В рамках реалізації пілотного проекту з впровадження системи автоматичного зважування в русі Weight-in-Motion (WiM) в жовтні 2019 року запрацюють перші шість пунктів WiM на під'їзних автошляхах до Києва.
Про це заявив виконувач обов'язків голови Державного агентства автомобільних доріг України ("Укравтодор") Славомір Новак в інтерв'ю агентству "Інтерфакс-Україна".
"У жовтні ми плануємо запустити в роботу перші шість пунктів Weight-in-Motion на під'їздах до Києва. Це пілотний проект, який ми фінансуємо за рахунок коштів МФО (міжнародних фінансових організацій. – Ред.). На його реалізацію ми отримали близько 7 млн євро від Міжнародного банку реконструкції та розвитку", - сказав він.

У прес-службі "Укравтодору" уточнили, що 26 серпня почалися будівельно-монтажні роботи з установки перших двох комплексів на дорозі М-06 Київ – Чоп, в напрямку з Києва до Житомира. WiM встановлять також на дорогах М-01, М-03, М-05 і М-07.
За словами Новака, "Укравтодор" не планує передавати системи WіM "Укртрансбезпеці".
"Це наша зона відповідальності. У контракті на роботу з монтажу системи ми прописали, що виконавець цих робіт буде також виконувати функцію щодо утримання цих комплексів. Моя мета – до кінця року підготувати програму зі встановлення до 100 таких пунктів, перш за все на щойно відремонтованих дорогах України", – заявив він.
Новак також додав, що водії перевантажених фур намагатимуться об'їжджати зазначені комплекси, і питання до Нацполіції та інших служб – як цього не допустити.
Як зазначив в.о. глави держагентства, щоб система WiM змогла повноцінно запрацювати на дорогах, потрібно внести зміни до законодавства, які дозволять "Укравтодору" в автоматичному режимі штрафувати перевантажені фури.
"Саме для цього ми і запускаємо наш пілотний проект, щоб показати його результати і переконати політиків, що ці зміни в законодавстві необхідні", - заявив в.о. глави відомства.
Новини "Сьогодні" писали, що система WіM широко поширена в країнах Євросоюзу. Її унікальність в тому, що вона дозволяє відфільтрувати перевантажений транспорт із загального трафіку. Торік планувалося, що пілотний проект буде реалізований до кінця 2018 року.
У разі виявлення будь-яких порушень система автоматично формує штраф і надсилає водієві вимогу зупинитися. Той, в свою чергу, повинен попрямувати до спеціального пункту для розвантаження. Якщо він відмовляється це робити, інформація про машину-порушника направляється найближчій патрульній машині.
Ми також повідомляли, що українці і турки будують першу цементно-бетонну трасу в Україні. Детальніше дивіться в сюжеті новин "Сьогодні":