Особливості автомобільних подорожей: що потрібно мати з собою і про які особливості зарубіжних ПДР не можна забувати

29 квітня 2017, 11:00

Ряполов Костянтин Ряполов Костянтин

У США за сміття на узбіччі штраф 10 тисяч, а в Австрії вимагають "віньєтку"

Наближається сезон відпусток, а значить – саме час подивитися світ. Але одна справа – розглядати незнайому країну з вікна екскурсійного автобуса, і зовсім інше – переміщатися по ній за кермом власного (або взятого напрокат) автомобіля: незнання чужих законів дорожнього руху не рятує від штрафів. Ми вирішили розібратися з тим, до чого треба бути готовим українцеві, котрий зібрався міряти колесами чужоземні дороги, які сюрпризи можуть чекати водія за кермом, і в яку суму штрафу обійдеться поведінка, яка в нашій країні вважається прийнятною.

Про нюанси в законах і правилах, що регулюють поведінку на дорогах в різних країнах, нам розповіла юрист Наталія Зозуля, а автомандрівник і блогер Олексій Гаврилюк, який об'їздив закордон уздовж і поперек, поділився з нами своїм досвідом
.

Реклама

ЕКІПІРОВКА: ЩО ПОТРІБНО ВЗЯТИ З СОБОЮ

Крім звичних аптечки, знаку аварійної зупинки і вогнегасника, виїжджаючи в Європу, водієві потрібно взяти жилетку зі світловідбивачами і запасні лампочки ближнього світла. Крім того, в окремих країнах є свої вимоги до комплектації. І хоча не скрізь потрібно все з перерахованого, простіше екіпірувати свій автомобіль по максимуму, щоб не оштрафували через дурниці. "Наприклад, у Франції в авто потрібно обов'язково возити сертифікований алкотестер, а в Іспанії водії, які носять окуляри, повинні мати запасні", – наводить приклади експерт Наталія Зозуля. У зимовий час потрібно обов'язково мати не тільки зимові шини, але також антифриз в спреї і лопату для снігу.

Такожпам'ятайте:закордономправоохоронцінеприхильноставлятьсядотонованим вікон. Щонайменше,переднє склоточно неповиннебутитонованим.Та йтакий улюбленийнародомантирадар,за словамиНаталіїЗозулі,вкраїнахЄС-підзабороною.

Важливо,щобавтодляподорожізакордонбулосправним:тамдопитаньбезпекинадорогахнабагатосуворіше."УНімеччинітаАвстріїполіціястежитьзастаномгумовогопокриття:протекторвшинах неможебутименше1,6мм,апокришкивпричепахне можутьбутистаршешестироків",-розповідаєНаталіяЗозуля.Власне,нанесправномуавтовивЄСі непотрапите:вженав'їздідо Польщіможутьрозгорнутичерез таку"нісенітницю",якнепрацюючалампочкагабаритів.

Реклама

new_image6_164

Запаска і жилет — обов'язково

ПРАВИЛА ДОРОГИ: СХОЖІСТЬ І ВІДМІННОСТІ

"Завеликим рахунком,різницявПДР,якимслідуютьв Українітаєвропейськихкраїнах,невелика:більшістькраїнприєдналисядоВіденськоїконвенціїпродорожній рух,прийнятоїв1968 році,-пояснюєНаталіяЗозуля.-Такожіснуєдодатковаконвенція-продорожні знаки і сигнали,томувеликої різниціміжнашимипозначеннямиізнакаминадорогахвитежне помітите"(хібащовСШАєтекстовізнаки,пронихчитайтенижче.-Авт.).

Томудлясамостійнихподорожейзакермомзакордономпереучуватисяне доведеться.Алевсе-такикращезаздалегідьпознайомитисязмісцевиминюансамиПДРза своїммаршрутомруху.Наприклад,вДаніїобганятитак,якунас,-порушення:там,за словамиНаталіїЗозулі,приобгонінеобхідноблиматифарами.Такожпам'ятайте:якщовУкраїнібагато водіївзвикликористуватисяпротитуманнимифарами,яквіршнадушуляже(навітьякщотуману немає),товНімеччинізавикористанняїхне за призначеннямможнанарватисянаштраф.

Реклама

new_image8_120

ЗВИЧНЕ: ПАРКОВКИ І МОТОЦИКЛИ

Пам'ятайтечас,колизанеправильнупарковкудаішникискручувалиномеразавто?Такось:уГреціїцеправилодієдосихпір,такщостежтезазнакамипарковки.Аякщо,проїжджаючи вулицямирідногоміста,вамхочетьсящосьрозповістимотоциклістові,що протиснувсяміжвамиімашиною, що стоїтьнасусіднійсмузі,знайте:віндієза правилами.Тільки неукраїнськими,акаліфорнійськими.

