Налітній періодприпадаєрозпалподорожей.Прицьомубагатоавтолюбителів обираютьособистумашинудляпоїздкинамореабонакурортвЗахіднійУкраїні.Івпершому,ів другомувипадкуводієвінерідкопотрібноподолатиблизько500-900кмшляху.Більшістьлюдей,які вирішилипроїхатитаку відстань, обираюит нічніпереїзди.Причинцьогокілька.По-перше,дорогавільніша,аразнемаєпробок,тоішляхпроходитьсяшвидше.По-друге,не такжарко:навітьякщовавтовстановленийкондиціонер,їхатипо розплавленомуасфальтуне дуже приємно.
НЕБЕЗПЕКА.На жаль,унічної подорожієізворотнасторона-високийризикзаснутизакермом.НашеМВСне ведеточноїстатистики,скількиаварійвідбуваєтьсясамевночіісамез цієї причини-взведенняхпишутьсухе"не впоравсязкеруванням".Прицьомукерівникпроекту"ДТП.Кіев.юа"ВладиславАнтоновзазначає,щонічніаварії-найжорсткіші:кожнатретя,за його спостереженнями,призводитьдолюдських жертв,особливоякщомовайдепро рухпотрасі,демалохтоїздитьповільніше,ніж100км/год.
Незайвимбудепідкреслити,щовціломуаварійністьнадорогахкраїнивцьомуроцізрослана20,3%(73тис.ДТПпроти60тис.у2015-му).Тому"Сегодня"підготувалапорадиводіям,якподолатинічнийшляхбезаварій.Прицьомумирозглянемоне тількиситуації,коливодійдійснозаснув(такебуваєвкрайрідко),алеіпростосонливість,втратуувагичерез втому,щоне менш небезпечно.Аджедлятого,щобсталася трагедія,частодоситьвтратитипильністьвсьогоначасткусекунди.
НЕ КРАЩЕ П'ЯНОГО.Поширена думка, що людині потрібно спати від 8 до 9 годин на добу. Якщо ви напередодні поїздки проспали саме стільки, за кермо можете сідати спокійно. Однак, за дослідженнями агентства NHTSA (підрозділ Мінтрансу США), важливо не тільки те, скільки людина спала перед тим, як вибратися в дорогу, скільки те, якого режиму він дотримувався до цього. Так, напружено пережитий місяць (з недосипами і стресами) підвищує ризик потрапити в аварію в шість разів! В Україні стрес і недосип – норма, тому можна впевнено говорити, що в групі ризику знаходимося ми всі без винятку.
ТакожнаведемодоситьцікавіданіAAA Foundation for Traffic Safety(американськаорганізація,що займаєтьсядослідженнямивобластіводіння):вонавиявила,що9з10співробітниківполіціїзупиняютьводія,який,на їхню думку,п'яний,алевпідсумкувиявляєтьсяпростодужевтомленим.Виходить,щосоннийводійповодитьсятаксамо,якіп'яний-азначить,інебезпеку становитьтакуж.
Українськіекспертиздумкоюамериканськихколегзгодні.Алеприцьому,якзвертаєувагудиректорпроекту"Фондбезпекидорожньогоруху"ВіталійВоронін,унасполіціязупиняєводіїврідко.Такожнашимизаконамине передбаченоправоінспекторапатрульноїслужбивідсторонятиводіявідкеруванняавто,якщотойвиглядаєзанадтовтомленим.
ШТУРМАН ВАЖЛИВИЙ.Тому розраховувати ви можете тільки на себе і другого пасажира-штурмана. Дуже важливо, щоб він не спав, а допомагав стежити за дорогою. Особливо на таких небезпечних місцях, як зони біля пішохідних переходів, зупинок громадського транспорту, розворотів на трасі і крайні праві смуги, де можуть стояти зламані машини або фура із сплячим всередині далекобійником, які полінувались включити габарити. Також важливо, щоб штурман стежив за станом водія – якщо той починає клювати носом, потрібно його обов'язково розбудити і умовити відпочити. Також запам'ятайте ключове правило: якщо хочеться спати, потрібно саме зупинитися і поспати. Будь-які інші способи підбадьоритися працюють тільки після відпочинку і ніяк інакше. А до порад, яким забитий інтернет – пити каву, слухати музику, включати на максимум кондиціонер, – потрібно ставитися скептично, прислухаючись до свого організму, а не до чужого досвіду.
Підпишись на наш telegram
Лише найважливіше та найцікавіше