Як доїхати з Києва до Чопа автомобілем під час кризи з пальним – особистий досвід

Кореспондент "Сьогодні" проїхав близько 800 кілометрів дорогами країни й особисто переконався – без повного бака в далеку дорогу краще не висуватися
Яка ситуація на заправках в Україні під час бензинової кризи
Яка ситуація на заправках в Україні під час бензинової кризи / Фото: уніан, Колаж: Сьогодні

Російські ракетні удари значно пошкодили енергетичну інфраструктуру країни. Агресор знищив близько 15 нафтобаз і повністю змінив роботу всієї паливної галузі країни. На заправках третій тиждень спостерігається дефіцит бензину.

І в цій ситуації кореспондентові "Сьогодні" довелося здійснити подорож з Києва до угорського кордону – допомагав жінці виїхати машиною до Будапешта. Поділюся своїм досвідом, можливо, вам він знадобиться.

Реклама

Підготовка


Про поїздку з Києва до Чопа (в один бік) я дізнався заздалегідь і встиг заправити повний бак у її машину в перші дні дефіциту з пальним – наприкінці квітня. Щоправда, бензину марки А-95 тоді вже не було, тому на одній із заправок я знайшов пальне марки А-98 та залив його.

Повного бака в автомобілі, який планувався для подорожі до угорського кордону, нам не вистачило б. Відстань від Києва до Чопа близько 800 кілометрів, а в бак авто входить лише 55 літрів. При витраті близько 10 літрів на 100 км цього пального було б досить хіба що на подорож до польського кордону.

Розуміючи це, я почав шукати можливість взяти з собою каністру з ще 20 літрами. Пошук в інтернеті показав, що пластикові ємності для бензину коштують 350 грн – за 10 літрів або 700 грн – за 20 літрів. Щоправда, не на кожній заправці вам заллють бензин у пластик – залежить від настрою заправника. Металеві каністри продаються за ціною від 1200 до 3000 грн за 20 літрів.

Реклама

Зрештою, мені вдалося позичити стару радянську металеву каністру у знайомого і ще заправити в неї 20 літрів бензину, відстоявши в одній із черг більше години. З таким запасом пального можна було намагатися їхати до угорського кордону.

Географія дефіциту


Виїхали з Києва ми рано-вранці відразу після закінчення комендантської години в суботу, 7 травня. Можливо, тому на жодній заправці у столиці бензину не було. Проте о 5:30 на деяких з них автомобілісти вже займали черги, хоча в'їзд на АЗС було перекрито пластиковими конусами. Найімовірніше, працівники заправок повідомляли водіям, що зранку очікують бензовоз.

Не працювали заправки й на Житомирській трасі. Але це було очікувано. Після запеклих боїв на підступах до столиці на цій ділянці досі не працює жодна АЗС. Найближчі працюючі заправки мали бути біля Житомира. Але на стелах кожної красувалися нулі. Що ж, їдемо далі.

Реклама

Наступна ділянка ближче до Рівного теж не рясніла пальним. На деяких АЗС можна було заправити дизель, але бензину не було ніде. При цьому за дизелем вишикувалися черги мінімум на годину. Автогаз зустрічався на заправках, хоч і не часто – черг не було. По всьому маршруту ціна на нього мінялася від 28 до 36 грн за літр.

При під'їзді до Рівного я вже починав нервувати. Ми проїхали близько 350 кілометрів, індикатор пального показував менше половини бака, а бензину як не було, так і не передбачалося. При цьому половина зустрічних вантажівок – це були саме газовози та бензовози. Мабуть, пальне прямувало до столиці.

Заради інтересу ми заїхали до Рівного. Місто зустріло нас такими чергами на місцевих АЗС, що треба було бути готовим стояти ще близько двох годин. Розвертаємось та виїжджаємо на окружну, щоб продовжити шлях у бік Львова.

І тут удача. На протилежному боці бачимо заправку UPG, яка продає преміальне пальне А-95 за ціною майже 40 грн за літр. При цьому черга на заправці суто символічна – хвилин на 10-15. Оце пощастило!

Щоправда, якщо ти не постійний клієнт мережі, то за раз тобі наливають лише 10 літрів. Дістаємо телефон і тут же на касі встановлюємо додаток, реєструємось і я вже постійний клієнт.

Заправивши бак до повного (за два підходи), вирушаємо далі. На душі спокійно – бензину має вистачити до Чопа. А в Угорщині заправитися – не має бути проблемою.

Що у мережах


Під час дефіциту водіїв мало турбує, в якій мережі заправитись пальним. Тому наступна інформація буде представлена не як реклама, а з точки зору інформування про способи заправки та наявності пального на маршруті в тих чи інших мережах.

