Настільки близько до істотного зниження "розмитнення" українські автомобілісти за останні кілька років ще не наближалися. Ставки акцизного збору, завдяки законопроекту №3251, після підписання Президентом стануть значно нижче існуючих, передає Auto.ria.
Наприклад, в популярному сегменті легковиків з об'ємом двигуна від 1 до 1,5 л картина така: "розмитнюючи" згідно з закріпленими в Податковому кодексі "старими" нормами Шкоду Фабію 1,2 доведеться сплатити 1638 євро одного акцизу. Якщо ж закон вступить в силу, ця цифра стане рівною... 75 євро.
Погодьтеся, різниця більш ніж відчутна. Не слід забувати і про інші основні компоненти "розмитнення", які залишаються в силі. Мито для більшості автомобілів дорівнює 10% від оціночної вартості транспортного засобу. Якщо ви зможете надати документи про те, що автомобіль має походження з Євросоюзу – то мито для нього буде трохи менше, – в цьому році 9,1%. Далі, з кожним роком, мито на авто з ЄС буде зменшуватися, поки не стане нульовим. Тому в розрахунок ми беремо машини тільки з ЄС. Тим більше, що дія знижених ставок акцизного збору не буде поширюватися на машини з країн-окупантів або агресорів.

Після нарахування мита слід додавати власне акцизний збір. Він розраховується від робочого об'єму двигуна, причому у валюті (євро). Принцип такий: ставку з таблиці необхідно помножити на кількість кубічних сантиметрів об'єму циліндрів двигуна. Нагадаємо, що для розрахунку за зниженими ставками акцизу слід виконати ряд зобов'язань:
- Автомобіль повинен бути випущений після 1.01.2010 року;
- Знижені ставки акцизу не поширюються на ТЗ, вироблені або ввезені з країн-окупантів або агресорів;
- Знижені ставки акцизу можна використовувати для "розмитнення" тільки 1 автомобіля протягом календарного року;
- Якщо до закінчення 365 днів автомобіль, "розмитнений" за зниженими ставками акцизу, продати – доведеться оплатити акцизний збір за повною ставкою, згідно з чинним Податковим кодексом.

Додавши до оціночної вартості автомобіля мито і податок, до отриманої суми додаємо ще 20% – податок на додану вартість. З ПДВ є нюанс – деякі автомобілі в ЄС, що реалізуються юридичними особами, в оголошеннях стоять з відміткою "можливе повернення ПДВ". Слід розуміти, що відшкодування ПДВ – процедура сама по собі не надто проста, багатоходова, і заслуговує на окрему розмову. Тому в наших розрахунках ми брали ціну автомобілів "брутто", тобто з включеним ПДВ без можливості його повернення.
Автомобіль майже "розмитнений", але слід додати витрати на оформлення шенген-візи, страховку авто "там" і "тут", вартість проїзду та проживання, пиво і смажені ковбаски, квитки в музеї, роумінг, збори на пункті пропуску, банківські комісії, сертифікат, постановку на облік і податок в пенсійний фонд.
Якщо стільки багато букв висловити коротше і цифрами, то фінальна вартість наведеного автомобіля в Україні буде відрізнятися від зазначеної на слайдах на суму від 500 до 1500 євро, – причому в бік збільшення. Якщо мова зайде про автомобілі преміум-сегмента, сума зросте ще більше. Також все обійдеться дорожче, якщо скористатися послугами чесного "гонщика". Якщо ж "гонщик" пропонує "свіжопригнану" машину набагато дешевше, ніж ви самі знайшли в оголошеннях і розрахували "розмитнення", – висока ймовірність, що товар побував в серйозному ДТП, після чого відновлений і продається в режимі "небитий-нефарбований". Всі автомобілі, взяті в якості прикладів для кожної категорії, мають рік випуску від 2011, відповідають вимогам Євро-5, вартість "від" означає найдешевші пропозиції автомобілів на ходу, без ознак участі в ДТП і без серйозних несправностей.
"Від" не гарантує, що це найвигідніша пропозиція в цілому. Хороший товар завжди коштує дорожче цього самого "від", але в якості точки відліку візьмемо саме початкову вартість. До речі, не забувайте, що "торг" також доречний і в ЄС. Загалом, суть "зірочки" близько графи "фінальна вартість", розкрита.
Перед тим, як ви перейдете до перегляду слайдів з автомобілями і цінами на них, хочемо звернути вашу увагу на те, що робити висновки про "вигідно-невигідно" слід кожному самостійно. Порівнюйте ціни на автомобілі після "розмитнення" з аналогами, присутніми в оголошеннях на сайтах і вирішуйте – записуватися в найближчому консульстві для отримання візи, подавати заявку на пригін машини з-за кордону фірмою-посередником, або ж спробувати придбати автомобіль тут.
Бензинові двигуни
Категорія до 1000 см3 – маленький і симпатичний Peugeot 107
Категорія від 1000 до 1500 см3 – Skoda Fabia, яка не вимагає особливої реклами
Категорія від 1500 до 2200 см3 – всенародний улюбленець Volkswagen Passat
Категорія від 2200 до 3000 см3 – автомобіль, який багато хто не помічають, і дуже навіть дарма – Opel insignia
Категорія більше 3000 см3 – задає тон в своєму класі Mercedes E350
Дизельні двигуни
Категорія до 1500 см3 – компактний і економний трудяга Peugeot 207
Категорія від 1500 до 2500 см3 – універсальне рішення Opel Zafira
Категорія понад 2500 см3 – комфортна і з невеликим апетитом до палива Audi A6
Читайте також:
- Замінити водійські права в Україні тепер можна буде онлайн
- Як і чим українські дороги відрізняються від європейських
- У Китаї створили спеціальну парковку для жінок
- На українському авторинку може з'явитися новий електромобіль
- У США назвали найкращі автомобілі 2016 року
- ТОП-5 найбільш продаваних автомобілів в Україні у травні
- Український авторинок обвалився після стрімкого зростання
- Зниження акцизу на б/у автомобілі в Україні – це парадокс – глава Асоціації автоімпротеров
- У Києві з'явиться перша в Україні платна дорога
- Пенсіонер із Боснії створив унікальний автомобіль з лускою
- Хто насправді виграє від зниження акцизу на старі автомобілі в Україні
- ТОП-6 старих китайських автомобілів до 5 тисяч доларів в Україні
- Українським водіям будуть потрібні нові документи
- Які автомобілі в Україні підпадають під закон про зниження акцизу
- Коли сервісні центри МВС повністю замінять МРЕВ в Україні
- В Україні значно подешевшають імпортні б/в автомобілі
- Акциз на ввезення старих автомобілів в Україну знижений