Покупка б/в авто: як правильно перевірити двигун

Часом трапляється так, що при покупці ідеальної по кузову машини інші агрегати поїдають бюджет з завидним апетитом

Мотор складається з величезного числа р ухомих елементів, які при цьому відчувають високі навантаження. Дізнатися стан двигуна візуально дуже складно – приховані дефекти можуть зовні ніяк себе не проявити. Але можна скоротити ризик помилкової покупки, подивившись ключові точки, пише AutoNews.

Відкриваємо капот

Як вірного психологічного прийому можна відкрити капот автомобіля і запитально подивитися на продавця, занурившись в багатозначне мовчання. Порядний власник не витримає і сам почне розповідати, що і як робили під капотом останнім часом .

Реклама

Слід також відкрутити масляну пробку і подивитися на її зворотну сторону – ніяких білих слідів і емульсії бути тут не повинно. Якщо вони є – значить, двигун перегрівався ( причому неодноразово ), блок циліндрів покоробило, прокладку пробило, антифриз потрапив в масло. Такий двигун довго без капремонту не проживе .

1972-articles-2-650Такой наліт на зворотному боці пробки до неминучого ремонту – двигун був перегрітий, і масло перемішалося з охолоджувальною рідиною

Потрібно також звернути увагу на зовнішній вигляд підкапотки. Якщо ключові агрегати прикриті декоративними пластиковими накладками, їх краще зняти – тримаються вони або на засувках, або на парі – трійці болтиков. Чи намитий движок або має природний наліт пилу? Краще, якби це був якраз немитий мотор. На такому моторі легко знайти сліди течі або недавнього ремонту. Варіанти з натертими до блиску агрегатами повинні насторожити. Або господар дійсно фанатичний чистоплюй, або намагається приховати якісь несправності .

Реклама

Але патьоки масла ще не вирок ( деякі мотори починають хворіти такими недугами мало не з другого – третього року життя ), хоча вже перший привід для торгу. Інша справа, коли масло або антифриз капає з автомобіля. В такому випадку попахує терміновим ремонтом із заміною великої кількості елементів. Нестача антифризу і моторного масла – популярні причини смерті мотора .

1972-articles-5-650Під декором ховається справжній стан мотора

Чорний колір масла на щупі і низький рівень антифризу в системі – не показник швидкої кончини двигуна, але привід задуматися про ставлення власника до автомобіля, а також вимагати сервісну книжку і відстежити інтервали заміни витратних матеріалів. Найчастіше у недбалих водіїв її бракуватиме. У такому випадку рекомендується не вірити продавцеві на слово, а перевірити все самому або в сервісі .

Реклама

Складно адекватно оцінити стан мотора, не піднявши автомобіль і не подивившись на піддон картера. Це найближча до землі деталь двигуна і частенько страждає від недбалості водія або дорожніх служб. Заварені або заліплені герметиком тріщини на піддоні аж ніяк не рідкість. Коштує нова деталь дорого, змінюється (особливо для передньо-і повнопривідних авто) складно, та й удар, якщо він припав в піддон, можливо, передався і на інші деталі. А якщо було "наскрізне поранення", то, швидше за все, мотор встиг попрацювати на суху, поки водій не виявив витік.

1972-articles-4-650

Потрібно також помацати приводні ремені: чи не сильно вони провисають при натисканні, чи немає видимих тріщин? Якщо вони починають куйовдитися або вже видно заломи – необхідна термінова заміна. Приділити увагу варто і ременю ГРМ, особливо якщо його можна розглянути, не знімаючи захисних кришок. Його заміна – дорога операція .

На багатьох двигунах можна візуально оцінити стан опор – подушок двигуна. Якщо на гумі є тріщини і надриви – готуйтеся розлучитися з кругленькою сумою або миритися з вібраціями кузова. Якщо двигун турбований, потрібно перевірити турбокомпресор і додатковий радіатор інтеркулера на предмет витоків .