ЯкрозповідаєОлексійГаврилюк,вцьомуштатімотоциклістамдозволеноїздитиміжсмугамируху.ВзагалівСШАкоженштатмаєсвоївідмінностівПравилахдорожньогоруху:обов'язковоознайомтесязними,плануючиподорож,щоб непотрапитив халепу.

new_image9_87

Реклама

Правила. В США мотоцикліст має право їздити між рядами

США: ТЕКСТОВІ ЗНАКИ

УСШАнадорогахєособливість,яканашимводіямбуденезвична:дорожнізнакиунихтекстові.ЯкпояснюєГаврилюк,якщовАмерицівконкретномумісцізабороненийповоротнаправо,тотамбезвикрутасівіпишуть:No Turn Right,замістьнашоїперекресленоїстрілки.Уцьому,звичайно,немаєнічогоскладного,алезнезвичкиспочаткуможнатрохи"гальмувати":враховуйтеце,щоб непроскочитипотрібнийповорот.

Нуатеперпитанняриторичне:виніколине замислювалисянадтим,щобільшістьавтомобілів,що займаютьне такуже й маломісцянадорозі,перевозятьлише одну людину?Вкрайнераціонально!Такось:якрозповідаєОлексійГаврилюк,у багатьохштатахАмерикивиділяютьспеціальнісмуги,по якихможутьрухатисятількиавтомобілі,що перевозятьдекількаосіб.Мінімальнакількістьлюдей,якіповиннізнаходитисявмашині,вказуєтьсяназнакупередв'їздомнасмугу-найчастішеїхкількістьстартуєвіддвохосіб.

new_image5_207

ШВИДКІСТЬ: НЕ ПЛЮСУВАТИ

Від чого потрібно позбутися за кордоном (а краще – і назавжди) – так це від звички перевищувати швидкість. Також не варто приплюсовувати до вказаних на знаках обмеження ще 20 "некараних" кілометрів на годину, прийнятих у нас. В ЄС, за словами Олексія Гаврилюка, як правило, допускається перевищення не більше ніж на 5 км/год, в деяких країнах – на 10 км/год. А контроль за швидкісним режимом руху в Європі набагато жорсткіше, ніж у нас. "Швидкість в межах населеного пункту – в середньому 50 км/год, за містом – 90, на швидкісних автострадах – близько 120 км/год. Ознайомтеся з режимами конкретної країни", – радить Наталія Зозуля.

Знезвичайного:надеякихдорогахможебутивстановленамінімальнашвидкістьруху-наприклад,не можнаїхатиповільніше80км/год.Аєкраїни,девстановлюєтьсярізнашвидкістьрухунамагістраляхдлясухоїта дощової погоди,-наприклад,130км/год та110км/год.

new_image3_312

В тренді
Долар між довгими вихідними застряг на мінімумі з березня: офіційний курс

ПЛАТА ЗА ПРОЇЗД: ЧАС І ВІДСТАНЬ

Щодляукраїнськоговодіябудезакордономвновинку,такценаявністьплатнихдоріг.Удеякихкраїнахвиплатитезасамфакткористуванняїхдорогами:наприклад,колив'їжджаєтевАвстрію,топовиннікупититакзвану"віньєтку"-марку-наклейкунаскло(заїївідсутністьзвасможутьвзяти250євро).

"ВУгорщиніоплачуєтьсячаспроїздупоавтобану.Платите,отримуєтечек-квитанцію,іможететой час, якийоплатили-наприклад,тиждень,-їздитиспокійно",-розповідаєОлексійГаврилюк.Алеєкраїни,деплатастягуєтьсязакілометраж:"УХорватіїіснуєсистемашлагбаумів.Коливив'їжджаєтенаплатнийавтобан,вас "зчитують",аколивиз'їжджаєтезнього,нашлагбаумізвасзнімаютьплату-взалежностівідтого,скількикілометріввипроїхали",-наводить прикладОлексійГаврилюк.

Платазапроїздрізна,але,якправило,не перевищує1євроза10км.
Втім,не всікраїнинаживаютьсянаводіях.Наприклад,чудовінімецькідороги-безкоштовні.АвСША,якстверджуєГаврилюк,можналегкопрокластимаршрутвобхідплатнихавтобанів.

new_image4_256

На шлагбаумі порахують шлях

ШТРАФИ: ВІД 50 ЄРО ДО ДЕСЯТКІВ ТИСЯЧ

УбільшостікраїнЄвропиполіціяне стоїть наузбіччііне ховаєтьсяпо кущах.Алетамскрізь встановленікамеривідеоспостереження,івонипрацюють:інформаціязкамер,разомзномеромавтопорушника,дужешвидкопотрапляєвполіцейськубазу.

