Всіх водіїв в Україні хочуть змусити платити за парковку

Автомобілістів будуть штрафувати заочно, а суми штрафів підвищать

В Україні штрафувати за паркування в недозволеному місці будуть поліцейський і інспектори парковок. Такий законопроект прийняла Верховна Рада в першому читанні. Порушників правил паркування і її оплати каратимуть заочно. Сайт "Сегодня" дізнався, що готують депутати автомобілістам і як уникнути штрафів.

Як будут штрафувати
В Україні не можна оштрафувати водія, який припаркував автомобіль в недозволеному місці, без його відома. З цієї причини по всій країні в 2015-му оштрафували тільки 257 осіб. Хоча українські водії повсюдно залишають свої машини на тротуарах або на одній зі смуг проїжджої частини.

Реклама

Згідно з законопроектом №6354 поліцейському достатньо буде сфотографувати машину порушника і залишити повідомлення про штраф на лобовому склі. Крім поліції штрафувати зможуть і інспектори парковки. У проекті закону пояснюється, щоб виписати штраф досить буде сфотографувати автомобіль з двох ракурсів, на фото повинні відображатися час і GPS-дані місця. Після інспектор робить запит до Єдиного держреєстру транспортних засобів про власника авто і вносить його дані постанову про адміністративне правопорушення. У повідомленні для водія будуть причини штрафу і посилання на сайт. На цьому сайті буде детальна інформація про порушення та порядок оплати штрафу. Варто зазначити, що автори законопроекту пропонують ввести знижку в 50%, якщо водій заплатить штраф протягом 10 днів. Якщо не заплатить за 10 днів, тоді повідомлення надішлють на домашню адресу. Якщо водій буде ігнорувати штраф 30 днів – сума подвоїться.

Припарковані автомобілі на проїжджій частині. Фото: Архів
"Законопроект про паркувальну реформу № 5364 вирішить кілька ключових проблем в цій сфері. По-перше, він дозволить карати недобросовісних водіїв, які порушують правила паркування. Діюча процедура притягнення до відповідальності за "паркувальні" порушення – не діє. По-друге, він дозволить автоматизувати адміністрування штрафів, зробивши безглуздим контакт водія з інспектором – комп'ютер не можна підкупити, з електронною системою неможливо домовитися. По-третє, сам механізм притягнення до відповідальності нар шітелей заснований на даних фото та відео фіксації спеціального пристрою – визначати, було порушення чи ні, буде не людина, а електронний пристрій. Це істотно зменшує корупційні ризики в процесі", – коментує законопроект Михайло Серебряков, експерт групи реанімаційного пакету реформ для Києва.

Також в законопроекті депутати вказали, коли власника автомобіля не можуть оштрафувати: якщо номерні знаки або сама машина вкрадені. Якщо автомобілем керувала інша людина, власник авто повинен це довести. Тоді штраф заплатить фактичний водій.

Реклама

До того ж, якщо автомобіль буде заважати проїзду – інспектор може евакуювати авто на спеціальний майданчик. Водія про це сповістять по електронній пошті або смс. Повернуть машину тільки після сплати штрафу і вартості евакуації автомобіля.
Де паркуватися водіям
"У Києві знак "зупинка заборонена" висить всюди у справі і без діла. І практично завжди під ним припарковані автомобілі. Але це не означає, що у нас водії погані і некультурні. Насправді вони виявилися в таких умовах", – вважає Дмитро Беспалов, член Ради з урбаністики при Київській мерії і викладач Київського університету будівництва та архітектури.

За даними "Київтранспарксерку", в Києві близько 24 тисяч паркувальних місць. При цьому по столиці щодня їздить 600 тис. автомобілів, відзначає експерт. Виходить, що 96% автомобілістів ризикують бути оштрафованими. За словами Дмитра Беспалова, для початку в містах варто провести інвентаризацію паркувальних місць і переглянути заборонені для зупинки місця.

