Наскільки подешевшають б/у автомобілі, пригнані в Україну

Ціни знизяться максимум на 10-20%

Чи справді перегляд акцизів на б / у авто призведе до здешевлення розмитнення і зниження цін на них в Україні? Видання "Автоблог" вирішило розібратися.

Справу зроблено! Закон про зниження ставок акцизу на імпортовані автомобілі з пробігом не тільки проголосований Верховною Радою в другому читанні, але і підписаний спікером парламенту і відправлений на схвалення президенту. Сумніватися в тому, що глава нашої держави накладе на цей документ вето, особливо не доводиться. Аж надто великий резонанс навколо нього роздули. Однак, питання в іншому.

Реклама

"Схудлі" ставки

Перш за все, згадаємо, як змінилися ставки акцизу в результаті законодавчих змін. Так, для авто з об'ємом двигуна до 1 літра розмір збору знизився в 10 разів; для авто від 1 до 1,5 літра – в 22 рази; для авто з двигунами від 1,5 до 2,2 літрів – в 6,2 рази; для автомобілів з двигунами від 2,2 до 3 літрів – в 8 раз; для авто з ємними двигунами від 3 літри – в 1,5 рази. Таким чином, якщо ввозити в Україну, скажімо, Peugeot 107 з літровим двигуном, за нього потрібно буде заплатити 102 євро акцизу; при ввезенні Chevrolet Aveo з мотором 1.4 літра – 88 євро акцизу; при ввезенні Volkswagen Tiguan з 2,5-літровим турбодизелем – 690 євро акцизу.

Розмитнення не здається

Реклама

Разом з тим, не потрібно забувати, що крім акцизу при розмитненні потрібно також розщедритися на сплату ввізного мита, а також ПДВ і збір до пенсійного фонду. І ці платежі нікуди не діваються, перешкоджаючи, таким чином, більш радикальному зниженню цін на імпортні автомобілі. Покажемо це на прикладі. Припустимо, десь в Польщі або Німеччині за 8000 євро куплений Renault Megane з об'ємом двигуна 1,4 літра. Раніше його підсумкова вартість в Україні з урахуванням всіх зборів і платежів склала б майже 12800 євро. З урахуванням знижених ставок акцизу ціна буде на рівні 10600 євро. Різниця трохи більше 2000 євро. Дешевше? Однозначно. Але не так істотно, як хотілося б.

Вік на користь

Ще один нюанс в тому, що за пільговими ставками акцизу в Україні можна буде ввести тільки автомобілі, що зійшли з конвеєра після 1 січня 2010 року і відповідають нормам екологічності Євро-5. Відповідно, за Opel 2008 року випуску або Audi 2005 року випуску доведеться платити акциз за повною ставкою. Але ж, як відомо, такі авто (віку 10-12 років) користуються серед українців особливим попитом. Наприклад, 10-річний Volkswagen Golf можна пригнати з Німеччини за 7000 євро. Його розмитнення в Україні обійдеться ще в 7000 євро. Хоча, якби до цього авто застосовувалися пільгові ставки акцизу – за розмитнення довелося заплатити б 2700 євро. На таку суму економія в 4300 євро, погодьтеся, більш ніж відчутна.

Реклама

Курс та інше

Не варто списувати вплив коливань валютного курсу на вартість авто. Рух гривні до долара і євро навіть на 5-10% миттєво позначається на цінах, що, в свою чергу, не дозволяє автомобілям дешевшати, і згладжує ефект від мит. З іншого боку, не виключено, що на хвилі емоцій деякі власники авто спробують їх продати, побоюючись обвалу цін через зниження акцизів і засилля дешевих машин з Європи. Але це в жодному разі не вплине на розмитнення автомобілів для тих, хто буде ввозити їх в індивідуальному порядку. Хіба що може бути короткочасне зниження цінників на внутрішньому ринку. Але це повинно хвилювати хіба що перекупників, які заробляють на перегоні автомобілів і їх перепродажу в Україні.

Разом:

Ставки акцизу на б/у автомобілі знизилися в 1,5-22 рази (залишилося лише дочекатися підпису від президента). Однак, витрати на розмитнення знизяться в середньому на 20-30%, і тільки для деяких авто – на 50-70%. А значить, радикально ціни на автомобілі з пробігом, приганяються з Європи, не зменшаться. На 10-20% максимум.

Читайте також:

Реклама на segodnya.ua Реклама
Всі новини
Показати ще
Реклама на segodnya.ua Реклама
Допомога під час війни
Більше новин
Техно
Більше новин
Наші гроші
Більше новин
Головне про гроші
Всі новини
Останні новини
Показати ще
Валюта
Курс долара в касах банків (купівля/продаж)
1
ПУМБ ПУМБ
35.8/36.3
2
ПриватБанк ПриватБанк
35.5/36.3
3
Ощадбанк Ощадбанк
35.7/36.15
4
Райффайзен Банк Райффайзен Банк
36.4/37.1
5
Укрексімбанк Укрексімбанк
36.2/36.7
6
Альфа-Банк Альфа-Банк
35.5/36.7
7
Укргазбанк Укргазбанк
35.4/36.4
8
Універсал Банк Універсал Банк
35.4/36.9
9
OTP Bank OTP Bank
31.95/35.0
ЗАПРАВКИ
Паливо сьогодні
95+
95
ДП
ГАЗ
57,19
56,30
52,59
27,57
57,49
54,99
52,54
27,11
58,05
57,62
50,77
28,93
59,00
57,00
51,90
27,22
59,29
58,09
55,09
28,48
61,99
59,99
55,99
28,97
61,99
59,99
55,99
28,98
62,49
59,34
55,41
28,48
62,99
60,99
56,99
28,98
-
53,19
49,87
26,71
Відставка Бориса Джонсона
Нова обкладинка The Economist
ТОП-5 у сфері IT
Затребувані спеціалізації
Програмування

Програмування

Інженер

Інженер

Системи управління підприємствами

Системи управління підприємствами

Web-інженер

Web-інженер

Web-майстер

Web-майстер

Актуальні пропозиції 🔥
Вибір українців 🚘
Які нові легкові авто купували у червні
1
Toyota Toyota
456
2
Renault Renault
327
3
Volkswagen Volkswagen
263
4
Hyundai Hyundai
172
5
Skoda Skoda
168
6
Mitsubishi Mitsubishi
162
7
BMW BMW
120
8
Nissan Nissan
102
9
Mercedes Mercedes
94
10
Ford Ford
87
Детальніше

Натискаючи на кнопку «Прийняти» або продовжуючи користуватися сайтом, ви погоджуєтеся з правилами використання файлів cookie.

Прийняти