Україну чекає бум недорогих електрокарів: машини стануть дешевше, ніж в Європі

9 грудня 2017, 09:52

Віталій Андронік Віталій Андронік

Ринок електромобілів в країні може вирости в два-три рази

Україначекаєбумелектрокарів.Вжезаразпокраїніїздитьбільше4тис.Електромобілів,прицьомуполовиназнихкупленів2017 році.За темпамирозвиткуринкуелектрокарівУкраїнапотрапилавп'ятіркулідеріввсвіті.УЧетвер 7грудняРада проголосувала за нульові податки на ввезення електричних машин. Цеможезбільшитипопитнанихвдесяткиразів,вважаютьексперти.Сайт"Сегодня"дізнався,чи варточекатидешевихелектромобілів.

Електрокари стануть дешевше, ніж в Європі

УкраїназНовогорокузвільнитьелектромобілівідподатків:ПДВ-16,8%,іакцизногозбору-109євро.Залишитьсятількизбірдо Пенсійного фонду-4,8%.

ВідПДВіакцизуелектромобілізвільняютьсянарік-до 31 грудня2018 року.Такожпарламентпозбавив відПДВслужбитаксізелектромобілямиіпослугиз прокату та лізингуелектричнихавто.Однакцізмінищеповиненпідписатипрезидент.

Улистопаді2015року вУкраїніскасували10%-е митонаввезенняелектрокарів.Через цевкраїнів 2016та 2017 роківрокахподвоюваласькількістьелектрокарів.
Реклама

electric-car-2934945_1920

Фото: pixabay.com

СкасуванняПДВіакцизудозволитьзбільшити продажівдесяткиразів,вважаєОлегНазаренко,директорВсеукраїнськоїавтомобільноїасоціаціїдилерівта імпортерів.

Цезробитьелектромобілідешевше,ніжвЄвропі,на17%,прогнозуєспівзасновникTesla Club UkraineНазарШимоне-Давида.Наприклад,вПольщіПДВнаелектромобілі-23%.ЗаразвУкраїну ввозятьсявосновномупідтриманіелектрокари.Алескасуванняподатківвирівнюєїхвцінізмашинамиздвигуномвнутрішньогозгоряння(ДВЗ).

"Спрос на новые автомобили вырастет, потому что цена на электромобиль и машину на бензине выровняется. И водитель выберет электрокар, потому что его не нужно заправлять дорогим бензином. Раньше электромобиль окупал себя за два-три года, теперь его преимущество будет проявляться сразу", – добавляет Назар Шимоне-Давида.

УкомпаніїElectrocarsочікують,щоринокелектромобіліввиростевдва-трирази.Іекспансіяелектрокарівстанепомітноювобласнихцентрахіневеликихмістах.

Найбільш популярні в Україні електрокари – Nissan Leaf, Ford Focus Electric і Tеsla, алеофіційновонине продаютьсявкраїні.ПокивУкраїніпродаютьсвоїелектрокаритількиMitsubishi,HyundaiтаRenault.Цінинановімашинистартуютьвід35тис.доларів.Електрокаризпробігомобходятьсявдваразидешевше.

ДляофіційнихпродажівNissan LeafабоTеslaодногорокускасуванняПДВнедостатньо,зазначаєКравцов.

"Мы ждем, что на украинский рынок обратят внимание китайские компании", – добавляет он.

Високий попит може спрокувати підняття цін

90%електрокарів,якікупуютьукраїнці-цепотриманіNissan LeafзСША.Автодилерикупуютьмашининаамериканськихаукціонах.Однакзаостаннідвамісяцівартістьавтозпробігомвирославсередньомуна 2000доларівчерезпідвищений попитзЄвропи.

Через різкезростанняпродажівелектрокарівкількістьцілихмашиннааукціонахскоротилося.Накінець листопадапродалитільки275Nissan Leaf,повідомляєголовнийвиконавчийдиректорElectrocarsОлександрКравцов.

Nissan Leafзпробігомпісля"обнулення"податківподешевшаєна 1000доларів,прогнозуєКравцов.Так,електрокарбазовоїкомплекціївартовштатах7-8тис.доларів.АледойоговартостівУкраїні,крімподатків,додаютьсяіншіплатежі:логістика,портовийзбір,якийможевиростичерез попитнаелектромашини.
Реклама

2011-284202-2012-ford-focus-electric-14-12-20111

Фото: electrical-cars.net

Узв'язкузцимможевиростиринокелектрокарівзушкодженнями-вартістьбитогоавтонааукціонахпочинаєтьсявід4-5тис.доларів.ЇхпоставляютьвУкраїнуітутремонтують.Цепозитивновплиненазаряднуісервіснуінфраструктурувкраїні.

"Спрос на "лифы" на американских аукционах вырастит в разы. Это повлияет на стартовую стоимость. Поэтому, если даже не брать во внимание интерес импортера – для конечного покупателя цена на Leaf с пробегом уменьшится примерно на 1000 долларов. Потому что именно НДС для такого автомобиля – не ключевое. Но для премиум-сегмента – Chevrolet BOLT, Tesla, BMW с пробегом – падение цен будет заметней", – говорит Кравцов.

Алепокупціможутьіне відчутискасуванняподатківчерезпідвищений попит,вважаєСергійБоровик,директорз маркетингуГрупикомпаній"АІС".

