Маленька фірма Nobe з Естонії за допомогою краудфандингу розпочала збір коштів на запук в серію триколісного електромобіля. Першу "живу" машину планується підготувати до жовтня цього року, щоб виставити її на автосалоні в Парижі.
Зараз в складі компанії налічується тринадцять співробітників, більшість з яких – випускники Талліннського університету. Серед них – співзасновник фірми Мееліс Мерило, який раніше очолював фірму ZEV (Zero Emission Vehicles). Вона встигла запам'ятатися проектами електромобіля на базі газівської "Перемоги", двомісною ZEV 7 в дусі спорткара Lotus Seven і крихітною триколісню машиною ZEV ELVE (зібраною в кузові китайської мікролітражки, що нагадує Smart).
Поки Nobe 100 існує тільки у вигляді рендерів і повнорозмірного макета, вирізаного на верстаті з програмним управлінням.
Засновник фірми Роман Муляр розповідає, що спочатку хотів створити стильний електромобільчик, який привертав би увагу як фольксвагенівський "Жук". І навіть порівнює свій проект з німецьким "кабіненроллером" Messerschmitt п'ятдесятих років. Але підсумковий результат швидше нагадує італійські машини 1950-х.
За ретро-дух в компанії відповідає англієць Джим Стоукс, у якого власна компанія з реставрації італійських олдтаймерів. Фірма Jim Stokes Workshops займається комплексною реставрацією і навіть випускає копії блоків, головок циліндрів і інших компонентів для багатьох моделей Alfa Romeo і Lancia.
Тягова батарея повинна стояти в центрі машини, на підлозі. Автомобільчик – повнопривідний. Він приводиться в рух за допомогою мотор-коліс. Але технічні характеристики електромобіля поки не уточнюються.
Зараз Муляр збирає кошти на випуск електромобіля за допомогою краудфандінга на платформі Funded by Me. Мінімальний внесок в краудфандингову кампанію – десять тисяч шведських крон, або 975 євро.
За 50 000 крон (4900 євро) можна замовити машину з першої партії в сто примірників. За сто тисяч крон (9800 євро) або більше дістанеться машина з першої десятки. Інформації про те, коли саме може початися серійне виробництво, поки немає.
Раніше Росія похвалилася триколісним електромобілем. Планується, що машина буде затребувана у служб, які обслуговують парки і зони відпочинку, а також операторів каршерінгу.
Також ми писали, що американська компанія Vanderhall випустила бюджетну версію свого триколісного автомобіля власної розробки. Старша модель під назвою Laguna оснащена турбомотором General Motors об'ємом 1,4 літра і потужністю 200 кінських сил. У парі з шестиступінчастою автоматичною коробкою передач автомобіль розганяється з місця до 100 км/год всього за 4,5 секунди, а максимальна швидкість з міркувань безпеки обмежена електронікою на позначці 220 км/год. Маса "Лагуни" становить 703 кілограми.
А каліфорнійський стартап Sondors на моторшоу в Лос-Анджелесі представив прототип триколісного електрокара Model Sondors. Особливістю автомобіля стало використання смартфона або планшета в якості приладової панелі. Очікувана ціна новинки – 10 000 доларів.