Простотаікомпактність-ось головніперевагироторногомотора,вякомуроківсорок-п'ятдесят томубагато фахівцівбачилибільшніжсерйозногоконкурентазвичнимпоршневимдвигунам,передає АвтоПілот.
Здавалося,щомеханікамвсервіс-центрахось-ось будепорарозібратися з "епітрохоїдою"(складнатраєкторія,поякій рухаєтьсяротор),авпускніканалиі колінчастийвалвикинути з голови,замінившиїхнавпускнівікнаівалбалансирний.
Першийробочий зразокроторногодвигунабув створенийв 1958році,авжечерез десять роківмашиназтакиммотором -німецькийNSU Ro80-стала "Автомобілемроку".Приробочомуоб'єміменшелітраїїдвигунвидавав115к.с.,нащопоршневімоторисерійнихмашинздатні небули.
Новийсиловийагрегатшвидкоувійшову моду:представникиоднихкомпаній буливпевненівйогоперспективності,іншібралисядо справинавсякийвипадок,боячисьпрогавититехнологічнийпрорив(як зараздеякі компаніїпрацюють інадгібридами,інаделектромобілями,інадводневимимоторами- тому, щопросто незнають,заякою саметехнологієюмайбутнє).
У першійполовинісімдесятих, приміром,ідеєю використанняроторногомоторабулиодночаснозахопленііамериканськіінженери(що створилипрототипChevrolet Corvetteзтакимсиловимагрегатом),і радянськіфахівці,чия діяльністьврезультаті закінчиласязапускому виробництводрібносерійної"сімки"здвигуномпотужністю135л.с.
КолиNSU Ro80назвали"Автомобілемроку",ще не буловідомо,що багатороторних двигунівдоведетьсяпіддатикапремонтувжечерез 50000 км.Тим неменш,автомобільпротримавсянаконвеєрірівно10років.
Головнимипроблемамироторнихдвигуніввиявилисянизькаекономічністьіекологічність.Врезультатіздаласянавіть головнийприхильникроторноїідеї -компаніяMazda,що випускаларізноманітні машиниз такимидвигунамине одиндесятокроків.
Останньою знихнасьогоднієкупеRX-8,ахіллесовоюп'ятоюякого ставсамемотор:силовийагрегатRenesisновогопоколіннявиявивсянесподіванослабким інестійким.Капремонтйому часомбув потрібнийвжечерез50 000кілометрів (цікавий збігзNSU Ro-80),ізамінайогонабільшвитривалийдвигунвідбільшранньогокупеRX-7сталацілкомтиповоюпроцедурою.Черезсилумодельдотягладо кінцясвого життєвогоциклув 2012році – іпісля припиненняїї виробництвасерійнихлегковиківз роторнимидвигунамивсвіті незалишилося.
Підпишись на наш telegram
Лише найважливіше та найцікавіше