Оцінити слід і стан радіатора і його патрубків. Проблеми з радіатором можуть сильно зіпсувати враження від покупки автомобіля, особливо в жарку пору. Патьоки, сліди антифризу, пошкоджені стільники самого радіатора, криві кріплення – привід задати відповідні питання власник у, наприклад, коли він міняв кришку радіатора .

Заводимо мотор

Обов'язково потрібно подивитися, що " говорять " піктограми і що пише борткомпьютер при заведений двигун. Головна контрольна лампа – Check engine – повинна згаснути через кілька секунд після включення запалення. Якщо ні, то доведеться їхати на комп'ютерну діагностику .

1972-articles-653Check engine — контрольний індикатор жовтого чи оранжевого кольору у вигляді мотора

Ідеальний час для перевірки – коли двигун холодний. При прогріванні найголосніше чути всі сторонні звуки, двигун показує всі проблеми. У міру прогріву частина з них зникає .

Звернути увагу потрібно і на те, з якого обороту стартера двигун заводиться. Якщо довго, то, швидше за все, акумуляторц залишилося трохи або є проблеми зі стартером, системою живлення або іскроутворенням. Двигун, навіть холодний, повинен заводитися, швидко .

При старті на холодну цілком нормально, що обороти вище, ніж холості, але при цьому вони не повинні плавати в великих межах, а двигун захлинатися. Сильна тряска вже заведеного мотора вкаже або на вбиті подушки движка, або на проблеми з системою живлення і запалювання. Втім, у кожного мотора є свої допуски по вібраціях і звуках. Універсального стандарту не існує. Якщо є сумніви, краще звернутися в спеціалізований сервіс .

Під час прогріву ніяких металевих звуків або скреготу з мотора доноситися не повинно. Гучний цокіт ( або торохтіння, немов дизель, але на бензиновому моторі ) може сигналізувати про проблеми з компенсаторами клапанів, шум і свист з району навісного ременя – про зношені підшипники роликів, глухі звуки з-під клапанних кришок – про те, що пора відрегулювати клапани, металеві брязкання з-під кришки ГРМ можуть сигналізувати про необхідність скоро підтягнути ланцюг .

Коли двигун прогрівся, обороти повинні наблизитися до холостих і вирівнятися. Якщо обороти помітно плавають, швидше за все, доведеться почистити дросельну заслінку, також проблема може виявитися в волюметрі або свічках. Спробуйте різко натиснути на газ: якщо мотор захлинувся , та ж версія, плюс, можливо, прострілюють високовольтні дроти запалювання .

Дим з вихлопної труби і його колір

Багато що про здоров'я мотора можуть повідомити вихлопні гази. Сизий або блакитний дим з труби розповість про необхідність заміни маслос'емних ковпачків, що призводить до постійних падінь рівня моторного масла в системі – воно потрапляє в камеру згоряння. А якщо допустити пару – трійку істотних масляних голодувань мотора, можна потрапити на капіталку .

Білий дим з труби – до заміни прокладок мотора, що спричинить його розбір. У циліндри потрапляє антифриз або вода – ознака того, що капремонт не за горами. Виняток: дим білого кольору в зимовий час або в перші хвилини після старту двигуна вважається нормою, оскільки свідчить про наявність конденсату в вихлопній системі. На прогрітому двигуні в теплу пору року цього бути не повинно .

1972-articles-6-650

Якщо на вулиці тепло, а з труби клубочиться білий дим, то движок очікує ремонт

Чорний дим. Швидше за все, всередині двигуна скупчилася велика кількість сажі або ж є явні проблеми в паливній системі. Втім, і це не остаточні причини. В такому випадку краще відмовитися від покупки. Виняток можуть скласти дизельні двигуни, тут, можливо, пустує паливний насос високого тиску. Але це дуже недешева запчастина.

