Революційний двигун, який спантеличив весь автосвіт

10 серпня 2014, 02:19

Роторний мотор: плюси і мінуси

Простотаікомпактність-ось головніперевагироторногомотора,вякомуроківсорок-п'ятдесят томубагато фахівцівбачилибільшніжсерйозногоконкурентазвичнимпоршневимдвигунам,передає АвтоПілот.

Здавалося,щомеханікамвсервіс-центрахось-ось будепорарозібратися з "епітрохоїдою"(складнатраєкторія,поякій рухаєтьсяротор),авпускніканалиі колінчастийвалвикинути з голови,замінившиїхнавпускнівікнаівалбалансирний.
Першийробочий зразокроторногодвигунабув створенийв 1958році,авжечерез десять роківмашиназтакиммотором -німецькийNSU Ro80-стала "Автомобілемроку".Приробочомуоб'єміменшелітраїїдвигунвидавав115к.с.,нащопоршневімоторисерійнихмашинздатні небули.

Новийсиловийагрегатшвидкоувійшову моду:представникиоднихкомпаній буливпевненівйогоперспективності,іншібралисядо справинавсякийвипадок,боячисьпрогавититехнологічнийпрорив(як зараздеякі компаніїпрацюють інадгібридами,інаделектромобілями,інадводневимимоторами- тому, щопросто незнають,заякою саметехнологієюмайбутнє).

У першійполовинісімдесятих, приміром,ідеєю використанняроторногомоторабулиодночаснозахопленііамериканськіінженери(що створилипрототипChevrolet Corvetteзтакимсиловимагрегатом),і радянськіфахівці,чия діяльністьврезультаті закінчиласязапускому виробництводрібносерійної"сімки"здвигуномпотужністю135л.с.

КолиNSU Ro80назвали"Автомобілемроку",ще не буловідомо,що багатороторних двигунівдоведетьсяпіддатикапремонтувжечерез 50000 км.Тим неменш,автомобільпротримавсянаконвеєрірівно10років.

Головнимипроблемамироторнихдвигуніввиявилисянизькаекономічністьіекологічність.Врезультатіздаласянавіть головнийприхильникроторноїідеї -компаніяMazda,що випускаларізноманітні машиниз такимидвигунамине одиндесятокроків.

Останньою знихнасьогоднієкупеRX-8,ахіллесовоюп'ятоюякого ставсамемотор:силовийагрегатRenesisновогопоколіннявиявивсянесподіванослабким інестійким.Капремонтйому часомбув потрібнийвжечерез50 000кілометрів (цікавий збігзNSU Ro-80),ізамінайогонабільшвитривалийдвигунвідбільшранньогокупеRX-7сталацілкомтиповоюпроцедурою.Черезсилумодельдотягладо кінцясвого життєвогоциклув 2012році – іпісля припиненняїї виробництвасерійнихлегковиківз роторнимидвигунамивсвіті незалишилося.

Реклама

В тренді
Держборг України зріс і в гривні, і в доларах

Підпишись на наш telegram

Лише найважливіше та найцікавіше

Підписатися

Реклама

Читайте Segodnya.ua у Google News

Реклама

Новини партнерів

Загрузка...

Новини партнерів

Загрузка...
загрузка...
Хочеш бути в курсі останніх подій?
Підпишись на повідомлення. Показуємо тільки термінові і важливі новини.
Хочу бути в курсі
Я ще подумаю
Будь ласка, зніміть блокування повідомлень в браузері!

Натискаючи на кнопку «Прийняти» або продовжуючи користуватися сайтом, ви погоджуєтеся з правилами використання файлів cookie.

Прийняти