У мережі WOG на шляху в Чоп я не зустрів бензину у вільному продажу. На деяких заправках у Львівській та Закарпатській областях навпроти бензину А-95 Мустанг (фірмове пальне) значилося БГ (безготівковий розрахунок). Що це означає? У додатку для мобільного телефону можна було купити бензин по 48 гривень за літр та отоварити ці віртуальні талони на такій заправці. Тобто бензин у них був, але суттєво дорожчий за встановлену урядом позначку.

У мережі ОККО фірмовий бензин за "держціною" (тобто за вартістю до 40 грн за літр) почав з'являтися лише у Львівській області. Черги на такі АЗС складали кілька десятків машин. За відчуттями, в них потрібно було провести від 40 хвилин до півтори години. Відпускали у цій мережі по 15 літрів (для деяких клієнтів – 30 літрів) за картою лояльності Fishka або 5 літрів для клієнтів без картки. Наступну заправку за правилами ОККО можна було провести за три години, але не частіше 3 разів на добу. У західному регіоні мені зустрілися 4 чи 5 АЗС з бензином.

Заправки так званої групи "Приват" (Укрнафта, Авіас, ANP та інші) стояли з нулями на стелах і машин на них не було. Найімовірніше, бензину там не було або відпускали виключно для авто критичної інфраструктури.

Як я вже написав вище, мені вдалося заправитися на заправці мережі UPG на рівненській окружній, а потім ще раз у цій мережі вже за Львовом. Мабуть, просто пощастило і цього дня до мережі прийшла партія бензину. При цьому дизельного пального на цих заправках не було. На касі відмовляли навіть водіям із талонами – казали, що залишився недоторканний запас для критичної інфраструктури.

Ще на кількох заправках, назв яких я до цього не зустрічав, траплявся бензин за ціною від 55 до 65 грн за літр. Але купувати там пальне я став би в крайньому випадку – надто високий шанс залити в бак якусь бодягу. На більшості невеликих регіональних мереж бензину та дизелю зовсім не було.

Причини такого розкидання


Експерти кажуть, що розкидання цін пов'язане з тим, що низка мереж вже відкрито саботує обмеження роздрібних цін на пальне. Інші мережі роблять це завуальовано.

"Через дефіцит самотні заправки або невеликі мережі АЗС відкрито торгують за цінами, значно вищими за встановлені. Вартість бензину на них становить 53-60 грн/л. На деяких АЗС не йдуть на відкрите порушення, тому маскують торгівлю за завищеними цінами. На цих заправках ви побачите нулі, або незрозумілі позначення. На касі вам запропонують купити пальне або через додаток, або прямо на місці за готівку, пробиваючи по касі талони власної мережі. Ціни на 5-20 грн/л дорожчі за "державні" – по 50-60 грн/л", – пояснює директор консалтингової компанії А-95 Сергій Куюн.

За його словами, деякі мережі тримають свої АЗС порожніми, продаючи все пальне оптом. При цьому оптова ціна на ДП сьогодні стартує від 50 грн/л, тоді як на станціях не має перевищувати 44,76 грн/л.

А що у сусідів


До речі, бензинові тури мешканців польських та угорських прикордонних міст втратили будь-який комерційний зміст. Мало того, що бензину у нас практично немає, так і ціна його вже часто вища, ніж у Європі.

Так, в Угорщині літр 95-го бензину продають за 480 форинтів – близько 40 грн на наші гроші. У Польщі 95-й коштує 6,6 злотих або близько 45 гривень за літр. Зважаючи на те, що бензин в Україні за встановленими Кабміном цінами заправити можна з обмеженнями за обсягом і вистоявши велику чергу, їздити за ним з Європи немає жодного сенсу.

Раніше ми писали про те, коли може закінчитись дефіцит пального. Про те, як розблокувати порти та налагодити експорт до Європи, читайте тут.

