Яка доля нерозмитнених машин в Україні

29 січня 2017, 23:59

События на ТК Украина

Законопроект уже підготовлений, але до розгляду в парламенті справа все ніяк не доходить.

Ось тільки так можуть покататися на своєму автомобілі більшість українців. Він все ще предмет розкоші, а не засіб пересування. Хоча купити за кордоном стару іномарку – зараз коштує всього кілька тисяч доларів. А ось офіційно ввезти – в два, а то і три рази дорожче. Ось і народилася ідея – встановити замість розмитнення щорічний збір.

Реклама

Законопроект уже підготовлений, але до розгляду в парламенті справа все ніяк не доходить. На цьому тижні на в'їздах до Києва палали шини і стояли кілометрові пробки. Так власники автомобілів з іноземною реєстрацією вимагали дозволити їм їздити на своїх машинах – безстроково і легально. Чи підуть їм назустріч?

Ранок вівторка в столиці тягнувся довго і в усіх напрямках.

Реклама

Вирішення свого питання якраз і вимагали водії автомобілів з європейською реєстрацією, що перекрили в'їзди до Києва. Просили легалізації не своїх по документам, але куплених за кровні гроші авто.

Але легалізація – це зміна європейських номерних знаків на українські. Тобто – розмитнення. А ось сьогоднішні митні правила і не влаштовують. Адже вартість таких легковиків відразу підскочить в рази.

Їздити – їздять, але напівлегально. Закон забороняє українцю навіть сідати за кермо, тимчасово ввезеного, європейського авто.

Реклама

Вирішити проблеми, автолюбителі і народні депутати, пропонують новим законом. Згідно з яким термін законного перебування в Україні автомобіля з іноземною реєстрацією пропонують продовжити з нинешніз 5-ти днів до року, а виплату суми розмитнення розтягнути як мінімум років на 30.

Експерт Олег Назаренко такі масштабні розрахунки спростовує.

Реклама

Нового закону поки немає. Але і без нього продажі європейських автомобілів відчутно б'ють по українських продавцях легковиків. Вони потроху приходять до тями після падіння ринку на 52% в 2015-му. 00:01:39 Ну, а найбільше страждає вітчизняний автопром: на початку минулого року Запорізький завод навіть зупинив конвеєр. 00:01:57 Що вибере покупець сьогодні – ми спробуємо розібратися разом з Анатолієм, який якраз наглядає собі засіб пересування. – З чого почнемо? – Давайте спочатку в салон.

До речі, великі українські автотрейдери і власники автозаводів, останні десятиліття робили все, щоб українці купували їх продукцію. Законопроекти, нібито спрямовані на захист національного виробника, з'являлися регулярно. Але автомобіль як був розкішшю для більшості українців, так і залишається.

В тренді
Оформлення субсидій по-новому: українцям підказали чотири способи
В тренді
Закони про пільгове розмитнення євроблях набрали чинності: чого чекати далі?
До України завезли сотні тисяч "євроблях"
В тренді
Транзит газу падає, втрати економіки зростають – найголовніше про гроші СЬОГОДНІ
Фото: "Укртрансгаз"

Можливо, тому Запорізький автозавод і кілька автосалонів з української автомобільної продукції від зйомок відмовилися. І щоб розглянути національний продукт нам довелося скористатися аматорською зйомкою.

За словами консультанта за цей час деякі деталі українського автомобіля були вдосконалені. Але не всі.

Тобто новий виключно український автомобіль коштує рівно шість з половиною тисяч доларів. На вторинному авторинку України запити скромніші. Щоб порівняти ціни на старі авто в Європі з українськими, ми напросилися в гості до фірми, яка заробляє, допомагаючи співгромадянам купувати і приганяти.

Приваблива для українців в першу чергу ціна.

Але особливу красу ситуації надають литовські закони.

Коли вибір зроблений, на автомобіль готують документи і зобов'язуються через три-чотири дні доставити його вам на білорусько-український кордон. Там фінальний огляд легковика і безкоштовний заїзд на територію України. Реєстрація залишається литовська.

За такі послуги беруть дев'ятсот євро понад ціну. Так, юридично все чисто. Але, за словами експертів, занадто багато в цій схемі залежить не від вас. І в цьому небезпека.

Фірма позбавить від цього клопоту але за окремі гроші. І навіть з додатковими витратами європейський автомобіль – дешевше. Ось ціна зазначеного Анатолієм авто в Литві, а от скільки просять за таке ж в Україні.

В принципі як покупці, так і продавці вживаних машин обходяться і без законодавчих змін. Інша справа – держава.

Питання – як? Кілька пропозицій щодо остаточної легалізації цього ринку уряду вже передали.

Цю та інші новини ви можете подивитися у випуску інформаційної програми "Події тижня" на каналі "Украина".

Підпишись на наш telegram

Лише найважливіше та найцікавіше

Підписатися

Реклама

Читайте Segodnya.ua у Google News

Реклама

Натискаючи на кнопку «Прийняти» або продовжуючи користуватися сайтом, ви погоджуєтеся з правилами використання файлів cookie.

Прийняти