Як в Україні легалізувати автомобілі з іноземною реєстрацією

Транзитники вимагають продовжити термін перебування авто з іноземною реєстрацією до року і розбити на частини суму розмитнення для старих автомобілів – це тільки посилить проблеми, впевнені експерти

За дешевими уживаними авто українці їздять за кордон. А щоб не платити податки в Україні, не знімають машину з іноземної реєстрації. Користуються цим жителі прикордонних районів, оскільки, згідно із законом, на транзитному авто в Україні можна перебувати 5-10 днів. Через це на пропускних пунктах щотижня спостерігаються пробки з тих, хто поспішає вчасно виїхати до Польщі або Словаччини чи повернутися назад. 2014-го в Україні нарахували 61 тисячу машин з іноземною реєстрацією, за рік вони перетнули кордон 1,5 млн разів. Періодично транзитники протестують: блокують дороги на кордонах і вимагають парламент збільшити термін перебування машин до року і знизити митні збори. Протест дійшов до Києва – 24 грудня організація "Авто Євро Сила" заблокувала в'їзди до Києва з вимогою прийняти законопроект № 5567. Проект закону тільки ускладнить життя транзитників, впевнені експерти. Що робити з транзитними автомобілями, розбирався сайт "Сегодня.ua".

Депутати пропонують розмитнювати автомобіль 30-50 років

Розбити митний платіж на 30 років і продовжити термін перебування транзитних автомобілів. Так пропонують спростити життя транзитників депутати в законопроекті № 5567. Ще п'ять схожих проектів закону лежать у Верховній Раді, єдина відмінність – термін перебування авто в країні і відсоток, на який розбиваються митні збори на десятки років. Ухвалення законопроекту збільшить число транзитників і схем щодо ввезення до України нелегальних авто, переконаний директор Всеукраїнської асоціації імпортерів і автодилерів (ВААІД) Олег Назаренко.

Реклама

"Депутати пропонують розбити податки на відсотки по місяцях, які підуть до заліку усього податку. Такі внески будуть протягом 50 років. Хто 50 років розмитнюватиме автомобіль, в якому він буде стані через півстоліття?" – обурюється Назаренко.

Читайте  та кож:  В Україні подорожчали автомобілі: що буде з цінами 2017-го

По суті мало що змінитися: поки авто не на українській реєстрації, транзитники платять і платитимуть податки в чужій державі – екологічний і транспортні збори, оплачувати техогляд і купувати страховку. Заступник голови Західноукраїнської асоціації власників транзитних авто Василь Антонюк підрахував, що в Польщі щорічно один транзитник залишає 700-800 євро і з кожним роком податки за кордоном ростуть. До цієї суми додасться 150-200 євро при прийнятті законопроекту №5567, яка не легалізує авто, поки автомобіліст не виплатить весь податок. Продовження терміну перебування транзитників збільшить кількість незареєстрованих авто в Україні, а не вирішить проблему, вважає експерт.

"Два роки тому ми пропонували ідею тимчасового ввезення, але ми зрозуміли, що це не вирішить питання Якщо зараз дозволять автомобілям перебувати довше – їх кількість збільшиться, і проблема посилиться. Автомобілі все одно потрібно буде розмитнити і поставити на українську реєстрацію", – говорить Антонюк.

Реклама

crop_01

Фото: dengi.ua

У Польщі та Словаччини іноземець може бути тільки співвласником авто, щоб залишатися на держреєстрації. Тому українець з автомобілем на польській реєстрації ділить автомобіль з поляком, який погодився залишитися співвласником. Якщо в один момент він відсудить машину, то буде правий. Збільшення числа транзитників збільшить кількість ризикованих схем щодо перевезення до України нелегальних авто, вважає Олег Назаренко.

"Система співвласництва діє тільки в Польщі та Словаччини. Щоб зберегти реєстрацію, потрібно заплатити поляку, щоб той залишився співвласником. Але раптом з поляком щось трапиться, і він або його родичі успадкують авто? Працюють і фіктивні фірми, які реєструє на себе 200-300 авто і продають машини, роблячи українця співвласником. Але все одно авто належить компанії", – пояснює Назаренко.

Реклама

Як вирішити проблему з транзитниками?

