Україна – в п'ятірці країн з розвитку ринку електричних машин. 2017 року українці купили 2697 електрокарів – це в 2,3 раза більше, ніж 2016-го. Основний аргумент – економія. Повний заряд електромобіля в середньому обходиться в 50-70 гривень. Новому електрокару цього вистачає на 200-210 км ходу. Щоб проїхати таку відстань на бензині, потрібно заплатити 600 гривень.
"Повний заряд до 200-210 км обходиться в 50-70 грн. Тоді як еквівалент бензину на цю відстань становить близько 600 грн. За нашими розрахунками, зробленими ще до покупки електрокарів, їх різниця в ціні з бензиновими авто аналогічного класу буде компенсована за 2,5-3 роки експлуатації", – розповів керівник проектного офісу з розвитку інфраструктури ДТЕК Ігор Ковальов в інтерв'ю HEvCars.
За його словами, кожен електрокар обійшовся компанії в мільйон гривень. Але вже зараз купити електричне авто можна дешевше – за 800 тис. гривень, зазначає Ковальов. Справа в тому, що з 1 січня 2018 року електромобілі звільнили від ПДВ і акцизного збору. Пільговий податковий режим діятиме рік – до 31 грудня 2018 року.
Київський офіс компанії використовує електрокари кожен день. До погіршення погодних умов в січні машини в середньому проїжджали 100-120 км на добу – стільки ж, скільки і бензинові авто.
Електромобілі наразі заряджають переважно ночами – на "повільних" зарядках. Такими зарядними пристроями обладнані паркінги компанії. Але такий варіант недоступний рядовим українцям. Тому в ДТЕК впевнені: в Україні повинна з'явитися загальнодоступна мережа "швидких" зарядок для електрокарів.
"Розвиток зарядної інфраструктури – головний фактор, що стримує електромобілізацію України, яка є нашою метою, тому ми придивлялися до цього ринку, на якому поки все робиться на далеку перспективу. Адже, навіть при поточних темпах зростання кількості електромобілів, їх наразі в тому ж Києві всього близько 1,5 тис. З них 80% тих, які не користуватимуться швидкісними зарядками з метою економії. Ті ентузіасти, хто зараз взялися за закупівлю дорогого європейського обладнання – це, можна сказати, "романтики", які вірять в майбутнє України без ДВС, і які своїми інвестиціями і переконаннями його наближають. В результаті, ми теж вирішили: нам слід інвестувати в зарядну інфраструктуру в Україні", – зазначив Ковальов.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ
За його словами, основна мета – створити мережу публічних швидкісних електрозарядок. На першому етапі реалізації проекту встановлять 10 "швидких" зарядок в Києві.
"Цей ринок тільки з'являється. Конкуренція на ньому досить умовна. Чим більше буде пропозицій, тим швидше зросте ринок електрокарів в Україні, тим більше буде клієнтів у зарядних мереж. Все, хто сьогодні намагаються займатися цим складним бізнесом, роблять одну велику справу", – упевнений Ковальов.
Нагадаємо, експерти очікують, що ринок електромобілів, завдяки пільгам, зросте вдвічі-втричі. До 2035 року кожен четвертий автомобіль в Україні буде електричним, прогнозує Центр Разумкова.
Читайте також:
- Футуристичний електромобіль Honda Urban EV стане серійним
- BMW, Daimler, Ford і Volkswagen показали, як виглядатимуть їхні електрозаправки
- Українці пересідають на електромобілі "секонд-хенд"
- Ціни на електромобілі в Україні можуть впасти ще на 23%
- Зарядка від розетки, а ламатися нема чому: як модні електрокари підкорюють українців