Як в Україні легалізувати автомобілі з іноземною реєстрацією

27 січня 2017, 07:52

Віталій Андронік Віталій Андронік

Транзитники вимагають продовжити термін перебування авто з іноземною реєстрацією до року і розбити на частини суму розмитнення для старих автомобілів – це тільки посилить проблеми, впевнені експерти

За дешевими уживаними авто українці їздять за кордон. А щоб не платити податки в Україні, не знімають машину з іноземної реєстрації. Користуються цим жителі прикордонних районів, оскільки, згідно із законом, на транзитному авто в Україні можна перебувати 5-10 днів. Через це на пропускних пунктах щотижня спостерігаються пробки з тих, хто поспішає вчасно виїхати до Польщі або Словаччини чи повернутися назад. 2014-го в Україні нарахували 61 тисячу машин з іноземною реєстрацією, за рік вони перетнули кордон 1,5 млн разів. Періодично транзитники протестують: блокують дороги на кордонах і вимагають парламент збільшити термін перебування машин до року і знизити митні збори. Протест дійшов до Києва – 24 грудня організація "Авто Євро Сила" заблокувала в'їзди до Києва з вимогою прийняти законопроект № 5567. Проект закону тільки ускладнить життя транзитників, впевнені експерти. Що робити з транзитними автомобілями, розбирався сайт "Сегодня.ua".

Депутати пропонують розмитнювати автомобіль 30-50 років

Реклама

Розбити митний платіж на 30 років і продовжити термін перебування транзитних автомобілів. Так пропонують спростити життя транзитників депутати в законопроекті № 5567. Ще п'ять схожих проектів закону лежать у Верховній Раді, єдина відмінність – термін перебування авто в країні і відсоток, на який розбиваються митні збори на десятки років. Ухвалення законопроекту збільшить число транзитників і схем щодо ввезення до України нелегальних авто, переконаний директор Всеукраїнської асоціації імпортерів і автодилерів (ВААІД) Олег Назаренко.

"Депутати пропонують розбити податки на відсотки по місяцях, які підуть до заліку усього податку. Такі внески будуть протягом 50 років. Хто 50 років розмитнюватиме автомобіль, в якому він буде стані через півстоліття?" – обурюється Назаренко.

Читайте  та кож:  В Україні подорожчали автомобілі: що буде з цінами 2017-го

По суті мало що змінитися: поки авто не на українській реєстрації, транзитники платять і платитимуть податки в чужій державі – екологічний і транспортні збори, оплачувати техогляд і купувати страховку. Заступник голови Західноукраїнської асоціації власників транзитних авто Василь Антонюк підрахував, що в Польщі щорічно один транзитник залишає 700-800 євро і з кожним роком податки за кордоном ростуть. До цієї суми додасться 150-200 євро при прийнятті законопроекту №5567, яка не легалізує авто, поки автомобіліст не виплатить весь податок. Продовження терміну перебування транзитників збільшить кількість незареєстрованих авто в Україні, а не вирішить проблему, вважає експерт.

"Два роки тому ми пропонували ідею тимчасового ввезення, але ми зрозуміли, що це не вирішить питання Якщо зараз дозволять автомобілям перебувати довше – їх кількість збільшиться, і проблема посилиться. Автомобілі все одно потрібно буде розмитнити і поставити на українську реєстрацію", – говорить Антонюк.

Реклама

crop_01

Фото: dengi.ua

У Польщі та Словаччини іноземець може бути тільки співвласником авто, щоб залишатися на держреєстрації. Тому українець з автомобілем на польській реєстрації ділить автомобіль з поляком, який погодився залишитися співвласником. Якщо в один момент він відсудить машину, то буде правий. Збільшення числа транзитників збільшить кількість ризикованих схем щодо перевезення до України нелегальних авто, вважає Олег Назаренко.

"Система співвласництва діє тільки в Польщі та Словаччини. Щоб зберегти реєстрацію, потрібно заплатити поляку, щоб той залишився співвласником. Але раптом з поляком щось трапиться, і він або його родичі успадкують авто? Працюють і фіктивні фірми, які реєструє на себе 200-300 авто і продають машини, роблячи українця співвласником. Але все одно авто належить компанії", – пояснює Назаренко.

Як вирішити проблему з транзитниками?

У серпні 2016-го набув чинності тимчасовий закон № 3251 про пільгові акцизи на вживані автомобілі, які відповідають екостандартам Євро-5. Він істотно знизив вартість розмитнення старих авто і діє до 31 грудня 2018. Щоб вирішити проблему з 61 тисячею транзитників, Антонюк пропонує ввести закон на постійній основі і прибрати обмеження: вимоги до екостандартів, віку автомобіля і один автомобіль на одну людину. Тоді транзитники розмитнять машини і платитимуть податки в Україні.

В тренді
Валюта виросла в ціні: офіційний курс долара і євро

"У Європі екостандарт діє тільки на нові автомобілі, наші ж політики його застосували і для нових, і для потриманих. Якщо екостандарт замінити на обов'язковий техогляд перед ввезенням до України, до країни не потрапить автохлам", – вважає Василь Антонюк.

Реклама

Читайте також: В Україні кількість електромобілів за рік зросла вчетверо

Знижувати податки потрібно не тільки на старі автомобілі, а й на нові, вважає Олег Назаренко: "Я завжди говорив, що я за скасування податків на всі імпортні авто. Ми зацікавлені, щоб автомобілі стали доступнішими для українців. Але я проти, щоб обрані ввозили автомобіль без податків".

Розбиття митних податків на десятки років знецінюють суть самих податків – навіщо їх платити, якщо дозволять не платити, кажуть експерти.

"Вирішити проблему можна просто – знизити податки на автомобілі для всіх українців, а не тільки на потримані, зробити амністію, дати можливість ввозити автомобіль на загальних підставах. Податок потрібно знизити, але його повинні платити всі", – додає директор ВААІД.

За розмитнення в Україні платять 10% мита від вартості машини, 20% ПДВ і акцизний збір, який залежить від об'єму двигуна. Наприклад, якщо купувати в Польщі старий автомобіль Ford Focus Mk2 2012 року випуску з об'ємом двигуна 1600 куб. см і пробігом 100,7 тис. км, він обійдеться в 4288 євро. Від цієї суми доведеться заплатити мито – 428,8 євро; акцизний збір – за ставкою 0267 євро за кожен куб. см – це 427,2 євро; податок до Пенсійного фонду 3% – 154 євро; 20% плюс ПДВ від вартості авто разом з акцизним збором і митом – 1029 євро. В цілому Ford Focus обійдеться в 6327 євро.

Реклама

Розмитнення можна було б здешевити за рахунок скасування мита і акцизного збору. Після підписання Угоди про асоціацію з ЄС її повинні були скасувати. Але ввели перехідний період, від якого депутати можуть відмовитися. Прибрати варто і акцизний збір, в Європі жодна з країн не оподатковує акцизним збором автомобіль, зазначають експерти.

Підпишись на наш telegram

Лише найважливіше та найцікавіше

Підписатися

Реклама

Читайте Segodnya.ua у Google News

Реклама

Новини партнерів

Загрузка...

Новини партнерів

Загрузка...
загрузка...
Хочеш бути в курсі останніх подій?
Підпишись на повідомлення. Показуємо тільки термінові і важливі новини.
Хочу бути в курсі
Я ще подумаю
Будь ласка, зніміть блокування повідомлень в браузері!

Натискаючи на кнопку «Прийняти» або продовжуючи користуватися сайтом, ви погоджуєтеся з правилами використання файлів cookie.

Прийняти