У серпні 2016-го набув чинності тимчасовий закон № 3251 про пільгові акцизи на вживані автомобілі, які відповідають екостандартам Євро-5. Він істотно знизив вартість розмитнення старих авто і діє до 31 грудня 2018. Щоб вирішити проблему з 61 тисячею транзитників, Антонюк пропонує ввести закон на постійній основі і прибрати обмеження: вимоги до екостандартів, віку автомобіля і один автомобіль на одну людину. Тоді транзитники розмитнять машини і платитимуть податки в Україні.

"У Європі екостандарт діє тільки на нові автомобілі, наші ж політики його застосували і для нових, і для потриманих. Якщо екостандарт замінити на обов'язковий техогляд перед ввезенням до України, до країни не потрапить автохлам", – вважає Василь Антонюк.

Читайте також: В Україні кількість електромобілів за рік зросла вчетверо

Знижувати податки потрібно не тільки на старі автомобілі, а й на нові, вважає Олег Назаренко: "Я завжди говорив, що я за скасування податків на всі імпортні авто. Ми зацікавлені, щоб автомобілі стали доступнішими для українців. Але я проти, щоб обрані ввозили автомобіль без податків".

Розбиття митних податків на десятки років знецінюють суть самих податків – навіщо їх платити, якщо дозволять не платити, кажуть експерти.

"Вирішити проблему можна просто – знизити податки на автомобілі для всіх українців, а не тільки на потримані, зробити амністію, дати можливість ввозити автомобіль на загальних підставах. Податок потрібно знизити, але його повинні платити всі", – додає директор ВААІД.

За розмитнення в Україні платять 10% мита від вартості машини, 20% ПДВ і акцизний збір, який залежить від об'єму двигуна. Наприклад, якщо купувати в Польщі старий автомобіль Ford Focus Mk2 2012 року випуску з об'ємом двигуна 1600 куб. см і пробігом 100,7 тис. км, він обійдеться в 4288 євро. Від цієї суми доведеться заплатити мито – 428,8 євро; акцизний збір – за ставкою 0267 євро за кожен куб. см – це 427,2 євро; податок до Пенсійного фонду 3% – 154 євро; 20% плюс ПДВ від вартості авто разом з акцизним збором і митом – 1029 євро. В цілому Ford Focus обійдеться в 6327 євро.

Розмитнення можна було б здешевити за рахунок скасування мита і акцизного збору. Після підписання Угоди про асоціацію з ЄС її повинні були скасувати. Але ввели перехідний період, від якого депутати можуть відмовитися. Прибрати варто і акцизний збір, в Європі жодна з країн не оподатковує акцизним збором автомобіль, зазначають експерти.

Читайте також:

Реклама на segodnya.ua Реклама
Всі новини
Показати ще
Реклама на segodnya.ua Реклама
Допомога під час війни
Більше новин
Фінанс-дайджест
Більше новин
Industry
Більше новин
Квартирне питання
Більше новин
Час заробляти
Техно
Більше новин
Комуналка
Більше новин
Наші гроші
Більше новин
Війна в Україні
Більше новин
Money-лайфхакер💰
Головне про гроші
Всі новини
Останні новини
Показати ще
Валюта
Курс долара в касах банків (купівля/продаж)
1
ПУМБ ПУМБ
35.8/36.3
2
ПриватБанк ПриватБанк
35.5/36.3
3
Ощадбанк Ощадбанк
35.7/36.15
4
Райффайзен Банк Райффайзен Банк
36.4/37.1
5
Укрексімбанк Укрексімбанк
36.2/36.7
6
Альфа-Банк Альфа-Банк
35.5/36.7
7
Укргазбанк Укргазбанк
35.4/36.4
8
Універсал Банк Універсал Банк
35.4/36.9
9
OTP Bank OTP Bank
31.95/35.0
ЗАПРАВКИ
Паливо сьогодні
95+
95
ДП
ГАЗ
53,45
52,91
51,01
27,60
55,88
53,88
54,88
26,89
56,49
55,07
54,99
27,76
56,90
54,90
54,09
28,64
56,99
55,99
56,68
28,98
59,88
56,91
56,99
28,79
59,99
57,99
57,99
29,47
59,99
57,99
57,99
29,48
60,99
59,99
59,99
29,48
-
51,80
51,11
26,81
Відставка Бориса Джонсона
Нова обкладинка The Economist
Рейтинг цін
Скільки коштує житло у новобудовах Києва (грн за м²)
1
Печерський Печерський
90 592
2
Шевченківський Шевченківський
57 791
3
Оболонський Оболонський
54 494
4
Подільський Подільський
51 178
5
Голосіївський Голосіївський
46 989
6
Святошинський Святошинський
36 659
7
Дніпровський Дніпровський
35 882
8
Дарницький Дарницький
35 881
9
Деснянський Деснянський
35 364
10
Солом'янський Солом'янський
31 688
Прогноз 🔑
ТОП-5 у сфері IT
Затребувані спеціалізації
Програмування