Алеє й винятки.ЯкрозповідаєГаврилюк,поліцейськіпостидосістоятьнадорогахРумунії,анаКіпріможнапобачитидосліззнайомукартину-поліцейську"засідку"зрадаром."ВУгорщинітежстоятьпости,алевониловлятьтих,хтоне заплативзапроїздпоавтобану.Зчитуютьномера,івідразувбазіперевіряютьоплату.Якщооплатинемає,нанаступномупостувасзупинятьіоштрафують",-говоритьОлексійГаврилюк.

УСШАвикористаннякамервідеоспостереженняне настількивсеосяжне,яквЄвропі.Наприклад,камери,автоматичнореєструютьперевищенняшвидкостізподальшою доставкоюштрафної квитанціїнабудинок,вчастиніштатівнавітьзабороненізаконодавчо,хочавдеякихштатахактивновикористовуються.

ЗапорушенняправилвЄвропіплатитидоведетьсядорого.Затаку дрібницю,якнепристебнутийреміньбезпеки,вамвкращомувипадкудоведетьсярозлучитисяз30євро,авдеякихкраїнах-із100євро.Задоволеннявідзанадтошвидкоїїздиможеобійтисяів100євро,івтисячу.

УСШАрозплатазаперевищенняшвидкості,за словамиГаврилюка,починаєтьсязсумив200доларів.Алеможнанарватисяінаштрафв$10тис.-наприклад,завикидсміттянаузбіччя,чим грішатьводіївУкраїні.

Дужевисокіштрафи-за керуваннявнетверезомустані.Так,вНімеччинівонистартуютьз500євро,у Франціїцілкомможназбіднітиіна4,5тис.євро(цеякщоне булоДТП),авВеликобританії-розщедритисябільш ніжна 7000євро.НуавСШАводій, який впершепопавсяінічогоне накоївнапідпиткуможевідбутисялише$300.

ЕКЗОТИЧНІ ПРАВИЛА

Удалекихкраїнахправилакудицікавіше.Так,вспекотномуТаїланді,детакітягнепозбутисязайвого одягу,суворозабороненовестимотоцикл,велосипед,мопедіавтозголимторсом."Якщовижінка-водій,не вартоїхативСаудівськуАравію,-попереджаєНаталіяЗозуля.-Тутнавітьнадорогахпануєпатріархат:майженавсіхтрасахжінкамзабороненосідатизакермо.Причомуцеправилопоширюєтьсяінаводіннявелосипеда.Керуватижінкаможетількинавнутрішньоквартальних дорогах".

new_image2_366

В Таї за кермом не роздягаємось

ЇЗДА "ПРОТИ ШЕРСТІ"

Аєкраїни,дерухорганізовано,знашоїточкизору,навпаки-полівійсмузі.ВЄвропіцеБританія,ІрландіяіМальта,аосьповсьому світутакихмісцьчимало-особливотам,деколисьмайорівбританськийпрапор.

ЗасловамиГаврилюка,досвідченийводійлівостороннійрухосвоюєбуквальнозапівгодиниактивногоруху.Алевпершідніварто бути обережними-покипо-справжньому нерозберешся,хтокогопропускаєнаперехрестяхтощо.

new_image_380

В Англії рух "навпаки"

ПИТИ ЧИ НЕ ПИТИ

Більшість розвинених країн ліберальніші України в питаннях випивки за кермом. Вдома український водій може нарватися на серйозні неприємності, якщо кількість алкоголю в його крові перевищує 0,2 проміле. У більшості країн ЄС, а також в США, Канаді, Сінгапурі, Туреччини допустима норма – 0,5-0,8 проміле: стільки буде у дорослої людини після випитої пляшки пива. Але є країни навіть в Європі, де ця норма навіть жорсткіше, ніж у нас – аж до 0 проміле! Так що, "законно" хильнувши пива в Австрії (0,5 проміле), в сусідню Угорщину (0 проміле) краще не потикатися.

Аєкраїни(наприклад,Хорватія),девиможетекерувати автоз0,5промілевкрові.АлеякщопорушитеПДРабопотрапитевДТП-норматутжестане0проміле.Єврядікраїніобмеження:"ліберальна"нормастосується лишеводіївстаршеякогосьвіку(зазвичай21рік)ізістажем(наприклад,більше двохроків).Якщовиюніабонедосвідчені,товашанорма-0-0,2проміле.Словом,підводнихкаменіввистачає.Томузакордономводіямкращевстановити"сухийзакон".

Підпишись на наш telegram

Лише найважливіше та найцікавіше

Підписатися

Реклама

Читайте Segodnya.ua у Google News

Реклама

Натискаючи на кнопку «Прийняти» або продовжуючи користуватися сайтом, ви погоджуєтеся з правилами використання файлів cookie.

Прийняти