Реклама на segodnya.ua Реклама
Всі новини
Показати ще
Реклама на segodnya.ua Реклама
Допомога під час війни
Більше новин
Фінанс-дайджест
Більше новин
Industry
Більше новин
Квартирне питання
Більше новин
Час заробляти
Техно
Більше новин
Комуналка
Більше новин
Наші гроші
Більше новин
Війна в Україні
Більше новин
Money-лайфхакер💰
Головне про гроші
Всі новини
Останні новини
Показати ще
Валюта
Курс долара в касах банків (купівля/продаж)
1
ПУМБ ПУМБ
35.8/36.3
2
ПриватБанк ПриватБанк
35.5/36.3
3
Ощадбанк Ощадбанк
35.7/36.15
4
Райффайзен Банк Райффайзен Банк
36.4/37.1
5
Укрексімбанк Укрексімбанк
36.2/36.7
6
Альфа-Банк Альфа-Банк
35.5/36.7
7
Укргазбанк Укргазбанк
35.4/36.4
8
Універсал Банк Універсал Банк
35.4/36.9
9
OTP Bank OTP Bank
31.95/35.0
ЗАПРАВКИ
Паливо сьогодні
95+
95
ДП
ГАЗ
53,45
52,91
51,01
27,60
55,88
53,88
54,88
26,89
56,49
55,07
54,99
27,76
56,90
54,90
54,09
28,64
56,99
55,99
56,68
28,98
59,88
56,91
56,99
28,79
59,99
57,99
57,99
29,47
59,99
57,99
57,99
29,48
60,99
59,99
59,99
29,48
-
51,80
51,11
26,81
Відставка Бориса Джонсона
Нова обкладинка The Economist
Рейтинг цін
Скільки коштує житло у новобудовах Києва (грн за м²)
1
Печерський Печерський
90 592
2
Шевченківський Шевченківський
57 791
3
Оболонський Оболонський
54 494
4
Подільський Подільський
51 178
5
Голосіївський Голосіївський
46 989
6
Святошинський Святошинський
36 659
7
Дніпровський Дніпровський
35 882
8
Дарницький Дарницький
35 881
9
Деснянський Деснянський
35 364
10
Солом'янський Солом'янський
31 688
Прогноз 🔑
ТОП-5 у сфері IT
Затребувані спеціалізації
Програмування

Програмування

Інженер

Інженер

Системи управління підприємствами

Системи управління підприємствами

Web-інженер

Web-інженер

Web-майстер

Web-майстер

Актуальні пропозиції 🔥
Вибір українців 🚘
Які нові легкові авто купували у червні
1
Toyota Toyota
456
2
Renault Renault
327
3
Volkswagen Volkswagen
263
4
Hyundai Hyundai
172
5
Skoda Skoda
168
6
Mitsubishi Mitsubishi
162
7
BMW BMW
120
8
Nissan Nissan
102
9
Mercedes Mercedes
94
10
Ford Ford
87
Детальніше
Must Know
Штрафи для власників тварин в Україні

Вигул собак небезпечних порід без намордника — від 170 грн

Вигул собак небезпечних порід без намордника — від 170 грн

Вигул собак у заборонених місцях — від 170 грн

Вигул собак у заборонених місцях — від 170 грн

Неприбрані за твариною екскременти — від 170 грн

Неприбрані за твариною екскременти — від 170 грн

Нанесення твариною шкоди майну чи здоров'ю людини — від 1700 грн

Нанесення твариною шкоди майну чи здоров'ю людини — від 1700 грн

Знущання з тварини — від 3400 грн

Знущання з тварини — від 3400 грн
Детальніше
Класи житла
В чому різниця?
Економ

Зазвичай, це типові багатоповерхівки без надмірних архітектурних рішень, схожі одна на одну, але їхнє основне завдання – універсальність та забезпечення квартирами якомога більшої кількості людей. У Києві середня ціна за квадратний метр у "економі" становить 27 тис. грн.

Комфорт

У таких будинках передбачені зони для зберігання дитячих колясок чи велосипедів, є вбиральні, охорона на території, покращений дитячий майданчик та паркінг. У Києві за такі квартири у новобудовах просять у середньому 35,3 тис. грн за кв. м.

Бізнес

У новобудовах є великі підземні паркінги, з одним паркомісцем на квартиру. Зазвичай такі будівлі охороняються, є консьєрж, покращені дитячі майданчики, а для догляду за територією наймають садівників. Мешканці столиці в середньому платять 57,7 тис. грн за квадратний метр у такій квартирі.

Еліт

Над дизайном житла працюють солідні дизайнери. Територія охороняється, а паркомісця облаштовують із запасом. У таких житлових комплексах будують тенісні корти, басейни, супермаркети, приватні школи тощо. У Києві один квадратний метр такого житла коштує в середньому 98,8 тис. грн.

1 /2
Все про квартири
статистика
Курс криптовалюти сьогодні

Валюта

Ціна, usd

Bitcoin (BTC)

64349.46

Dogecoin (DOGE)

0.15

Ethereum (ETH)

3098.94

Litecoin (LTC)

81.41

Ripple (XRP)

0.51

Наша економіка
5 головних цифр
1
Споживча інфляція Споживча інфляція
18%
2
Облікова ставка Облікова ставка
25%
3
Офіційний курс євро Офіційний курс євро
29,7 грн
4
Офіційний курс долара Офіційний курс долара
29,25 грн
5
Міжнародні резерви Міжнародні резерви
$22,8 млрд
Знати більше💡

Натискаючи на кнопку «Прийняти» або продовжуючи користуватися сайтом, ви погоджуєтеся з правилами використання файлів cookie.

Прийняти