
У країні триває війна, ситуація з нестачею пального складна, але дехто все ж знаходить спосіб нажитися на цьому.
Редакція "Сьогодні" поспілкувалася з директором Консалтингової групи "А-95" Сергієм Куюном та розпитала, чому на бензин та дизель постійно зростають ціни.

Як працює схема?
За словами експерта, в Україні діє система держрегулювання й уряд постійно вносить корективи. Востаннє врахували і логістичні витрати, з якими стикаються компанії, тож формула передбачає 6-7 гривень маржі на кожному літрі. Відтак, ціна бензину має бути в межах 40 грн/л, а дизелю – 45 грн/л.
Багато компаній готові працювати навіть з маржою 2-3 гривні на літр, але товару просто немає. Водночас гуртові продавці, на яких не поширюється держрегулювання, встановлюють в рази більшу маржу.
"Держава поки що ніяк не реагує на ті спекулятивні ціни, які з’являються все частіше. А це необхідно зробити, дати сигнал ринку, що цього не можна робити, бо це чиста спекуляція, яка нічого не змінить", – зауважив Сергій Куюн.
Сигнал про покарання
Якщо уряд покаже гуртовим продавцям, що готовий їх карати за спекуляції, попит на це і ціна впадуть. Проблема ще й у тому, що роздрібні мережі не куплять в них пальне по 60 грн/л, якщо мають продавати за 40 грн/л. Відтак за спекулятивною ціною реалізують товар тим, хто готовий продавати його так само втридорога.
"Сьогодні не до заробітків – у країні війна, всім треба затягнути паски і зменшити свої апетити. Не бачу сенсу сьогодні відмовлятися від держрегулювання", – резюмував директор Консалтингової групи "А-95".
Нові вимоги до Євро-3 і Євро-4
У Кабінеті міністрів внесли зміни до Технічного регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднового та котельного палива. Нововведення передбачають надання дозволу на виготовлення й обіг нафтопродуктів екологічних класів Євро-3 і Євро-4.
Зміни чинні до кінця воєнного стану в Україні. Реалізувати продукцію можна буде ще упродовж 90 днів після закінчення війни.
Кожна партія пального, що вводиться в обіг чи перебуває в обігу, повинна мати паспорт якості. У класи Євро-3, Євро-4 та Євро-5 не дозволяється додавати присадки, що мають у своєму складі:
- фосфор;
- сполуки свинцю та заліза;
- монометиланіліни;
- моноетиланіліни;
- інші ароматичні аміни.
Раніше "Сьогодні" писали про актуальні ціни на пальне в різних мережах українських заправок. Дізнайтеся також, наскільки зросли гуртові ціни на дизель у різних областях.