З осені українські траси стануть на півметра вужчими

Зменшення ширини смуг знизить аварійність і дасть дорогу велосипедистам

Українські автодороги вже з вересня почнуть розмічати за євростандартом: кожна смуга стане вужче на півметра, а вивільнену ширину траси віддадуть велосипедистам або громадському транспорту. Про це повідомив заступник міністра регіонбуду Лев Парцхаладзе. За словами чиновника, вужчі смуги спонукають водіїв їхати з меншою швидкістю, а значить, знижують ймовірність ДТП. Фахівці з безпеки дорожнього руху побоюються, що все виявиться навпаки: побільшає аварій і смертей серед велосипедистів.

Новвовведення

Нововведення торкнеться насамперед міських вулиць: на магістралях міського значення з безперервним потоком руху (наприклад, Столичне шосе в Києві) ширина кожної смуги стане не 3,75, а 3,5 м, на менш завантажених вулицях – 3 м (зараз 3,5 м), на дрібніших вулицях – 2,75 м (зараз 3 м). Як роз'яснив Парцхаладзе, сьогодні на дорогах I і II категорій (дві та більше смуг в кожну сторону – це магістралі міжнародного, державного та міжобласного значення, наприклад, Київ – Львів, що проходять також через населені пункти) за чинними буднормами кожна смуга не може бути вужче 3,75 м, для доріг III категорії (1 смуга – це дороги обласного значення) – не вужче 3,5 м, для доріг IV категорії (1 смуга – це дороги районного значення) – 3 м, нарешті, для доріг V категорії ( між селами) – 4,5 м, без поділу на смуги руху.

Реклама

"У нових держбуднормах щодо вулиць і доріг ми адаптували ці норми до європейських, відповідно звузивши ширину смуг руху при проектуванні і будівництві доріг. Європейська практика показує, що дороги з меншою шириною смуги руху – 3-3,25 м – підсвідомо спонукають водіїв їхати з меншою швидкістю", – уточнив заступник міністра.

Оскільки ДБН вже опубліковані і набудуть чинності з 1 вересня, то всі нові і траси, що ремонтуються, будуватимуться вужчими, а вже наявні перерозмітять, виділивши двосторонню доріжку для велосипедистів, мінімальна сукупна ширина якої повинна бути 2,5 м. Щоправда, повноцінну велодоріжку , відокремлену від автодороги бордюром, можна отримати тільки на дорогах (вулицях) I і II категорії, на інших дорогах "виграш" становитиме всього 1-2 м, а цього для велодоріжки мало.

За і проти: "сліпота" і ДТП

Думки експертів розділилися. Спеціаліст з безпеки руху Володимир Караваєв стверджує, що нові норми небезпечні. За його словами, звуження смуг погіршує права громадян на безпечні умови дорожнього руху. Ширина фури 2,5 м і звуження кожної смуги руху до 3 м повністю позбавляє зони комфорту для водіїв легковиків, оскільки інтервал між машинами зменшиться до 0,5-0,7 м (зараз 1-1,2 м). Також нововведення призведуть до зростання ДТП з велосипедистами через те, що у водіїв великих вантажівок справа дуже велика "сліпа зона". А їхатимуть вони безпосередньо біля велодоріжки.

Автоюрист Вадим Володарський впевнений, що вузькі смуги в поєднанні з ямами на дорогах збільшать кількість дрібних ДТП, оскільки водії або не зможуть об'їхати вибоїну і зашкодять колесо або підвіску свого автомобіля, або, об'їжджаючи яму, зачеплять транспорт, який їде поруч. Заступник голови "Товариства учасників руху" (Харків) Віктор Козоріз, навпаки, вважає ідею правильною, оскільки вона створить психологічні умови для зниження водіями швидкості.

Реклама

"Побоююся одного: її дискредитують масовим невиконанням, що не поміняв нічого на проїжджій частині вулиць і доріг", – говорить Козоріз.

Автоексперт Володимир Шляховий стверджує, що нові норми треба застосовувати тільки при будівництві нових вулиць і доріг, а старі не чіпати.

"Перерозмітка більшості вулиць і доріг не дасть нічого, оскільки вони мають по одній смузі руху в кожну сторону, а на одному-півтора метрах велодоріжку зробити неможливо, – аналізує Шляховий. – Але при прокладанні нової дороги або капітального ремонту чинної вужчої смуги істотно здешевлять кожен погонний метр її будівництва".

