Уряд готує нову формулу розмитнення т.зв. "євроблях" – автомобілів на єврономерах. Після чергового мітингу власників авто з іноземною реєстрацією чиновники пообіцяли ще раз переглянути правила. Нагадаємо, перед цим уряд відстрочило застосування штрафів до власників "євроблях" до 1 січня 2020 року. Які саме зміни готують чиновники, розбиралися новини "Сьогодні".
Власники авто на єврономерах не здаються і вимагають, щоб розмитнення зробили дешевше. Якщо до них не дослухаються – обіцяють чергові страйки.
Олександр Чернявський з руху "АвтоЄвроСила" свій 17-річний Volkswagen придбав за кордоном за 1200 євро і до сих пір не розмитнив – через захмарні податки, які, мовляв, в кілька разів перевищують вартість самого автомобіля.
"Порахували: приблизно 2600 євро тільки акцизу, тобто, вартість розмитнення авто склала більше 300% його власної вартості – більше 3 тисяч євро. В пільговий період це було понад 2 тисячі євро"- каже Чернявський.
За даними Державної фіскальної служби, з 50% -ою знижкою машини розмитнили 220 тисяч власників, ще більше сотні тисяч легалізували "бляхи" коли пільговий період закінчився. Це половина від офіційного кількості завезених в Україну автомобілів на єврономерах. Водночас, за підрахунками автоекспертів, таких машин в країні набагато більше.
"По неофіцільним даними, на території України понад мільйон автомобілів-"євроблях". Дуже багато авто пішло на смітник. Розмитнили в основному по акції в 50% ті авто, які старіють. А зараз розмитнюють новіші, тому що коефіцієнт віку менше "- розповідає автоексперт Сергій Ключук.
Зараз в уряді готують новий законопроект щодо розмитнення "евроблях". У ньому обіцяють врахувати вимоги автовласників. Питання тільки – в якому обсязі.
В ексклюзивному інтерв'ю "Сьогодні" міністр інфраструктури Владислав Криклій розповідає, які норми чинного законодавства можуть переглянути:
"По-перше, пропозиція "АвтоЄвроСили"- скасувати коефіцієнт віку, який зараз впливає на вартість розмитнення старих авто. По-друге, дати можливість ввозити ретроавто, тому що чинне законодавство не дозволяє цього робити. По-третє, переглянути вимоги за екостандартами, оскільки на сьогоднішній день через обмеження по "Євро 5", вантажні теж авто не можуть заїжджати", – зазначає Криклій.
А щоб заохотити українців купувати нові машини, в Кабміні пропонують повернути утилізаційний збір, який скасували в 2014 році, а також обов'язковий техогляд. Адже зношені автомобілі псують екологію і загрожують безпеці руху.
Нові правила чиновники обіцяють надати до кінця жовтня-2019. Після цього законопроект винесуть на розгляд Верховної Ради.
З 22 серпня до прийняття закону про відстрочку штрафів на власників "євроблях" складали протоколи. Детальніше про те, як ловили і штрафували "бляхарів" – в нашому сюжеті: