В Україні готують новий закон про ОСЦВ: названі плюси і недоробки

Експерти дають неоднозначну оцінку законодавчій ініціативи

У Верховній Раді зареєстрували законопроект №10196 про обов'язкове страхування цивільно-правової відповідальності (ОСЦПВ) власників наземних транспортних засобів. По суті, це нова редакція чинного з 2005 року галузевого закону, який вирішили змінити і доопрацювати.

"Недосконалість системи обов'язкового страхування цивільно-правової відповідальності викликає низку проблем, які заважають ефективному виконанню системою покладених на неї функцій. Наприклад, істотне заниження недобросовісними страховиками вартості поліса, що призводить до недоформування страхових резервів і як наслідок подальшої неплатоспроможності таких страховиків; необґрунтовані відмови у виплаті потерпілим страхових відшкодувань або затягування виплат; поширення підроблених страхових полісів", – перераховують існуючі проблеми автори документа в пояснювальній записці.

Законопроект, зокрема, пропонує поступово збільшувати розмір страхових сум без пропорційного зростання вартості поліса, ширше впроваджувати електронні технології при укладанні договорів ОСАЦПВ, ввести обов'язкове (замість нинішнього – добровільного) пряме врегулювання страхових випадків (передбачає виплату там, де застрахувався, а не у страховика – винуватця ДТП).

Реклама

Також ініціатива передбачає скорочення (з 90 до 60 днів) терміну, протягом якого страховик зобов'язаний прийняти рішення щодо виплати потерпілому. Крім того – виплата збитку потерпілому в ДТП здійснюватиметься без урахування зношування замінних в процесі ремонту частин авто.

Серед важливих нововведень – дозвіл Моторного (транспортного) страхового бюро виплачувати компенсації за страховика – банкрута, не чекаючи завершення процедури банкрутства.

Нові правила ОСЦВ: приймати чи ні

З коментарів, отриманих "Сьогодні", витікає: фахівці не однозначні в оцінці ініціативи.

Реклама

На думку гендиректора Української федерації убезпечення (УФУ) Галини Третьякової, законопроект неповний, проте повинен бути прийняти хоча б у такому вигляді.

" прибрали кілька дискусійних питань в тому законопроекті, який завалила Верховна Рада. Це був законопроект, зроблений в основному для споживача ... Цей законопроект неповний, але оскільки за останні п'ять років у нас не прийнято жодного закону, який би регулював страховий ринок, вважаю, що цей законопроект потрібно приймати", – каже Третьякова.

А ось на думку генерального директора асоціації Страховий Бізнес В'ячеслава Черняховського, в нинішньому вигляді документ приймати не можна.

Реклама

"По-перше, законопроект не враховує багато важливих особливостей, на які звертали увагу представники страхового ринку. Деякі положення навіть суперечать нормам профільної Директиви ЄС, яку Україна зобов'язалася імплементувати. В процесі питання компенсації збитків залишилося недопрацьованим. Пропонується, що виплати повинні здійснюватися тільки після проведення експертизи, яка і розраховує розмір виплати. Однак проведення експертизи дуже подовжує і здорожує процес врегулювання страхових подій (в середньому – + 10%). Хоча за експертизу заплатить страхова компанія, виросте і ціна поліса, так як в результаті за все платить клієнт", – пояснює експерт.

Сьогодні розрахунок компенсації ведеться за методикою автотоварознавчої експертизи, продовжує Черняховський. А значить не усунуто і наявність оціночних суджень різних експертів, що також виллється в розбіжності і суперечки.

Читайте також:

Щодо скорочення термінів виплат постраждалим, експерт пояснив: не все залежить від страховика.

"Ми залежні від адміністративних судів, які визначають винуватця ДТП. Ми по півтора – два місяці чекаємо рішення суду", – говорить він.

Серед позитивних нововведень, які пропонується закріпити в законопроекті, продовжує Черняховський – дозвіл почати виплати за компанії, які пішли з ринку, не чекаючи закінчення процедури банкрутства, яка по факту триває роками.

Раніше ми писали, що водіям дозволили підтверджувати наявність договору ОСАЦВ копією електронного договору завдяки постанові Кабміну № 258 від 27 березня 2019 року.

Нагадаємо, відсутність страхового поліса загрожує водієві штрафом від 425 до 850 гривень. А в разі ДТП з його провини з водієм, який має страховку, потерпілому виплачується компенсація витрат з фонду МТСБУ. При цьому все одно кожна третя ДТП в Україні відбувається з водієм без автостраховки.

