Як продовжити життя двигуна

20 березня 2015, 05:06

Ресурс силового агрегата у різних власників може відрізнятися в рази

Питання збільшення тривалості життя силового агрегата хвилює будь-якого автомобіліста, так як це найдорожчий вузол в машині, після кузова. Реальний ресурс двигуна у різних власників може відрізнятися в рази, передає Укравтопортал. Які фактори впливають на здоров'я силового агрегату, ми розберемо в нашому матеріалі.

Реклама

Обкатка двигуна

Це найважливіший етап, який надає величезний вплив на "здоров'я" силового агрегату. Не випадково, що всі двигуни проходять первинну обкатку в заводських умовах, але перші 2-3 тисячі кілометрів нову машину потрібно поберегти, уникаючи зайвих навантажень.

Протягом цього періоду на новому авто притираються не тільки деталі мотора, але і трансмісії. Не випадково, що зовсім новий автомобіль в період обкатки відрізняється збільшеним витратою палива.

Оптимальним варіантом обкатки нового чи відремонтованого мотора можна вважати розмірений заміський режим руху. Далеко не завжди такий варіант здійснимий, тому можна просто уникати вибухових навантажень (та ж буксирування), більших обертів (не варто наближатися до червоної зони тахометра) і руху внатяг.

Реклама

Особливо небезпечний у цей період перегрів мотора, а масло і фільтр потрібно замінити після завершення обкатки, приблизно на 3 тис. км.

Оптимальний режим роботи мотора

Неможливо дотримуватися оптимальних оборотів роботи двигуна, але можна і потрібно створювати щадні умови експлуатації. Мова йде про середні обороти мотора, а холостий режим і робота мотора на межі вважаються шкідливими.

З цієї причини слід по можливості скоротити роботу двигуна на холостому ходу і час прогріву холодного мотора. Температуру в 20 градусів можна вважати достатньою для початку руху, інша справа, що пару кілометрів слід проїхати в щадному режимі. Поки масло в двигуні і трансмісії не наблизиться до своєї робочої температури.

Інша крайність – високі обороти мотора. Деякі автомобілісти прагнуть постати в образі гонщика, чим шкодять собі і своєму "залізному другу". Двигуни спортивних автомобілів експлуатуються на межі своїх можливостей, але спочатку розраховані на один сезон, а то й на одну гонку. "Убити" мотор за один рік – сумнівне досягнення.

Реклама

Дієта

В тренді
Пенсії переведуть на картки: коли зміняться правила і що робити одержувачам

У сервісній книжці кожного автомобіля зазначено перелік рекомендованих технічних рідин для всіх вузлів і агрегатів. Не варто винаходити велосипед і експериментувати з іншими маслами, а також додавати різні присадки – це доля спеціальних лабораторій, а не звичайного автомобіліста.

"Нерідне" масло може агресивно впливати на окремі сплави або гумові деталі двигуна, сприяючи їх прискореного зносу. Присадки, в свою чергу, можуть не порозумітися із заводськими присадками рекомендованого масла, і ефект вийде зворотний бажаному.

З паливом гірше. Рекомендоване паливо стандарту Євро 4 в наявності в основному на папері, а тому реальний зміст сірки та інших агресивних сполук невідомий. З цим можна боротися скороченням пробігу машини між ТО.

Фахівці сервісу рекомендують скоротити цей пробіг вдвічі, але вони, часто впадають в іншу крайність – перестраховуються. Скоротити пробіг на третину – цілком розумний крок для вітчизняного автомобіліста. Само собою, заправлятися потрібно на АЗС відомих брендів.

Реклама

Якщо річний пробіг у вашого авто досить великий для двох замін масла, варто використовувати сезонні масла для літнього та зимового періоду. Це не тільки позитивно позначиться на здоров'ї мотора, але допоможе підвищити його економічність, особливо в зимовий період.

Профілактика та обстеження

Як і живий організм, двигун потребує регулярного профілактичного огляду. Справний силовий агрегат може без проблем ходити від ТО до ТО, але обмежуватися однією заміною масла і фільтрів можна. Періодично потрібно перевіряти/міняти свічки запалювання, промивати систему упорскування, просто знімати показання з працюючого мотора.

Збільшення викидів СО і СН – це не тільки погіршення екологічних параметрів, але підвищена витрата палива. Як наслідок – збільшується нагар в камері згоряння, порушується температурний режим, змивається масляна плівка зі стінок циліндрів і збільшується знос мотора.

Вчасно виявити і усунути подібні "дрібниці" набагато простіше і дешевше, ніж чекати розвитку "запущеного захворювання".

Підпишись на наш telegram

Лише найважливіше та найцікавіше

Підписатися

Реклама

Читайте Segodnya.ua у Google News

Реклама

Новини партнерів

Загрузка...

Новини партнерів

Загрузка...
загрузка...

Натискаючи на кнопку «Прийняти» або продовжуючи користуватися сайтом, ви погоджуєтеся з правилами використання файлів cookie.

Прийняти