Норма – невелика хмарка пари біля труби і крапельки конденсату на холостих або блідо – сизий дим на високих оборотах .

Поки працює мотор, оцінити можна і стан випускної системи – рик, сопіння або простріли скажуть про проблеми, починаючи від прокладок і закінчуючи прогнилими елементами випуску .

Електронна діагностика мотора

Багато що розповість електронна діагностика мотора, яку можна зробити як дилерським сканером, так і простим китайським Bluetooth – пристроєм, підключившись до діагностичного роз'єму OBD – II .

Найбільш часто зустрічаються несправності – вийшли з ладу каталізатор і лямбда-зонд в системі випуску. І нехай скільки б не твердили "гаражні знавці" про те, що машина і без них їде як куля, витрата палива впав мало не до нуля, не потрапляйте на подібні байки, а проведіть аргументований торг. Зіпсований або віддалений каталізатор може вийти боком під час проходження тесту на токсичність вихлопу. Крім того, керамічні нутрощі каталізатора можуть потрапити в двигун, що часом трапляється і на свіжих машинах. Відомий випадок з Kia Rio, коли людина на 100 000 км "влетіла"  у капітальний ремонт якраз з вини каталізатора. Під гарантію ця проблема не підпадає.

Ще одна легко визначається помилка – пропуски запалювання по певних циліндрах. Тут варіанти: свічки запалювання, котушки, високовольтні дроти – все це коштує грошей і вимагає негайного втручання .

Тест-драйв

Саме під навантаженнями мотор може як проявити свої кращі якості, так і дискредитувати стан автомобіля і репутацію продавця. Робота тандему мотор – коробка – це важливий показник доглянутості автомобіля і його стану. Звернути увагу потрібно на можливі симптоми: поштовхи, ривки, вібрацію, запах в салоні ( масло, паливо, вихлопні гази ), зовнішні шуми як на середніх, так і на високих оборотах .

Після поїздки треба знову зазирнути під капот. Яким би вилизаним до блиску мотор не був, " втомлені " сальники або прокладки проявлять себе .

1972-articles-3-650

Читайте також:

Реклама на segodnya.ua Реклама
Всі новини
Показати ще
Реклама на segodnya.ua Реклама
Допомога під час війни
Більше новин
Фінанс-дайджест
Більше новин
Industry
Більше новин
Квартирне питання
Більше новин
Час заробляти
Техно
Більше новин
Комуналка
Більше новин
Наші гроші
Більше новин
Війна в Україні
Більше новин
Money-лайфхакер💰
Головне про гроші
Всі новини
Останні новини
Показати ще
Валюта
Курс долара в касах банків (купівля/продаж)
1
ПУМБ ПУМБ
35.8/36.3
2
ПриватБанк ПриватБанк
35.5/36.3
3
Ощадбанк Ощадбанк
35.7/36.15
4
Райффайзен Банк Райффайзен Банк
36.4/37.1
5
Укрексімбанк Укрексімбанк
36.2/36.7
6
Альфа-Банк Альфа-Банк
35.5/36.7
7
Укргазбанк Укргазбанк
35.4/36.4
8
Універсал Банк Універсал Банк
35.4/36.9
9
OTP Bank OTP Bank
31.95/35.0
ЗАПРАВКИ
Паливо сьогодні
95+
95
ДП
ГАЗ
53,60
53,09
50,61
27,60
55,88
53,88
54,88
26,89
56,69
55,25
55,04
27,49
56,90
54,90
54,09
28,04
56,99
55,99
56,68
28,29
59,88
56,91
56,99
28,79
60,99
58,99
57,49
28,97
60,99
59,99
59,99
28,98
60,99
58,99
57,49
28,98
-
52,47
51,08
26,76
Відставка Бориса Джонсона
Нова обкладинка The Economist
Рейтинг цін
Скільки коштує житло у новобудовах Києва (грн за м²)
1
Печерський Печерський
90 592
2
Шевченківський Шевченківський
57 791
3
Оболонський Оболонський
54 494
4
Подільський Подільський
51 178
5
Голосіївський Голосіївський
46 989
6
Святошинський Святошинський
36 659
7
Дніпровський Дніпровський
35 882
8
Дарницький Дарницький
35 881
9
Деснянський Деснянський
35 364
10
Солом'янський Солом'янський
31 688
Прогноз 🔑
ТОП-5 у сфері IT
Затребувані спеціалізації
Програмування

