Президент України Володимир Зеленський запропонував парламенту відстрочити застосування штрафних санкцій за порушення порядку ввезення транспортних засобів на митну територію України.
Чинне законодавство передбачає штрафи для водіїв нерозмитнених "євроблях" з 24 серпня. Це вже перенесений термін, спочатку передбачалося, що водіїв авто на єврономерах каратимуть з 24 травня. Сайт "Сьогодні" дізнався у експертів, чи варто, на їхню думку, знову відкладати штрафи.
Надходження від штрафів за "євробляхи" враховувалися при плануванні дохідної частини держбюджету-2019. Однак, за словами фінансового аналітика Олексія Куща, ризику невиконання головного кошторису країни від нової відстрочки все одно не виникне.

"Відстрочка штрафів насправді досить позитивна, тому що в Україні поки що не створена ефективна модель для розмитнення автомобілів – податки високі, люди навіть беруть кредити, щоб розмитнити ці автомобілі. Тому я думаю, що восени новий парламент знову повернеться до цієї теми. , як тільки піде політичний лобізм від так званої "колісної збірки". Адже в Україні створюють штучні умови щодо недопуску на ринок дешевих іноземних автомобілів, в тому числі старих, для продажу в півтора – два рази дорожче китайських автомобілів з прикрученими колесами", – сказав він.
В цілому, як вважає експерт, варто змінити податкову політику щодо "євробляхерів".
"Має бути єдиний податок 10% від митної вартості без інших зборів у вигляді ПДВ, акцизів, мит", – зазначив Кущ.
А економіст Олександр Охріменко вважає відтермінування штрафних заходів неправильним з точки зору економіки.
"Ці пільги для "євробляхерів "- фактично крадіжка грошей українських пенсіонерів. Якщо порахувати, скільки "євробляхери" не заплатили податків, вони фактично в українських пенсіонерів вкрали майже 20 млрд грн, які могли б бути спрямовані на підвищення. Якщо це ухвалять, приблизно 5 – 7 млрд з кишені пенсіонерів заберуть", – сказав Охріменко.
Як уже зазначали економісти, навіть від цього перенесення введення штрафів держбюджет втрачає мільярди гривень, бо, за даними ДФС, не розмитнені близько 430 тис. "євроблях".
Нагадаємо, в листопаді 2018 року Верховна Рада зменшила розмір акцизу на ввезення авто, а "євробляхам" дала 50% знижки на три місяці. Протягом пільгового періоду українці встигли розмитнити 218 тис. авто.