Транспорт майбутнього: Норвегія переводить на електрику автомобілі, автобуси і навіть літаки

15 жовтня 2018, 08:11

З 2025 року в країні мають намір повністю заборонити продаж нових авто з бензиновими і дизельними двигунами

Поки Україна планує виробляти свої електромобілі, майже 200 тисяч електрокарів – зокрема, електроавтобуси – вже їздять дорогами Норвегії. У країні відбувається масштабна електрифікація транспорту: норвезький уряд всіляко заохочує громадян відмовлятися від автомобілів на бензині і дизелі. Навіщо країна так масово переходить на електрику, дізнавалися кореспонденти "Радіо Свобода".

Реклама

У Норвегії є окремі автобусні смуги. Ними, крім громадського транспорту, можуть користуватися водії електрокарів, а ось власникам авто з бензиновими або дизельними двигунами поїздка такою смугою обійдеться штрафом в п'ять тисяч крон. Це понад 17 000 гривень.

Місцевий житель Петтер Хоулленд пересів на електрокар шість років тому і не пошкодував жодного разу

"Як тільки ви пересідаєте на електрокар, муніципальні парковки для вас стають безкоштовними. Також ви безкоштовно їздите платним автобаном. У Норвегії дуже багато платних доріг. Для нас вони безкоштовні. Якщо вам треба скористатися поромом, ціна буде наполовину нижче, ніж для авто з бензиновим двигуном", – розповідає Хоулленд.

Ще один плюс – безкоштовна зарядка. Станціями підзарядки облаштовують зупинки і гаражі по всій країні. Крім того, для господарів електрокарів скасували дорожні збори і податок на додану вартість. Зараз загальний обсяг державних субсидій на підтримку електромобілів в Норвегії оцінюється в 5 млрд доларів.

З 2025 року в Норвегії мають намір повністю заборонити продаж нових авто з бензиновими і дизельними двигунами. За цей час уряд зобов'язується забезпечити країну всією необхідною інфраструктурою для автомобілів з електричними двигунами і перевести на електрику весь громадський транспорт.

Реклама

ле амбітні плани Норвегії стосуються не тільки наземних перевезень, але і повітряних. Вперше повністю електричний літальний апарат піднявся в небо влітку цього року. Для повної зарядки двомісного електролітака потрібно 40 хвилин. Після цього апарат здатний подолати 100 кілометрів в небі. Апарат повинен стати прототипом великих електричних лайнерів, якими Норвегія планує замінити частину авіапарку.

"За планами норвезького уряду, до 2040 року всі внутрішні рейси повинні здійснюватися електричними літаками. Ми сподіваємося, що перший комерційний рейс відбудеться до 2025 року", – розповідає прес-секретар державної авіакомпанії Норвегії Крістіан Локса.

Головним аргументом на користь електрифікації транспорту тут називають збереження навколишнього середовища. В уряді Норвегії відзначили – третина викидів СО2 приходиться на транспортний сектор країни.

"Ми розраховуємо, що до 2030 року Норвегія зменшить кількість викидів до атмосфери на 30%. А до 2050 року ми станемо суспільством, яке виробляє мінімальну кількість викидів. Це головна мета", – заявив державний секретар міністерства клімату Норвегії Ахтле Хамар.

Не виключено, що як тільки країна досягне мети, стимули у вигляді безкоштовних парковок або нульових податків зникнуть, говорить Петтер. Він це розуміє, але поки є можливість, насолоджується перевагами.

Нагадаємо, з початку року Україна "обнулила" ставки податків на розмитнення електромобілів. Тепер щодня в середньому 20 українців пересідають на машину з електродвигуном. Для порівняння, 2017 року в країні щодня реєстрували сім машин на електротязі.

Підпишись на наш telegram

Лише найважливіше та найцікавіше

Підписатися

Реклама

Читайте Segodnya.ua у Google News

Реклама

Натискаючи на кнопку «Прийняти» або продовжуючи користуватися сайтом, ви погоджуєтеся з правилами використання файлів cookie.

Прийняти