"Левова частка б/в електро імпортувалася сірими торговцями за сірими схемами. Тобто, вони і раніше практично не платили ПДВ. У таких "дилерів" нічого не зміниться, ні за собівартістю, ні за цінами", – розповідає він.

Ще одне обмеження: з масових б/в поки що доступна для покупки тільки одна модель – Nissan Leaf. Це також обмежує попит на електро. Таким чином, спрогнозувати зміну цін і обсягів достатньо складно, додає Боровик: "Ми думаємо, що тренд зростання ємності б/в електро буде слабо зростаючим, але постійним і довгостроковим".

При цьому ситуація на ринку нових електрокарів також істотно не зміниться, упевнений він. Сьогодні новий невеликий електроавтомобіль B-класу коштує в ЄС близько 30 000 євро. Новий аналог авто з ДВС – від 10 000 євро. Без ПДВ ціна нового електрокара може знизитися до 25-27 тис. євро.

"Погодьтеся, це зниження не змінить ситуацію з мізерним попитом на нові електроавтомобілі", - резюмує Сергій Боровик
.

Що з зарядними станціями для електрокарів

КиянинБогданБойкозаряджаєсвійNissan Leafбудинкувідзвичайноїрозеткивісім годин.Нароботічоловікдозаряджатиавтомобільбіляофісу-цедозволяєзбільшитипробігз150кмдо250-300кмвдень.

"До 80% вона заряджається досить швидко – десь години за два-три. Цього вистачить кілометрів на 100. Решта заряду йде повільно. Загалом, заряд триває годин вісім від звичайної розетки. На заправках можна і за три години зарядити машину",- ділиться Бойко.

0724_electric_car

Реклама

Фото: 1Gai.ru

ВУкраїнідоситьшвидкимитемпамирозвиваєтьсямережазарядочнихстанцій,зазначаєСергійБоровик.Активнодоелектрифікаціїготуєтьсяіавтобізнес.

"Закупается оборудование для сервиса, закупаются зарядные станции для клиентов. В целом можно говорить о готовности всех заинтересованных сторон к росту парка электромобилей", – говорит он.

Колиелектромобіліввкраїністалобільше,риноквідреагувавсамостійно-безстимулюваннядержавиз'явилисястанціїзарядкиелектрокарів,пояснюєНазарШимоне-Давида.Аледо"електрозаправок"держава повиннавстановититехнічнівимоги,вважаєОлегРодін,директоркомпаніїE-Line,якавстановлюєзарядністанціїдляелектрокарів.Так,вУкраїніпоки щомалошвидкихелектрозарядок,якізаряджаютьмашинузапівгодини.

Наступний крок – виробництво електрокарів в Україні

Держава повиннапродовжитипільговіумовидляввезенняелектромобілів,вважаютьексперти,атакожзалучативкраїнувиробників.

ДляцьоговУкраїніпотрібноскасуватиподаткиідлявиробниківелектромобілів.Такийкрокприверневкраїнуінвесторів,вважаєОлегНазаренко.

"Авто с ДВС в Украине не делают, потому что производства достаточно в Европе и России. Поэтому Украина может сконцентрироваться на производстве электрокаров и поставлять их в соседние страны, в тот же ЕС", – отмечает Назаренко.

Зі скасуваннямподатківдлявиробниківвУкраїніможевідродитисявітчизняневиробництвоелектрокарів.Щез50-хроківу Львові,Харковіта Запоріжжівироблялирізногородуелектротранспортвідавтомобілівдоелектробусівінавітьтроллейвози.ПеріодичновУкраїніпрезентуютьвітчизняніелектромобілі,алещежоден з них незапущенийвмасовевиробництво.

synchronous

Перший український електромобіль Synchronous. Фото: Ecotechnica.com.ua

Реклама

"У радянські часи електрокари були перспективною розробкою. Масове виробництво в світі почалося п'ять-шість років тому. Україна зі своїми розробками з радянських часів і професійними кадрами має шанс відродити виробництво електрокарів", - говорить Олег Назаренко.

ТакожвУкраїніпотрібноскасуватиподаткинаімпортівиробництвоелектрозаряднихстанцій.Цедозволитьрозвинутиінфраструктурузамістами.Чимбільш розвиненоювонабуде,тимбільшелюдибудутькупуватиелектрокари,не боячисьвиявитисяврозрядженомуавтопосереддороги.ДлябільшогорозвиткуінфраструктуривУкраїнітакожпотрібномінятибудівельнінорми,щобпризведенніторгово-розважальнихцентрівіжитловихбудинківвідразужпередбачалиелектрозарядкі.

У Міністерстві інфраструктури вже є проект з розвитку електрокарів. Однак близько року він лежить "в столі". Відомство планує скасувати всі податки на ввезення електрокарів до 2021 року. Крім того, в уряді хочуть зробити знижку автодилерам на податок на прибуток і відшкодовувати частину вартості авто покупцеві. Для вітчизняних виробників електромобілів – скасувати ПДВ і ввести пільгову ставку податку на землю до 2028 року; збір до Пенсійного фонду скасують тільки до 2021. Також планують скасувати мито на імпорт комплектуючих для електрокарів і встановити відстрочку від сплати ПДВ на півроку.

Підпишись на наш telegram

Лише найважливіше та найцікавіше

Підписатися

Реклама

Читайте Segodnya.ua у Google News

Реклама

Натискаючи на кнопку «Прийняти» або продовжуючи користуватися сайтом, ви погоджуєтеся з правилами використання файлів cookie.

Прийняти