Як врятувати життя: розвінчано ТОП-10 найнебезпечніших міфів про ремені безпеки

Зіткнення на швидкості до 60 км/год дорівнює падінню з шостого поверху

За 70% врятованих життів в аваріях людство зобов'язане ременям безпеки. Застосування ременя зменшує ризик загибелі водія при лобовому зіткненні – в 2,3 рази, при бічному – в 1,8 рази, при перекиданні – в 5 разів.

Ремені безпеки існують вже 100 років – в авіації, і понад півстоліття – в автомобілях. У його доведення автовиробники вклали мільярди. Спочатку поясні, потім революційні триточкові, після такі, що згортаються на котушку – інерційні, потім з регулюванням по висоті, за нею ремені з піротехнічними преднатяжителями, після з обмежувачем натягу і, врешті-решт, з вбудованою подушкою безпеки.

Реклама

Використання ременя ще для багатьох досі залишається справою невирішеною, оскільки серед автомобілістів все ще даються взнаки міфи про ремені безпеки.

  • Міф №1. Ремінь в разі аварії заважає швидко вибратися з автомобіля, наприклад, палаючого або потопаючого

Навряд чи варто всерйоз розглядати такий вид ДТП, як максимально можливий. Але в ременях старої конструкції дійсно можна було заплутатися, сучасні ж інерційні ремені забираються одним клацанням.

  • Міф №2. На невеликій швидкості можна не пристібатися

Так, при зіткненні на 30 км/год ви не загинете, але отримаєте серйозні травми. А якщо і зустрічний автомобіль їхав на тій же швидкості? При лобовому зіткненні вже на швидкості в 50 км/год вага людини зростає до трьох тонн. Так що не пристебнутий водій розіб'є головою лобове скло і в дев'яти випадках з десяти – загине.

Реклама

За статистикою, 80% всіх аварій відбувається на швидкості до 65 км/год. Якщо комусь заманеться зістрибнути з 6-го поверху, то його тіло зустрінеться з асфальтом тротуару навіть на меншій швидкості – "всього" 60 км/год. Шанси вижити приблизно ті ж, що і при їзді в місті не пристебнутим. 80 км/год – це падіння з 9-го поверху. 90 км/год заміських – 12-й поверх. На шосе всі їдуть 110, а це вже стрибок з 17-го.

  • Міф №3. Пристебнутий дорослий може тримати дитину на руках

Навіть при зіткненні на швидкості в 30 км/год малюк вагою в 7 кілограмів гарантовано вислизне з рук дорослого, тому що на дитину буде діяти сила в 135 кілограм. Утримати таку масу неможливо.

  • Міф №4. При їзді на невеликі відстані ремені не потрібні

Все та ж статистика говорить, що в 75% випадків смерть водія на дорозі настає в межах 40 кілометри від його будинку. Навіть поїздка на сусідню вулицю пов'язана з ризиком ДТП. Бували випадки, коли люди потрапляли в аварію, проїхавши всього 10 метрів.

Реклама
  • Міф №5. Пасажирам на задньому сидінні автомобіля можна не пристібатися

Це небезпечно не тільки для необачного пасажира. Пристебнутого водія може вбити навіть непристебнуту дитину, що вилетіла з заднього сидіння.

  • Міф №6. Найбезпечніше місце в машині – за водієм

Хтось вважає, що сидячи за водієм, можна і не пристібатися. Статистика аварій, дійсно, підтверджує – найкращим є середнє місце ззаду: воно на 16% безпечніше будь-яких інших місць в машині. З одною приміткою: якщо пасажир пристебнутий. Інакше шанси вилетіти через лобове скло при фронтальному ударі у нього максимальні.

  • Міф №7. При аварії краще бути викинутим з автомобіля

У водія і пасажира, що вилетів з автомобіля, є шанс на збереження життя – один зі 100. Найбільша небезпека в аварії – це удар об елементи салону. Якщо пасажири будуть не пристебнутими, то вони ризикують втратити свідомість або отримати травму, не сумісну з життям. І тоді вже не має значення, з якого боку салону вони опинилися.