Читайте також:

Реклама на segodnya.ua Реклама
Всі новини
Показати ще
Реклама на segodnya.ua Реклама
Допомога під час війни
Більше новин
Фінанс-дайджест
Більше новин
Industry
Більше новин
Квартирне питання
Більше новин
Час заробляти
Техно
Більше новин
Комуналка
Більше новин
Наші гроші
Більше новин
Війна в Україні
Більше новин
Money-лайфхакер💰
Головне про гроші
Всі новини
Останні новини
Показати ще
Валюта
Курс долара в касах банків (купівля/продаж)
1
ПУМБ ПУМБ
35.8/36.3
2
ПриватБанк ПриватБанк
35.5/36.3
3
Ощадбанк Ощадбанк
35.7/36.15
4
Райффайзен Банк Райффайзен Банк
36.4/37.1
5
Укрексімбанк Укрексімбанк
36.2/36.7
6
Альфа-Банк Альфа-Банк
35.5/36.7
7
Укргазбанк Укргазбанк
35.4/36.4
8
Універсал Банк Універсал Банк
35.4/36.9
9
OTP Bank OTP Bank
31.95/35.0
ЗАПРАВКИ
Паливо сьогодні
95+
95
ДП
ГАЗ
53,60
53,09
50,61
27,60
55,88
53,88
54,88
26,89
56,69
55,25
55,04
27,49
56,90
54,90
54,09
28,04
56,99
55,99
56,68
28,29
59,88
56,91
56,99
28,79
60,99
58,99
57,49
28,97
60,99
59,99
59,99
28,98
60,99
58,99
57,49
28,98
-
52,47
51,08
26,76
Відставка Бориса Джонсона
Нова обкладинка The Economist
Рейтинг цін
Скільки коштує житло у новобудовах Києва (грн за м²)
1
Печерський Печерський
90 592
2
Шевченківський Шевченківський
57 791
3
Оболонський Оболонський
54 494
4
Подільський Подільський
51 178
5
Голосіївський Голосіївський
46 989
6
Святошинський Святошинський
36 659
7
Дніпровський Дніпровський
35 882
8
Дарницький Дарницький
35 881
9
Деснянський Деснянський
35 364
10
Солом'янський Солом'янський
31 688
Прогноз 🔑
ТОП-5 у сфері IT
Затребувані спеціалізації
Програмування

Програмування

Інженер

Інженер

Системи управління підприємствами

Системи управління підприємствами

Web-інженер

Web-інженер

Web-майстер

Web-майстер

Актуальні пропозиції 🔥
Вибір українців 🚘
Які нові легкові авто купували у червні
1
Toyota Toyota
456
2
Renault Renault
327
3
Volkswagen Volkswagen
263
4
Hyundai Hyundai
172
5
Skoda Skoda
168
6
Mitsubishi Mitsubishi
162
7
BMW BMW
120
8
Nissan Nissan
102
9
Mercedes Mercedes
94
10
Ford Ford
87
Детальніше
Must Know
Штрафи для власників тварин в Україні

Вигул собак небезпечних порід без намордника — від 170 грн

Вигул собак небезпечних порід без намордника — від 170 грн

Вигул собак у заборонених місцях — від 170 грн

Вигул собак у заборонених місцях — від 170 грн

Неприбрані за твариною екскременти — від 170 грн

Неприбрані за твариною екскременти — від 170 грн

Нанесення твариною шкоди майну чи здоров'ю людини — від 1700 грн

Нанесення твариною шкоди майну чи здоров'ю людини — від 1700 грн

Знущання з тварини — від 3400 грн

Знущання з тварини — від 3400 грн
Детальніше
Класи житла
В чому різниця?
Економ

Зазвичай, це типові багатоповерхівки без надмірних архітектурних рішень, схожі одна на одну, але їхнє основне завдання – універсальність та забезпечення квартирами якомога більшої кількості людей. У Києві середня ціна за квадратний метр у "економі" становить 27 тис. грн.

Комфорт

У таких будинках передбачені зони для зберігання дитячих колясок чи велосипедів, є вбиральні, охорона на території, покращений дитячий майданчик та паркінг. У Києві за такі квартири у новобудовах просять у середньому 35,3 тис. грн за кв. м.

Бізнес

У новобудовах є великі підземні паркінги, з одним паркомісцем на квартиру. Зазвичай такі будівлі охороняються, є консьєрж, покращені дитячі майданчики, а для догляду за територією наймають садівників. Мешканці столиці в середньому платять 57,7 тис. грн за квадратний метр у такій квартирі.

Еліт

Над дизайном житла працюють солідні дизайнери. Територія охороняється, а паркомісця облаштовують із запасом. У таких житлових комплексах будують тенісні корти, басейни, супермаркети, приватні школи тощо. У Києві один квадратний метр такого житла коштує в середньому 98,8 тис. грн.

1 /2
Все про квартири
статистика
Курс криптовалюти сьогодні

Валюта

Ціна, usd

Bitcoin (BTC)

64211.66

Dogecoin (DOGE)

0.15

Ethereum (ETH)

3163.3

Litecoin (LTC)

83.77

Ripple (XRP)

0.52

Наша економіка
5 головних цифр
1
Споживча інфляція Споживча інфляція
18%
2
Облікова ставка Облікова ставка
25%
3
Офіційний курс євро Офіційний курс євро
29,7 грн
4
Офіційний курс долара Офіційний курс долара
29,25 грн
5
Міжнародні резерви Міжнародні резерви
$22,8 млрд
Знати більше💡

Натискаючи на кнопку «Прийняти» або продовжуючи користуватися сайтом, ви погоджуєтеся з правилами використання файлів cookie.

Прийняти