Програмування

Інженер

Інженер

Системи управління підприємствами

Системи управління підприємствами

Web-інженер

Web-інженер

Web-майстер

Web-майстер

Актуальні пропозиції 🔥
Вибір українців 🚘
Які нові легкові авто купували у червні
1
Toyota Toyota
456
2
Renault Renault
327
3
Volkswagen Volkswagen
263
4
Hyundai Hyundai
172
5
Skoda Skoda
168
6
Mitsubishi Mitsubishi
162
7
BMW BMW
120
8
Nissan Nissan
102
9
Mercedes Mercedes
94
10
Ford Ford
87
Детальніше
Must Know
Штрафи для власників тварин в Україні

Вигул собак небезпечних порід без намордника — від 170 грн

Вигул собак небезпечних порід без намордника — від 170 грн

Вигул собак у заборонених місцях — від 170 грн

Вигул собак у заборонених місцях — від 170 грн

Неприбрані за твариною екскременти — від 170 грн

Неприбрані за твариною екскременти — від 170 грн

Нанесення твариною шкоди майну чи здоров'ю людини — від 1700 грн

Нанесення твариною шкоди майну чи здоров'ю людини — від 1700 грн

Знущання з тварини — від 3400 грн

Знущання з тварини — від 3400 грн
Детальніше
Класи житла
В чому різниця?
Економ

Зазвичай, це типові багатоповерхівки без надмірних архітектурних рішень, схожі одна на одну, але їхнє основне завдання – універсальність та забезпечення квартирами якомога більшої кількості людей. У Києві середня ціна за квадратний метр у "економі" становить 27 тис. грн.

Комфорт

У таких будинках передбачені зони для зберігання дитячих колясок чи велосипедів, є вбиральні, охорона на території, покращений дитячий майданчик та паркінг. У Києві за такі квартири у новобудовах просять у середньому 35,3 тис. грн за кв. м.

Бізнес

У новобудовах є великі підземні паркінги, з одним паркомісцем на квартиру. Зазвичай такі будівлі охороняються, є консьєрж, покращені дитячі майданчики, а для догляду за територією наймають садівників. Мешканці столиці в середньому платять 57,7 тис. грн за квадратний метр у такій квартирі.

Еліт

Над дизайном житла працюють солідні дизайнери. Територія охороняється, а паркомісця облаштовують із запасом. У таких житлових комплексах будують тенісні корти, басейни, супермаркети, приватні школи тощо. У Києві один квадратний метр такого житла коштує в середньому 98,8 тис. грн.

1 /2
Все про квартири
статистика
Курс криптовалюти сьогодні

Валюта

Ціна, usd

Bitcoin (BTC)

63941.19

Dogecoin (DOGE)

0.16

Ethereum (ETH)

3055.96

Litecoin (LTC)

82.35

Ripple (XRP)

0.51

Наша економіка
5 головних цифр
1
Споживча інфляція Споживча інфляція
18%
2
Облікова ставка Облікова ставка
25%
3
Офіційний курс євро Офіційний курс євро
29,7 грн
4
Офіційний курс долара Офіційний курс долара
29,25 грн
5
Міжнародні резерви Міжнародні резерви
$22,8 млрд
Знати більше💡

Натискаючи на кнопку «Прийняти» або продовжуючи користуватися сайтом, ви погоджуєтеся з правилами використання файлів cookie.

Прийняти