Скільки може проїхати електромобіль в Україні і де його заряджати

15 березня 2018, 11:20

Один електрокар обійдеться майже в мільйон гривень, але окупиться за три роки

Україна – в п'ятірці країн з розвитку ринку електричних машин. 2017 року українці купили 2697 електрокарів – це в 2,3 раза більше, ніж 2016-го. Основний аргумент – економія. Повний заряд електромобіля в середньому обходиться в 50-70 гривень. Новому електрокару цього вистачає на 200-210 км ходу. Щоб проїхати таку відстань на бензині, потрібно заплатити 600 гривень.

Реклама

"Повний заряд до 200-210 км обходиться в 50-70 грн. Тоді як еквівалент бензину на цю відстань становить близько 600 грн. За нашими розрахунками, зробленими ще до покупки електрокарів, їх різниця в ціні з бензиновими авто аналогічного класу буде компенсована за 2,5-3 роки експлуатації", – розповів керівник проектного офісу з розвитку інфраструктури ДТЕК Ігор Ковальов в інтерв'ю HEvCars.

За його словами, кожен електрокар обійшовся компанії в мільйон гривень. Але вже зараз купити електричне авто можна дешевше – за 800 тис. гривень, зазначає Ковальов. Справа в тому, що з 1 січня 2018 року електромобілі звільнили від ПДВ і акцизного збору. Пільговий податковий режим діятиме рік – до 31 грудня 2018 року.

Київський офіс компанії використовує електрокари кожен день. До погіршення погодних умов в січні машини в середньому проїжджали 100-120 км на добу – стільки ж, скільки і бензинові авто.

Електромобілі наразі заряджають переважно ночами – на "повільних" зарядках. Такими зарядними пристроями обладнані паркінги компанії. Але такий варіант недоступний рядовим українцям. Тому в ДТЕК впевнені: в Україні повинна з'явитися загальнодоступна мережа "швидких" зарядок для електрокарів.

Реклама

"Розвиток зарядної інфраструктури – головний фактор, що стримує електромобілізацію України, яка є нашою метою, тому ми придивлялися до цього ринку, на якому поки все робиться на далеку перспективу. Адже, навіть при поточних темпах зростання кількості електромобілів, їх наразі в тому ж Києві всього близько 1,5 тис. З них 80% тих, які не користуватимуться швидкісними зарядками з метою економії. Ті ентузіасти, хто зараз взялися за закупівлю дорогого європейського обладнання – це, можна сказати, "романтики", які вірять в майбутнє України без ДВС, і які своїми інвестиціями і переконаннями його наближають. В результаті, ми теж вирішили: нам слід інвестувати в зарядну інфраструктуру в Україні", – зазначив Ковальов.

В тренді
Валюта виросла в ціні: офіційний курс долара і євро

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ

За його словами, основна мета – створити мережу публічних швидкісних електрозарядок. На першому етапі реалізації проекту встановлять 10 "швидких" зарядок в Києві.

"Цей ринок тільки з'являється. Конкуренція на ньому досить умовна. Чим більше буде пропозицій, тим швидше зросте ринок електрокарів в Україні, тим більше буде клієнтів у зарядних мереж. Все, хто сьогодні намагаються займатися цим складним бізнесом, роблять одну велику справу", – упевнений Ковальов.

Нагадаємо, експерти очікують, що ринок електромобілів, завдяки пільгам, зросте вдвічі-втричі. До 2035 року кожен четвертий автомобіль в Україні буде електричним, прогнозує Центр Разумкова.

Реклама

Підпишись на наш telegram

Лише найважливіше та найцікавіше

Підписатися

Реклама

Читайте Segodnya.ua у Google News

Реклама

Новини партнерів

Загрузка...

Новини партнерів

Загрузка...
загрузка...
Хочеш бути в курсі останніх подій?
Підпишись на повідомлення. Показуємо тільки термінові і важливі новини.
Хочу бути в курсі
Я ще подумаю
Будь ласка, зніміть блокування повідомлень в браузері!

Натискаючи на кнопку «Прийняти» або продовжуючи користуватися сайтом, ви погоджуєтеся з правилами використання файлів cookie.

Прийняти