Михайло Серебряков зазначає, що незважаючи на перевантаженість міських доріг, багато платні парковки пустують. Ухвалення законопроекту, в кінцевому рахунку, спонукає водіїв паркуватися правильно або залишати автомобілі подалі від центрів міст, пересідаючи на громадський транспорт, розвантажуючи, таким чином, дороги від пробок.

Реклама

"Таким чином, законопроект № 5364 запускає нормалізацію паркувальної сфери. Сподіваємося, він буде підтриманий депутатами якнайскоріше і в незіпсованому вигляді. Інакше великі міста продовжать задихатися в пробках", – упевнений експерт.


Фото: Архів.

"Вийшла двояка ситуація. З одного боку, це класно – до цього часу поліція не могла оштрафувати неправильно припаркований автомобіль без його власника. Цей законопроект – батіг. Але перш ніж його застосовувати, потрібно хоча б виразно пояснити правила гри, провести інвентаризацію паркомісць і попиту", – додає Дмитро Беспалов.

Якщо співвідношення попиту і пропозиції на паркування буде катастрофічним, тоді потрібно буде шукати способи дестімуляціі користування автомобілями. Це може бути зручна система громадського транспорту. Але проблему з паркувальними місцями потрібно вирішувати в комплексі з транспортною системою міста.

Наприклад, якщо знизити пропускну здатність автомобілів в центрі Києва до тисячі автомобілів, то ще 19 тисячам доведеться пересісти на метро. Оскільки пересадочні станції метрополітену і зараз переповнені, то таке рішення стане трагічним, впевнений Дмитро Беспалов.

"Щоб вирішити проблему паркувальних місць, для початку їх потрібно інвентаризувати, розбиратися, чому в тому чи іншому місці встановлений знак заборони паркування. І створити карту парковок. Це перший крок. Другий крок – пояснити водіям чому так відбувається. Водії зрозуміють, чому їм потрібно потіснитися, але їм потрібно наводити аргументи. Інакше цей закон просто не буде працювати або він буде дискредитований і викличе соціальні протести", – відзначає експерт.

Однак Михайло Серебряков вважає, що законопроект запустить процес розширення існуючих парковок і будівництва нових. До того ж фактично в тому ж Києві паркувальних місць більше, ніж значиться офіційно. Так, зараз деякі водії через відсутність відповідальності не платять за парковку. Через це в місті менше інвестицій, а через це менше хороших парковок.

Читайте також:

Реклама на segodnya.ua Реклама
Всі новини
Показати ще
Реклама на segodnya.ua Реклама
Допомога під час війни
Більше новин
Фінанс-дайджест
Більше новин
Industry
Більше новин
Квартирне питання
Більше новин
Час заробляти
Техно
Більше новин
Комуналка
Більше новин
Наші гроші
Більше новин
Війна в Україні
Більше новин
Money-лайфхакер💰
Головне про гроші
Всі новини
Останні новини
Показати ще
Валюта
Курс долара в касах банків (купівля/продаж)
1
ПУМБ ПУМБ
35.8/36.3
2
ПриватБанк ПриватБанк
35.5/36.3
3
Ощадбанк Ощадбанк
35.7/36.15
4
Райффайзен Банк Райффайзен Банк
36.4/37.1
5
Укрексімбанк Укрексімбанк
36.2/36.7
6
Альфа-Банк Альфа-Банк
35.5/36.7
7
Укргазбанк Укргазбанк
35.4/36.4
8
Універсал Банк Універсал Банк
35.4/36.9
9
OTP Bank OTP Bank
31.95/35.0
ЗАПРАВКИ
Паливо сьогодні
95+
95
ДП
ГАЗ
53,60
53,09
50,82
27,60
55,88
53,88
54,88
26,89
56,53
55,24
55,04
27,56
56,90
54,90
54,09
28,64
56,99
55,99
56,68
28,29
59,88
56,91
56,99
28,79
59,99
57,99
57,99
28,97
59,99
57,99
57,99
28,98
60,99
59,99
59,99
29,48
-
52,21
51,06
26,81
Відставка Бориса Джонсона
Нова обкладинка The Economist
Рейтинг цін
Скільки коштує житло у новобудовах Києва (грн за м²)
1
Печерський Печерський
90 592
2
Шевченківський Шевченківський
57 791
3
Оболонський Оболонський
54 494
4
Подільський Подільський
51 178
5
Голосіївський Голосіївський
46 989
6
Святошинський Святошинський
36 659
7
Дніпровський Дніпровський
35 882
8
Дарницький Дарницький
35 881
9
Деснянський Деснянський
35 364
10
Солом'янський Солом'янський
31 688
Прогноз 🔑
ТОП-5 у сфері IT
Затребувані спеціалізації
Програмування