  • Міф №8. Якщо в машині є подушки безпеки, то пристібатися не потрібно

Цей міф насаджений самими автовиробниками, які в 60-х і 70-х роках рекламували подушки як потенційну заміну ременів. У разі аварії подушка безпеки починає розгортання, щоб "прийняти" на себе людину. Але проблема в тому, що людина рухається назустріч подушці, але вона робить це ще швидше – зі швидкістю 300 км/год. Ремінь безпеки не дає водієві "зустрітися" з подушкою занадто швидко. До того ж, подушка розробляється саме для роботи разом з ременем, тому і вважається "допоміжним" засобом. Вона повинна прийняти тіло і голову, коли повністю розкрилася і вже почала здуватися. Людина своїм тілом видавлює з неї повітря через тильні отвори надутого мішка, і тоді не відбувається удару об нього.

Якщо водій, наприклад, застебнув ремінь за спинкою сидіння, на сторожі залишається стояти піротехнічний преднатяжитель ременя. Коли станеться аварія, він спрацює і рвоне ремінь, а оскільки той обіймає спинку крісла ззаду, ви отримаєте додатковий стусан в напрямку  подушки, яка вже летить вам назустріч.

Тому, навіть пристебнувшись, не варто сидіти занадто близько до керма, щоб контакт з подушкою безпеки був якомога більш акуратним. 25 см від керма до грудини – мінімальна відстань. З цієї ж причини слід уникати паління трубки при водінні. При розкритті подушки безпеки результат може бути летальним.

  • Міф №9. Ремінь безпеки може в разі аварії травмувати людину

Ремінь дійсно може стати причиною травми, але тільки одного типу. Йдеться про пошкодження шийної частини хребта, адже в ході різкого гальмування тіло за інерцією продовжує рухатися вперед. Ще він може викликати опік або, наприклад, зламати ключицю, якщо неправильно відрегульований, що нерідко трапляється, коли дітей пристібають розрахованим на дорослого ременем безпеки. Однак у порівнянні з тими травмами, від яких він вбереже, такі наслідки використання ременів безпеки не заслуговують згадки.

  • Міф №10. Ремені безпеки незручні

Це те саме, що стверджувати, ніби їсти руками зручніше, тому що потім не потрібно мити ложку. Насправді звичку пристібатися в автомобілі треба виховувати ще з дитинства. В такому випадку у не пристебнутої людини з'являється почуття психологічного дискомфорту від відсутності ременя.

Нагадаємо, раніше американський страховий інститут дорожньої безпеки (IIHS) провів дослідження на тему використання ременів безпеки на задніх сидіннях. Опитування в США показав, що приблизно третина людей не пристібаються. З цього приводу в IIHS провели профільний краш-тест.

Читайте також:

Реклама на segodnya.ua Реклама
Всі новини
Показати ще
Реклама на segodnya.ua Реклама
Допомога під час війни
Більше новин
Фінанс-дайджест
Більше новин
Industry
Більше новин
Квартирне питання
Більше новин
Час заробляти
Техно
Більше новин
Комуналка
Більше новин
Наші гроші
Більше новин
Війна в Україні
Більше новин
Money-лайфхакер💰
Головне про гроші
Всі новини
Останні новини
Показати ще
Валюта
Курс долара в касах банків (купівля/продаж)
1
ПУМБ ПУМБ
35.8/36.3
2
ПриватБанк ПриватБанк
35.5/36.3
3
Ощадбанк Ощадбанк
35.7/36.15
4
Райффайзен Банк Райффайзен Банк
36.4/37.1
5
Укрексімбанк Укрексімбанк
36.2/36.7
6
Альфа-Банк Альфа-Банк
35.5/36.7
7
Укргазбанк Укргазбанк
35.4/36.4
8
Універсал Банк Універсал Банк
35.4/36.9
9
OTP Bank OTP Bank
31.95/35.0
ЗАПРАВКИ
Паливо сьогодні
95+
95
ДП
ГАЗ
51,40
49,40
50,90
27,89
51,50
49,38
50,05
27,61
53,09
51,09
51,20
27,61
53,28
51,38
51,56
27,54
53,68
52,29
53,68
28,29
56,99
54,99
54,99
28,60
56,99
54,99
54,99
28,64
57,88
54,39
54,49
28,06
58,99
56,99
55,99
28,48
-
48,90
49,05
26,96
Відставка Бориса Джонсона
Нова обкладинка The Economist
Рейтинг цін
Скільки коштує житло у новобудовах Києва (грн за м²)
1
Печерський Печерський
90 592
2
Шевченківський Шевченківський
57 791
3
Оболонський Оболонський
54 494
4
Подільський Подільський
51 178
5
Голосіївський Голосіївський
46 989
6
Святошинський Святошинський
36 659
7
Дніпровський Дніпровський
35 882
8
Дарницький Дарницький
35 881
9
Деснянський Деснянський
35 364
10
Солом'янський Солом'янський
31 688
Прогноз 🔑
ТОП-5 у сфері IT
Затребувані спеціалізації
Програмування

