3 тис. грн за кв. м.

Бізнес

У новобудовах є великі підземні паркінги, з одним паркомісцем на квартиру. Зазвичай такі будівлі охороняються, є консьєрж, покращені дитячі майданчики, а для догляду за територією наймають садівників. Мешканці столиці в середньому платять 57,7 тис. грн за квадратний метр у такій квартирі.

Еліт

Над дизайном житла працюють солідні дизайнери. Територія охороняється, а паркомісця облаштовують із запасом. У таких житлових комплексах будують тенісні корти, басейни, супермаркети, приватні школи тощо. У Києві один квадратний метр такого житла коштує в середньому 98,8 тис. грн.

1 /2
Все про квартири
статистика
Курс криптовалюти сьогодні

Валюта

Ціна, usd

Bitcoin (BTC)

61269.12

Dogecoin (DOGE)

0.14

Ethereum (ETH)

2947.13

Litecoin (LTC)

78.08

Ripple (XRP)

0.48

Наша економіка
5 головних цифр
1
Споживча інфляція Споживча інфляція
18%
2
Облікова ставка Облікова ставка
25%
3
Офіційний курс євро Офіційний курс євро
29,7 грн
4
Офіційний курс долара Офіційний курс долара
29,25 грн
5
Міжнародні резерви Міжнародні резерви
$22,8 млрд
Знати більше💡

Натискаючи на кнопку «Прийняти» або продовжуючи користуватися сайтом, ви погоджуєтеся з правилами використання файлів cookie.

Прийняти