Міфи водіїв: найпоширеніші омани автовласників-новачків

21 вересня 2015, 05:25

Дмитро Капітун

Про шини, пічки, гальмівний шлях, гаражі і морози

З кожним днем "дорожнього стажу" у водіїв-новачків з'являється багато питань. І якщо на них відповідає некомпетентний "колега" або співробітник автосервісу, який прагне нажитися, в голові новачка вкорінюються водійські міфи. Частина з них придумана спеціально, щоб заробити на недосвідченості, ще частину зазвичай виходить від водіїв ще "тієї" епохи, і тому сприймається новачками як аксіома, а частина – просто вигадки. На жаль, є й такі, які можуть завдати шкоди автомобілю, тому важливо в них розібратися.

Реклама

НЕ ПРИВ'ЯАНІ ДО ПОРИ РОКУ

Шини треба качати газом, як на перегонах

Під час першого ж відвідування шиномонтажу водієм-новачком йому обов'язково запропонують накачати шини газом – за гроші, зрозуміло. І багато хто погоджується. Цей газ являє собою суміш на основі азоту з його змістом приблизно в 85 відсотків. Якщо згадати шкільний курс хімії, то в звичайному повітрі міститься 75-78 відсотків азоту. І зайві 10 відсотків у звичайних умовах експлуатації рівно ні на що не вплинуть. У гоночних болідах дійсно використовуються спеціальні суміші для накачування шин, але там зовсім інші температури (100 градусів в шині для авто Формули-1 – звичайне явище), та й боротьба в автоперегонах йде за кожен відсоток (якщо не його частку) технічних показників.

ABS скорочує гальмівний шлях

Реклама

Мабуть, це одна з найнебезпечніших помилок, тому що вона пов'язана з роботою гальмівної системи. Насправді антиблокувальна гальмівна система створена для збереження керованості авто при екстрених гальмуваннях на слизькій поверхні або під час маневрів. А ось при спрацьовуванні ABS на сухій дорозі гальмівний шлях автомобіля не зменшується, а, навпаки, збільшується. Тому гальмувати "в підлогу", сподіваючись лише на розумну електроніку, не варто.

Найбезпечніше місце – за водієм

Невідомо, чому люди стали так вважати. Деякі пояснюють цю оману тим, що в екстреній ситуації водій буде інстинктивно відводити з-під удару саме свою, ліву сторону автомобіля. Але статистика ДТП говорить про зворотне: найчастіше в аварії страждає саме ліва сторона автомобіля, особливо в зіткненнях на перехрестях. За тією ж статистикою насправді найбезпечніше місце для пасажира – заднє праве. Саме там, до речі, практично завжди рекомендують встановлювати дитяче автокрісло.

Якщо є подушка – обійдуся без ременя

Насправді при спрацьовуванні подушки непристебнутий водій або пасажир отримують набагато більші травми, ніж пристебнуті. Сучасна система безпеки авто будується комплексно, маючи на увазі обов'язкове використання ременів. Більш того, якщо пасажир не пристебнутий, подушка безпеки з його боку в багатьох автомобілях просто не спрацює. Ще гірше йдуть справи з любителями обдурити настирливу систему, що попереджає про необхідність пристебнутися. Щоб уникнути цих попереджень, деякі водії заводять ремінь ззаду крісла і застібають його. Результат в автомобілях, оснащених системою переднатягу, може бути сумним: при аварії вона спрацює, зламавши спинку крісла і притиснувши жертву, не даючи їй шансу врятуватися.

Реклама

Підвищення тиску береже шини

На деяких автофорум щосили обговорюються рекомендації додати 0,2 атмосфери до рекомендованого виробником тиску в шинах. Це і справді дуже незначно знижує їх знос. Але при цьому зменшення плями контакту з дорогою погіршує зчеплення з нею, а значить, збільшує гальмівний шлях і ризик дорожньо-транспортної подорожі. Тому рекомендації по тиску в шинах все-таки краще дотримуватися, а щоб шини менше зношувалися, своєчасно робити розвал-сходження і стежити за справністю ходової.

ЗИМОВИЙ СЕЗОН: ПІЧ ДЛЯ ПРОГРІВУ ТА МІФИ ПРО ВСЕЗОНКУ

Перед пуском треба включити фари

Таку пораду часто дають, якщо акумулятор підсів, а їхати треба. Але як йдуть справи насправді? Включення фар і правда може допомогти, але тільки в ситуації, коли електроліт на межі замерзання. Тоді хімічна реакція при включенні навантаження може допомогти його розтопити. Але в більшості випадків результатом стане те, що ресурсів в акумуляторі не залишиться не тільки на запуск двигуна, але і на більш-менш потужну іскру для закладу автомобіля "з штовхача". Звичайно, заводити таким чином сучасні автомобілі не рекомендується, але що робити, якщо немає іншого виходу?

Реклама

Теплий гараж збереже кузов від корозії

Автомобілі гаражного зберігання – пережиток тих часів, коли їздити взимку було не прийнято. Дійсно, простоявши зиму в теплому і сухому гаражі, автомобіль краще збережеться. Якщо ж взимку машина експлуатується регулярно, на її днище, порогах і інших частинах кузова скупчуються хімічні речовини, якими посипають дороги. У теплому гаражі ці речовини будуть набагато швидше руйнувати лакофарбове покриття кузова. Та й постійні перепади температур автомобілю теж шкідливі. Якщо ж автомобіль все-таки паркується в теплому гаражі, потрібно якомога частіше відвідувати мийку і ретельно змивати з машини всю "хімію", яка на неї потрапляє. А в гаражі не зловживати опаленням: адже воно не тільки прискорює хімічні реакції, а й допомагає появі конденсату, що може викликати корозію вже саме по собі.

