Особливості осіннього водіння авто: як не потрапити в аварію на мокрій дорозі і через туман

1 жовтня 2016, 10:00

Дмитро Капітун

Експерти радять збільшувати дистанцію, знімати старе "взуття" і не літати

Калюжі, жовте листя, перші заморозки ... Для "безкінних" всі ці принади осінньої погоди – всього лише привід зайвий раз зітхнути про літо, що пішло. А ось для власників автомобілів вони можуть стати джерелом серйозних неприємностей. Так, їзду на листяному килимі досвідчені водії порівнюють з ковзанням на льоду, а озера на дорозі взагалі перетворюють поїздку в екстремальне ралі. Але все це – не привід ставити свого чотириколісного друга в гараж. Важливо тільки засвоїти кілька основних правил осіннього маневрування, про яких і розповість "Сегодня". Ну а новачкам на дорозі ми радимо не обмежуватися теорією, а пройти додатково курси контраварійного водіння, на яких потрібні навички відпрацьовуються до автоматизму.

Реклама

ЇЗДА ПІД ЧАС ДОЩУ

Джерело підвищеної небезпеки в осінній період – погіршення зчеплення коліс автомобіля з дорожнім покриттям. Причин – дві: низька температура і вода. Особливо небезпечні перші хвилини дощу, оскільки на дорозі в цей час утворюється плівка із суміші води, пилу і маслянистих відкладень. Ковзання, пробуксовки, замети – все це підстерігає водія, який вчасно не оцінив погіршення дорожньої обстановки. Тому з початком дощу потрібно знизити швидкість і набагато плавніше виконувати будь-які маневри, пов'язані з поворотами і гальмуванням. Через 10-15 хвилин після того, як з неба полило, дорога стає більш передбачуваною: плівку змиває на узбіччя. Але все одно мокра дорога – джерело підвищеної небезпеки. Уникнути неприємностей нескладно. Потрібно лише дотримуватися швидкісного режиму без всяких "допусків" у вигляді некараних поки +20 км/год. Якщо потрібно повернути або перебудуватися – включіть покажчик повороту трохи раніше звичайного, щоб сусіди по дорожньому руху встигли відреагувати, не вдаючись до різких маневрів. Якщо потрібно загальмувати – злегка натисніть педаль гальма заздалегідь, щоб стоп-сигнали поінформували рухомих ззаду водіїв про ваш намір хоча б за кілька секунд до уповільнення автомобіля. На жаль, далеко не всі водії читають наші поради, тому пам'ятайте про дистанцію. Причому незалежно від досвіду водіння. Адже гальмівний шлях восени зростає з перерахованих вище причин.

ЧОМУ ВАЖЛИВО "НЕ СІСТИ В КАЛЮЖУ"

Осіннідощі,якзазвичай,продемонструютьнеефективнуроботустічнихсистемнадорогах.Іпоявакалюж-неминуче явище.Вонинесутьвідразудвінебезпекидляводіїв.Перша-ніхто незнає,щознаходитьсяпідкалюжею:рівнийасфальтабочерговаяма,запам'ятатиякіпростонеможливо,навітьякщовиїздитепо одномуітому ж маршрутущодня.Попаданняколесавямутягнезасобоюне тількиможливіпошкодженняколісіпідвіски,алеі,вгіршомувипадку,короткочаснувтратуконтролюнадавтомобілем.

Реклама

Друганеприємністьвідкалюж,особливоглибоких,-зниженняефективностігальмчерез попаданняводинаколодкиідиски.Тому"озера"надорозікращеоб'їжджати.Якщожзробитицьогоне вдалося,можнапросушитиколодкидекількомалегкимипереривчастиминатисканняминапедальгальм.Нагріваючись,дискиігальмівніколодкивипаровуютьводуішвидкостаютьсухими.

Щеоднадужекорисна порада:якщопопереду-велике"море",якепотрібнопроїхати,завчасноввімкніть"двірники".Кращезробитицезаздалегідь,ніжхочабнасекундувтратитивидимість.Іобов'язково,першніжоб'їжджатикалюжу,подивітьсяна всі бокиівдзеркала:чи не створитьвашманевраварійнуситуаціюнадорозі.

ТРУДНОЩІ АКВАПІЛОТАЖУ

Ефект аквапланування може виникати, коли автомобіль рухається по мокрій дорозі з високою швидкістю. У певний момент вода не встигає виводитися через прорізи протектора шини, і між колесом і дорогою утворюється шар рідини, що підводить автомобіль над асфальтом. Така ситуація тягне за собою втрату керованості і високий ризик потрапити в аварію. Тому на дорозі, навіть з мінімальним шаром води, потрібно значно знизити швидкість. І зробити це потрібно максимально плавно, якщо водну перешкоду опинилося під колесами несподівано. Найбільш високий ризик аквапланування чекає тих, хто їздить на зношених шинах. Тому, якщо ваші літні покришки відслужили своє, краще замініть їх зараз. Це вигідно і з економічної точки зору: автомагазини вже починають позбуватися від літніх шин, звільняючи складські площі під зимові, і нерідко можна знайти потрібні моделі з хорошою знижкою.

В тренді
Озолотилися, але не дуже. Скільки заробили майнери біткоїну за місяць

Азнастаннямхолодівкраще не зволікатизпереходомназимовішини.Не варточекатиморозів:"перевзутися"потрібно,колитемпературавночівпаденижчепозначки+5градусів.Ризик акваплануванняіз зимовимипокришкаминанихзведений домінімумузавдяки високомупротекторуінаявностічисленнихламелей.

Реклама

НА КИЛИМІ З ЛИСТЯ

Опале листя – ще одне джерело підвищеної небезпеки восени. Якщо на шляху трапляється ділянку з мокрою листям, рухатися по ньому треба з тієї ж обережністю, що і по льоду, адже листяний килим різко знижує зчеплення з дорогою і збільшує гальмівний шлях. Занесення на листках – один з найнебезпечніших, адже вирівняти автомобіль буде вкрай складно. Тому при пересуванні по ділянці дороги, покритій опалим листям, навіть в суху погоду слід уникати різких маневрів, прискорень і гальмувань, рухатися максимально плавно і знизити швидкість.

ТРИ ВАЖЛИВИХ ПОРАДИ

Уразі занесенняабобезконтрольногоковзанняповільновідпустітьгаз.Швидкообертатикермовбік заносу,якнальоду,не варто:яктількизчепленняздорожнімпокриттямповернетьсявнорму,автомобільрізкопідевсторону.

Частіше використовуйтегальмуваннядвигуном.Якщопотрібнозупинитися,спочаткупростовідпустітьгаз,зробітькількалегкихнатисненьнапедальгальма,щобпроінформувативодіївпросвої наміри,апотімвжеплавнозадіюйтегальмівнусистему.

Реклама

Звичкатриматикермооднієюрукоювосенинеприйнятна!Двіруки-більшеможливостейоперативно,безрізкихманеврів,відреагуватиназміну дорожньоїобстановки.

Підпишись на наш telegram

Лише найважливіше та найцікавіше

Підписатися

Реклама

Читайте Segodnya.ua у Google News

Реклама

Натискаючи на кнопку «Прийняти» або продовжуючи користуватися сайтом, ви погоджуєтеся з правилами використання файлів cookie.

Прийняти