Програмування

Інженер

Інженер

Системи управління підприємствами

Системи управління підприємствами

Web-інженер

Web-інженер

Web-майстер

Web-майстер

Актуальні пропозиції 🔥
Вибір українців 🚘
Які нові легкові авто купували у червні
1
Toyota Toyota
456
2
Renault Renault
327
3
Volkswagen Volkswagen
263
4
Hyundai Hyundai
172
5
Skoda Skoda
168
6
Mitsubishi Mitsubishi
162
7
BMW BMW
120
8
Nissan Nissan
102
9
Mercedes Mercedes
94
10
Ford Ford
87
Детальніше
Must Know
Штрафи для власників тварин в Україні

Вигул собак небезпечних порід без намордника — від 170 грн

Вигул собак небезпечних порід без намордника — від 170 грн

Вигул собак у заборонених місцях — від 170 грн

Вигул собак у заборонених місцях — від 170 грн

Неприбрані за твариною екскременти — від 170 грн

Неприбрані за твариною екскременти — від 170 грн

Нанесення твариною шкоди майну чи здоров'ю людини — від 1700 грн

Нанесення твариною шкоди майну чи здоров'ю людини — від 1700 грн

Знущання з тварини — від 3400 грн

Знущання з тварини — від 3400 грн
Детальніше
Класи житла
В чому різниця?
Економ

Зазвичай, це типові багатоповерхівки без надмірних архітектурних рішень, схожі одна на одну, але їхнє основне завдання – універсальність та забезпечення квартирами якомога більшої кількості людей. У Києві середня ціна за квадратний метр у "економі" становить 27 тис. грн.

Комфорт

У таких будинках передбачені зони для зберігання дитячих колясок чи велосипедів, є вбиральні, охорона на території, покращений дитячий майданчик та паркінг. У Києві за такі квартири у новобудовах просять у середньому 35,3 тис. грн за кв. м.

Бізнес

У новобудовах є великі підземні паркінги, з одним паркомісцем на квартиру. Зазвичай такі будівлі охороняються, є консьєрж, покращені дитячі майданчики, а для догляду за територією наймають садівників. Мешканці столиці в середньому платять 57,7 тис. грн за квадратний метр у такій квартирі.

Еліт

Над дизайном житла працюють солідні дизайнери. Територія охороняється, а паркомісця облаштовують із запасом. У таких житлових комплексах будують тенісні корти, басейни, супермаркети, приватні школи тощо. У Києві один квадратний метр такого житла коштує в середньому 98,8 тис. грн.

1 /2
Все про квартири
статистика
Курс криптовалюти сьогодні

Валюта

Ціна, usd

Bitcoin (BTC)

54396.48

Dogecoin (DOGE)

0.09

Ethereum (ETH)

3180.49

Litecoin (LTC)

71.95

Ripple (XRP)

0.55

Наша економіка
5 головних цифр
1
Споживча інфляція Споживча інфляція
18%
2
Облікова ставка Облікова ставка
25%
3
Офіційний курс євро Офіційний курс євро
29,7 грн
4
Офіційний курс долара Офіційний курс долара
29,25 грн
5
Міжнародні резерви Міжнародні резерви
$22,8 млрд
Знати більше💡

Натискаючи на кнопку «Прийняти» або продовжуючи користуватися сайтом, ви погоджуєтеся з правилами використання файлів cookie.

Прийняти