Програмування

Інженер

Інженер

Системи управління підприємствами

Системи управління підприємствами

Web-інженер

Web-інженер

Web-майстер

Web-майстер

Актуальні пропозиції 🔥
Вибір українців 🚘
Які нові легкові авто купували у червні
1
Toyota Toyota
456
2
Renault Renault
327
3
Volkswagen Volkswagen
263
4
Hyundai Hyundai
172
5
Skoda Skoda
168
6
Mitsubishi Mitsubishi
162
7
BMW BMW
120
8
Nissan Nissan
102
9
Mercedes Mercedes
94
10
Ford Ford
87
Детальніше
Must Know
Штрафи для власників тварин в Україні

Вигул собак небезпечних порід без намордника — від 170 грн

Вигул собак небезпечних порід без намордника — від 170 грн

Вигул собак у заборонених місцях — від 170 грн

Вигул собак у заборонених місцях — від 170 грн

Неприбрані за твариною екскременти — від 170 грн

Неприбрані за твариною екскременти — від 170 грн

Нанесення твариною шкоди майну чи здоров'ю людини — від 1700 грн

Нанесення твариною шкоди майну чи здоров'ю людини — від 1700 грн

Знущання з тварини — від 3400 грн

Знущання з тварини — від 3400 грн
Детальніше
Класи житла
В чому різниця?
Економ

Зазвичай, це типові багатоповерхівки без надмірних архітектурних рішень, схожі одна на одну, але їхнє основне завдання – універсальність та забезпечення квартирами якомога більшої кількості людей. У Києві середня ціна за квадратний метр у "економі" становить 27 тис. грн.

Комфорт

У таких будинках передбачені зони для зберігання дитячих колясок чи велосипедів, є вбиральні, охорона на території, покращений дитячий майданчик та паркінг. У Києві за такі квартири у новобудовах просять у середньому 35,3 тис. грн за кв. м.

Бізнес

У новобудовах є великі підземні паркінги, з одним паркомісцем на квартиру. Зазвичай такі будівлі охороняються, є консьєрж, покращені дитячі майданчики, а для догляду за територією наймають садівників. Мешканці столиці в середньому платять 57,7 тис. грн за квадратний метр у такій квартирі.

Еліт

Над дизайном житла працюють солідні дизайнери. Територія охороняється, а паркомісця облаштовують із запасом. У таких житлових комплексах будують тенісні корти, басейни, супермаркети, приватні школи тощо. У Києві один квадратний метр такого житла коштує в середньому 98,8 тис. грн.

1 /2
Все про квартири
статистика
Курс криптовалюти сьогодні

Валюта

Ціна, usd

Bitcoin (BTC)

64566.1

Dogecoin (DOGE)

0.15

Ethereum (ETH)

3157.34

Litecoin (LTC)

84.01

Ripple (XRP)

0.53

Наша економіка
5 головних цифр
1
Споживча інфляція Споживча інфляція
18%
2
Облікова ставка Облікова ставка
25%
3
Офіційний курс євро Офіційний курс євро
29,7 грн
4
Офіційний курс долара Офіційний курс долара
29,25 грн
5
Міжнародні резерви Міжнародні резерви
$22,8 млрд
Знати більше💡

Натискаючи на кнопку «Прийняти» або продовжуючи користуватися сайтом, ви погоджуєтеся з правилами використання файлів cookie.

Прийняти