Читайте також:

Реклама на segodnya.ua Реклама
Всі новини
Показати ще
Реклама на segodnya.ua Реклама
Допомога під час війни
Більше новин
Фінанс-дайджест
Більше новин
Industry
Більше новин
Квартирне питання
Більше новин
Час заробляти
Техно
Більше новин
Комуналка
Більше новин
Наші гроші
Більше новин
Війна в Україні
Більше новин
Money-лайфхакер💰
Головне про гроші
Всі новини
Останні новини
Показати ще
Валюта
Курс долара в касах банків (купівля/продаж)
1
ПУМБ ПУМБ
35.8/36.3
2
ПриватБанк ПриватБанк
35.5/36.3
3
Ощадбанк Ощадбанк
35.7/36.15
4
Райффайзен Банк Райффайзен Банк
36.4/37.1
5
Укрексімбанк Укрексімбанк
36.2/36.7
6
Альфа-Банк Альфа-Банк
35.5/36.7
7
Укргазбанк Укргазбанк
35.4/36.4
8
Універсал Банк Універсал Банк
35.4/36.9
9
OTP Bank OTP Bank
31.95/35.0
ЗАПРАВКИ
Паливо сьогодні
95+
95
ДП
ГАЗ
53,55
53,04
50,82
27,60
55,88
53,88
54,88
26,89
56,53
55,20
55,04
27,56
56,90
54,90
54,09
28,64
56,99
55,99
56,68
28,98
59,88
56,91
56,99
28,79
59,99
57,99
57,99
29,47
59,99
57,99
57,99
29,48
60,99
59,99
59,99
29,48
-
52,16
51,05
26,81
Відставка Бориса Джонсона
Нова обкладинка The Economist
Рейтинг цін
Скільки коштує житло у новобудовах Києва (грн за м²)
1
Печерський Печерський
90 592
2
Шевченківський Шевченківський
57 791
3
Оболонський Оболонський
54 494
4
Подільський Подільський
51 178
5
Голосіївський Голосіївський
46 989
6
Святошинський Святошинський
36 659
7
Дніпровський Дніпровський
35 882
8
Дарницький Дарницький
35 881
9
Деснянський Деснянський
35 364
10
Солом'янський Солом'янський
31 688
Прогноз 🔑
ТОП-5 у сфері IT
Затребувані спеціалізації
Програмування

Програмування

Інженер

Інженер

Системи управління підприємствами

Системи управління підприємствами

Web-інженер

Web-інженер

Web-майстер

Web-майстер

Актуальні пропозиції 🔥
Вибір українців 🚘
Які нові легкові авто купували у червні
1
Toyota Toyota
456
2
Renault Renault
327
3
Volkswagen Volkswagen
263
4
Hyundai Hyundai
172
5
Skoda Skoda
168
6
Mitsubishi Mitsubishi
162
7
BMW BMW
120
8
Nissan Nissan
102
9
Mercedes Mercedes
94
10
Ford Ford
87
Детальніше
Must Know
Штрафи для власників тварин в Україні

Вигул собак небезпечних порід без намордника — від 170 грн

Вигул собак небезпечних порід без намордника — від 170 грн

Вигул собак у заборонених місцях — від 170 грн

Вигул собак у заборонених місцях — від 170 грн

Неприбрані за твариною екскременти — від 170 грн

Неприбрані за твариною екскременти — від 170 грн

Нанесення твариною шкоди майну чи здоров'ю людини — від 1700 грн

Нанесення твариною шкоди майну чи здоров'ю людини — від 1700 грн

Знущання з тварини — від 3400 грн

Знущання з тварини — від 3400 грн
Детальніше
Класи житла
В чому різниця?
Економ

Зазвичай, це типові багатоповерхівки без надмірних архітектурних рішень, схожі одна на одну, але їхнє основне завдання – універсальність та забезпечення квартирами якомога більшої кількості людей. У Києві середня ціна за квадратний метр у "економі" становить 27 тис. грн.

Комфорт

У таких будинках передбачені зони для зберігання дитячих колясок чи велосипедів, є вбиральні, охорона на території, покращений дитячий майданчик та паркінг. У Києві за такі квартири у новобудовах просять у середньому 35,3 тис. грн за кв. м.

Бізнес

У новобудовах є великі підземні паркінги, з одним паркомісцем на квартиру. Зазвичай такі будівлі охороняються, є консьєрж, покращені дитячі майданчики, а для догляду за територією наймають садівників. Мешканці столиці в середньому платять 57,7 тис. грн за квадратний метр у такій квартирі.

Еліт

Над дизайном житла працюють солідні дизайнери. Територія охороняється, а паркомісця облаштовують із запасом. У таких житлових комплексах будують тенісні корти, басейни, супермаркети, приватні школи тощо. У Києві один квадратний метр такого житла коштує в середньому 98,8 тис. грн.

1 /2
Все про квартири
статистика
Курс криптовалюти сьогодні

Валюта

Ціна, usd

Bitcoin (BTC)

66449.05

Dogecoin (DOGE)

0.16

Ethereum (ETH)

3266.9

Litecoin (LTC)

87.13

Ripple (XRP)

0.55

Наша економіка
5 головних цифр
1
Споживча інфляція Споживча інфляція
18%
2
Облікова ставка Облікова ставка
25%
3
Офіційний курс євро Офіційний курс євро
29,7 грн
4
Офіційний курс долара Офіційний курс долара
29,25 грн
5
Міжнародні резерви Міжнародні резерви
$22,8 млрд
Знати більше💡

Натискаючи на кнопку «Прийняти» або продовжуючи користуватися сайтом, ви погоджуєтеся з правилами використання файлів cookie.

Прийняти