З льодом впораються скребок і грубка

Дійсно, лід зі скла можна видаляти спеціальним скребком. Але перш, ніж це зробити, потрібно включити теплий обдув і почекати, поки лід хоч трохи підтане. Справа в тому, що скла багатьох сучасних автомобілів мають досить м'який склад – в цілях безпеки. І вже точно категорично не можна направляти на скло гаряче повітря: від різкого перепаду температур воно може тріснути.

Повний привід взимку = безпека

В тренді
Перші сім банків погодилися видавати іпотеку під 7%: список

Автомобіль з повним приводом взимку впевненіше стартує, і у нього куди менше шансів не виїхати з двору в слизьку погоду або після нічного снігу. Але в той же час він часто дає ілюзію безпеки. Варто пам'ятати одну вкрай важливу річ: гальмівна система у нього не відрізняється від моноприводних авто, а в разі екстреного гальмування повнопривідний автомобіль – як правило, важчий – небезпечніший за звичайний легковика. Тому не варто розганятися занадто сильно.

Зимові шини – тільки на ведучі колеса

Цього робити категорично не можна. Так, автомобіль буде упевнено розганятися і з однією парою зимових шин, але на слизькій дорозі у багато разів зростає ризик занесення, а ефективність гальмування падає. Особливо в задньопривідному автомобілі – адже зимові шини в цій ситуації ззаду, а гальмують в основному передні колеса. Так що економія виходить сумнівною.

Всесезонка – на всі випадки життя

Можливо, але тільки не для початківців водіїв. Адже у всесезонних шин більш ніж компромісні як склад гумової суміші, так і малюнок протектора. І якщо досвідчені водії роками їздять на таких шинах без аварій, то новачкам цього робити вже точно не варто. У морози ці шини, на відміну від зимових, занадто тверді, ризик зірватися в занесення або гальмувати юзом на таких шинах набагато вище, ніж навіть на найдешевших зимових.

Натиснути на газ, щоб швидше прогрітися

Ні в якому разі! У сучасних автомобілях оптимальні для прогріву обороти встановлюються автоматично. А примусова "прогазовка", коли система мастила ще не забезпечує потрапляння загустілого масла на тертьові поверхні, різко знижують ресурс автомобільного двигуна. А в більш старих авто такими діями можна "залити" свічки, затихнути і в результаті не поїхати взагалі.

Зняти клему, щоб зберегти акумулятор

Колись подібні дії мали сенс. Але в сучасних авто є електронний блок управління, дані якого при знятті клеми обнуляються. У результаті потрібно більше часу, щоб завести двигун – наприклад, у деяких автомобілів після обнуління даних при першому включенні запалювання бензонасос не підкачує паливо. У мороз ж кожна зайва секунда обертання стартера коштує акумулятору величезних ресурсів, яких взимку у нього і так набагато менше, ніж в теплу пору року. Якщо є сумніви, що акумулятор здатний пережити морозну зиму і на ранок забезпечить запуск двигуна, краще зняти його взагалі і занести в тепле приміщення. Але тоді не буде працювати сигналізація.

new_image_203

Зимові шини. Водіям-новачкам в холоди треба забути про всесезонки.

КУРЙОЗНІ ПОМИЛКИ

Цукор в безнобаку – машина не заведеться

Насправді як би не намагалися водії заправлятися тільки чистим бензином, в бак завжди потрапляють сторонні домішки: вода, присадки, іржа. Цукор – не найстрашніша з домішок. Не так давно експериментатори-аматори навіть зняли відео, засинаючи цукор в бензобак заведеного авто. Навіть кілька кілограмів не вивели мотор з ладу, лише дим з вихлопної почорнів.

Компакт-диск захищає від радара

Колись чи не в кожній другій машині під лобовим склом кріпився старий CD. Зараз таких авто стало набагато менше – мабуть, виписані протоколи за перевищення швидкості переконали водіїв у марності цього рішення.

Мобільник може спровокувати вибух

Судячи по значках з перекресленим телефоном, в цей міф вірять всі власники заправок. Насправді телефон повністю безпечний навіть в умовах бензинових парів в достатній для загоряння концентрації. Набагато більшу небезпеку може представляти звичайний статичний заряд на одязі.

Підпишись на наш telegram

Лише найважливіше та найцікавіше

Підписатися

Реклама

Читайте Segodnya.ua у Google News

Реклама

Новини партнерів

Загрузка...

Новини партнерів

Загрузка...
загрузка...
Хочеш бути в курсі останніх подій?
Підпишись на повідомлення. Показуємо тільки термінові і важливі новини.
Хочу бути в курсі
Я ще подумаю
Будь ласка, зніміть блокування повідомлень в браузері!

Натискаючи на кнопку «Прийняти» або продовжуючи користуватися сайтом, ви погоджуєтеся з правилами використання файлів cookie.

Прийняти