Програмування

Інженер

Інженер

Системи управління підприємствами

Системи управління підприємствами

Web-інженер

Web-інженер

Web-майстер

Web-майстер

Актуальні пропозиції 🔥
Вибір українців 🚘
Які нові легкові авто купували у червні
1
Toyota Toyota
456
2
Renault Renault
327
3
Volkswagen Volkswagen
263
4
Hyundai Hyundai
172
5
Skoda Skoda
168
6
Mitsubishi Mitsubishi
162
7
BMW BMW
120
8
Nissan Nissan
102
9
Mercedes Mercedes
94
10
Ford Ford
87
Детальніше
Must Know
Штрафи для власників тварин в Україні

Вигул собак небезпечних порід без намордника — від 170 грн

Вигул собак небезпечних порід без намордника — від 170 грн

Вигул собак у заборонених місцях — від 170 грн

Вигул собак у заборонених місцях — від 170 грн

Неприбрані за твариною екскременти — від 170 грн

Неприбрані за твариною екскременти — від 170 грн

Нанесення твариною шкоди майну чи здоров'ю людини — від 1700 грн

Нанесення твариною шкоди майну чи здоров'ю людини — від 1700 грн

Знущання з тварини — від 3400 грн

Знущання з тварини — від 3400 грн
Детальніше
Класи житла
В чому різниця?
Економ

Зазвичай, це типові багатоповерхівки без надмірних архітектурних рішень, схожі одна на одну, але їхнє основне завдання – універсальність та забезпечення квартирами якомога більшої кількості людей. У Києві середня ціна за квадратний метр у "економі" становить 27 тис. грн.

Комфорт

У таких будинках передбачені зони для зберігання дитячих колясок чи велосипедів, є вбиральні, охорона на території, покращений дитячий майданчик та паркінг. У Києві за такі квартири у новобудовах просять у середньому 35,3 тис. грн за кв. м.

Бізнес

У новобудовах є великі підземні паркінги, з одним паркомісцем на квартиру. Зазвичай такі будівлі охороняються, є консьєрж, покращені дитячі майданчики, а для догляду за територією наймають садівників. Мешканці столиці в середньому платять 57,7 тис. грн за квадратний метр у такій квартирі.

Еліт

Над дизайном житла працюють солідні дизайнери. Територія охороняється, а паркомісця облаштовують із запасом. У таких житлових комплексах будують тенісні корти, басейни, супермаркети, приватні школи тощо. У Києві один квадратний метр такого житла коштує в середньому 98,8 тис. грн.

1 /2
Все про квартири
статистика
Курс криптовалюти сьогодні

Валюта

Ціна, usd

Bitcoin (BTC)

64313.85

Dogecoin (DOGE)

0.15

Ethereum (ETH)

3148.74

Litecoin (LTC)

83.63

Ripple (XRP)

0.53

Наша економіка
5 головних цифр
1
Споживча інфляція Споживча інфляція
18%
2
Облікова ставка Облікова ставка
25%
3
Офіційний курс євро Офіційний курс євро
29,7 грн
4
Офіційний курс долара Офіційний курс долара
29,25 грн
5
Міжнародні резерви Міжнародні резерви
$22,8 млрд
Знати більше💡

Натискаючи на кнопку «Прийняти» або продовжуючи користуватися сайтом, ви погоджуєтеся з правилами використання файлів cookie.

Прийняти