СтоличнийІнститутспоживчихекспертиз ,провівперевіркунайбільш великихгравцівнаринку ,провівши дослідженняпопулярного" дев'яносто п'ятого "бензину.Прицьомувлабораторіювідправилисяпроби нетільки" звичайного"А -95 ,а йзразкиз приставкою" євро" ,атакож доситьпопулярнийсередлюбителівекономити" спиртовий "бензин .Особливу увагуекспертиприділилитакзваним" дискаунтерам " ,тобтомережам ,які продаютьпаливо дешевшенайкрупнішихгравців .До таких вданомудослідженніможнавіднестимережу" БРСМ -нафта " ,ANPтамаловідомамережуМотта .До речі ,остання ,за інформацієюекспертівпаливного ринку ,єдисконт- мережеюгрупи" Континіум " ,якій такожналежить мережаWOG.
Цього разувідбірпроб" дев'яносто п'ятого " ставсянаАЗСвосьмикомпаній ,які , значною мірою ,формуютьринок.Під приціл" потрапили"WOG(А-95 ) ,ОККО(А-95євро) ,БРСМ(А-95 ,А -95євро іА -95Еко ) ,MarshallА- 5іА- 95Євро ) ,Motto(А -95 ,А -95євро іА -95Е40 ) ,ANP(А-95 ,А -95євро іА -95Еко ) ,КЛО(А-95UA standart ,А -95СуперіА -Е95-40) ,Socar(А-95 ) .Пробибуливідправленівсертифікованулабораторію ,де їхдосліджувалинавідповідністьнормативампрофільнихДСТУ .
Результати ,отриманівлабораторії ,неприємноздивували-більш20відсотківпробпаливавиявилися некондиційним ,тобтоне вкладативзагалі ні в якінормативи .
Насамперед перевірилиоктановечисло ,яке характеризуєстійкість паливадо детонації- передчасногозгоряннюбензинувкамерізгоряння .Утрьохучасниківрезультати виявилисясумними- утрьохзразківмережіМотта-октанвиявивсявід79,2одиницьу звичайногоА- 95 до80одиницьу бензинуцієї мережі зприставкою" євро"!Цеантирекордзавсюісторіюдосліджень- це навіть не" дев'яносто другий " !Прицьому упартнерськійцієїмережіWOG- за цим показникомрезультатвнормі .У решти учасниківза цим показникомвсебуло в порядку ,алідерамистализразкивідSOCAR( 85,6 ) ,ОККО( 85,8 ) ідвазразкаБРСМ-А -95євро ( 86одиниць) іА -95Еко( 86 ,7одиниць).
Далі експертиперевірилищеодиннайважливішийпоказник – вмістсірки .Якщо їївпаливізанадтобагато, цепризводитьдо утвореннянагару , забрудненнюпаливнихфорсунокі " вбиває"каталізатори ." Безрозмірний "ГСТУдля" звичайного"95- гонормуєвміст сіркидо 0,015% ( 150мг/кг ) ,аот щоббензинвідповідавнормативуЄвро5 ,вньому має бути небільше 0,001% ( 10мг/кг ) .Вцілому ,вклалисявсі , кожен усвоюномінацію .В " євробензину "сіркипрактично не було ,всі виявилисявідповіднимиЄвро5.Прицьомувдеяких"українських"зразкахвиявиласята жкартина !БензиниБРСМіANPхочі позначенінастелах ,як звичайнийА- 95 ,наділіпоказалипрактичну відсутністьсірки ,щоговоритьпро імпортнийпоходження пального .
Щеодин важливийпараметр- вмістбензолу .Підвищенаконцентраціябензолузавдаєвеликої шкоди ,якнавколишньому середовищу ,такі автомобілю .У підсумку ,все " європейці " ,крімМотта(1.3принормативіне більше1 ) показалипрактична відсутністьу своємускладі цьогошкідливогокомпонента .
Щож донедорогихспиртовихбензинів ,тоосновнимпоказником ,наякомусконцентрувалисяексперти ,стала кількістьетанолу таметанолу .За ідеєю ,етанолувальтернативномупаливіповиннобути не меншетридцятивідсотків.УБРСМ( 31,8 %) ,КЛО( 30 %) ,ANP( 35,4 %)- з цимвсевпорядку.АосьвзразкуМоттаетанолувиявилося20,7 % ,втім ,як і в рештізразківцієї мережі -звичайногоА- 95і бензинуз приставкоюєвро ,де йоговзагалібути неповинно.Але найгіршеполягаєв тому ,що в одномуіз зразків ,купленихнаАЗСМотта ,був виявленийв кількості12 %.
Іщо ж у підсумку ?Великі гравціОККО ,SOCAR ,ANP ,БРСМ -Нафта ,КЛО ,WOGпідтвердилисвоєреноме.Ціниу деяких,звичайно ,високі ,алеі якістьстабільна .Щож домережіМотта ,тосудячи з результатів ,покирекомендаціяодна -забутитудидорогу ,оскількиекономіяна цінілітранеминуче призведедо витратнаремонтпаливноїсистеми тадвигуна .
Ранішеповідомлялося ,що українцівідмовляютьсявіддорогогобензину.